Zwanger worden vanaf september 2017

20-08-2017 15:14 935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger!🤰🏼
NaamLeeftijdUitgerekende datumGeslachtBijzonderheden
Kimmeloris26/2823-7
Nuschkin31/35Bevallen: eind juni:cheer2:
Diadora25/3224-8 :cheer2:
Zucchini27/27Bevallen: september :cheer2:
Luca201727/3020-9
Dreamboat12-1
zucchini wijzigde dit bericht op 30-10-2018 23:33
89.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Luca, dat is zeker een streep! Gefeliciteerd! 👶🏼
Ben je al overtijd?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Luca! Wow, het rijtje zwangeren begint al aardig te groeien!

Van deze kant ook wat minder reacties, huis verkocht en ook weer een huis gekocht, dus het is even driedubbele hectiek hier!

Ik heb bij de NIPT wel op nevenbevindingen laten testen. (Er is overigens niks uit gekomen gelukkig, zowel bij de baby als bij mij waren de bloedwaarden heel goed en zijn er geen afwijkingen gevonden). Ik was er eerst ook wel huiverig voor, maar de vk heeft me duidelijk uitgelegd dat er niet iets uit kon komen waar ik bijvoorbeeld pas over 30 jaar mee te maken krijg (dan zou ik het ook niet willen weten). Maar ja, stel dat er een verdwaalde kankercel voorbij was gekomen was ik blij geweest dat ik het al in zo’n vroeg stadium had geweten.

Afgelopen maandagavond in bed voelde ik voor het eerst iets borrelen onderin m’n buik 🤰en dinsdag hebben we het hartje voor het eerst gehoord, zo mooi weer! Ik verbaas me bij iedere afspraak weer over hoe emotioneel ik word, haha.

@kimmeloris dan weten we het geslacht vlak na elkaar: wij hebben de 20-weken echo op 5 februari! Daar is de 20-wekenecho natuurlijk in de eerste plaats niet voor, maar de verloskundige zei dat het geslacht toch eigenlijk altijd ook ter sprake komt bij deze afspraak. Wij gaan het wel voor ons houden. Lijkt me aan de ene kant lastig, maar ook wel speciaal om zo’n mooi geheim onder ons te hebben :)
Wat grappig trouwens van die nub, had ik nog nooit van gehoord 😄
Alle reacties Link kopieren
Het rijtje met zwangeren begint idd te groeien. De echte actieve meeschrijfsters zijn nu allemaal zwanger volgens mij!

@Nuschkin, gaan jullie binnenkort verhuizen? Moet je nog veel klussen of valt het mee? Fijn dat de uitslag van de NIPT goed was.

Wat spannend dat jullie al bijna weten wat het wordt. Hebben jullie zelf een voorgevoel wat het wordt?
Vandaag nog een test gedaan, streep is nu heel duidelijk!

Ik vind het nog steeds gek dat zwanger zijn. Mijn vriend was niet thuis toen ik de test deed. Toen hij na 1,5 uur eindelijk thuis kwam (had zijn telefoon niet bij zich) reageerde hij heel rustig. Ontzettend blij maar ook spraakloos. Ik vind het ook spannend, sowieso totdat ik de eerste afspraak bij de verloskundige heb. Ga dat deze week maar eens regelen.

Ben nu 2 dagen overtijd, zaterdag was mijn NOD. Had savonds een feestje, en moest me toch verantwoorden waarom ik geen alcohol dronk, denk dat mn vriendinnen wel wat vermoeden.

Wat ik wel lastig vind is dat ik een nieuwe baan heb, ga er waarschijnlijk per 1 april aan de slag, en moet het dan meteen vertellen ( dan ben ik al 16 weken). Ik ga weer werken waar ik voor mijn huidige baan ook werkte, dus het scheelt dat ik de collegas al ken.

Gelukkig geen last van kwaaltjes tot nu toe. Wanneer kun je je opgeven voor moeders voor moeders?

Wij willen het onze ouders vertellen als we de eerste echo gehad hebben.

@ Nuschkin: fijn dat alles in orde was. Toch spannend lijkt me. Wat voor huis hebben jullie gekocht? Wanneer kunnen jullie erin? Moet er nog veel aan gebeuren?

@de rest: hebben jullie al namen? Wij wel, hadden we vantevoren al. Nog niet 100% zeker dat deze het worden, maar wel voor 80%.
Alle reacties Link kopieren
@Luca, het heeft bij mij ook wel even geduurd voordat het echt begon te landen. Ik vond het ook zo'n gek idee dat ik zwanger ben en eigenlijk vind ik dat nog steeds wel een gek idee.
Welke smoes heb je gebruikt bij je vriendinnen? Die van mij denken dat ik de hele maand januari geen alcohol drink. In februari zit ik alweer op 9/10 weken, dus dan ga ik ze het wel een keer vertellen als de echo goed is en ik ze zie.
Met een nieuwe baan is altijd lastig, maar het scheelt idd dat je ze al kent. En je werkt er dan nog wel een paar maanden voordat je met verlof gaat.

Qua namen hebben wij wel 2 namen (voor beide geslachten) die het zouden kunnen worden, we hebben er wel 2 die eruit springen iig. De meisjesnaam hadden wij ook al langer. De jongensnaam eigenlijk ook wel, maar hij wordt vrij populair ineens en ik wil liever een naam net buiten de top20. Maar misschien dat we wel een uitzondering maken, want ik zou geen andere naam weten eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Luca!! Ik vind het ook nog steeds gek het zwanger zijn haha. Zit nu inmiddels in de 9e week. Wat gaat het snel. Wat betreft de nieuwe baan, zwangerschap plan je niet dus ik denk dat ze daar geen probleem van maken?
Fijn dat je nog geen kwaaltjes hebt! Had je al een voorgevoel dat je zwanger zou zijn?

@Nuschkin, oef drukke tijd voor jullie! In wat voor huis gaan jullie wonen? Wat fijn dat de uitslag van de NIPT goed is!

Wij hebben ook al namen voor beide geslachten. Ik heb het voorgevoel dat wij een jongen krijgen, even afwachten dan maar 😋

Gisteren van de schoonouders de eerste knuffel gekregen en 9 maanden boek. Erg leuk! Gaan jullie ook de zwangerschap bij houden?
Alle reacties Link kopieren
We moeten over 6 weken uit ons huis (dan ben ik 22 weken) en we kunnen 6 weken later in het nieuwe huis. Net aan het begin van mijn derde trimester, maar gelukkig kunnen we er zo in! Wat dingen die qua smaak niet helemaal ons ding zijn, maar die kunnen ook rustig een jaartje wachten 😉🤱
Het nieuwe huis is een slag groter en heeft lekker veel tuin eromheen, ideaal ook voor de kleine alvast!

@Luca Ik ben er ook nog steeds niet aan gewend hoor, haha. Alles wat je meemaakt is ook nieuw, dus iedere keer ben je weer vol verwondering! Maar mijn buik begint nu iets te groeien, dus ik word er iedere ochtend aan herinnerd voor de spiegel, ik denk dat het dan vanzelf gaat wennen 😉
Spannend van je nieuwe baan inderdaad, maar wel fijn dat je er eerder hebt gewerkt. Dan weten ze wat ze aan je hebben toch?

@zucchini Wat een goeie van de januari stopmaand, dat doen heel veel mensen! Komt handig uit zo 😛

Wij hebben nog geen namen... Wel allebei lijstjes met namen die we mooi vinden, maar nog niets wat er echt uitspringt. Ik hoop dat ik het makkelijker ga vinden als ik het geslacht weet 🤔
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gisteravond een echo gehad. Ik verloor ineens veel bloed, het liep er echt uit. Geen buikkrampen of stolsels, maar dus wel veel bloed. De verloskundige gebeld en we mochten gelijk even langskomen voor een echo. Op dat moment was het bloeden al zo goed als over, nog een beetje aan het nabloeden, maar niet zo heftig meer. Op de echo zagen we een kloppend hartje, dus voor nu gaat het met de baby goed. Wel zit er nog wat bloed in de baarmoeder wat er nog uit kan komen. Het is de vraag hoe mijn lichaam daar op reageert. Als je lichaam het echt wil afstoten, omdat het er niet hoort, dan kan het zijn dat het vruchtje daarmee ook afgestoten wordt.
De verloskundige was heel eerlijk en zei dat het er voor nu nog goed uit ziet, maar de eerste weken kan er gewoon van alles gebeuren. Ik zat gister op precies 6 weken, dus fijn om al wel een hartje te zien kloppen. Nu af en toe nog een beetje oud bloed, maar echt bijna niks meer. Volgende week dinsdag de volgende echo, hopelijk dan nog steeds een kloppend hartje. Spannend is het wel, maar we wachten maar gewoon rustig af.

Het was wel even schrikken, maar we zijn er wel heel rustig onder.
Ik reageer later even op de andere berichten.
Alle reacties Link kopieren
Ach dat meen je niet zucchini, wat ontzettend schrikken! Knap dat jullie er zo rustig onder zijn, jullie gaan dan wel spannende weken tegemoet. Bah, heel veel sterkte :hug: ❤️
Alle reacties Link kopieren
Ja het was wel even schrikken idd. Het oude bloedverlies lijkt ook zo goed als over te zijn nu. Ik hoop dan ook dat het bloed wat nog in de baarmoeder zat er nu ook uit is. Ik heb iig geen buikkrampen gehad, dus dat is wel positief. Laat het maar snel dinsdag zijn! Hoop zo dat we dan weer een kloppend hartje zien 💗

Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oh zucchini dat lijkt me inderdaad schrikken!
Gelukkig hebben jullie een kloppend hartje gezien en blijft de beeb dat ook lekker zo doen! Wel fijn dat jullie meteen terecht konden voor een echo. Laat het maar snel dinsdag zijn :)

@Nuschkin gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! 🤗
Waar gaan jullie in de tussentijd verblijven dan?

@Luca gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Zijn jullie al bezig met kinderopvang/gastouder oid?
Ik heb me laten vertellen dat je daar toch al best snel over moet nadenken ivm lange wachtlijsten of dat ze al vol zitten..
Wij hebben toevallig een gastouder in de straat daar zijn we nu mee bezig.

Wij hebben ook nog geen naam, we willen even wachten wat het geslacht is, dan kunnen we wat specifieker zoeken.
Ik heb wel al zeker 3 jaar ofzo een namenlijstje bij gehouden van namen welke ik leuk vind, maar ben er nog niet echt mee bezig 🙈
Alle reacties Link kopieren
@Kimmeloris, ja, de dagen gaan gelukkig snel. Ik heb er ook wel weer wat meer vertrouwen in nu het oude bloed ook is gestopt en ik geen erge buikkrampen heb gehad.
Toevallig hebben wij ook een gastouder in de straat. Ik denk dat ik haar rond april een keer vraag of ze nog plek heeft.
Kiezen jullie bewust voor een gastouder?

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de (nog)niet-zwangeren is. Lezen jullie nog mee?
Oehh zucchini, wat schrikken! Gelukkig dat het hartje gewoon klopte en ik hoop dat dit ook zo blijft!

Vandaag afspraak bij vk gemaakt, 1e echo op 6 feb! Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Luca2017, spannend! Voor je het weet is het zover!

Wij hebben a.s. dinsdag de 2e echo. Inmiddels genoeg kwaaltjes hier, dus ik hoop dat het een goed teken is.
Alle reacties Link kopieren
Oh jee wat heftig Zucchini. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ik lees dat je vandaag een echo hebt. Hoe is het gegaan? Klopt het hartje nog?

Ik heb volgende week dinsdag de termijnecho. Ik kijk er erg naar uit! Ik heb nu niet zo veel kwaaltjes meer...waardoor ik ga twijfelen.

Spannend Luca, 6 februari lijkt ver weg, maar hopelijk gaat de tijd snel!

Ik las de vraag over kinderopvang/gastouder. Wij gaan niks regelen, wij regelen het zo dat de ouders op het kindje kunnen letten. Wij draaien allebei onregelmatige diensten dus we kunnen ook onze diensten daarop aanpassen. Komt allemaal goed :-).
Alle reacties Link kopieren
@Diadora, het blijft onzeker hè die eerste weken?

Wij hebben vanochtend weer een goede echo gehad met een mooi kloppend hartje!💓
Er zit nog wel een stolsel en het lijkt erop dat het helemaal in het begin een tweeling is geweest. Er is geen reden om ons nu zorgen te maken over het stolsel wat er misschien wel of niet uit gaat komen. Kan ook goed dat het lichaam het zelf opruimt. Voor nu zijn we helemaal opgelucht en blij!😊
Alle reacties Link kopieren
Jaa! Ik ben blij als de termijn echo is geweest.

Wat fijn dat alles goed is. 😀
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zucchini! 💓 Pfff, wat hebben jullie een spannende dagen gehad zeg..

@diadora Ik herken die onzekerheid heel goed, hier ook geen kwaaltjes gehad en nog steeds weinig aan me te merken. Bij onze VK heb je eens in de week een inloopuurtje om naar het hartje te komen luisteren bij twijfel, ik vind dat wel een heel fijne service die ze bieden. Misschien hebben ze dat bij jullie ook wel, dan is dat misschien een idee voor over een aantal weken! Maar eerst maar de termijnecho 😊 Spannend!

Wij moeten waarschijnlijk voor 2 middagen opvang regelen, maar daar hebben we in mei pas meer duidelijkheid over. We gaan er dan dus pas achteraan, wel laat misschien, maar anders hebben we nog ouders waar we tijdelijk op kunnen terugvallen.
@Zucchini, fijn dat het hartje klopte! Lijkt me wel een gek idee dat het ws eerst een tweeling was! Las het hier ergens anders op het forum ook. Komen er tweelingen in je familie voor?

Ik was me vanochtend een partij misselijk! Van de ene kant vervelend, maar wel weer een 'bevestiging'. Ik vind het maar lang wachten tot de echo. En daarna heb je natuurlijk ook geen garantie.
Ik snap je wel Diadora. Heb je al een echo gehad of is je eerste echo de termijn echo? Is nogal per vk verschillend volgens mij wanneer ze een echo maken.

Morgen komt MvM. Ben benieuwd hoe dat gaat. Mijn vriend vindt het maar niks. Of ja hij vindt het goed dat ik mee doe, maar stel dat het fout gaat, dan is dat zo dubbel...Maar laten we maar gewoon positief denken:)

Wat beteft opvang: Ik hoop 2 dagen naar onze ouders en verder weet ik nog niet. Werk ook onregelmatig, dus misschien is dat al genoeg. Hoeveel uur willen jullie gaan werken? Ik zelf denk 24 uur.
Alle reacties Link kopieren
@nuschkin, gelukkig ben ik niet de enige. Oh wat ideaal dat jouw VK praktijk dat heeft. De mijne heeft dat niet helaas. Heb jij al een echo gehad?

@Luca, ik heb al een echo gehad op 9 januari, dus de termijnecho is de tweede echo.
Alle reacties Link kopieren
@Diadora Ja al 2 :) 5 februari al de 20-wekenecho! 🤗
Alle reacties Link kopieren
Waaah wat gaat het snel @Nuschkin, heb je al een gevoel wat voor geslacht het wordt of weet je het al?
Alle reacties Link kopieren
We weten het nog niet (als het goed is na de 20-wekenecho), maar ik heb al vanaf het begin een jongetjesgevoel, haha!
Maar goed, een goede vriendin van me had dat ook haar hele zwangerschap en die heeft inmiddels een superlief dochtertje 😆

Vind het wel spannend hoor, die echo, ik hoop dat de kleine goed groeit en dat er geen gekke dingen worden gevonden (heb ook geen reden om daar vanuit te gaan hoor!)

Hebben jullie al een bepaald gevoel? 💙💗
Alle reacties Link kopieren
@Luca2017, hier ook met vlagen flink misselijk. Ik heb nu sinds 2 dagen van die bandjes (seabands) om mijn polsen en dat lijkt het wel echt te verlichten. Ik heb nog wel veel dat weeïge gevoel, maar niet meer dat ik denk dat ik echt moet overgeven.
Wanneer heb je de eerste echo? Het wachten duurt lang hè..

@Nuschkin, zo leuk dat je al bijna weet wat het gaat worden!
Ben benieuwd of je voorgevoel klopt.

Ik heb echt geen flauw idee. Ik heb al wel een paar mensen in mijn omgeving gehad (die het al weten) die denken dat het een meisje wordt.
Ik denk dat wij rond de 16 weken wel een extra echo gaan doen. Dus nog ruim 8 weken geduld haha.

Hier weer wat oud bloedverlies gehad. Echt heel licht maar en ook geen reden tot paniek denk ik. Er zit ook gewoon nog een bloedstolsel en dat kan voor bloedverlies zorgen. Zo lang het niet gepaard gaat met erge krampen of veel bloedverlies ga ik er vanuit dat het wel goed gaat. Maar liever gewoon geen bloed! ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat een stilte hier.. Hoe is het met iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven