Zwanger worden vanaf september 2017

20-08-2017 15:14 935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger!🤰🏼
NaamLeeftijdUitgerekende datumGeslachtBijzonderheden
Kimmeloris26/2823-7
Nuschkin31/35Bevallen: eind juni:cheer2:
Diadora25/3224-8 :cheer2:
Zucchini27/27Bevallen: september :cheer2:
Luca201727/3020-9
Dreamboat12-1
zucchini wijzigde dit bericht op 30-10-2018 23:33
89.18% gewijzigd
Ik wil ook wel meeschrijven, al weet ik niet hoe actief ik ga zijn, aangezien ik al een actieve peuter heb rondlopen :)

Ik ben na de zwangerschap nooit terug aan de pil begonnen. Eerst een jaar borstvoeding gegeven (geen cyclus gehad in die tijd) en daarna gewoon condooms tijdens mijn vruchtbare week (ik heb een erg regelmatige cyclus).

Nu neem ik al een maand foliumzuur en sinds deze week proberen we ook "echt". Ik merk wel dat ik er nu heel anders in sta dan bij de eerste. Toen kon ik niet wachten met beginnen en was ik er heel erg mee bezig. Nu denk ik meer "we zien wel".

Voor in de tabel: Man is 33 en ik 31. We beginnen eind augustus.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook allemaal nog maar zo kort besloten, dat ik het ook helemaal niet dramatisch vind.. het idee dat er een kindje kan komen binnenkort moet denk ik gewoon ook nog een beetje landen. Het zou eigenlijk geen doel op zich moeten zijn, maar een leuk gevolg van. Daarom, we praten er gewoon goed over en verder lekker luchtig houden.

Ik ben wel heel bewust geminderd met koffie drinken (dat gaat ongemerkt aan de lopende band op kantoor). Verder lust ik graag een wijntje in het weekend. We hebben samen besloten dat ook te minderen/te stoppen, maar aankomend weekend heb ik bijvoorbeeld een feestje, dan drink ik wel een glaasje mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lilapie! Kan me voorstellen dat de 'druk' wat minder is als je al zo'n hummel hebt rondlopen. Hoe 'snel' was je de eerste keer zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Welkom lilapie!

@ava : wat betreft de koffie: ik denk dat we hier thuis gaan overstappen op caffeïnevrij. Op het werk drink ik toch al niet zoveel koffie. Ik heb vandaag wel het hele internet afgezocht over koffie en zwanger willen worden en vind al die tegenstrijdige berichten zo verwarrend. Dat obsessieve hoort wel bij mij, is niet heel handig. Ik loop ook bij een psycholoog voor obsessief bezig zijn met mijn gewicht, dat gaat al een stuk beter, maar ik ben echt heel bang hoe dat gaat zijn als ik eenmaal zwanger ben. Zij weet daar ook van en mocht het een probleem zijn dan mag ik extra gesprekken aanvragen. Ik hoop zo dat het z'n gangetje gaat en dat mijn lichaam aangeeft wat het nodig heeft, want ik wil zo gezond mogelijk zijn voor de baby.

Ok. Laat het los, laat het gaan :).

Wat betreft alcohol: ik drink heel weinig (als we uit eten gaan soms één glaasje). Ik ben van plan om dat nog te doen tot ik een positieve test in handen heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de afgelopen maanden gaan minderen met alcohol. Tussen m'n ovulatie en menstruatie drink ik niet.

Las echter dat het ook beter is als mannen niet zouden drinken. Door alcohol zou er bijv meer kans zijn op een miskraam. Had dit nog niet eerder gehoord. Houden jullie mannen hier rekening mee?
http://www.alcoholenzwangerschap.nl/nl/ ... rden.html

@krullie-wullie ik vind t niet raar dat je uitzoekt wat wel en niet kan. Heb dit zelf ook gedaan. Zou nu bijv. vlak voor m'n NOD geen biefstuk meer gaan eten. Maar vind t ook wel lastig, want moet je alles laten als je niet zeker weet of je daadwerkelijk zwanger bent? En is t ook al echt nodig?
Alle reacties Link kopieren
Ja die van mij is wel solidair. Niet per se omdat ie het 'zielig' vind dat ik geen drankje wil/kan/mag, maar voornamelijk ook wegens de gevolgen voor de zwangerschap.. Dit is immers toch een gezamenlijk proces :)
Alle reacties Link kopieren
Zelfde hier! Vanaf volgende cyclus wil ik eigenlijk niet meer drinken. Alleen bij hoge uitzondering en om de schijn op te houden. Want als ik nooit meer een wijntje pak valt het op haha
Alle reacties Link kopieren
Eslie24 schreef:
23-08-2017 16:51
Las echter dat het ook beter is als mannen niet zouden drinken. Door alcohol zou er bijv meer kans zijn op een miskraam. Had dit nog niet eerder gehoord. Houden jullie mannen hier rekening mee?
http://www.alcoholenzwangerschap.nl/nl/ ... rden.html

Ik denk dat dat wel meevalt. Een standaardglas alcohol doet er zo'n anderhalf uur over om afgebroken te worden. (bron: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... fgebroken/ ) Dus ik denk dat wanneer je man niet teveel drinkt en je niet meteen daarna het bed in duikt de hoeveelheid alcohol in sperma wel meevalt. Maar ik ben natuurlijk geen arts.
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames,

Ik zou ook graag meeschrijven als dit nog kan! Ik had me voorgenomen heel relaxt dit proces in te stappen, maar ik merk dat al aardig druk mee ben... dus ik denk dat het fijn is om te kunnen praten met meiden die ook bezig zijn met zwanger worden. Mijn vriend en ik zijn allebei 30 en dit zou ons eerste kindje moeten worden.

Ik heb in augustus mijn spiraal laten verwijderen. En op dit moment ben ik ongesteld, dit is 30 dagen na mijn laatste ongesteldheid tijdens de spiraal, dus ik ben al erg blij dat het goed op gang gekomen is. Ik houd ook mijn cyclus bij in een app, zodat ik een klein beetje een idee heb wanneer mijn eisprong is.

Foliumzuur ben ik meteen mee begonnen na het verwijderen van mijn spiraal. Alcohol ga ik nu ook alleen bij speciale gelegenheden nemen (waarbij het opvalt als ik niet drink).
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om met zijn allen in een groepsapp te gaan is denk ik super leuk. Elkaar op de hoogte houden en dan volg je het ook mee de berichten en nieuwe mensen kunnen we dan telkens toevoegen. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Lotje1997 schreef:
23-08-2017 18:14
Is het een idee om met zijn allen in een groepsapp te gaan is denk ik super leuk. Elkaar op de hoogte houden en dan volg je het ook mee de berichten en nieuwe mensen kunnen we dan telkens toevoegen. Wat vinden jullie?
Hoi, voor mij persoonlijk hoeft dat niet.
Weet niet wat de rest vind? Nu kan ik inloggen als ik zin heb. Voelt ook beetje stiekem zo inloggen op die ap haha. Als het in ap is komt het ook in Mn tel scherm enzo...
bang dat ik er dan nog meer mee bezig ben dan ik eigenlijk wil:)
Alle reacties Link kopieren
-
zucchini wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:41
0.00% gewijzigd
@zucchini: zoontje is anderhalf. Hij was trouwens een pittige baby die veel huilde en moeilijk sliep, dus ik kijk ook wel heel anders naar die toekomstige baby-periode aan.

Leuk dat ik in de tabel sta!

Alcohol en koffie... tja, met de eerste heb ik daar maandenlang op gelet. Maar zoontje is verwekt na een dronken feestje en in de twee wachtweken had ik ook af en toe een biertje op. Ik had toen trouwens een test gedaan omdat ik naar een feestje moest, had toen helemaal niet gedacht dat ik zwanger ging zijn omdat ik volgen/ mijn berekeningen m'n eisprong net gemist had.

Van zodra ik wist dat ik zwanger was heb ik natuurlijk niks meer gedronken en ook wat minder koffie gedronken. En nu drink ik eigenlijk zelden alcohol, wel veel koffie.
Alle reacties Link kopieren
-
zucchini wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:41
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@zucchini
Ik was die tip ook tegen gekomen. Voordat we bezig waren met zwanger worden, ging ik na de seks plassen. Nu blijf ik vaak nog eventjes liggen (gewoon op m'n rug).
Alle reacties Link kopieren
Voorheen ging ik altijd gelijk naar het toilet, maar nu blijf ik idd ook even liggen.
Of hij tilt me even omhoog aan de benen haha
Geen idee of het daadwerkelijk helpt maargoed
Alle reacties Link kopieren
@zucchini: nee nog geen onttrekkingsbloeding. Nu moet ik zeggen dat ik altijd heel summier ongesteld was gedurende mijn pilgebruik en kan me niet echt herinneren (slik inmiddels 14 jaar de pil) of ik daarvoor erg heftig menstrueerde. Volgens mij ook niet. Vanochtend wel dikke hoofdpijn en mn lichaam voelt aan alsof ik overal spierpijn heb. Misschien dat ik dus toch de gewone cyclus volg.. Morgen zou normaliter mijn laatste pil geweest zijn.

@Lotje1997: een groepsapp hoeft voor mij ook niet zo :) Ik houd sowieso al niet zo van whatsapp.. Forum is anoniemer en eens met amber en zucchini, nu kun je kijken/lezen wanneer je daar zelf zin in hebt.

Ik blijf inderdaad ook even liggen.. haha en die benen omhoog schijnt echt een mythe te zijn, maar als het mentaal helpt, waarom niet, haha :)
Alle reacties Link kopieren
@charimsa Ij heb mij toen ik terugkwam uit een land met risico op Zika laten testen en mijn man ook. Bij de GGD hadden ze gezegd dat man eventueel ook drager zou kunnen zijn zonder zelf symptomen te ervaren. Ik wilde graag het zekere voor het onzekere nemen en hij vond dat geen gek idee.
Dit is een paar maanden geleden geweest, misschien dat er inmiddels een ander advies wordt gegeven.
anonymiss schreef:
24-08-2017 11:10
@charimsa Ij heb mij toen ik terugkwam uit een land met risico op Zika laten testen en mijn man ook. Bij de GGD hadden ze gezegd dat man eventueel ook drager zou kunnen zijn zonder zelf symptomen te ervaren. Ik wilde graag het zekere voor het onzekere nemen en hij vond dat geen gek idee.
Dit is een paar maanden geleden geweest, misschien dat er inmiddels een ander advies wordt gegeven.
Dat is wel fijn.. Bij de GGD hier zeiden ze dat ze geen testen deden.
Ze hebben aangeraden om een maand tot na terugkomst te wachten met zwanger worden.
Alle reacties Link kopieren
-
zucchini wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad @ava30, hopelijk heb je je cyclus snel te pakken, en ben je snel 'ontpilt'!

Ik vind het zo raar dat we nu ineens heel graag willen, wat we al die jaren probeerde te voorkomen haha

Zijn er mensen hier die binnenkort hun NOD hebben?
Mijn menstruatie is net 3 dagen geleden afgelopen, dus hopelijk gaat deze ronde netjes lopen. Niet de 90 dagen van afgelopen cyclus..
Hou nu een app bij en wil beter op mijn cervix slijm gaan letten, die kan blijkbaar ook verklappen wanneer je eisprong ongeveer is.
@kimmeloris: mijn NOD is 7 september. Dus heb vandaag ongeveer mijn eisprong. Ik gebruik niet echt een speciale methode ofzo, mijn cyclus is altijd tss de 25 en 27 dagen. Ik houd dit wel bij via een app, omdat ik het handig vind om te weten wanneer ik ongesteld word. Op dit moment plannen we nog niet echt bewust seks tijdens mijn vruchtbare dagen, we zien wel wanneer het gebeurt :) We hebben geen haast.

Ondersteboven liggen doe ik niet :) maar ik wacht wel even om te plassen/douchen.
Alle reacties Link kopieren
-
zucchini wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zou ik ook nog mee kunnen schrijven? Leuk om deze ervaringen met anderen te delen!
Mijn man is 35, ik ben 31. Ik ben in januari 2016 al gestopt met de pil, maar we hebben pas vorige maand de condooms in de prullenbak gegooid ;-) We zijn er klaar voor!
Ik heb wel vanaf het stoppen mijn cycli bijgehouden in een menstruatie-app: de 4e, 5e en 6e duurden erg lang (de langste 47 dagen) en sindsdien duren ze wisselend tussen de 30 en de 35 dagen. Niet heel regelmatig dus.
Ik gebruik sinds kort ook de Fertility Friend app erbij, iemand hier ervaring mee?

Ronde 1 is helaas niet gelukt: vanochtend werd ik ongesteld :-( Op naar ronde 2!
Alle reacties Link kopieren
-
zucchini wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:42
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven