Zwanger worden vanaf september 2019

20-08-2019 19:24 659 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die vanaf 2019 wil proberen zwanger te worden. Een algemeen account, zodat je zelf makkelijk de tabel aan kunt passen. :)

[/tr]
Naam Leeftijd Ronde Kindje NOD Bijzonderheden
Bozz 32/34 5 tweede 16 januari
Chocolatec223 28 4 eerste 5 februari endometriose
Meisjevan4 25/28 7 eerste 30 februari
Lasvegas-84 35/38 3 tweede ?

Wij zijn ZWANGER! :cheer2:
NaamLeeftijdKindjeUitgerekende datumJ/M/OBijzonderheden
Sneeuwwitje199325/26 eerste 5 juni 2020 O
Kikikip 25/25 eerste 6 juni 2020 O
Toekanneria 26/31 eerste 19 juni 2020? O
Loes23 26 derde* 25 juli 2020 O Zoontje* overleden (genetische afwijking)
krullen-bol29/36 tweede 31 juli ?? O
Melancolie 27/30 eerste 16 augustus? O
Prettymama 31/30 derde 29 augustus 2020 O vmk okt'19
Blondie-9029/27 eerste 1 november 2020 O
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:57
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.01% gewijzigd
Heppiedepeppie gefeliciteerd! Dat is een hele positieve test! Maar ik denk dat het voor jou leuker en zinvoller is om in een 'uitgerekend in...' groepje te schrijven met andere zwangeren.
Zwanger zijn en zwanger worden zijn nogal verschillend.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
04-09-2019 10:54
Heppiedepeppie gefeliciteerd! Dat is een hele positieve test! Maar ik denk dat het voor jou leuker en zinvoller is om in een 'uitgerekend in...' groepje te schrijven met andere zwangeren.
Zwanger zijn en zwanger worden zijn nogal verschillend.
Oh ja, daar heb je natuurlijk gelijk in! Laten we 't maar houden op nog een beetje in shock zijn... ☺️

Toch bedankt voor je felicitatie en ik hoop dat jullie binnenkort ook mogen 'overstappen' naar zwanger zijn! Ik duim voor jullie 💕
Alle reacties Link kopieren
Aardbei Ik ben helemaal zenuwachtig voor je! Laat gauw wat weten!

Ik wil trouwens wel samen met mijn man de test doen, dus ik denk dat we het de 29ste proberen en als ie negatief is een weekje later nog een keer testen. Vanaf wanneer je kunt testen hangt af van de test die je koopt toch?

Starlord Het komt nu inderdaad dichterbij voor jou! Wanneer ga je weer testen?

MevrouwtjePeer Ja ik kan ook echt aan weinig andere dingen denken dat dit. Helpt niet dat ik een kantoorbaan heb waarbij ik meerdere keren per dag m’n gedachten af kan laten dwalen...
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje, volgens mij maakt het niet echt uit. Hoor regelmatig dat de vroege testen vaan vals negatief geven. Ik had 5 jaar geleden een normale test van de action(ondertussen ook een vroege variant). Hier testen ik 5 dagen voor NOD positief mee. Een hele dikke duidelijke streep. Het was toen niet de bedoeling om zwanger te zijn, vandaar de vroege test. Op de dag van Mn NOD de 2 voor 5 van het kruitvat, streepje was er maar heel onduidelijk.
Sneeuwwitje1993 schreef:
04-09-2019 15:15
Ik wil trouwens wel samen met mijn man de test doen, dus ik denk dat we het de 29ste proberen en als ie negatief is een weekje later nog een keer testen. Vanaf wanneer je kunt testen hangt af van de test die je koopt toch?
Dit vroeg ik me ook af. Ik vertrek rond mijn NOD naar het buitenland voor het werk. Zou zo graag iets van zekerheid hebben voor ik vertrek...
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
04-09-2019 10:54
Heppiedepeppie gefeliciteerd! Dat is een hele positieve test! Maar ik denk dat het voor jou leuker en zinvoller is om in een 'uitgerekend in...' groepje te schrijven met andere zwangeren.
Zwanger zijn en zwanger worden zijn nogal verschillend.
Hier mee eens!

@sneeuwwitje: In de tabel staat dat de 29e je NOD is, en je man is dan daarna dus weg? Ik denk dat als je zeker bent van je eisprong, een negatieve test op je NOD waarschijnlijk gevolgd zou worden door menstruatie. Of misschien begrijp ik je helemaal verkeerd ;-)
De testen van de kruidvat 2v5 zijn heel gevoelig en volgens mij (stom genoeg) gevoeliger dan de 'gevoelige' van de kruidvat. Ik zou daar in ieder geval mee gaan testen. Zelf vanochtend niet gedaan, want die had ik niet in huis. Ik had er één die ik ergens bij gekregen had :-P
Wanneer je kunt testen hangt dan eigenlijk vooral af van wanneer innesteling zou zijn, want zonder innesteling geen hcg in je bloed. Er zijn vrouwen die bij 7 dagen na ovulatie al positief testen en anderen "pas" bij 12 dagen na ovulatie. Dan maakt de test niet bijzonder veel uit.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Leuk om jullie berichten te lezen en wat fijn om niet alleen te zijn in deze fase.
Ik schrijf ook graag mee in dit forum. Ik ben 25 jaar en wij willen vanaf deze maand/cyclus starten met ''klussen''. In februari heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen zodat mijn lichaam weer even tot zichzelf kon komen. Sindsdien een app gebruikt om mijn cyclus bij te houden. Ik heb een redelijk stabiele cyclus van gemiddeld 29 dagen. Heel erg spannend nu het echt gaat gebeuren. Deze wens heb ik al zo lang! Nu is het dan zover. Spannend want het komt toch ineens heel dichtbij.
In juni ben ik al begonnen met foliumzuur en in augustus een multivitamine voor als je zwanger wil worden of bent. Sinds twee weken ook maar gestopt met alcohol. Super leuk. Ik wil er niet té veel mee bezig zijn maar zoals nu in de avonduren is het gewoon té leuk en interessant om me volledig te verdiepen in deze fase en alles wat er bij komt kijken.
Ik weet nog niet of ik ovulatietesten of een thermometer ga gebruiken omdat ik de kalenderapp gebruik en mijn cyclus redelijk stabiel lijkt te zijn. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier nog steeds niet ongesteld. Heb wel een test gedaan net maar die was negatief. Dus Tsja... Maar even afwachten nog. Ik weet het niet meer haha. Heb het idee wel symptomen te hebben. Maar je kan jezelf natuurlijk ook allerlei symptomen "aanpraten" als je graag zwanger wil worden.

Heb wel mijn man alvast even voorbereid dat het misschien toch nog wel raak kan zijn. We gaan eind vh jaar verhuizen en hij wilde eigenlijk wachten tot we dat achter de rug hebben. Maar Ik merk bij hem toch ook steeds meer enthousiasme.

Even een ander vraagje. Ik wil graag op jullie allemaal reageren maar ik onthou niet wie wat allemaal verteld haha. Ik scroll Dan wel naar boven, maar als je net op een nieuwe pagina zit is dat lastig. Hoe doen jullie dat?

En misschien een idee om net zoals de andere topics een stop te zetten op nieuwe meeschrijvers? We zijn nu dacht ik zo met z'n 15en. Het houdt het wat overzichtelijker vind ik en maakt het misschien ook makkelijker om op elkaar te reageren. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
@Aardbei_86

Wat spannend zeg! Je kan een week na je NOD ook nog eens testen, dan heb je meer zekerheid. Of hoe pak jij het aan, test je elke dag?
Lijkt me een goed plan! Ik probeer alle reacties te lezen en de namen te onthouden.
aardbei, ik kan ook niet op alles en iedereen reageren, dus ik probeer tussendoor wat te reageren. Helaas kan dat niet altijd op iedereen
Alle reacties Link kopieren
Wat ik jaren geleden deed, was op 2 apparaten tegelijk. Bijv een iPad om het terug te lezen en op mijn telefoon het verhaal type 😂

Hier momenteel mijn eisprong, oh wat een buikpijn heb ik. Al vanaf half 7. Deze keer is de pijn wel aardig heftig, lopen is gewoon niet fijn. Hij is wel een dagje te vroeg 😂

aardbei oh wat vervelend negatief, ik blijf duimen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken allemaal!

Meisjevan4 Wat een groot verschil! Ik zal me eens verdiepen in de verschillende testen.

Iemand anders ervaring met deze of andere testen? En bestaat er ook zoiets als een positieve uitkomst terwijl je niet zwanger bent?

Starlord Klopt ik zou als hij weg is ongesteld kunnen worden! Maar ik wil graag kijken of ik de 29ste al kan testen. Als ik niet ongesteld word dan moet ik alsnog testen toch? Dus dan zou ik dat een week later pas weer doen.

Kikikip Welkom!

Aardbei Oeee nog even geduld dus! Wat voor symptomen heb je?
Ik vind het ook weleens lastig om te onthouden wie nou bij welk verhaal hoort. Ik vind een stop dus ook wel een goed idee voordat het nog onoverzichtelijker wordt
Alle reacties Link kopieren
Meisjevan4 schreef:
04-09-2019 20:55
Wat ik jaren geleden deed, was op 2 apparaten tegelijk. Bijv een iPad om het terug te lezen en op mijn telefoon het verhaal type 😂

Hier momenteel mijn eisprong, oh wat een buikpijn heb ik. Al vanaf half 7. Deze keer is de pijn wel aardig heftig, lopen is gewoon niet fijn. Hij is wel een dagje te vroeg 😂

aardbei oh wat vervelend negatief, ik blijf duimen!

Dat klinkt wel handig. Voel jij je eisprong altijd? Heb daar nog niet echt op gelet eigenlijk.

@kikikip ik gebruik geen ovulatietesten ik temperatuur ook niet. Eerst maar gewoon eens ontspannen en kijken wat er gebeurt. Ik gebruik wel de app Flo om mijn cyclus bij te houden maar voor de rest niks. Maar je moet doen wat jij fijn vindt!

Ik heb bedacht dat ik zondag nog een keer test als ik dan nog niet ongesteld ben. Mijn duidelijkste symptoom vind ik dat ik vorige week zondag/maandag een klein beetje bloedverlies had wat dus de innesteling zou kunnen zijn geweest denk ik. Verder voelt mijn buik vreemd aan (kan niet echt beschrijven hoe) maar ik heb wel dagelijks last van mijn darmen, maar dit gevoel is er s ochtends ook al meteen en blijft de hele dag aanwezig. Dus anders dan alleen last van mijn darmen. Verder merk ik dat mijn humeur al een paar keer zomaar uit het niets naar zwaar chagrijnig is gegaan en ook zomaar weer bijtrekt. En dus nu 3 dagen overtijd.

Zullen we in de OP vermelden dat we vol zitten?
Alle reacties Link kopieren
Starl0rd
Het is inderdaad PCOS dus heel spannend allemaal want we gaan het toch eerst proberen zonder medicatie.

Meisjevan4
Nee Ik heb echt alleen maar lange.
de kortste was 41 dagen.


wanneer gaan jullie eigenlijk een zwangerschapstest doen?
pas bij symptomen, voor de N.O.D, op
de NOD zelf ?
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is er alweer veel bijgeschreven! Welkom voor de nieuwe meeschrijvers. Ik ga binnenkort uitgebreider reageren via de laptop, gaat toch minder makkelijk via de telefoon.

Ik ben net ongesteld geweest, mijn vriend is nu even weg en als hij terug is gaan we echt beginnen. Gek idee! Verder net begonnen met mn nieuwe baan, waardoor ik heel veel afleiding heb en er niet eens zoveel mee bezig ben. Er komt natuurlijk veel op je af in die eerste weken. Ik maak me soms ook wel zorgen om hoe alles te combineren en als het snel raak is dat alweer te moeten vertellen op de plek waar ik pas net werk. Maarja, de timing is nooit perfect natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Adenium
Ik ben van plan om 1 a 2 dagen na de NOD te testen. Dan is het betrouwbaar.

@Melancolie
Oh spannend! Ik ben sinds vandaag niet meer ongesteld, dus wij gaan ook beginnen.
Timing is idd nooit perfect. Wij gaan nog verhuizen in januari.
Uiteindelijk is zo'n wens toch belangrijker dan een nieuwe baan. Succes!
Alle reacties Link kopieren
kikikip
haha ja ik weet niet of ik dat volhoud. Zeker niet als ik symptomen denkt op te merken.
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe mensen! :bye:
Zo... ik ben even een lang weekend weg en ik mis echt van alles! Ik heb er even over gedaan om bij de lezen, maar zoals ook hierboven al beschreven werd is het heel lastig om op iedereen te reageren.

Wel heel leuk dat we nu bezig zijn met concrete NOD's. Wel jammer, van de negatieve testen, maar zolang je nog niet bloed, is het goed :-)

@Kikikip ik test altijd gewoon op mijn NOD of de dag erna. Als je zwanger bent wordt je niet ongesteld dus test je daarna toch wel weer. Ik ben veel te nieuwsgierig om nog langer te wachten...

@Melancolie leuk dat je nu echt kan beginnen! Ik ook bijna. Ben nu ongesteld en dan kan ik daarna mijn eerste ronde in. Hoewel ik natuurlijk denk dat het niet gelijk raak gaat zijn en doen we het toch nog rustig aan, vind ik het wel spannend.

@Adenium jeetje, vervelend zeg! Zijn er ook andere dingen die je kan doen die kunnen helpen met je hormoonhuishouding? Zo'n lange cyclus is heel vervelend, maar ook stom dat je niet weet wanneer je ovuleerd. Maar dan moet je het maar extra vaak gezellig maken :hyper:

Sneeuwitje in principe heb je geen positieve zwangerschapstest als je niet ook zwanger bent. Het kan wel zijn dat als je positief test en je een paar dagen later toch ongesteld wordt, dat je een zeer vroege miskraam hebt. Je kan namelijk alleen positief testen als je het hormoon HCG in je lichaam hebt en dit heb je alleen als je een ingenesteld eitje hebt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals het gebruik van bepaalde medicijnen die dit hormoon bevatten.
Dames, ik haal mezelf toch uit de tabel. Ik dacht dat ik de behoefte zou hebben aan zo'n groepje, maar ik wil helemaal niet zo bewust zwanger worden. We staan er heel relaxt in en over nod's, ovulatietesten en andere dingen wil ik nog niet over na denken.

Zet 'm op. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Jammer leolux maar ik snap je wel. Jij ook heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd naar jullie mening hierover.

Ik moet nog 9 dagen tot ik mn NOD... Nu komt vanavond mijn schoonzusje eten en heb ik toetjes gekocht. Kijk ik even goed naar die verpakking: bevat alcohol.

Ik ben gaan zoeken en op vrijwel alle sites staat: geen alcohol meer als je zwanger wil worden etc. Een enkeling zegt dat het nu nog wel kan. Wat denken jullie?
Maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren!
Alle reacties Link kopieren
toekanneria
vriendin van mij die zwanger is heeft toen ze nog niet wist dat ze zwanger was (week 3) op de verjaardag van haar man flink aan de sterke drank en sigaretten gezeten.
Toen ze dit met de verloskundige besprak gaf die ook aan dat het geen probleem was.

Dus ik denk dat je met een toetje van 1% al helemaal niet zo nouw moet kijken.
Alle reacties Link kopieren
@Toekanneria:
Ik zou gewoon geen alcohol drinken. Dit omdat je toch kansen vergroot op beschadigingen. Dit is zeker het geval zo in de eerste weken. En in het geval van een kindje ben ik zo iemand die dan liever geen risico's neemt.. Ik drink al 2 weken geen alcohol meer terwijl ik volgende week pas mijn eisprong voor de eerste ronde heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gestopt met alcohol drinken toen ik met de pil gestopt ben. Heb wel wijn gehad toen ik ongesteld was en dus zeker wist dat ik niet zwanger was. Heb vorig weekend kersenbonbons gegeten, helemaal niet over nagedacht dat daar natuurlijk alcohol in zat. Maar dat kleine beetje zal het hem ook niet doen. Dus ik denk er ook wat makkelijker over. Je kan nu eenmaal nog niet met alles rekening houden. Nu ik echt over tijd ben hou ik wel meer rekening. Heb m'n medicijnen gekeken wat ik wel/niet mag. Neem eigenlijk geen Paracetamol meer bij hoofdpijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
In navolging van leolux haal ik mezelf - om andere redenen - ook uit de tabel. Ik zal dus niet meer meeschrijven.

Veel succes allemaal met zwanger worden!
anoniem_389848 wijzigde dit bericht op 06-09-2019 07:55
90.76% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven