Zwanger worden vanaf september 2019

20-08-2019 19:24 659 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die vanaf 2019 wil proberen zwanger te worden. Een algemeen account, zodat je zelf makkelijk de tabel aan kunt passen. :)

[/tr]
Naam Leeftijd Ronde Kindje NOD Bijzonderheden
Bozz 32/34 5 tweede 16 januari
Chocolatec223 28 4 eerste 5 februari endometriose
Meisjevan4 25/28 7 eerste 30 februari
Lasvegas-84 35/38 3 tweede ?

Wij zijn ZWANGER! :cheer2:
NaamLeeftijdKindjeUitgerekende datumJ/M/OBijzonderheden
Sneeuwwitje199325/26 eerste 5 juni 2020 O
Kikikip 25/25 eerste 6 juni 2020 O
Toekanneria 26/31 eerste 19 juni 2020? O
Loes23 26 derde* 25 juli 2020 O Zoontje* overleden (genetische afwijking)
krullen-bol29/36 tweede 31 juli ?? O
Melancolie 27/30 eerste 16 augustus? O
Prettymama 31/30 derde 29 augustus 2020 O vmk okt'19
Blondie-9029/27 eerste 1 november 2020 O
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:57
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan jullie snel! Even een berichtje tussendoor vanaf vakantie.

@Leolux jammer maar begrijpelijk. Ik ben ook helemaal niet bezig met nod of lf en dat soort dingen, zoals andere hier.
Maar vind het wel interessant hoe andere er in staan/het aanpakken enz en het wel fijn om mee te schrijven.

@toekanneria ik zou hier echt niet moeilijk over doen als ik eerlijk ben.
Ik ik heb 1,5 week voor ik een positieve test had nog 1 alcoholisch drankje gehad bij een etentje bij een vriendin.
Ik had nog totaal geen symptomen en had totaal niet gedacht al de 1e ronde zwanger te zijn.
Ik let echt pas op als ik zwanger ben en minder wel wat qua alcohol (niet dat we zo'n grote drinkers zijn maar net als nu op vakantie genieten we wel van een speciaal biertje of een wijntje)
Ik neem nu vitamine tabletten van davitamon en verder zien we wel hoe het loopt.

Over al weten welke spullen je wilt. Nee ook hier was ik totaal niet mee bezig.
Pas na 20 weken zijn we concreet bezig gegaan met spullen voor kamer en dergelijke.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook heel laat met het kopen van spullen. Sowieso pas de eerste kleertjes gekocht na de 20 weken echo. Maar we gingen nog verhuizen dus hebben we alle spullen pas na de verhuizing gekocht. We hadden geen zin om dit ook nog allemaal mee te moeten verhuizen. We gingen verhuizen toen ik ongeveer 30 weken zwanger was. K wilde wel alles hebben met 36 weken zwangerschap en dat is gelukkig gelukt :-)

@Alcohol: ik drink in principe geen alcohol meer na mijn eisprong. Nu weet ik natuurlijk niet precies wanneer die is, want ik voel daar helemaal niks van. Dus dat is een beetje gokken. Maar zo'n klein toetje met een beetje alcohol zou ik dan nog niet moeilijk over doen.

@Vitaminen: ik slik nu vitamine D en Foliumzuur. Die had ik nog over van de vorige keer. Als deze op zijn ga ik over op die van Davitamon met visolie.

Ik vind het verder wel leuk om na te denken in welke kamer ik de babykamer ga maken en wat ik dan moet doen met de spullen die nu in die kamer staan. Mja, het kan natuurlijk lang duren.

Voor de mensen met al een kindje, letten jullie op met proberen dat de verjaardagen niet te dicht bij elkaar komen door eventueel een maand over te slaan? Ik had hier over nagedacht, maar mijn man vind het onzin. Mocht het zo zijn maken we er toch wel iets leuks van is zijn idee. Hetzelfde geldt voor bepaalde feestdagen zoals kerst en sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Adenium, Kikikip, Aardbei_86, Krullen-bol en Bozz (en vergeet ik nou iemand? ) voor jullie reacties. :-)

Ik heb uit eindelijk wel het toetje gehad... (0,5%) Wel gekozen voor de gene met de minste alcohol, zo onopvallend mogelijk. :roll: Ik vind het té wishfull thinking om ineens heel erg parra te doen en alles te laten voor een zwangerschap die misschien nog wel een jaar uitblijft.
Maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren!
Alle reacties Link kopieren
@ eten en drinken: ik doe daar niet zo moeilijk over in de periode tussen eisprong en NOD moet ik zeggen. Alcohol sowieso wel gewoon ook, al zou ik me iets minder goed voelen bij compleet dronken worden in die periode.
Bij de eerste had ik de eerste 2 maanden niks gedronken tussen eisprong en NOD. De 3e maand dacht ik: pff geen zin meer in hoor, het kan nog zolang duren.. Toen 3 dagen voordat ik positief testte nog een wijntje of 3-4 gehad en de avond ervoor ook nog eentje. Heb daar even kort van gebaald, maar kon het wel loslaten.

@ datums: onze dochter is van begin december, we hebben er dus duidelijk geen rekening mee gehouden de eerste keer. ;) Deze keer wil ik er wel rekening mee houden, we slaan maart dus over mocht ik dan nog steeds niet zwanger zijn.

Ik sta er verder nu ook heel relaxt in, maar vind het ook niet vervelend dat anderen er anders instaan. Hoop dat het ons alles snel mag lukken!
Alle reacties Link kopieren
Wowie! Na 3 lange dagen werken, moest ik nu een hoop bij lezen. Wat leuk zoveel reacties op elkaar! Gezellig

@Leolux - Jammer, maar heel veel succes en doe zeker waar je zelf prettig bij voelt!

@Kikikip Welkom!
Ik gebruik al 1,5 jaar een app. Toen der tijd aangeschaft om mijn cyclus bij te houden, nu vind ik het wel makkelijk, omdat het ongeveer verteld wanneer de kans groter is. Ik denk dat ik na een aantal maanden wel ovulatietesten ga proberen. Temperaturen gaat het met mijn onregelmatige werk- en slaaptijden niet worden. Mijn man vind het ook prettiger zonder allerlei poespas, haha

@Adenium extra spannend dus, Ik duim dan extra!
En als antwoord op je vraag, ik denk dat ik pas op/net na de NOD zal testen en niet ervoor, om 'teleurstelling' te voorkomen. En ben bang als ik eenmaal aan de testen begin dat ik blijf testen en testen :biggrin:

@aardbei - je houdt ons wel in spanning! Wat voor symptomen denk je merken? En wanneer jullie gaan verhuizen, moet er veel geklust/verbouwd worden?

@Starlord Hoop inderdaad voor je dat je niet op vakantie ongesteld wordt!

@Melancolie Ik zou als ik jou was, je niet zo druk maken over het evt. nieuwtje en je nieuwe baan. Ook als je al langer bij een werkgever zit, is het vaak een dingetje i.v.m kosten, open gaten opvullen en vervanging regelen. Bij een baas komt het nooit uit ;-)

Met eten en drinken hou ik er niet perse rekening mee, al drink ik vrijwel nooit, en dat weet ook iedereen, dus dat is al een ding minder ;-) Niet omdat ik het niet lust, maar niet echt de behoeften ofzo eraan heb. En met eten waar zo'n klein beetje alcohol in zit, zal het vast niet zo erg zijn. En inderdaad wat Toekanneria zegt, wie weet duurt het nog een jaar of langer...

@BOzz Mochten wij tzt nog niet in verwachting zijn, willen wij inderdaad 1 maand overslaan om niet in december met de drukke feestdagen uitgerekend te zijn. Ik heb 2 vrienden en 2 familieleden die december jarig zijn, en elk jaar is het puzzelen en plannen. Overige maanden maakt ons verder niet uit, net wanneer het raak is ;-)

Ik ga nu van een weekend weg genieten. Maar zal jullie reacties wel bij lezen!
Alle reacties Link kopieren
@bozz december lijkt me ook geen fijne maand nee al veel te veel festiviteiten. Ook vind ik het altijd voor een kind jammer dat ze dan 5 december cadeaus krijgen en dan ook voor hun verjaardag. De rest van het jaar is er dan niet nog een dag dat ze cadeautjes krijgen. Als ouder lijkt het me dat je niet meer weet wat je moet geven en het kost een hoop geld in 1x. Verjaardagen te dicht op elkaar gaan we geen rekening mee houden.

@hpb ik heb een week voor m'n nod een bloeding gehad wat een innestelingsbloeding geweest zou kunnen zijn. Heb een vreemd gevoel in mijn buik. Ben soms misselijk, voel me flauw, duizelig. Heb nu ook het idee dat mijn borsten wat voller zijn. Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ik mezelf die dingen aanpraat of dat ze niks te maken hebben met een zwangerschap. En dat ik nog steeds niet menstrueer kan gewoon een lange cyclus zijn. Hoewel mijn vorige (1e cyclus na stoppen met pil) gewoon 28 dagen was. Maarja hoe dan ook, ik moet gewoon nog een keer testen dat is het enige dat duidelijkheid kan geven.
Ons huis is een nieuwbouwwoning dus ja er moet nog veel geklust worden. Maar we besteden veel dingen uit, dus qua klussen opzich zal het ons niet heel veel tijd kosten. We zijn totaal niet handig!

Ik ben ook niet echt fanatiek bezig met Nod en dergelijke dingen. Ik wil er gewoon relaxt in staan. Dat is volgens mij ook het beste. Alleen nu omdat ik nog niet menstrueer na de nod ben ik er meer mee bezig. Vandaar dat ik ook wel wat meer oplet met eten nu. Spullen ben ik nog helemaal niet mee bezig. Dat komt wel als ik eenmaal een paar weken zwanger ben. Dan ga ik me daar eens in verdiepen.

We gaan vanavond trouwens bij familie eten en ze gaan zalm maken. Dat vind ik wel lastig dat mag ik officieel niet eten als je zwanger bent maar ik weet dus niet of ik dat ben of niet... Misschien vanavond nog even testen voordat we gaan als mijn man op tijd thuis is. Maarja vraag me dat af hoe je dat soort situaties door komt zonder mensen wat te vertellen.

Wanneer zijn jullie van plan mensen te laten weten dat je zwanger bent? Ik zit zelf te denken gewoon wachten tot 3 maanden. Familie en ouders ook niet eerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het ook weer proberen na mijn overleden zoontje.
Wat spannend weer en wat een angst.
mijn geweldige cyclus duurt 40/41 dagen dus extra lang wachten.😅
Alle reacties Link kopieren
@aardbei Zalm is juist heel goed om te eten als je zwanger bent. Alleen geen rauwe zalm.... Of is dat wat ze gaan maken?
Ja, wij gaan het inderdaad ook gewoon vertrekken na de 12 weken echo, als we weten dat alles goed zit.
Alle reacties Link kopieren
@Aardbei, ik hoop dat je toch snel duidelijkheid hebt!

@vertellen:
Bij zoon waren we van plan te wachten tot 12 weken.
Ik was echter zo ziek, dat ik met 7,5 week, net voordat we de eerste echo kregen het aan mijn ouders en zusje en zwager heb verteld.
Ik deel alles met mn moeder en ik "loog" al bijna 2 weken over een buikgriep terwijl dat het dus niet was ;)
Wat een opluchting om het te delen.
Rond 9-10 weken wist schoonfamilie het en daarna langzaam andere ingelicht.
Op het werk met 12 weken dacht ik.
Tralalalala
Alcohol ben ik al een tijdje mee gestopt, qua eten let ik nog niet heel hard op, paar dagen geleden nog sushi gehad. Dat is allemaal nog niet zo heel erg denk ik.

Ik ben morgen 6 dagen na ovulatie, spannend allemaal. Hoever zitten jullie? Ik probeer te wachten met testen tot twee dagen voor mijn NOD. Maar ik ben heel ongeduldig aangelegd dus kan wel eens vroeger zijn.. Maar ik probeer sterk te zijn ;)

Ik denk dat wij het familie en vrienden vrij snel zullen vertellen, ze zouden het ook weten moesten we een miskraam krijgen dus mogen ze het nu ook vrij snel weten denk ik dan. Idem op het werk, bij ons is het zo dat je bij zwangerschap meteen aangepast werk moet krijgen dus dan weet iedereen het wel..
Wij willen het meteen aan onze ouders vertellen. Mocht er iets misgaan, dan hebben we een back-up en hoeven we niks uit te leggen.

Ik moet over een paar dagen ongesteld worden (of niet natuurlijk). In mijn lijf voel ik vanalles; opgezwollen buik, vermoeidheid, steken in mijn buik. Het kunnen ook gewoon tekenen van een opkomende menstruatie zijn. Spannend! Het liefst zou ik nu al testen.
Geduld is een schone zaak...
Alle reacties Link kopieren
Spannend @Mevrouwtjepeer en @Aardbei!

@Chocolatec223 ook spannend! Ik heb over 1 week mn ovulatie.

Ik denk dat ik het redelijk snel ga vertellen. Inderdaad, mocht het misgaan wil ik daar ook graag open over kunnen zijn. Aan de andere kant.. mocht het deze cyclus raak zijn dan kan ik het met 12 weken mooi tijdens de feestdagen vertellen. Lijkt me ook wel heel leuk maar goed, kleine kans natuurlijk dat het meteen raak is.

Ik heb toch maar een ovulatietest gekocht. Ben benieuwd of de app klopt. Ik heb de test van het Kruidvat huismerk. 7 stuks voor €14,-
Iemand ervaring met deze ovulatietest?
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal hoor! Voor veel al binnen een week de eerste NOD!

Ik probeer er nog een beetje nuchter in te staan, dus voor mij nog geen ovulatietesten. Volgende week waarschijnlijk ergens mijn eisprong. Ik weet ook niet zeker of 30 september mn NOD is, maar daar ga ik voor nu maar vanuit.

Over het vertellen: ik wil ook proberen om gewoon te wachten tot 12 weken. Een vriendin weet dat we ermee bezig zijn (zij is zelf ook bezig). Haar hou ik wel op de hoogte, wel fijn om het met iemand te kunnen delen. Ik hoop dat het me lukt om het zolang geheim te houden voor familie. Normaal gesproken deel ik bijna alles met mijn ouders, dus we zullen zien :p
Alle reacties Link kopieren
aardbei_86
en al een test gedaan?
ben heel benieuwd!

voor de rest ik heb al besloten dat naasten vertel ik het wel en andere moeten wachten.
ik denk namelijk: als het toch uitdraait in een miskraam zoub ik het die persoon dan ook vertellen?

ik weet al precies wie wel en niet hahaha
Dames,

Ik haal mezelf ook uit de tabel. Het meeschrijven en -lezen is heel fijn, maar daardoor merk ik ook dat ik eigenlijk nog meer mee bezig ben dan ik wil. De afgelopen weken merkte ik dat ik het soms moeilijk kon loslaten door ook op het forum ermee bezig te zijn.

Zet 'm op en hopelijk zijn jullie snel zwanger :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook pas met 12 weken willen vertellen. Eerst samen genieten en aan het idee wennen/uitkijken. Mocht het misgaan, kan het altijd nog direct verteld worden, maar dit zal dan aan een beperkt clubje naasten gaan.
Al denk ik dat mensen het bij mij wel snel kunnen zien aangezien erg smal ben. Dan zal ik er ook niet om heen draaien denk.

Hebben jullie al ideeën hoe jullie het vrienden en familie gaan vertellen? ik heb echt heel youtube afgekeken, zo leuk om die reacties te zien! haha
En nemen jullie de zwangerschapstest alleen of samen met je partner af?

Ik zit nu op het wachtbankje, ik heb wel al wat menstruatieklachten, dus ik heb het vermoeden dat ik de volgende ronde in ga. Maar nog enkele dagen tot mijn NOD, toch mijn vingers gekruist houden :thumbsup:

@MevrouwtjePeer, jammer! Maar jij ook heel veel succes en hopelijk voor jouw ook snel resultaat! ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Huisjeplantjebeestje
Wat je zegt is inderdaad wel waar over wanneer vertellen... ik ben er nog niet helemaal uit. Ik had overigens gedacht dat ik het zwanger worden al wel met mijn moeder had willen delen. Ik deel namelijk echt alles met haar, maar die behoefte voel ik helemaal niet. Inderdaad iets van ons tweeën op dit moment. Dus wellicht dat het straks goed aanvoelt om te wachten met vertellen.
Als het deze cyclus raak is dan doe ik de test alleen, mijn vriend is dan een paar dagen weg voor werk, maar sowieso zou ik de test alleen willen doen. Even dat eerste momentje voor jezelf. Lijkt mij heel fijn. Ik kan het mijn vriend op zijn verjaardag vertellen. Zou super zijn. Ik heb het boekje ''Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt'' van Kluun besteld. Deze wil ik hem geven met de test er bovenop. Als het deze maand niet raak is, dan blijft dit plannetje staan.
Ik weet nog niet precies hoe ik het aan vrienden of familie vertel. Ik denk iets van een klein kadootje waar dan als verrassing een foto van de echo op staat. Van mij hoeft het niet zo heel overdreven, maar ik vind het wel leuk om er een momentje van te maken, zeker omdat dit ons eerste kindje wordt.
Wat spannend dat je op het wachtbankje zit! Kun je het een beetje loslaten of ben je er veel mee bezig?
Mijn vruchtbare periode begint morgen...

@MevrouwtjePeer: Jammer maar heel begrijpelijk! Doen wat goed voelt! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er een paar mensen uit zijn, hoop dat jullie nog wel laten weten wanneer er goed nieuws is!

Nou pff, vanaf woensdag gigantische buikpijn gehad. Had deze maand wel een heftige eisprong. Mijn gevoel zegt ook dat het niet raak is. Ook heb ik contact gehad met de huisarts, we kunnen gewoon blijven proberen ookal zijn de waardes lager, maar word sowieso wel medisch.

Al 2,5 jaar hou ik een app bij voor Mn menstruatie, ik wil die app gaan verwijderen. Maar vind dat ook wel weer eng. Maar ben bang dat ik er onbewust dan te druk ga maken met Mn ei sprong. Wat ook stom is want voel mijn eisprong iedere maand. Hoe denken jullie daar over? Wel of niet de app gebruiken

aardbei heb je toevallig als nieuws? Of blijft je ong uit en test negatief?

Hier gaan we het direct vertellen aan de ouders en broer/zus. Puur omdat we zo’n goede band hebben, dat we er niet over kunnen liegen en het direct willen laten weten.

Ik heb pas een t shirt op Ali expres besteld. Die we mijn dochtertje dan aan doen, 1 met sister shark voor bij mijn schoonouders. We kunnen namelijk het liedje baby shark niet meer aanhoren, zo vaak zingt Mn dochtertje het daar. Voor bij mijn ouders een shirt met de tekst big sister. Ben benieuwd hoe snel ze door hebben wat de tekst op t shirt dan betekent.

Jep, vroeg besteld want ben nog niet zwanger. Maar juist omdat we het waarschijnlijk de zelfde dag van de test gaan vertellen kun je t beter alvast in huis hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het idee van Big sister op een shirt/trui idd! Zie steeds een leuke op Facebook voorbijkomen. ;-)

@ app: als je je eisprong toch voelt, is de app prima toch? Ik vind het zelf wel handig om in 1 oogopslag te zien waar ik in de cyclus zit. Voel de eisprong zo duidelijk, dat het voor mij daarin niks toevoegt.

@ vertellen/testen: de vorige keer heb ik alleen getest, man zat in Amerika en was net begonnen aan de terugreis. Ik testte om 8:00 ‘s ochtends en hij was pas om 23:00 thuis, langste uren in m’n leven. ;) Wilde het natuurlijk niet door de telefoon vertellen.
Wij hebben het naaste familie toen wel vrij snel verteld, had vanaf de positieve test ook direct het gevoel dat alles goed zou komen. Later in de zwangerschap ging ik wel overal om stressen trouwens. :roll:

Wij zijn vandaag teruggekomen van vakantie en na bijna 2 weken pizza’s, pasta’s en veel wijn is het tijd om weer even gezond te gaan eten. Moet over ruim een week ongesteld worden en daarna gaan we er dus echt voor. :)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren laatste pil geslikt :hyper:

Even afwachten wat het gaat doen qua cyclus. Maar we gebruiken vanaf nu niks meer en maken het gezellig wanneer we willen, geen druk,relax.

@LasVegas hahaha hier ook net terug van vakantie. Qua eten viel het nog wel mee maar de biertjes en wijntjes wordt echt minderen nu hoor (behalve nog op onze trouwdag deze week natuurlijk)

@vertellen
Bij zoon hebben we bij mijn ouders, opa en oma en zusje/zwager een kraskaart gegeven met ik ben zwanger/je wordt opa,oma,oom,tante.
Gaf hele leuke reacties.
Bij schoonfamilie een foto van onze hond met de echo foto en schoentjes.
Deze hadden we dan tussen de foto's geplaatst (wel gewoon op telefoon) van een dagje weg.
Dus we kwamen vertellen over dat dagje + de foto's en daar zat het grote nieuws bij.
Gaf ook heel erg leuke reacties!

Voor nu zal het waarschijnlijk ook een tshirtje worden bij zoon om het bekend te maken :)
Tralalalala
Leuke ideetjes allemaal! Mijn vriend wil er het liefste bij zijn wanneer ik test dus misschien doen we dat wel gewoon. Hij is niet zo van de verrassingen haha.

9 dagen na ovulatie nu en begin verschillende dingen te voelen in mijn buik.. denk dat ik ongesteld moet worden. Dag 29 van mijn cyclus vandaag, mijn eisprong was heel laat dus zou wel eens snel raak kunnen zijn denk ik. Heb ook gevoel dat het deze maand niet gelukt is, heb ook geen symptomen behalve PMS buik sinds gisteren. Op naar ronde twee denk ik dan. Beetje teleurstellend maar ook geen ramp omdat het nog maar maand 1 is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook mensen die er geen 'hele happening' (positief bedoeld overigens) van gaan maken, als ze mooi nieuws te vertellen hebben?

Bij ons weten onze familie en vrienden wel dat we graag een kindje willen. Sommige zeggen al: de vraag is niet of jullie een kindje willen, maar meer, wanneer jullie goed nieuws hebben. In de vriendengroep bij mijn man zijn veel stellen die miskramen hebben gehad. Inmiddels is iedereen die dat graag wilde zwanger... Mijn beste vriendinnetjes waren gelijk zwanger. Dat vind ik wel moeilijk, aangezien mijn gevoel zegt, dat we uit eindelijk in de medische molen gaan belanden. Maar ik ben ook wel een beetje een zwartkijker van mezelf. Bij mij staat ronde 1, dit heb ik niet aangepast zie ik nu, maar eigenlijk is dit ronde 2.. als nog niet gek lang natuurlijk. :-)
Maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren!
Alle reacties Link kopieren
@Toekanneria
Waarom heb je het gevoel de medische molen in te moeten belanden? Het is heel normaal als het een jaar duurt he! Elke maand zo'n 20% kans...
Alle reacties Link kopieren
Kikikip schreef:
10-09-2019 14:28
@Toekanneria
Waarom heb je het gevoel de medische molen in te moeten belanden? Het is heel normaal als het een jaar duurt he! Elke maand zo'n 20% kans...
WoW, op een 1 of andere manier had ik veel minder dan 20% kans verwacht. Heb ooit eens gehoord dat de kans even groot is dan 6 gooien met een dobbelsteen. Soms heb je in 1x 6 gegooid, andere x doe je er 12 x over tot je een x 6 hebt 😊
Alle reacties Link kopieren
@Meisjevan4
Ah oke! Die had ik nog niet gehoord. Het ligt ook wel aan je leeftijd en het is natuurlijk een gemiddelde. Zie deze website: http://www.testjevruchtbaarheid.be/leve ... ische-klok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven