Zwanger worden vanaf oktober 2020

08-10-2020 20:33 380 berichten
Wij gaan voor een derde kindje vanaf oktober. Bij mijn vorige twee zwangerschappen veel plezier aan het viva forum beleefd, dus dat wilde ik wel weer. Zag dat zwanger vanaf september/oktober alweer redelijk vol zat, dus wellicht tijd om een nieuw topic te starten.
Kort over mijn situatie: 2 dochters, oudste net 4, jongste 2,5. Half september spiraaltje verwijderd. Nu in de wachttijd tot mijn nod over 1,5 week. Wie doet mee? :-D
NaamHoeveelste kindjeNOD
Fientje852?21/22-10
Piena013de11-12
charlotte861ste3-11
Mennes2de13-11
Roosiex2de13-12
Grenade2de19-11
Nikki-241ste?eind nov
BB_Anne1ste?
Sanne_A3de (draagmoeder)29-11
naba90?12-11
Vrieskast2de12-14 nov
annepannetjuh3de20-11
Zwanger!
NaamHoeveelste kindje?Uitgerekende datum]
liesjej3de28-06-2021
WholeLottaLove2de
ER_6_N2de
Olijfje1ste
Bepje20052de
Amber1ste
Maria_hoi2de
Anoniem12345678911ste
Janeway1032de
anoniem_63c1b84226585 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 14:54
61.78% gewijzigd
Nikki-24 Fijn dat de buikpijn meevalt Gek he, hoe dat kan veranderen. Was in mijn puberteit heel hevig ongesteld, maar nu stelt het niets meer voor. Hopelijk komt het gauw op gang. Wel heel frusterend zo dat je geen idee hebt. Haha, geforceerde seks, tja, dat is wel een beetje wat mijn leven is nu. Of nou ja, we moeten er wel tijd (en planning). Ochtend is geen optie meer, dus avond en dan is het heel verleidelijk om op de bank of in bed te ploffen met Netflix…

Amber Welkom! We lopen ongeveer gelijk in het wachten dus. Fijn dat je er relaxed onder kan zijn. Ik heb zelf een keer 1 maand getemperatuurd. Niets voor mij haha, moet je veel te gestructureerd voor zijn.

Er_6_n en Mennes Ik heb het nu minder. Voor mijn gevoel ken ik het wel. Hoewel ik zonnetjes van kinderen heb gehad qua slapen (verleden tijd hoor, heb nu ene peuterpuber die enorm spookt). Dat niet complete heb ik ook, daarom toch een derde, mijn man had dat niet overigens.

Grenade, dat had ik ook wel hoor, dat je toch denkt over de data die hadden kunnen zijn.

WholeLottaLove Fijn zo! Heb je het al aan mensen verteld of hou je het voor jezelf? Ik heb het bij de vorige zwangerschappen echt pas na de 12-weken echo verteld aan mijn ouders en schoonouders enzo en aan vriendinnen toen ik ze persoonlijk zag daarna en toen was ik alweer 16 weken. Maar eergisteren etentje en geen wijn genomen en toen riepen ze gelijk: “moet je ons iets vertellen”. Dus wel verteld dat we aan het proberen zijn dit keer. Denk dat ik het dus nu ook iets vroeger ga delen, hoewel ik eigenlijk wel eerst een kloppend hartje wil zien. Pff, ga er al helemaal vanuit dat het allemaal weer gaat lukken dus.

Sanne_A Wat bijzonder en mooi dat je dat doet! Hoe voelt het zwanger worden deze keer nu het voor een ander is?

Olijfje Balen, maar wel fijn dat je weet waar je aan toe bent dus! Qua ovulatietesten, ik had bij mijn eerste ook dat gevoel dat het wat te heftig is, maar nu denk ik, so what, als ik dat prettig vind…

naba Welkom! Ik kan er ook zo op gefocusd zijn. Heb nu krampen in baarmoeder en vandaag opeens last van mijn darmen. Maar ja, zegt allemaal zo weinig. Wanneer ga je testen? Op je oorspronkelijk NOD of toch iets eerder?

Mennes Klaar voor de start….af….

Ik ga het proberen zo lang mogelijk vol te houden zonder testen, het is nog veel te vroeg natuurlijk. Streven is zondag. Pfffffffff
Alle reacties Link kopieren
Ah zoveel mensen! Zoveel reacties! Ik lees alles hoor...
In ieder geval succes met wachten deze week @liesjej! Duurt laaaaaang, maar met 2 kids en werk vliegt de tijd vast voorbij🤞🏼

Ik zit te dubben wat ik doe qua vertellen aan mensen. Twee vrienden weten het al, en binnenkort komt een vriendin op bezoek en die ga ik het denk ik ook vertellen.... geen idee nog. Op het moment zelf denk ik er nog wel over na haha.
Maar mijn ouders enzo weten het verder nog niet. Wil familie wel persoonlijk doen maar met corona lastig (ben beetje aan het snotteren)
Mijn moeder weet het denk ik al wel 😇😜
Alle reacties Link kopieren
@mennes Ik ga deze maand ook mijn ovulatie testen. Heb jij altijd een regelmatige cyclus of varieert het? Of had je geen koper spiraal?

@liesjej Ik wacht sowieso tot de na de NOD, ook omdat het nu eigenlijk toevallig is er dat een mogelijkheid bestaat maar nog wil er niet te erg op gefocust zijn, alhoewel ik stiekem wel nieuwsgierig ben. Jij ook afwachten tot zondag lees ik, spannend!

@Wholelottalove Lijkt me zo leuk om het aan mensen in je omgeving te vertellen! Blijft ook lastig om het voor je te houden natuurlijk als je zo enthousiast ergens over bent :-D
Alle reacties Link kopieren
@bepje2005 ja echt mega vervelend een nieuwe cyclus zou inderdaad fijn zijn. We wachten af...

@liesjej ja ik kan me het helemaal voorstellen hoor als je er al 2 hebt lopen. Wij werken op dit moment allebei thuis (al zowat 8 maanden 24 uur op elkaars lip is een hele relatietest, dus denk dat we een kind wel aankunnen, maar het is nog maar afwachten hoe we een kind met thuiswerken gaan combineren, maar dat is iets voor later... Aangezien niemand weet hoe dit verder gaat lopen met de corona enzo)
Dus we hebben altijd wel even tijd voor elkaar, die we ook wel een paar keer per week nemen, anders word je echt een soort "collega's" die de hele dag koffie voor elkaar zetten.. Niet de bedoeling van een relatie hahaha
Alle reacties Link kopieren
Super leuk dat het zo actief is hier! Tof om zo met elkaar mee te leven!

Ik heb vanmorgen mijn spiraaltje er uit laten halen. En het gekke is dat ik er dus de hele dag wel mee bezig ben geweest ofzo. In eens heb ik zoveel vragen of gedachten rondom een kindje en zwanger worden, bizar he? haha

Mennes, Ja toch besloten gelijk de ovulatie test te gaan gebruiken? Heb jij zicht op of je cyclus gewoon doorloopt zoals die ten tijde van je spiraal was of kan de menstruatie zich dan nu met het verwijderen eerder voor doen en dus een andere cyclus worden?

Nikki Jaa bizar he, al 8 maanden deze situatie! Ik denk dat je indd een grote relatietest hebt doorstaan! En vaak lossen dit soort vragen zich van zelf wel op!

Wholelottalove oee mega leuk om het mensen te kunnen vertellen! Hoe voel je je? Ergens is het niet helemaal nieuw voor je, maar een tweede is toch ook weer nieuw he. Dus lijkt mij ook wel weer spannend!
Mag ik ook meeschrijven met jullie?
Ik had gehoopt me vandaag bij een 'uitgerekende datum' groepje te kunnen voegen, maar helaas vanmiddag ongesteld geworden.

Wij hebben al een zoontje van net 3 jaar en zijn ongeveer een jaar geleden gestart voor een tweede. Helaas bleek ik in november ziek en moest daarvoor behandeld worden en mocht dan tijdelijk niet zwanger worden. Inmiddels is de behandeling afgerond en hebben we weer groen licht :hyper:

De afgelopen dagen moest ik echt om alles huilen en had eigenlijk gister ongesteld moeten worden, dus vanmiddag was dan ook even een behoorlijke teleurstelling. Moest gelijk weer huilen :wtf: Hormonen all over the place dus.

Gefeliciteerd Wholelottalove!
anoniem_6560e3760f5ca wijzigde dit bericht op 12-10-2020 22:41
2.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nikki-24 Ik hoop voor je dat er snel 'iets' gebeurd inderdaad! Heftig dat jullie allebei al zo lang thuis werken samen, ik vind het knap en snap het 'risico' op koffiemaatjes worden heel goed haha :) . Gelukkig vinden jullie je weg er goed in zo te horen!

naba90 en Mennes Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de ovulatietesten (en welke jullie kiezen), ik heb besloten ze deze maand ook te gaan gebruiken. Ben zelf heel benieuwd of ik een beetje bij het juiste eind heb mbt de signalen van mijn lichaam waarvan ik dacht dat het mijn eisprong was.

WLL Wat leuk zeg om je nu met deze dingen bezig te houden :love: Daar kijk ik echt naar uit. De huidige situatie (en de maatregelen van vanavond?) maken het misschien wel wat gemakkelijker om het nog eventjes geheim te houden mocht je dat willen..
0lijfje wijzigde dit bericht op 13-10-2020 09:12
0.24% gewijzigd
Ik heb de ovulatie dipsticks van zwanger en kids.
Wat betreft de cyclus heb ik sinds vanmorgen een idee welke kant we op gaan. Haha
Ik voelde aan mijn lijf dat ik 1,5 week geleden ongesteld had moeten zijn. ( ik had een Mirena spiraal, menstruatie is 2,5 jaar weggebleven, maar ik bleef de ongesteld kwaaltjes houden)

Gister avond een ovulatie test gedaan, vrij wazige streep, vanmorgen weer gestest, nog geen knaller, maar een stuk duidelijker aanwezig dan gisteren.
Verwacht dat hij morgen positief is. ( als ik deze streep vergelijk met voorbeelden van internet)

Laat ik voor nu mijn NOD even houden op 29 oktober. Er even van uit gaande dat ik morgen positieve ovulatie test heb, donderdag een eisprong en ik 14 dagen later ongesteld zou worden.

We gaan zien wat de komende weken brengt haha
Alle reacties Link kopieren
Fijn Mennes_ dat het zo oploopt! Hopelijk morgen nog wat meer en ondertussen flink aan de slag :biggrin:.

(Je hebt me overtuigd, ik wil dit ook weten van mijn lijf haha)
Alle reacties Link kopieren
@Olijfje ik heb de ovulatietesten van bol.com gekocht ook van die dip sticks met afleesbaar streepje. Ben benieuwd of mijn buikpijn iedere maand inderdaad mijn eisprong is..... we zullen zien 😁
@olijfje Ik had die van sensitest. Liepen wel op maar mijn piek niet mee gevonden. Ook actiontest gedaan op dag dat ik ovulatie vermoedde en die was kanlpositief. ‘S middags nog sensitest (met wel verdunde urine) en die was negatief. Vorige zwanger geworden met action dus ik zweer erbij haha. Daarnaast vind ik het een stuk makkelijk om over een ding heen te plassen dan in de weer met bakjes en dipsticks.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik aansluiten?
Wij gaan voor een 2e, gister is mijn spiraal verwijderd. Ik heb vriend beloofd nog niet direct met ovulatie testen etc te beginnen maar hoe lang ik dat volhoud... :p


Bij de 1e heeft het na de pil zo'n half jaar geduurd voordat mijn cyclus weer enigszins op orde was. Ik had toen een vrij lange cyclus en ben op aanraden van iemand hier met teunisbloemolie begonnen. Toeval of niet, maar die ronde was ik zwanger! Dus ik start nu weer direct met teunisbloemolie, met de hoop op snel een goede cyclus.
De eerste is nu bijna 2,5.
Janeway, ik heb ook een vrij lange cyclus (31-33 dagen). Zorgt teunisbloemolie ervoor dat je cyclus korter wordt (ben er niet bekend mee)?
Alle reacties Link kopieren
Vrieskast schreef:
13-10-2020 11:39
Janeway, ik heb ook een vrij lange cyclus (31-33 dagen). Zorgt teunisbloemolie ervoor dat je cyclus korter wordt (ben er niet bekend mee)?
Ik had een cyclus van 34-36 dagen. Ze zeggen dat teunisbloemolie een hormoonstimulerende werking heeft waardoor je iets eerder kan gaan ovuleren, en dus je cyclus iets inkort. Het wordt wel aangeraden het tot aan je eisprong te gebruiken en niet de hele cyclus.
Tarwekiem olie zou daarna juist weer goed zijn maar dat heb ik toen nog niet geprobeerd.. stond nog op de planning toen ik zwanger bleek :)
Alle reacties Link kopieren
Oh Jeej, wat een gezelligheid hier. Paar dagen niet gekeken en veel berichten erbij.
Welkom nieuwe lady’s leuk dat jullie je toevoegen, een leuke diverse groep zo.

@WLL: heb je de verloskundige al gebeld? Wanneer mag je voor de 1e echo?

@BB-Anne: dat had ik ook. T voelde voor mij ook echt als een start schot. Vond het ook erg opluchtend dat de spiraal er uit was. (Eindelijk) vrij van hormonen én merk nu na paar weekjes de onverklaarbare tinteling in mijn been is weg.

@Vrieskast: wat een nare tijd moet je hebben gehad. Wel fijn dat je nu gezond/de ziekte onder controle hebt en groen licht hebt gekregen!

@Mennes: door spiraal had je totaal geen menstruatie? Oh jaloers zeg, dat had ik destijds ook gehoopt. Maar werd om de 28dgn ongeveer gewoon ongesteld....

@ovulatietesten: ik heb alleen bij de eerste o.t gebruikt en vond de de sensistest top! Voor nu ga ik het nog niet gebruiken, wellicht indien nodig in het nieuwe jaar. Heb een app en een regelmatige cyclus daarmee houdt ik DE dagen in de gaten.

Mij NOD is rond de 19e
Welkom Vrieskast. Fijn dat je nu weer van start kan en de behandeling is afgerond.

Piena01 Oh echt? Ik heb ook echt nooit gemenstrueerd tijdens mirena. Balen zeg, vond dat echt een enorm pluspunt. Maar goed, je weet dan wel hoe je cyclus eruit ziet, dat is op zich wel fijn
Heb bij mijn tweede ook een app bijgehouden, maar dan bleek ik er toch vaak naast te zitten, ook omdat ik nog niet zo regelmatig was omdat ik ook borstvoeding gaf. Als je inderdaad superregelmatig bent werkt dat denk ik prima.

Doen jullie nog iets speciaals aan afleiding tijdens het wachten? Ik probeer mijn man niet met elk steekje te vervelen en we zijn aan het klussen, maar mijn gedachten dwalen met enige regelmaat af…
Alle reacties Link kopieren
@Piena: nee, haha. Moest afgelopen dagen werken en kan dan niet echt rustig een moment of plek vinden om te bellen. Dus liever thuis.
Dus morgen is het zover! Leuk, ben benieuwd wanneer ze me zullen inplannen voor de echo. Ik gok ergens midden oktober.

Lukt het met wachten voor sommige meiden? Dichtsbijzijnde NOD is zondag toch? 🤞🏼
Spannend WLL! Hopelijk mag je snel spieken.

Wij zijn ook aan het klussen, dus dat helpt gelukkig met het wachtbankje. Maar moet wel zeggen dat we bijna klaar zijn, dus moet binnekort iets anders zoeken om me af te leiden. Enne, ondanks het klussen vond ik het wachtbankje weer vreselijk lang duren.

Ik ga me eens inlezen in teunisbloemolie en ovulatietesten. De vorige keer was het in ronde 3 raak, dus was daar allemaal niet zo mee bezig. Maar nu begint het leeftijdsverschil met de oudste zo op te lopen en begin ik wat meer 'haast' te krijgen.
Ik zie al veel namen in de tabel staan maar als ik nog mee kan schrijven, doe ik graag mee. De vorige keer was ik namelijk zó maar zwanger zonder dat ik dat verwachtte en schreef ik pas later mee. Deze keer is het wat bewuster, dus lijkt me leuk om vanaf het begin af aan mee te schrijven. Ons zoontje is 10 maanden en ik ben net gestopt met borstvoeding en mijn menstruatie is weer op gang gekomen. We gebruiken geen voorbehoedmiddelen, dus we zien wel hoe het loopt. Ik woon in het buitenland en ben 36 jaar oud. Wij hebben ons eigen bedrijf en zijn heel gezegend met fantastisch personeel dat heel goed voor ons zoontje zorgt zodat wij gewoon kunnen werken vanuit huis, dus we hebben wel het idee dat we de ruimte hebben voor een tweede kindje :) Aangenaam!
@piena.nee ik ben gewoon 2,5 jaar niet meer ongesteld geweest haha. De eerste 6 maanden wel nog. Was erg fijn kan ik je vertellen haha

Nu wel mega hoofdpijn nu mijn spiraal eruit is. Lichaam moet echt weer wennen aan hormoon vrij zijn denk ik.

Gister een knaller van een ovulatie test... O_O
Ben benieuwd of het deze ronde gelijk raak is, maar ik ga er niet van uit haha
Alle reacties Link kopieren
Echo staat voor 9 november gepland! Assisente schatte in dat ik zo’n 5 weken zwanger ben nu...
Intake ook meteen besproken en die zit kort na de echo. En heel leuk weer in hetzelfde verloskundige team als bij m’n zoontje 🙏🏻
Spannend weer! Voel me wel een beetje zwanger nu. Beetje emo, slapjes, duizelig... en moe na een prima nacht slapen...

@Mennes: 2,5 jaar niet ongesteld. Wat heerlijk. Wordt weer wennen! Ik had de prikpil en was ook bloed-vrij voor een jaar 🙌🏼
Alle reacties Link kopieren
@mennes wow haha ik wil denk na dit alles ook een spiraal. Ik merk dat ik veel last heb gehad van de pil. Heb ook veeeeeel verschillende gehad pffff. Hoop dat ik dan ook zo lang niet nongesteld word!

Nou ik zit op dag 41 van mijn cyclus. Nog steeds geen bloed... Ik heb wel veel afscheiding nu en ik werd vandaag echt mega duizelig, alsof ik op een boot liep, terwijl ik wel gewoon gegeten heb!
Zal het dan toch..... Ik doe voor de zekerheid toch morgen nog maar een testje hoor dan is de laatste test weer een week geleden. Ik heb niet zoveel hoop meer, het liefst wil ik ook gewoon zo snel mogelijk ongesteld worden zeg!!! Duurt langggggg
Alle reacties Link kopieren
Ik werd ook totaal niet ongesteld met de mirena! Heel fijn!
Alleen nu dus totaal geen zicht op mijn cyclus..

Ik heb het momenteel flink druk op mijn werk dus dat geeft wel wat afleiding.
Maar vanmiddag zat ik toch per ongeluk op de site van sensitest :proud:

Mijn naam staat trouwens verkeerd in de tabel :)
Welkom Janeway, heb je naam gelijk aangepast. Ik had hetzelfde, vandaar testen. Kreeg na het verwijderen trouwens wel een menstruatie en 14 dagen later ovulatie, dus dat klopte wel.

En welkom Maria_hoi, klinkt luxe zo met personeel :-D

Wat fijn dat de echo ingepland staat en dat je een vroege echo krijgt, toch fijn om te zien dat er een hartje klopt.

Nikki_24 Ik kan het iedereen aanraden, vond het echt fijn om te stoppen met de pil en geen gedoe en eigenlijk nooit last gehad met spiraal. Het schiet niet op bij jou he.


Ik kon me niet inhouden vanavond: action test er tegenaan gegooid. Heel licht, maar onmiskenbaar streepje! Nou hopen dat ie houdt. Ahhhhhh. 1 minuut later liep ik naar boven om bij de kinderen te kijken zat de jongste met alle duplo in bed om zich heen te spelen. Waar begin ik aan? Haha. Pfff spannend hoor of dit nou blijft, maar ben echt heel blij dat het het allemaal in ieder geval nog doet op mijn oude dag :-)
Alle reacties Link kopieren
@WLL wat leuk dat je weer bij dezelfde VK zit.
Hier zal ik een andere praktijk moeten zoeken ivm inmiddels verhuist ben en buiten het gebied van de andere praktijk woon...

@vrieskast en mennes dat wordt plezier tussen de lakens

@nikki: dag 41... dat jij het nog uithoudt niet nog een keer te testen na een week...

@jane: lekker hoor geen menstruatie ten tijde van de spiraal. Ik had dat ook zo gehoopt.
En heb je inmiddels de testen besteld?


@liesje: ah wat super!! Een streep is een streep!! Bedenk nu ineens wel een streep op de ovulatie test of zwangerschapstest?! Hoop voor je het laatste :-]

Heb last van het “wachtbankje”. Waar ik eerst zo nuchter in was, voel ik nu toch wel spanning....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven