Zwanger worden vanaf september 2019

20-08-2019 19:24 659 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die vanaf 2019 wil proberen zwanger te worden. Een algemeen account, zodat je zelf makkelijk de tabel aan kunt passen. :)

[/tr]
Naam Leeftijd Ronde Kindje NOD Bijzonderheden
Bozz 32/34 5 tweede 16 januari
Chocolatec223 28 4 eerste 5 februari endometriose
Meisjevan4 25/28 7 eerste 30 februari
Lasvegas-84 35/38 3 tweede ?

Wij zijn ZWANGER! :cheer2:
NaamLeeftijdKindjeUitgerekende datumJ/M/OBijzonderheden
Sneeuwwitje199325/26 eerste 5 juni 2020 O
Kikikip 25/25 eerste 6 juni 2020 O
Toekanneria 26/31 eerste 19 juni 2020? O
Loes23 26 derde* 25 juli 2020 O Zoontje* overleden (genetische afwijking)
krullen-bol29/36 tweede 31 juli ?? O
Melancolie 27/30 eerste 16 augustus? O
Prettymama 31/30 derde 29 augustus 2020 O vmk okt'19
Blondie-9029/27 eerste 1 november 2020 O
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:57
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jammer lasvegas!

Nog niet getest. Had gisteren ineens wat oud bloedverlies, vandaag ook nog een beetje, maar mag geen naam hebben. Wel krampen, ik denk dat de menstruatie nog gewoon gaat beginnen maar het is wel weer gek, normaal begin ik gewoon meteen met veel bloed (of word ik het heel snel echt nadat ik een beetje heb verloren). Haha ineens doet mn lichaam allerlei dingen die het normaal nooit doet sinds ik zwanger probeer te worden.
Alle reacties Link kopieren
Nou Melancolie, hier was het dus ook wel gek hoor. Begin van de middag al wat bruin/roze, toen echt uren niet en net pas zette het ineens door. Heb ik normaal echt nooit.

Nog pijnlijke borsten of iets?
Ik had dat tot vanmiddag nog wel en ineens verdween het, dus hier is het wel echt duidelijk nu. Op naar ronde 2!
lasvegas ah nee wat jammer zeg! Op naar de volgende ronde

melancolie voor jou nog even spannend dus! Wanneer wil je gaan testen?
Jammer Lasvegas.
Melancolie, blijft spannend, alles kan nog.

Ik heb opnieuw veel last van mijn tepels, de hele tijd tintelingen, maar dat had ik vorige maand ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet, wil het eigenlijk nog even uitstellen. Ook omdat ik af en toe ineens een langere cyclus heb dus kan best dat dat nu ook zo is. En ik acht de kans erg klein dat ik zwanger ben, omdat ik rond de eisprong weg was en omdat ik eigenlijk geen symptomen heb. Wel een beetje pijnlijke borsten maar niet meer dan wanneer ik ongesteld moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ben inderdaad ongesteld geworden, helaas helaas, dus we gaan ronde 3 in!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net weer terug van een weekje vakantie. Helaas afgelopen zaterdag al ongesteld geworden... Dus twee dagen eerder dag verwacht. Vervolgens was het maandag middag alweer voorbij.

Norman gesproken altijd 5 dagen ongesteld dus mijn lichaam doet even gek denk ik. Nja, ik ben er even verdrietig om geweest, maar nu weer met volle moed verder.

Wat langer om te horen dat jullie ongesteld zijn geworden Melancolie en LasVegas.

En voor jou toch wel weer spannend dan Chocolat. Wie weet zegt het deze maand wel weer wat.
Alle reacties Link kopieren
Ah ook jammer boz :(

Ik besef nu dat, omdat mijn cyclus ook weer iets langer heeft geduurd, mijn eisprong waarschijnlijk echt middenin mijn buitenlandtripje was. Logisch dus dat het deze maand niet gelukt is.

Ik ben nog steeds een beetje aan het twijfelen of ik ovulatietesten ga doen. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat het toevoegt als ik toch in een bepaalde periode om de dag seks heb, dan kan je eigenlijk bijna niet fout zitten toch? Alleen inzicht in mijn cyclus zou wel fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
melancolie jammer! Voordeel van ovulatie testen is dat je precies 2 weken na een positieve test je nod hoort te krijgen. Of als je geel onregelmatig bent dat je weet wanneer je ei is.

bozz ik zit heel stom te denken misschien hoor. Maar kan het geen innestelingsbloeding zijn? Omdat het maar 2 dagen duurde?

Hier ga ik denk morgen een vroege test doen. Lijkt wel of Mn lichaam roept: je bent zwanger!! Sinds vandaag ook heel veel witte/waterige afscheiding. Wat ik ook zo raar vind. Wil zelf niet op allemaal symptomen letten, maar als t zelfs zo erg is dat je even schoon ondergoed wilt aantrekken valt het wel op ja 😂
Ben zelf heel benieuwd, of mijn lichaam houd me echt voor de gek of het is echt zo...
melancolie Aaah nee wat jammer!

meisjevan4 spannend! Er moet toch iemand deze ronde zwanger zijn. Je symptomen klinken hoopvol! Ben heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Heel spannend Meisjevan4! Ik duim!

Jammer Bozz en Melancolie..
Qua ovulatietesten had ik een positieve op woensdag en verder ik ongesteld op een dinsdag, klopte dus niet helemaal, maar tis op zich prima lang genoeg ertussen.

Als je menstruatie echt heeel anders was dan normaal Bozz, zou ik nog wel even een testje doen trouwens..
Jammer de dames die ongesteld geworden zijn :-( Ik duim voor jullie de volgende ronde!

Meisjevan, heb je al getest?

Ik heb wat zeurderige buikpijn/krampjes, meestal heb ik dit pas de dag voordat ik ongesteld ga worden, nu heb ik nog zeker 4 dagen te gaan normaal gezien. Ik hoop dat ik niet straks of morgen al ongesteld wordt want dat is veel te vroeg (7 dagen na eisprong vandaag). Heb geen pijnlijke tepels meer ondertussen. Gisterenmiddag een vlaagje misselijkheid en twee pukkels op mijn kin ook sinds gisteren. Eerlijk gezegd denk ik dat veel van mijn ‘symptomen’ gewoon door testosteron toename na eisprong komen. Ik wacht rustig nog wat af met testen, is toch nog veel te snel nu, en hopelijk wordt ik nog niet ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat had ik nog niet aan gedacht. Al denk ik toch dat het wel gewoon een menstruatie was, omdat ik helemaal niks voel. Maar heb toch ff een testje gehaald en ga morgen voor de zekerheid toch even testen.
Bedankt voor de tip Meisjevan4 en LasVegas!

@Melancoli, ja ik kan me voorstellen dat je toch denkt aan ovulatietesten. Ik gebruik het ook voornamelijk om inzicht te hebben in mijn cyclus.

@Meisjevan4 spannend al doe symptomen! Ik ben benieuwd...

@Chocolat ook heel spannend voor jou!
Alle reacties Link kopieren
bozz ik ben benieuwd, laat je t weten?

chocolate spannend, ben heel benieuwd!

Hier vanmorgen getest. 3 testen gebruikt. Geen idee waarom 3, maar dacht echt dat t deze maand raak was. Vroege test, action en 2v5 van Kruidvat. Vooral door de krampen, die ik nog steeds heb echt gedacht dat t raak zou zijn. Maar alle 3 de testen negatief. De clear blue en Kruidvat hadden na ander half uur wel een duidelijk indroog lijn. T stomme was tijdens de 3 min wachten zag ik het “t” lijntje verschijnen, wel kleurloos. Maar na 5 min was het echt helemaal wit. Zelfs met zaklamp niet meer te zien. Ben nu ook wel voor 80% overtuigd dat het niet gelukt is deze ronde. Bij de eerste zwangerschap had ik met 9 dpo een duidelijke test in handen. Zit nu op 9/10 dpo. Denk dat de gedachten van de buikkrampen me toch onbewust “schijnzwanger” heeft laten voelen, vandaar de symptomen van nacht naar de wc enz.
Meisjevan4, zolang je niet bloed is alles nog mogelijk, toch?

Hier zijn de krampen weer verdwenen, duurde maar een uurtje ofzo. Ik voel niets meer buiten dat ik ondertussen een derde puistje op mijn kin heb, heel vervelend.
meisjevan4 je zit pas op 10 DPO.. toen ik zwanger was van mijn dochter testte ik op 10 DPO ook negatief met een early test en pas op NOD had ik een positieve test. En bij mijn zoontje testte ik wel op 9 DPO positief dus het kan zo verschillend zijn. Hangt allemaal af van de innesteling. En als jij na de tijd op allemaal een indroogstreepje krijgt zou je denken dat je wel zwanger bent want ik krijg nooit indrooglijntjes altijd spierwit als ik niet zwanger ben zelfs na de tijd.. dus ik zou gewoon afwachten tot je NOD en dan nog eens testen
Ik heb wel altijd indroogstreepjes hoor, ook als ik niet zwanger ben. Maar het is sowieso waar dat het op 10dpo met een test alle kanten nog uit kan, dus er zit niks anders op dan geduld te hebben :(
Alle reacties Link kopieren
prettymama had jij toen tussen door nog getest? Of was die echt pas op dag van nod positief?

loes ja weet dat het nog alle kanten op kan. Maar wil niet te veel hoop hebben want dan duurt het tot dinsdag nog heel lang
meisjevan4 ik had tussendoor niet meer getest want ik dacht echt dat het niet raak was haha. Tot op mijn NOD de menstruatie uitbleef. Mijn test had toen wel al een duidelijke lijn dus ik denk dat als ik op 12 of 13 DPO had getest ik ook wel al wat had kunnen zien. Maar goed dat weet ik dus niet.
Hier vanochtend een positieve ovulatietest! ik ben super blij dat mijn cyclus gewoon gelijk weer op orde is na de vmk! Mijn definitieve NOD zal dan 24 november zijn ipv 23. Vanavond nog even goed benutten en dan sluit ik me weer aan op het wachtbankje :)
Oh dat is fijn Prettymama! Dat alles dan weer gewoon meteen werkt zoals het hoort :-)
Alle reacties Link kopieren
prettymama wat goed nieuws! Zeker even goed benutten!

Dames, ik zit even met een vraag wat me vandaag toevallig opviel. Eigenlijk heb ik altijd geleerd dat op dag 14 je ei springt gebaseerd op 28 dagen. Nu heb ik in mijn cyclus app staan dan het 28 dagen is. Dag 1 is de dag dat je nod is. Precies 2 weken later op de zelfde dag is je ei volgens de app, alleen de app noemt dat dag 15. Heb ik het nou altijd verkeerd begrepen?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk geldt vooral dat tussen ovulatie en NOD 14 dagen zitten. De fase daarvoor kan best 15 dagen zijn, maar ook 12. In mijn app is m'n ovulatie op dag 13, maar aangezien mijn cyclus niet 100% elke maand hetzelfde is, is dat alleen maar een inschatting, kan deze maand best vroeger of later zijn.

Ik hou het dus vooral bij in de app, zodat ik achteraf kan terugzien of we wel op het goede moment gesekst hebben bijvoorbeeld.

Ben je inmiddels trouwens ongesteld geworden?

Fijn Prettymama!

Hier ben ik weer even totaal niet met zwanger worden bezig, maar dat komt over een dikke week wel weer. ;)
Man en ik willen volgende maand nog een paar dagen gaan skiën samen en het zou dan kunnen dat ik net zwanger ben (en misschien misselijk). We gaan sowieso last-minute boeken, maar goed, ben benieuwd of het doorgaat. :)
Alle reacties Link kopieren
chocolate toevallig al getest?

prettymama oh fijn zeg. Hopelijk is het snel de 24e!

lasvegas oh dat is altijd leuk! Was je bij de vorige zwangerschap ook erg misselijk?

De afgelopen maanden duurde mijn cyclus 27 dagen. Zit vandaag dus op dag van nod. Vanochtend voor de zekerheid even getest. Duidelijk negatief. Om te weten of mijn nod er aankomt temp ik altijd, vind ik zelf handig. Maar die is tot nu toe nog 36,9 graden. Denk dat ik deze maand blijkbaar een langere cyclus heb.
meisjevan4 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 16:06
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blijft dus nog even spannend!

En nee, viel wel mee, en de misselijkheid die ik had, kon ik heeel goed weg-eten. Beetje jammer wel, want was dus veel aangekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven