Zwanger worden vanaf september 2019

20-08-2019 19:24 659 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die vanaf 2019 wil proberen zwanger te worden. Een algemeen account, zodat je zelf makkelijk de tabel aan kunt passen. :)

[/tr]
Naam Leeftijd Ronde Kindje NOD Bijzonderheden
Bozz 32/34 5 tweede 16 januari
Chocolatec223 28 4 eerste 5 februari endometriose
Meisjevan4 25/28 7 eerste 30 februari
Lasvegas-84 35/38 3 tweede ?

Wij zijn ZWANGER! :cheer2:
NaamLeeftijdKindjeUitgerekende datumJ/M/OBijzonderheden
Sneeuwwitje199325/26 eerste 5 juni 2020 O
Kikikip 25/25 eerste 6 juni 2020 O
Toekanneria 26/31 eerste 19 juni 2020? O
Loes23 26 derde* 25 juli 2020 O Zoontje* overleden (genetische afwijking)
krullen-bol29/36 tweede 31 juli ?? O
Melancolie 27/30 eerste 16 augustus? O
Prettymama 31/30 derde 29 augustus 2020 O vmk okt'19
Blondie-9029/27 eerste 1 november 2020 O
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:57
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mevrouwtjepeer wat fijn dat de ovulatie test positief is! Hope dat het niet te warm is op de slaapkamer :p

Maandelijks moest ik bloedprikken ja, dat is 3 maanden geleden verandert naar 1x in de 3 maanden. Rond 1 september(ga maandag weer) is het weer tijd voor die leuke naald. De laatste x met bloedprikken zat die op de 151, uit Mn hoofd gezegd moet het tussen de 150 en 350 zitten. Dus hoop dat het nu weer boven de 150 zit.

Pff, ondertussen dat ik dit bericht schrijf ging de bel. Samen met Mn dochter doe ik de deur op. Waarop de man zegt, hallo is je vader of moeder misschien thuis? Heel verbaasd kijk ik hem aan en zeg ik, nee sorry woon hier zelf. Waarop hij antwoord, oh echt! Dacht dat het je jongere zusje was.

Weet nou niet of ik dit al compliment moet zien 😂
Deze morgen had ik een positieve ovulatietest! Ik werk nog! :-D

Spannend! Deze ochtend meteen vriend weer even meegenomen naar de slaapkamer ook al moest ik bijna vertrekken naar het werk, haha.

Ik zit op dag 19 van mijn cyclus nu. Morgen eisprong dan normaal gezien. Als mijn LF een normale lengte heeft zit ik op een cyclus van 33 dagen, dit is mijn eerste cyclus na de pil. Ook snel ff gerekend, mijn NOD komt dan op 15 september :lol:
Alle reacties Link kopieren
De eisprongen worden zo te lezen goed benut ;-) Hebben jullie mannen/vrienden nog wel eens moeite met presteren in zo'n geval? Mijn man heeft er überhaupt moeite mee en dat is af en toe best lastig.

Krullen-bol, grappig om te lezen dat je het zwanger worden nu toch anders in gaat. En qua verschil met eerste zwangerschap denk ik dat een tweede vaak wel zwaarder is, omdat je er dus al 1 hebt rondlopen. In je verlof helemaal niets doen, kan dus ook alleen als iemand anders kind op sleeptouw neemt. Bekkenklachten bij de eerste zijn vaak ook aanwezig bij een tweede, maar mogelijk eerder herkend en met fysio onder controle te houden. Maar vooral die bevalling moet een stuk makkelijker zijn als het genoortekanaal als eens is "gebruikt". Dat was bij mij niet zo, want oudste was met een keizersnede geboren ;-D

Meisjevan4, jeetje wat heftig joh. Moet je altijd dus je bloedwaarden laten checken en niet nu alleen ivm kinderwens?

Chocolatec, ik denk dat ik voor de zekerheid je NOD iets ruimer zou rekenen. Vandaag positieve ovulatietest is morgen of overmorgen waarschijnlijk eisprong. Dan daarna nog 14 dagen LF tussen ovulatie en NOD en dan zit je wel over de 33 dagen. Of was jouw LF al wat korter? Dan kan ik het natuurlijk mis hebben.

Hier vandaag nog geen menstruatie. Dat is toch iig positief mbt mijn LF. Nu dan denk ik dus toch nog wel een week wachten (en broekloeren).

Vraag: Vinden mensen het leuk om de tabel op oplopend NOD te hebben? Ik wil er evt wel mee shuffelen ;-)
Ik heb verkeerd gerekend, zit op dag 18 nu. Daarnet nog een ovulatietest gedaan en was al niet meer zo fel positief als deze morgen. Dus mijn piek is al aan het afnemen dus hoop morgen eisprong, ik ben heel ongeduldig haha. Heb ook wat pijn in mijn zijkant nu.
starl0rd, spannend! Zit je nu ook op het wachtbankje?

Mijn man vindt het helemaal niet erg om wat extra seks te hebben, zolang het niet als een 'moetje' voelt. Hij wil net zo graag een kindje als ik.

Ik heb vannacht wat buikkrampen gehad, dus ik vermoed dat dat mijn eisprong was (of hij komt er nog aan). Het wachten vind ik nu vooral heel erg spannend ;-D
Alle reacties Link kopieren
MevrouwtjePeer, ik zit inderdaad op het wachtbankje. 6dpo nu. Nog een week wachten dus.
Ik heb deze ronde trouwens ervaren dat de kramp vóór eisprong was. Het zou de druk op het eiblaasje kunnen zijn en als die dan gesprongen is neemt de druk en daarmee de kramp af. Maar het zou inderdaad ook eisprong zelf kunnen zijn. Je zou er een test tegenaan kunnen gooien om te duiden wat je voelt ;-) En dat wachten blijft spannend vrees ik :facepalm:

Je bent vroeg actief trouwens, voor iemand zonder kinderen ;-D
Starl0rd_ schreef:
31-08-2019 07:22
MevrouwtjePeer, ik zit inderdaad op het wachtbankje. 6dpo nu. Nog een week wachten dus.
Ik heb deze ronde trouwens ervaren dat de kramp vóór eisprong was. Het zou de druk op het eiblaasje kunnen zijn en als die dan gesprongen is neemt de druk en daarmee de kramp af. Maar het zou inderdaad ook eisprong zelf kunnen zijn. Je zou er een test tegenaan kunnen gooien om te duiden wat je voelt ;-) En dat wachten blijft spannend vrees ik :facepalm:

Je bent vroeg actief trouwens, voor iemand zonder kinderen ;-D
Vanochtend had ik weer een positieve test in handen, dus dan moet mij eisprong nog komen. Toch?
Dat betekent dat mijn cyclus deze keer langer is dan gedacht, denk ik...
Toen ik mijn man vanochtend vertelde dat de test positief was, werd hij zelf ineens heel enthousiast, haha!

Ik ben een ochtendmens, dus altijd vroeg wakker.

Starl0rd, hopelijk gaan de 6 dagen snel voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Positief is bij een ovulatietest alleen als ie echt net zo fel is als de controlestreep he?
Niet zoals bij een zwangerschapstest dat een lichter streepje ook telt..

Hier heeft man er geen moeite mee om te ‘presteren’. En nu het al een keer gelukt is, zal het helemaal anders zijn gok ik. :)

Ik had bij m’n dochter ook een keizersnede omdat ze in stuit lag, hoop heel erg dat het bij een volgende gewoon natuurlijk lukt. Maar goed, das op de zaken vooruit lopen. ;)

Mijn NOD is trouwens 16 oktober, zal hem even in de tabel zetten nog. Deze maand slaan we dus nog over.
las vegas, ik testte met Clear Blue. Dan krijg je alleen een smiley te zien. Dat maakt het wel lastiger om je echte 'piek' te vinden.

Voorgaande dagen testte ik met sensitest en de clear blue had ik als extra/reserve. Alleen die van sensitest waren op, helaas.

Hebben jullie ook al nagedacht over hoe jullie de dagen gaan indelen als de baby er eenmaal is?
Ik ben minder gaan werken en hopelijk wil mijn moeder een dagje oppassen. Mijn man werk fulltime, dus we ontkomen er niet aan om tegen die tijd op zoek te gaan naar een kinderopvang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang zitten twijfelen of ik mee zou gaan schrijven in een groep. Mijn man en ik zijn begin juli gestopt met de pil en hopen nu zwanger te raken van ons eerste kindje.

Ik merk echter dat ik heel erg opzie tegen het zwanger zijn en het bevallen. Ik heb het idee dat ik niet blij of trots ga zijn als ik met een dikke buik rondloop. Borstvoeding geven staat me ook echt erg tegen. Maargoed, we willen wel echt graag een kindje dus het is een beetje een noodzakelijk kwaad. We zijn namelijk wel gek op baby's/ kinderen. Ik werk zelf ook met kinderen en ik vind baby's van vriendinnen echt super leuk, lief en schattig!

Nu zit ik dus in een fase dat ik aan de ene kant wel zwanger wil worden zodat we dat zo snel mogelijk achter de rug hebben. Dit is dus ook de reden dat ik twijfelde om in zo'n groep mee te schrijven. Aan de andere kant wil ik geen domper zijn op het enthousiasme van anderen. Maar aan de andere kant heb ik vragen, ben ik nieuwsgierig naar ervaringen van anderen en hoop ik wat blijdschap en enthousiasme op te doen. Mocht ik merken dat ik inderdaad een domper ga zijn op jullie enthousiasme dan zal ik besluiten niet meer mee te schrijven. Als jullie het tenminste ok vinden als ik überhaupt mee ga schrijven.

De stand van zaken voor nu. Vandaag is mijn NOD (als ik de term goed begrepen heb) ik moet dus vandaag ongesteld worden (of niet). Mijn voorgevoel zegt dat het wel eens raak kan zijn. Heb afgelopen maandag een klein beetje gevloeid, had een klein beetje last van krampen (innesteling???) en werd vanochtend wakker met een beginnende schimmelinfectie (hormonen uit balans??) en ben nog niet ongesteld. Maar ik durf er niet op te hopen want ben bang dat ik erg teleurgesteld ga zijn als ik toch niet zwanger blijk te zijn.

Sorry voor mijn hele verhaal. Ik had blijkbaar toch de behoefte het een en ander te delen. Ik ga nu eens uitgebreid lezen wat jullie allemaal geschreven hebben.
Alle reacties Link kopieren
.....
anoniem_389616 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 13:14
Reden: verkeerde account
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
oeps, ik moet natuurlijk wel op mijn eigen account zitten, hahaha

mevrouwtjepeer is er een reden dat je al direct met ovulatie testen begint? Ik heb daar eigenlijk totaal nog niet over na gedacht. Ook hou ik niet echt rekening met mijn eisprong, wanneer we zin hebben gebeurt het. Misschien gaan wij er dan toch iets te nuchter in?

Ook heb ik nog geen idee hoe we het gaan doen als de baby er is. Eerst maar eens kijken of zwanger worden gaat lukken, daarna hebben we nog 8 maanden de tijd om alles te bedenken.

aardbei86 Ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft... Wanneer ben je nou echt klaar voor het ouderschap? Mijn ervaring is wel, wanneer de kleine er is, lijkt het net of de kleine er altijd al geweest is. Denk ook dat de perfecte ouder niet bestaat. Over alles heeft iemand wel een andere mening.

lasvegas-84 het loopt zoals het loopt idd, maar duimen kan nooit kwaad!

Starl0rd_ oeeh spannend het wachtbankje! Hoe ga jij het doen met testen? Hoor zoveel verhalen van iedereen. De ene test paar dagen voor NOD, de ander op de dag van de NOD en weer de ander pas een aantal dagen over tijd. Zelf denk ik als je op het wachtbankje zit, dat je de eerste maanden haast niet kan wachten en voor je NOD al snel een test wilt pakken. Ookal heb ik mezelf voorgenomen op en pas na mij NOD te willen testen....
meisjevan4, de ovulatietesten waren eigenlijk alleen bedoeld als extraatje om te controleren of ik mijn cyclus inderdaad zo goed kende als ik had gedacht. Mijn eisprong was later dan gedacht.
Wij moesten eigenlijk nog wachten tot volgend maand, maar toen we een goede uitslag kregen van de zika-test hebben we per toeval deze maand noh mee kunnen 'pakken'.

Je gaat er niet te nuchter in. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Er is straks inderdaad nog genoeg tijd om alle zaken te regelen.
De enige reden dat we een aantal zaken al uitgedacht hebben, is dat wij al eens eerder voor kinderen wilden gaan. Helaas kwamen er dingen tussen die ervoor zorgden dat wij het toentertijd voor ons moesten schuiven.
Alle reacties Link kopieren
@meisjevan4 ik maak me juist geen zorgen over het ouderschap. We zijn er wel klaar voor om ouders te zijn, het lijkt ons ook erg leuk en ik denk dat we prima ouders zullen zijn. Maar het is echt het zwanger zijn wat me tegen staat. Veel mensen vinden zwanger zijn iets moois en zitten op een roze wolk. Het zwanger zijn lijkt me verschrikkelijk. Het feit dat er een kindje in me groeit vind ik niet iets moois. Dat is het objectief gezien natuurlijk wel, maar zo voelt het voor mij niet. Als ik die zwangerschap/bevalling kon overslaan en op een andere manier aan een biologisch kindje kon komen zou ik het zo doen!

Verder denk ik dat het juist goed is om er lekker nuchter in te staan. Ze zeggen toch vaak dat mensen op vakantie juist zwanger raken? Als ze lekker relaxed en geen stress hebben. Ieder moet doen waar ze zich goed bij voelen.

Qua eten ben ik wel meteen gestopt met het drinken van alcohol. Ik dronk al niet veel dus dat kostte me geen moeite. Gisteren toevallig wel bonbons met alcohol gegeten, helemaal niet bij stilgestaan dat ik die natuurlijk ook niet meer mag haha. Koffie drink ik niet, dus dat is ook makkelijk. Ook neem ik al een tijdje foliumzuur, gewoon van de kruidvat. Voor de rest hou ik nog nergens rekening mee, dat komt wel als ik zwanger ben.

Ik gebruik geen ovulatietesten trouwens en ik temperatuur ook niet. Eerst maar eens zelf rustig kijken zonder. Wel gebruik ik de app Flo om mijn menstruatie bij te houden. Dat vind ik toch wel handig nu ik de pil niet meer slik. Daar staat wel een verwachtte ovulatie in, maar of die ook daadwerkelijk klopt weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
@ Aardbei: welkom! En herkenbaar hoor, althans voordat ik dochter kreeg.
Die hele zwangerschap vond ik het ‘einddoel’ maar abstract, en vond zwanger zijn niks aan. Ik was best fit, kon tot het einde sporten, maar toch vond ik het zwaar.
Ook borstvoeding vond ik niks voor mij. Uiteindelijk werd ik de dag voor m’n bevalling opgenomen en was er die avond een borstvoedingsvoorlichting in het ziekenhuis. Daar zijn we heen gegaan en ik besloot gewoon maar te zien wat er ging gebeuren.
Dochter bleek een natuurtalent, alles ging heel makkelijk en heb uiteindelijk ruim 6 maanden bv gegeven.
Tijdens die maanden vond ik het de normaalste zaak van de wereld. Inmiddels moet ik er weer niet aan denken. ;)

Kortom: hormonen doen echt gekke dingen met je en het kan maar zo zijn dat je zwanger zijn helemaal niet zo vreselijk gaat vinden.

Zelf hoop ik juist echt te genieten van m’n volgende zwangerschap, het is toch iets heel bijzonders! Ik was de eerste keer vooral bang voor wat er allemaal mis kon gaan..

Ben benieuwd wanneer hier de eerste zwangere volgt!
X
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 10:54
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@lasvegas dat doet me goed om te horen. Heb ook besloten dat ik borstvoeding wel wil gaan proberen. Heb nogal veel last van allergieën dus dan is borstvoeding geven wel goed vanwege de antistoffen.

@leolux ik heb toch vaak het idee dat de mannen vaak wat minder enthousiast zijn van tevoren dan de vrouw. Het staat toch nog wat verder van hen af en ze kunnen nog niet veel terwijl er bij een vrouw al meteen van alles verandert op het moment dat ze stopt met de pil en hopelijk zwanger raakt.

Ik ben ook wel benieuwd wie het 1st zwanger raakt. Hoop dat het iedereen hier gegund is en bij vlotjes gaat. Ik zou vandaag ongesteld moeten worden maar tot nu toe nog niks. Maar kan maar zo zijn dat mijn cyclus deze maand wat langer duurt, het is tenslotte nog maar de tweede maand zonder pil dus wellicht komt m'n menstruatie over een paar dagen alsnog. Wanneer is eigenlijk een goed moment om te testen, mocht ik toch niet ongesteld worden?
X
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 10:55
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom leolux! Zal een heel nieuwe ervaring dus zijn voor je. Hopelijk een korte aanloop :)

Qua werk en opvang: wij werken beide 4 dagen. Kinderen gaan 1 dag naar de opvang en de andere dagen komt er oppas thuis. Ideaal. Dus voor nieuwe baby hoeven we wat dat betreft niets te veranderen. Voor oudste gaan we waarschijnlijk wel ouderschapsverlof opnemen zodra hij naar school gaat, zodat hij niet naar de bso hoeft.

Ik let in zoverre op eten en drinken dat ik geen alcohol drink, want daar hou ik niet van, en geen rauw vlees eet, want heb dat per ongeluk gedaan tijdens mijn tweede zwangerschap, heb me toen tot in den treure verdiept in toxoplasmose en wil dat nu zwanger of niet gewoon nooit hebben. Qua koffie doe ik ook niet bijzonder gek en van sushi hou ik niet.

@aardbei, wat jammer dat je zo opziet tegen het zwanger zijn en de bevalling. Hoewel ik zwanger zijn ook echt pittig kan vinden vanwege angst (als mijn baby maar gezond is en hij levend ter wereld komt bij een gezonde termijn) en fysieke klachten, vond ik een grote buik en getrappel wel leuk. Maar nu bij de derde heb ik ook nog niet zoveel zin in het zwanger zijn.
Wel spannend dat je nu misschien zwanger kan zijn. Toch maar testen binnenkort? :) Sommigen testen vrij vroeg na eisprong al positief, maar schommelingen na stoppen met de pil zijn ook zeker mogelijk. Ik zou gewoon testen eerlijk gezegd.

Met testen weet ik nog niet wat ik ga doen. Vrijdag zou ik 12dpo zijn en kan ik misschien al ongesteld worden. Als ik maandag over een week nog niet ongesteld ben moet ik haast wel zwanger zijn. Ik temperatuur nu toch weer halfbakken, dus laat het daar ook maar vanaf hangen. Bij mijn vorige zwangerschap testte ik 11 dpo al positief en wist ik eigenlijk al dat ik zwanger moest zijn door mijn temperatuurcurve.

Haha, hoe anders is dat dan hoe jij erin staat meisjevan4. Ik ben in veel dingen nuchter, maar in zwanger worden en zijn niet. Lijkt me heerlijk om er zo in te kunnen staan! Helemaal niets "té" aan!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Ik kijk al een tijdje rond op dit forum en vind het een beetje spannend om mee te doen eigenlijk. In mijn omgeving is 'Ineens iedereen' zwanger en ik kan daar soms wat minder goed mee om gaan. Als ik mee doe, zul je straks zien dat ik 'de enige' ben waarbij het nog niet gelukt is.... maar goed, mijn man wordt gek van alle baby praat dingen, dus misschien is hier mee schrijven toch niet zo gek!

Ik heb begin juli mijn spiraal laten verwijderen en ik had vrij snel weer een regelmatige cyclus (ja die was er ook met dat ding, maar zonder feestweek) . Ik zit nu dan in de 3e ronde? Mijn hele leven ben ik al te zwaar, dus ik ben gelijk de strijd met de kilo's aangegaan.. dit gaat heel goed en ik eet gewoon gezond dus dit zou ik kunnen volhouden mocht ik zwanger worden.

Mijn NOD is 14 september, dan gaan we op vakantie. Ik hoop dus dat ik alle tampons en tjak voor niks mee neem!

P.s ik ben nieuw, hoe gaat zo iets met die tabel?
Maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren!
Alle reacties Link kopieren
Toekanneria schreef:
02-09-2019 10:55
Hi dames!

Ik kijk al een tijdje rond op dit forum en vind het een beetje spannend om mee te doen eigenlijk. In mijn omgeving is 'Ineens iedereen' zwanger en ik kan daar soms wat minder goed mee om gaan. Als ik mee doe, zul je straks zien dat ik 'de enige' ben waarbij het nog niet gelukt is.... maar goed, mijn man wordt gek van alle baby praat dingen, dus misschien is hier mee schrijven toch niet zo gek!

Ik heb begin juli mijn spiraal laten verwijderen en ik had vrij snel weer een regelmatige cyclus (ja die was er ook met dat ding, maar zonder feestweek) . Ik zit nu dan in de 3e ronde? Mijn hele leven ben ik al te zwaar, dus ik ben gelijk de strijd met de kilo's aangegaan.. dit gaat heel goed en ik eet gewoon gezond dus dit zou ik kunnen volhouden mocht ik zwanger worden.

Mijn NOD is 14 september, dan gaan we op vakantie. Ik hoop dus dat ik alle tampons en tjak voor niks mee neem!

P.s ik ben nieuw, hoe gaat zo iets met die tabel?
Dit herken ik wel hoor. Denk dat iedereen dat misschien wel een beetje heeft.

Ben ook benieuwd naar hoe de tabel werkt. Gaat dit topic op een gegeven moment ook op vol?
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd
anoniem_389616 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 18:14
Reden: Verkeerd
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En, aardbei, al getest?

Welkom Toekanneria! Je hebt precies de plek gevonden om over al je zwanger-worden zaken te praten ;-)

Voor de tabel moet je even inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord van de openingspost. Je drukt vervolgens op het icoontje voor 'bericht wijzigen'. Dan kan je in dat scherm in feite een regel met een nickname en andere informatie kopiëren en naar onderen plakken. Dan vervang je alle informatie van die ander door informatie van jouzelf. Als het niet lukt wil vast iemand anders het voor je doen :)

En heel herkenbaar trouwens; die angst op als laatste over te blijven. Ik denk inderdaad dat iedereen dat in bepaalde mate wel heeft. Tegelijkertijd weet ik dat er mooie groepjes kunnen ontstaan uit topics als dit.

Je mag een topic overigens niet sluiten, want het is openbaar en moet dus in principe altijd voor iedereen toegankelijk blijven. Maar vaak houdt het op een gegeven moment toch wel op.

Ik had vandaag wat spotting/heel licht bloedverlies. Zit nu 8 dagen na ovulatie. Ik weet niet of het een voorbode is van menstruatie of misschien een innestelingsbloeding, of nog wat anders. Ondertussen maar afleiding zoeken ;-)
anoniem_389848 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 20:37
2.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi welkom Toekanneria!
Leuk dat je mee komt praten. De angst om als laatste over te blijven hier ook. Al ruim 2 jaar geen spiraal meer, ook geen pil of iets anders. Ken mijn cyclus dus helemaal uit mijn hoofd. Maar toch heb ik zo iets van, ze zeggen altijd: voor het zingen de kerk uit is geen voorbehoedsmiddel, toch na ruim 2 jaar nooit zwanger geworden...

Starl0rd_ oh wat spannend! Nu gaat de laatste week denk al helemaal lang duren.

Hier vanochtend bloed wezen prikken, uitslag staat nog niet online. Deze keer beetje zenuwachtig voor de uitslag, hoop dat die boven de 150 zit. Donderdag als het goed is mn eisprong, dus dan zouden we deze maand nog kunnen proberen :)

Weten jullie toevallig al of je fles of borstvoeding gaat geven? Hier moet t flesvoeding worden. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Deze week voor mij de laatste week dat ik mn (mini) pil slik!

Zijn nu lekker op vakantie, dan onze dag en dan gaan we ervoor!
En zien we wel hoe het loopt!

Welkom nieuwe mee-schrijfsters! Wordt een leuk clubje zo!

@Meisjevan4 ik dacht ik probeer borstvoeding maar na 24u kolven, kind laten aanhappen en dat herhalen kwam er nog geen druppel.
Hup flesje erin en dit blijven doen. Heb bijna geen stuwing gehad dus ik denk dat ik sowieso weinig had.
Moeder en oma hebben ook maar heel kort/of geen bv (kunnen geven)

Ik moet zeggen dat ik het echt ideaal vind.
Je ziet wat ze binnen krijgen, is gewoon ook snel gemaakt en vooral in het begin het grote voordeel dat je de nachten samen kan doen en je man dus ook het kan overnemen!
Ben achteraf heel blij dat kind nooit alleen van mij afhankelijk is geweest voor voeding.
Maar goed, dat is mijn ervaring.
De 2e gaat meteen fv krijgen.
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven