Zwanger worden vanaf september 2017

20-08-2017 15:14 935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger!🤰🏼
NaamLeeftijdUitgerekende datumGeslachtBijzonderheden
Kimmeloris26/2823-7
Nuschkin31/35Bevallen: eind juni:cheer2:
Diadora25/3224-8 :cheer2:
Zucchini27/27Bevallen: september :cheer2:
Luca201727/3020-9
Dreamboat12-1
zucchini wijzigde dit bericht op 30-10-2018 23:33
89.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@lilapie oke spannend! Fijn dat er geen haast achter zit, dan is je lichaam er ook relaxt onder. Was je snel zwanger van je eerste?

@zucchini hopelijk dat je ook snel je cyclus krijgt en snel ontpilt :)

Welkom Nuschkin :)
Nee ik heb geen ervaring met die app.
Ik gebruik Period Calender. Maar ook pas sinds kort.
Jammer dat het niet gelukt is, maar komt goed! Geduld :)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook Period Calender, ook nog maar net. Lijkt me wel een fijne app.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Wat leuk om allemaal te lezen dat we er onbewust zo druk mee zijn! Hopelijk voor iedereen snel een positief bericht!

Hier nog druk met de ovulatie testen. Inmiddels al een week dagelijks aan het testen, steeds een heel dun streepje. Vandaag twijfelde ik of ik er toch nog een zou doen. Toch gedaan, en wat dacht je? Een dikke streep! En dat op de 19e dag. Niet meer verwacht! Volgens de app zou ik over 9 dagen ongesteld moeten worden. Zou deze periode niet te kort zijn qua innestelen?

Succes allemaal met deze spannende tijden!
Alle reacties Link kopieren
Vlinder5678, misschien dat je cyclus deze maand iets langer duurt? Wel fijn dat er nu zo'n duidelijke streep te zien is. Nu nog hopen dat je niet ongesteld wordt!
Alle reacties Link kopieren
@vlinder5678 Misschien duurt je cyclus inderdaad wel langer deze keer, wie weet! Als ik het goed teruglees is dit toch je 5e cyclus sinds je gestopt bent met de pil? Die duurde bij mij ook langer.. Ik duim met je mee!

Net zelf ook ovulatietesten besteld, dus daar kan ik over een week of 2 ook over meepraten :)
Alle reacties Link kopieren
@Nuschkin ja dat klopt de 5e! Maar vanaf vorige maand pas echt bezig met 'vruchtbare dagen'. Deze maand voor het eerst ovulatie testen gebruikt. Ben heel benieuwd! Voor je gevoel denk je dan; dit kan niet meer missen.. maar de kans is nog zo klein dus ik moet me er niet op verheugen..... aldus mijn vriend. ☹️
Alle reacties Link kopieren
@Vlinder5678 Jup, heel herkenbaar.. :| Maar zet die gedachten maar eens uit!
Alle reacties Link kopieren
Zo wat veel berichten, de tabel is aardig gegroeid. Ik ga morgen even helemaal bijlezen... ik heb het even heel druk gehad.

Kan je ook ergens instellen dat je een bericht krijgt als er iets wordt gepost?
Hmmm, als ik het goed berekend heb, had ik gisteren m'n eisprong. Ik denk dat we 1 keer seks hebben gehad in m'n vruchtbare periode, een paar dagen geleden.

Dat was in elk geval genoeg om mijn zoontje te maken twee jaar geleden, dus we zien wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen beginnen met ovulatietesten, zodat ik een beetje weet hoe mijn cyclus loopt. Volgens mijn app heb ik mijn eisprong op 4 sept en ik hoop echt dat het niet later wordt, want dan is mijn vriend op vakantie...
Ik blijft trouwens ook 10 minuten liggen tegenwoordig ipv meteen de badkamer inrennen. Verder heb ik gelezen dat je als vrouw beter niet bovenop kan eindigen als je zwanger wilt worden, dus daar hou ik voor de zekerheid ook maar rekening mee. Baat het niet dan schaadt het niet toch...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag ongesteld geworden. Jammer, maar wel fijn dat de onzekere 2 weken weer voorbij zijn.
Ga dit weekend extra genieten van een wijntje heb ik besloten ;-) en daarna op naar ronde 4.
Alle reacties Link kopieren
-
zucchini wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
charimsha schreef:
24-08-2017 11:13
Dat is wel fijn.. Bij de GGD hier zeiden ze dat ze geen testen deden.
Ze hebben aangeraden om een maand tot na terugkomst te wachten met zwanger worden.
Excuus, bedenk mij nu dat ik het via de huisarts moest laten doen. Het kan 4 weken duren voordat je de uitslag krijgt. Sommige huisartsen weten niet hoe ze het moeten aanvragen maar dat kan gewoon via het standaard formulier.

Edit: Hebben jullie ook last van een soort ontwenningsverschijnselen van het stoppen met de pil?
Welk merk foliumzuur slikken jullie of maakt dat niet uit? En welk merk ovulatie en zwangersschapsteaten of maakt dat ook niet uit?
@anonymiss: merk maakt niet uit, hoor :) ik woon in Zweden, dus ik gebruik een Zweeds merk van de apoteek. Bij de vorige zwangerschap nam ik een multivitamine mix voor zwangere vrouwen en vanaf 20 weken een ijzersupplement. Nu enkel foliumzuur en bij een positieve test ga ik mss weer die multivitamine kopen.
Alle reacties Link kopieren
@anonymiss: ik gebruik de zwanger worden multivitaminen van de Etos. Op het internet lees ik er goede verhalen over, waarschijnlijk is het niet echt beter dan gewoon foliumzuur, maar ik vind het fijn om erin te geloven.

Maandag bellen met de huisarts om mijn koperspiraaltje te laten verwijderen. Ik zou blij zijn als dat rotding eruit is: tussentijds heb ik ook kramp en af en toe licht bloedverlies. De touwtjes leken ook iets langer te zijn toen ik ze deze week controleerde, dus het kan geen kwaad om 'm te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
anonymiss: ik heb deze besteld: https://www.deonlinedrogist.nl/davitamo ... 62159.html

Krullie-wullie, ook wel fijn om hem dan te laten verwijderen inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
zucchini schreef:
25-08-2017 14:04
anonymiss: ik heb deze besteld: https://www.deonlinedrogist.nl/davitamo ... 62159.html
Oh, die zijn vast veel kleiner dan die capsules van mij.
Alle reacties Link kopieren
anonymiss schreef:
25-08-2017 12:12
Edit: Hebben jullie ook last van een soort ontwenningsverschijnselen van het stoppen met de pil?
Welk merk foliumzuur slikken jullie of maakt dat niet uit? En welk merk ovulatie en zwangersschapsteaten of maakt dat ook niet uit?
Ik heb ook behoorlijk last gehad van ontwenningsverschijnselen! De eerste tijd had ik stemmingswisselingen, daarna had ik een paar weken een libido waar je u tegen zegt (niks mis mee, haha ;-) ) en ik heb ongeveer een jaar last gehad van hormonale acne :-? Sinds een half jaar is mijn huid weer helemaal rustig.

Ik heb net de Sensitest ovulatietesten thuisbezorgd gekregen, besteld via drogisterij.net, daar las ik wel goede verhalen over (www.ovulatietest.nl)
nuschkin wijzigde dit bericht op 25-08-2017 15:30
Reden: Quote ging mis
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja dit zijn van die zuigtabletten, nog lekker ook haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag mee willen schrijven als dat nog mag. Bewust een nieuwe nick genomen omdat ik best actief meeschrijf en bekenden dat weten. Wil liever niet dat zij weten dat we bezig zijn met zwanger worden.

Ik ben 27 en vriend is 33, gaan voor een eerste kindje
Sinds juni met de pil gestopt na ruim 11jaar geslikt te hebben. Eerste 2 maanden wel condoom gebruikt, nu besloten dat niet meer te doen.

Mijn cyclus is wel erg lastig.

Eerste 2x zat er maar korte tijd tussen. Rond 22-25dagen. Menstruatie was direct weer veel heviger dan normaal, zelfs doorlekken ed. Was ik niet gewend, maargoed de pil geeft vaak lichter bloedverlies.

Vorige week woensdag begon het met licht bloedverlies en dat is nu nog steeds zo. Echte menstruatie zet niet aan. Eigenlijk al 10dagen heeeel licht bloedverlies voornamelijk bij afvegen. Af en toe wat meer, dan gebruik ik een tampon, maar die komt er vrijwel "half wit" uit. Dan gebruik ik niets meer tot ik een halve tot hele dag later weer iets meer bloed verlies.

Vind het zelf erg vaag allemaal. Ook omdat vorige 2x juist zo hevig was, een echte menstruatie kan ik het ook niet noemen. Sinds gister wel meer krampen, af en toe echt pijnlijk. Dit terwijl ik nooit pijn heb tijdens menstruatie, niet tijdens de pil en niet tijdens laatste 2 keren.

Natuurlijk al een zwangerschapstest gedaan, maar negatief. Had ik ook niet verwacht want echt onveilig hebben we het nog niet gedaan.

Ik wacht allemaal maar af. Hoop dat komende dagen bloedverlies doorzet.
Besef heel goed dat dit ook met "ontpillen" te maken kan hebben. Meer die daar last van hebben gehad?

Nja sorry, al een heel verhaal. Haha was niet de bedoeling. Ik schrijf dus graag mee als het mag omdat wij nu echt starten. Zie wel dat het al een grote groep is, hoop dat ik iedereen op den duur wat uit elkaar kan houden.
anoniem_353505 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 17:24
Reden: Toevoeging
3.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb evasin foliumzuur gekocht. Echt superhandig zit in een pilstrip met de dagen erop. Ik ben echt bang dat ik het anders ga vergeten.

Is alleen foliumzuur genoeg of de volgende keer beter een potje zwangerschapsvitamine?

Ik moet ook echt mijn best doen om iedereen uit elkaar te houden .

Ik moet zeggen ik vond het voorstel van een app groep ook wel leuk, denk alleen dat dat leuker is als er een paar zwanger zijn ?

Ik lees dat er een aantal gebruik maken van apps. Daar ga ik mij ook maar is in verdiepen. Ik ben alleen een beetje bang dat de focus er dan erg op komt te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, er even voor gaan zitten om fatsoenlijk te kunnen reageren. Wat veel mensen inmiddels!

@Ava30: Zo te lezen heb je een hele lieve, gevoelige man!

Over je vraag over dat t voor mij nu de tweede keer is: Ik hoop dat ik er wat relaxter in sta deze keer en er vanuit kan gaan dat het wel goed komt. Het is immers al een keer eerder gelukt.

@Eslie24: jullie zijn dus al een paar maanden bezig? Spannend inderdaad elke keer! Nog weer even afwachten dus nog een klein weekje. Ga je vroeg testen of eerst wachten op je NOD? Ah, zie nu twee pagina's verder dat je inmiddels ongesteld bent geworden. Jammer!

Alcohol: Man houdt qua alcohol niet speciaal rekening met een eventuele zwangerschap. En ook tijdens de zwangerschap gaat hij niet loyaal zijn. Voor hem is het juist wel fijn om een vaste BOB te hebben ;-)

@Amber10: Alcohol drink ik sowieso nog maar weinig. Sinds de vorige zwangerschap en borstvoeding daarna, komt zelfs maar één glas heel hard aan, dus 't hoeft van mij niet zo meer. Af en toe een glaasje, en dan eigenlijk alleen tijdens m'n menstruatie. Maar daardoor valt het ook niet zo op wanneer ik helemaal niet drink.

@Lilapie: Herkenbaar, dat "we zien wel", nu je voor een tweede gaat. Wel fijn dat je een hele regelmatige cyclus hebt. Dat maakt het wel wat makkelijker gevoelsmatig.

@Lotje1997: Ook hier geen interesse in een groepsapp. Dit voelt anoniemer en dat vind ik persoonlijk erg fijn.

@Nuschkin: De app die jij gebruikt ken ik niet. Zelf heb ik Period Tracker D. Volgens mij doen al die apps ongeveer wel hetzelfde. De vorige keer heb ik vanaf het stoppen met de pil m'n cycli bijgehouden met de app. Dat was heel fijn voor m'n eigen inzicht in m'n cyclus, maar vooral ook een handig (en redelijk noodzakelijk) overzicht toen het zwanger worden medisch zou gaan worden.

Foliumzuur: ik heb kruidvat huismerk foliumzuur. Volgens mij maakt het merk daarin echt niet uit. Het lukt me alleen nog niet zo goed het elke dag trouw te slikken. Dat is dus nog wel even een 'dingetje'...

Hier zijn, als ik uitga van een cyclus van 28 dagen, de vruchtbare dagen begonnen. Maar mijn cyclus duurt waarschijnlijk wel een stuk langer dan dat, dus we kunnen nog even wat langer door dan ong. 7 dagen die je normaal hebt. :-) In elk geval geen zin om met ovulatietesten bezig te gaan. Wellicht over een paar maanden temperaturen als het dan nog niet gelukt is. Maar even zien. Er komt voor m'n gevoel gelijk zo'n druk op door er op die manier mee bezig te gaan. En daar ben ik nog niet aan toe.
Alle reacties Link kopieren
@Pluis_ Dat is inderdaad een wispelturige cyclus. Ik denk dat je lichaam er even aan moet wennen, om zelf op te starten.
Weet je nog hoe je 'eigen' menstruatie vroeger was? Voordat je de pil slikte?
Heb zelf nooit last gehad van ontpillen.
Ik had eerder last van de pil..
Alle reacties Link kopieren
@t Kate: ik slik nu alleen foliumzuur. Zo'n strip klinkt goed. Ik ben nog niet zo goed in het elke dag slikken.

Precies wat jij zegt Warmewollensjaal. Bij mij ook een 'dingetje' nog.
Heb direct de app period tracker opgezocht, gebruikte er nog geen een, hou het bij in agenda. Maar deze is wel handig zeg! Mocht mijn ongesteldheid doorzetten zit ik op 29dagen, eigenlijk wel prima dus! App zegt alleen wel dat je 9dagen! kans hebt om zwanger te worden. Maar 7dagen voor de eisprong lukt toch nooit? Tuurlijk kan de eisprong iets zijn verschuiven maar hij rekent al direct vanaf de eerste dag dat je menstruatie stopt.

@t: Kimmelores: ja erg wispelturig.
Hoe het voor het pil slikken was weet ik niet goed meer. Slik hem al zolang. Echt regelmatig was het geloof ik niet. Maar zo lang half bloedverlies kan ik mij niet echt herinneren. Hopen dat het nu gewoon doorzet heb wel echt pijnlijke krampen. En moest net ook echt weer een tampon in doen.

Merk wel dat ik het allemaal spannend vind. Kinderwens is super groot en ook al best lang. Maar besef dat het vanaf straks echt raak kan zijn is best gek. Dan staat ons leven over 9maanden wel echt op de kop. Hebben jullie dat ook? Dat je niet kon wachten tot het zover is en nu het dichtbij komt het ook wel eng is?
Alle reacties Link kopieren
@Pluis_ ja hopelijk word je gewoon ongesteld! Bij mij pakt de app 5 dagen voor de eisprong en 1 dag erna en dan word het verdeelt in zwangerschapskans laag - medium en hoog?
9 dagen ervoor lijkt me ook sterk..
maarja niet geschoten is altijd mis :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven