Zwanger worden vanaf september/oktober ‘20

11-08-2020 10:07 1121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De knoop is doorgehakt, na deze strip stop ik (Teresita) met de pil. Er is al een september topic, maar die loopt al een tijdje dus het lijkt me leuk om met een nieuw groepje te starten. Wie schrijft gezellig mee?
[..]
NaamLeeftijdNODRondeHoeveelste kindje
Summer-942623 mei (start icsi)111e
Paranoid_Lawnmower27?101e
[..]
Zwanger! :yes: :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslacht
Boterkaaseitje262eMei 2021...
Liss_222eMei 2021Jongen
Diamantje123322eJuni 2021...
Fientje852271eJuni 2021...
Blackwater282eJuni 2021...
Phloxx291e26 Juli 2021Meisje
Wilgentak321eJuli 2021...
Waiting_Amanda291e......
Pokosla321eOktober 2021...
Teresita281eOktober 2021...
Accentoire321eNovember 2021
[..]
Test per DPO
Kans op gezonde zwangerschap
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 22-06-2021 06:15
76.22% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu er toch anderen lijken mee te schrijven die nu ook al actief zijn begonnen blijf ik voor nu toch graag in dit topic 🙈. Het lijkt hier gezellig en wat actiever!

Ik slik ook zwangerschapsvitaminen incl visolie, gewoon zo'n multi van de Kruidvat. Die slikte ik nog trouwens, omdat mijn zoontje nog borstvoeding krijgt ('s avonds). Ben wel benieuwd hoe dat gaat als ik weer zwanger raakt, want bij m'n vorige zwangerschap had ik met name in het begin veel last van m'n borsten! Ik heb eigenlijk hoop dat hij er vanzelf genoeg van heeft dan, omdat de smaak anders schijnt te worden tijdens een zwangerschap.

Hier een heel onregelmatige cyclus, dus ik weet niet precies wanneer mijn eisprong is. Ik dacht de afgelopen dagen ergens, maar het zou zomaar anders kunnen zijn..
@Bruschetta leuk dat je toch blijft! Het lijkt mij ook leuk als dit een actief groepje wordt/blijft :hyper:

Ik heb zojuist bij de drogist ook multivitamine gekocht voor tijdens de zwangerschap, incl vitamine D en visolie en het hele spektakel :-).
Mijn vriend heeft heel erg lang getwijfeld of hij kinderen wilt, hij staat er nu wel achter maar toch zijn dit soort stapjes voor hem spannend. Ik heb een boek voor 'm gekocht (hij weet dat ik een boek zou kopen en wilde dat ook graag, ter voorbereiding), deze laat ik vrijdag als cadeautje achter als ik een dagje weg ben. Ik twijfel of ik 'm dan nu ook overval met de vitamine, dat maakt het voor hem ook weer even heel dichtbij :-?. Hij staat er wel echter achter maar wil ook niet in 2 dagen hem met alles overladen haha. Anders dit weekend iig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pokosla schreef:
12-08-2020 19:43
@Bruschetta leuk dat je toch blijft! Het lijkt mij ook leuk als dit een actief groepje wordt/blijft :hyper:

Ik heb zojuist bij de drogist ook multivitamine gekocht voor tijdens de zwangerschap, incl vitamine D en visolie en het hele spektakel :-).
Mijn vriend heeft heel erg lang getwijfeld of hij kinderen wilt, hij staat er nu wel achter maar toch zijn dit soort stapjes voor hem spannend. Ik heb een boek voor 'm gekocht (hij weet dat ik een boek zou kopen en wilde dat ook graag, ter voorbereiding), deze laat ik vrijdag als cadeautje achter als ik een dagje weg ben. Ik twijfel of ik 'm dan nu ook overval met de vitamine, dat maakt het voor hem ook weer even heel dichtbij :-?. Hij staat er wel echter achter maar wil ook niet in 2 dagen hem met alles overladen haha. Anders dit weekend iig!
Herkenbaar. Mijn vriend heeft de beslissing om aan kinderen te beginnen bij mij gelaten. In zijn woorden ‘hebben mannen niet echt vurige kinderwensen, zoals bij vrouwen’. Wel even gecheckt of ie wel meedoet straks, maar gelukkig wel :-D Ik ga hem alleen niet overladen met allemaal kleinigheidjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal! Mag ik ook nog aansluiten? Wij hebben al een meid (4) en een knul (2) en willen nu voor een derde gaan. Een groot besluit aangezien het beiden ziekenhuis kindjes / huilbabys waren (koemelk allergie, dieetvoeding, reflux met medicatie, oorontstekingen, antibiotica resistentie, luchtweginfecties, borstontstekingen, klieven van tong en lipbandjes, darmen die stil kwamen te liggen en daar ook weer medicatie met bijwerkingen etc etc. ) Lang verhaal kort, de drama die we al 2 keer hebben doorstaan (eerste tot 1 jaar, tweede 1.5 jaar) is niet iets waar we op zitten te wachten maar het grootste cliché is echt waar, kinderen zijn super leuk en alles waard. We hebben gelukkig alles kunnen tackelen en de gezondheid van onze kids verschillen vrijwel niet meer met die van een ander.

Ik vind het opnieuw zwanger worden wel spannend aangezien ik bij de tweede een spoed keizersnee had en naast het littekenweefsel ook een gekantelde baarmoeder heb. Mijn angst is dus een beetje dat het nu niet zal lukken. Maar goed de tijd zal het uitwijzen. Ik ben verder wel fit en gezond dus daar zal het niet aan moeten liggen.

Ik slik trouw mijn vitaminen en heb inmiddels foliumzuur vervangen voor folaat. Foliumzuur is de chemische versie van folaat (natuurlijke versie). Foliumzuur vergroot de kans op een te strak lipbandje en rong riempje dus dat hoop ik deze derde keer zo te kunnen voorkomen. Plus we zijn nu veganistisch dus de koemelk allergie is ook geen zorg meer gelukkig.

Goed, dat is een erg lange intro haha. Hopelijk volgt de eerste zwangere snel! Succes allemaal deze maand!

P.s. kan iemand mij helpen met de tabel? Het lukt niet :whoops:
Tadderak30 schreef:
12-08-2020 21:07
Herkenbaar. Mijn vriend heeft de beslissing om aan kinderen te beginnen bij mij gelaten. In zijn woorden ‘hebben mannen niet echt vurige kinderwensen, zoals bij vrouwen’. Wel even gecheckt of ie wel meedoet straks, maar gelukkig wel :-D Ik ga hem alleen niet overladen met allemaal kleinigheidjes.
Goed om te horen Tadderak, dat er meer van zijn soort zijn :bye: en ook dat het niet perse gek is dat ik zoiets koop maar het hem nog niet vertel!

@Dalia welkom!! Leuk dat je ook meeschrijft en zo te horen behoorlijk ervaringsdeskundige bent ... geruststellend ook dat ondanks de hindernissen die jullie hebben gehad je er toch graag nog 1tje wilt ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je blijft Bruchetta!

Welkom Dalia, dat klinkt heftig zeg! Super fijn dat het nu goed met de gaat en jullie voor een derde durven te gaan! Ik duim voor jullie mee dat het lukt- voor ons allemaal naruurlijk! 😁
Ik heb trouwens gekeken of ik zie wat er misgaat in de tabel, maar ik kom er ook niet uit. Diamantje heeft ‘m gemaakt, misschien ziet zij het wel!

@Pokosla welke boeken heb je gekocht? Ik zou ook wel iets voorbereidends willen hebben eigenlijk.

Bij ons heeft mijn man de keuze bij mij gelaten, omdat hij wel zeker wist dat hij het wil, maar ik juist zo twijfel 😅. Ik heb momenten dat ik zeker weet dat ik het wil en dan weer momenten dat de angst het overneemt dat het te zwaar wordt, ik spijt ga krijgen etc. Is dat voor meerdere herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja herkenbaar hoor Teresita! En ik denk dat dat ook zo blijft. Volgens mij komt er nooit een moment dat er helemaal geen angsten/nadelen meer zijn, want die zijn er natuurlijk gewoon. Maar op een gegeven moment wegen de voordelen op tegen de nadelen :D.

Ik denk dat ik gisteren m'n eisprong had, als ik kijk naar m'n temperatuur (die was vandaag voor t eerst hoog, hou het een beetje bij ivm onregelmatigheid). Denk dus dat de kans klein is dat het deze maand raak is, want we hebben alleen vrijdag en zaterdag seks gehad.
@Teresita ik heb 'Aanpakken voor aanstaande vaders' en 'Het Grote Wonder' gekocht, na eerst op het forum advies te hebben gevraagd :-D. Het boek voor mijn vriend is geschreven door een mannelijke verloskundige die ook trainingen geeft, zonder al te veel 'kut nu is mn leven voorbij' en vooral inhoudelijk en praktisch. Het boek 'Het Grote Wonder' heeft enorm veel medische foto's, zodat je precies kan ziet wat er allemaal eventueel in je gebeurd. En daarnaast veel theorie en uitleg, ook over het stuk voor de bevruchting.

@Bruschetta jammer dat het hem wellicht gemist hebt deze maand! Het was deze week nou ook niet echt bepaald weer om lekker aan de slag te gaan :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Bruschetta_ schreef:
13-08-2020 09:13
Ik denk dat ik gisteren m'n eisprong had, als ik kijk naar m'n temperatuur (die was vandaag voor t eerst hoog, hou het een beetje bij ivm onregelmatigheid). Denk dus dat de kans klein is dat het deze maand raak is, want we hebben alleen vrijdag en zaterdag seks gehad.
Je weet het nooit! Die cellen kunnen 5 dagen in leven blijven dus wellicht zat er een diehard bij. Ik hoop het voor je.

Ik had vorige week woensdag/donderdag mijn eisprong. Sinds deze maand gebruik ik ook ovulatietests, omdat mijn cycli de laatste maanden heel onregelmatig waren. Dure hobby, maar wel handig.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Teresita: herkenbaar hoor die angsten, maar soms moet je dat gewoon accepteren. Als jij het gevoel hebt klaar te zijn voor een kind en je de zaken op orde hebt dan gewoon er voor gaan! Heel cliché maar als je kindje er dan eenmaal is gaat alles als vanzelf en alsof het altijd zo hoorde te zijn. Tenminste zo is dat bij ons gegaan, het voelde allemaal heel natuurlijk ondanks dat de eerste periode vrij heftig was.

@Dalia: welkom bij de club, hoe gaat het nu met de gezondheid van je kindjes? Mijn zoontje heeft sinds hij naar de crèche gaat de een na de andere oorontsteking. In het begin ook reflux en ademhalingsproblemen gehad door een verzwakte luchtpijp. Nog steeds wel last van tijdens verkoudheden trouwens. Maar het gaat steeds beter :)
Als je even de info geeft voor de tabel dan vul ik het voor je in. Je had het al geprobeerd zag ik, heb het even in aangepast zodat het nu goed staat.

@Lisje: welkom! hoe oud ben je? en hoe oud is je zoontje?
diamantje123 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 09:47
12.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee klopt inderdaad, het was dan 4 en 5 dagen voor m'n eisprong, dus wie weet. Vorige keer was ik in 1 keer zwanger, ik weet wel dat dat weinig zegt over deze keer maar ja.

Spannend dat je eisprong vorige week was, dan kun je over een week al testen dus!
Ah ik wist niet dat het 4-5 dagen kansen zijn, dacht maar 2! Dan is het voor jullie beide spannend Tadderak en Bruschetta! :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pokosla schreef:
13-08-2020 10:21
Ah ik wist niet dat het 4-5 dagen kansen zijn, dacht maar 2! Dan is het voor jullie beide spannend Tadderak en Bruschetta! :hyper:
Ja de kans is wel het grootst de dag voor je eisprong, en de dag van de eisprong zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bruschetta_ schreef:
13-08-2020 09:42

Spannend dat je eisprong vorige week was, dan kun je over een week al testen dus!
Ja, maar ik verwacht er niet te veel van hoor. Ik was gisteren wel misselijk, maar dat is vandaag voorbij dus dat zal de warmte wel geweest zijn. Verder heb ik nergens last van. En geloof me: ik let momenteel op elk pijntje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pokosla schreef:
13-08-2020 09:27
@Teresita ik heb 'Aanpakken voor aanstaande vaders' en 'Het Grote Wonder' gekocht, na eerst op het forum advies te hebben gevraagd :-D. Het boek voor mijn vriend is geschreven door een mannelijke verloskundige die ook trainingen geeft, zonder al te veel 'kut nu is mn leven voorbij' en vooral inhoudelijk en praktisch. Het boek 'Het Grote Wonder' heeft enorm veel medische foto's, zodat je precies kan ziet wat er allemaal eventueel in je gebeurd. En daarnaast veel theorie en uitleg, ook over het stuk voor de bevruchting.
Zo, je hebt hem wel aan het werk gezet ;) Is hij al druk aan het lezen?
Tadderak30 schreef:
13-08-2020 11:11
Zo, je hebt hem wel aan het werk gezet ;) Is hij al druk aan het lezen?
Haha het is gelukkig een heel dun boekje. Hij wilde graag iets praktisch, zonder al te veel stereotypering en vooral inhoudelijk. Ik denk dat dit dat is.. Hij krijgt het morgen :-]
Alle reacties Link kopieren Quote
Tadderak30 schreef:
13-08-2020 11:07
Ja, maar ik verwacht er niet te veel van hoor. Ik was gisteren wel misselijk, maar dat is vandaag voorbij dus dat zal de warmte wel geweest zijn. Verder heb ik nergens last van. En geloof me: ik let momenteel op elk pijntje.
Haha herkenbaar, je wordt je dan opeens heel bewust van je lichaam.

Maar volgens mij is de kans ook het grootst dat je überhaupt nog geen verschijnselen zou hebben, ook al ben je wel zwanger. Spannend hoor, dat afwachten. Wanneer ga je ongeveer testen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat ik woensdag ga testen, omdat dan mijn NOD zou moeten zijn. Jij hebt dan precies een week later jouw NOD toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tadderak30 schreef:
13-08-2020 13:30
Ik denk dat ik woensdag ga testen, omdat dan mijn NOD zou moeten zijn. Jij hebt dan precies een week later jouw NOD toch?
Ok spannend!

Ja lastig in te schatten, ik weet dat mijn luteale fase een paar jaar terug vaak rond de 12 dagen was, dus dat zou betekenen dat volgende week maandag al mijn NOD is. Maar ik heb geen idee dus.. Vorige keer testte ik al 4 dagen voor mijn NOD positief, dus ik denk dat het weinig zegt ook.. Afhankelijk van of ik klachten heb of niet ga ik testen, en anders wacht ik gewoon tot die woensdag idd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik kom er graag bij.

Ik ben begin juni gestopt met de pil en had direct een regelmatige cyclus. Ik zit nu net in ronde 3. Voor deze ronde heb ik ovulatietesten aangeschaft om te kijken of mijn eisprong is wanneer ik hem denk te voelen.
Dit zou ons eerste kindje worden.

Als iemand meer info wil, vraag maar raak!
paranoid_lawnmower wijzigde dit bericht op 13-08-2020 15:17
Reden: typo
0.16% gewijzigd
Hoi allemaal!

Fijn dat er nog een nieuw topic is gekomen, ik was al aan het loeren erop haha! Ik zou me er dus ook nog graag bij willen voegen!

Ik ben half juli gestopt met de pil en gelijk begonnen met ovulatietesten (jaja controlfreak). Meteen een vrij lange cyclus maar wel afgelopen dinsdag een piek gevonden, dan zou eisprong gisteren moeten zijn geweest. Dus een aantal keer gezellig gemaakt de afgelopen dagen en meteen het wachtbankje op :-? .
Uiteraard niet teveel verwachtingen maar wat is het moeilijk om niet gelijk veel hoop te hebben! Hebben jullie dat ook? Voor degenen die uiteraard al actief bezig zijn :lol:

Ook hier gaan we voor een 1e kindje trouwens, dus echt alles is nieuw en spannend!

@pokosla, laat je weten of de boeken aanraders zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Thnx voor de geruststellingen! Ik heb inderdaad alles op orde, dus dat is geen reden om het niet te doen. Angst en twijfel is ook iets wat bij mij hoort, dus dat zal altijd wel een beetje blijven.

Klinkt als leuke boeken Pokosla, ik ga er ook eens naar kijken.

Spannend Tadderak en Bruschetta!

Welkom Paranoid_lawnmower! Fijn dat je direct een regelmatige cyclus had. Ik slik al zeker 15 jaar de pil, ben één keer eerder gestopt (omdat ik wilde ervaren hoe het was zonder hormonen) en had toen een heel onregelmatige cyclus. Dat was in eerste instantie ook waarom ik met de pil was begonnen. Ik maak me wel een beetje zorgen of dat dat een teken is dat er iets mis is, maar we zullen zien.

Edit: ik had je berichtje niet gezien Accentoire, welkom ook! Spannend dat je al op het wachtbankje zit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Teresita! Ik ben inderdaad twee jaar terug ook al eens gestopt om die reden, en had toen direct een regelmatige cyclus dus ik had het wel gehoopt, was fijn om te zien dat het ook klopte. Hoe is jouw cyclus tot nu toe?

Accentoire Ooooh wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo mee bezig is! Haha. Ik zit in ronde 3 en begin zaterdag met de ovulatietesten. Ik denk 'm tot nu toe namelijk de vorige 2 rondes steeds duidelijk gevoeld te hebben, en wil dat met die testen bevestigen zodat ik weet dat mijn gevoel klopt. Ik weet dus nog niet zeker of ik elke cyclus blijf testen :) Wanneer is jouw NOD?
@Teresita; dankjewel! Ik lees dat je 15 jaar aan de pil bent geweest, hier ook zoiets en hoewel ze overal zeggen dat dat niks uitmaakt maak ik me daar wel zorgen over. Ook de twijfels die jij en andere benoemen zijn heel herkenbaar. Wij hebben altijd allebei verkondigd dat kinderen voor ons niet zo hoefden en hebben een paar maanden geleden een enorme switch daarin gemaakt. Voordeel is wel dat onze omgeving dus ondanks mijn leeftijd (32) eigenlijk nooit ergens naar vraagt en de verrassing des te groter zal zijn :flirting:

@Paranoid_Lawnmowe;r Nee zeker niet haha! Ik had me dat echt voorgenomen maar vind het erg moeilijk. Mijn verloofde is er wat relaxter onder en zegt bij alles, wacht nou eerst maar eens tot het gelukt is! Ook al merk ik dat hij ook wel benoemt dat het bij hem ook allemaal in orde moet zijn,. Toch een eyeopener om je te beseffen dat zij zich daar ook zorgen over maken! Ik hoop dat je volgende week je eisprong kan vinden met de testen en je gevoel klopt! Dat zou wel erg fijn zijn namelijk, dan heb je die ovulatietesten niet meer nodig?

@Diamantje123, Dalia416 en Lisje; Fijn dat er ervaringsdeskundigen bij zitten! Bereid jullie maar voor op veel vragen denk ik zo :biggrin:

@Bruschetta; Dat is wel heel toevallig dat wij op dezelfde dag onze eisprong zouden hebben gehad! Ik heb nog geen cyclus gehad dus ik reken maar gewoon met 14 dagen tot aan NOD. Wij gaan alleen volgend weekend op een vriendenweekend en ik ben heeeel erg aan het twijfelen om al vroeg te testen (die vrijdag of zaterdag al) voor de zekerheid (ivm alcohol drinken dat weekend). Denk dat ik dat drinken maar gewoon sowieso niet ga doen maarja, hoe hou je dat verborgen :hihi: Ook omdat als je vroeg positief ZOU testen het vaak nog mis kan gaan natuurlijk en je eigenlijk nog niks weet.. Lastig..

@Pokosla; Heel erg knap trouwens dat je zoveel afgevallen bent! Sta je door je medicijngebruik meer onder controle dan anders het geval zou zijn geweest?

@Tadderak; Wauw voor jou wordt het dus als eerste spannend! Ik ga heel hard voor je duimen!

Leuk groepje dames! Ik hoop dat we veel aan elkaar gaan hebben :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Accentoire Ja lastig is dat he, om er niet zo mee bezig te zijn. Als die knoop eenmaal is doorgehakt... Haha! Mijn man houdt zich er ook niet echt mee bezig. Die wil het op zich wel horen als ik mijn vruchtbaarste dag heb, maar verder vindt ie het allemaal wel prima, als in, we gaan ervoor maar we zien wel hoe het loopt. Daarom ben ik blij dat ik hier mee kan schrijven!
Over dat vroeg testen, ik vind dat ook heeeeel moeilijk. Heb afgelopen cyclus stiekem al getest (5 dagen voor NOD) omdat ik dacht een innestelingsbloeding te hebben. Hartstikke negatief natuurlijk. Nou zijn er maar weinig vrouwen die voor NOD positief testen en zoals je zelf ook zegt, het kan daarna alsnog mis gaan... Ik zou het dus toch niet doen en zelf beslissen of je wilt drinken of niet. Maar dat is vast makkelijker gezegd dan gedaan :)

Hoe is het met de rest van de dames?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven