Zwanger worden vanaf september/oktober ‘20

11-08-2020 10:07 1121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De knoop is doorgehakt, na deze strip stop ik (Teresita) met de pil. Er is al een september topic, maar die loopt al een tijdje dus het lijkt me leuk om met een nieuw groepje te starten. Wie schrijft gezellig mee?
[..]
NaamLeeftijdNODRondeHoeveelste kindje
Summer-942623 mei (start icsi)111e
Paranoid_Lawnmower27?101e
[..]
Zwanger! :yes: :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslacht
Boterkaaseitje262eMei 2021...
Liss_222eMei 2021Jongen
Diamantje123322eJuni 2021...
Fientje852271eJuni 2021...
Blackwater282eJuni 2021...
Phloxx291e26 Juli 2021Meisje
Wilgentak321eJuli 2021...
Waiting_Amanda291e......
Pokosla321eOktober 2021...
Teresita281eOktober 2021...
Accentoire321eNovember 2021
[..]
Test per DPO
Kans op gezonde zwangerschap
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 22-06-2021 06:15
76.22% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag een ovulatietest gedaan, omdat ik, als ik naar mijn lichaam luister, aankomend weekend mijn eisprong zou moeten hebben. En wat denk je... Hij was inderdaad positief! Maar... Ik zit nu op cyclusdag 8. Dat zou dus betekenen dat ik op cyclusdag 9 of 10 mijn eisprong zou hebben. Is dat niet (veel te) vroeg? Ik lees online zo veel wisselende verhalen over wat (te) vroeg is. Ik ga nu zo erg twijfelen... :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Accentoire! Ik zal ook voor jou duimen en gezellig dat je al mee wacht op het wachtbankje! Wij zijn ongeveer van dezelfde leeftijd ook, grappig. Zijn er al veel met kinderen in jouw omgeving?

@Paranoid Lawnmower, Ik merk dat ik het best wel spannend vind allemaal. Al dagen hoofdpijn (van de stress denk ik) en wilde dromen. Nu zijn we ook in onderhandeling voor een huis en ben ik niet zo goed met veranderingen dus dat helpt ook allemaal niet mee. Maar goed, vooralsnog is er nog niets veranderd dus probeer ik mezelf een beetje tot de orde te roepen.
Merk je dat je er na 3 rondes al minder mee bezig bent of blijft het zo prominent in je gedachten aanwezig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tadderak30 schreef:
14-08-2020 11:25

@Paranoid Lawnmower, Ik merk dat ik het best wel spannend vind allemaal. Al dagen hoofdpijn (van de stress denk ik) en wilde dromen. Nu zijn we ook in onderhandeling voor een huis en ben ik niet zo goed met veranderingen dus dat helpt ook allemaal niet mee. Maar goed, vooralsnog is er nog niets veranderd dus probeer ik mezelf een beetje tot de orde te roepen.
Merk je dat je er na 3 rondes al minder mee bezig bent of blijft het zo prominent in je gedachten aanwezig?
Helaas merk ik niet dat ik er minder mee bezig ben... Het wordt eigenlijk alleen maar erger. Maar dat komt denk ik ook omdat ik deze ronde de ovulatietesten gebruik. Ik hoop dat het minder wordt, want dit is eigenlijk helemaal niet leuk zo, haha
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Paranoid_lawnmower: ik slik nu nog de pil (laatste week) dus ik kan er nog niets over zeggen. Een paar jaar geleden had ik zonder de pil de eerste maanden een regelmatige cyclus en daarna was er geen pijl meer op te trekken. Op dit moment nog geen behoefte om uit te zoeken wanneer m’n ovulatie is enzo en gericht dan seks te hebben, maar als het langer duurt denk ik dat ik dat wel ga willen en dan wordt de ovulatie vinden wel een uitdaging denk ik. Wat fijn dat jij je ovulatie voelt!

@ Accentoire: ah dat is leuk dat het voor iedereen echt een verassing gaat worden! Ik kan ook echt nu al dagdromen over hoe we het gaan vertellen en wat de reacties zullen zijn. Eerst maar eens zwanger worden 😅😶

Spannend Tadderak, onderhandelen voor een huis! Veel succes!
Hee dames! Leuk dat er een nieuw topic is! Ik lees al een hele tijd mee maar nog nooit zelf meegescheven.. kan ik nog bij jullie groep?

Ik ben net 29 en sinds maart gestopt met de pil.. sindsdien een onregelmatige cyclus en nog maar 1 keer een eisprong kunnen ontdekken met ovulatie testen..

Mijn vriend is 31 en wij hopen zwanger te worden van een eerste kindje..
Hey allemaal! Wat leuk dat het best een grote groep aan het worden is, zo kunnen we elkaar mooi steunen! Ik lees ook dat er meer zijn die nogal veel met het babythema bezig zijn.. gelukkig ben ik niet de enige :roll:

@Tadderak spannend een nieuw huis! Maken jullie veel kans? Wij hebben een aantal maanden geleden ons nieuwe huis betrokken, stressvolle periode!

@Paranoid jammer dat het dus niet minder wordt, de focus ;-). Ik snap wel dat je de ovulatietesten gebruikt, ik denk dat ik ook op een punt kom dat ik dat graag wil weten!

@accentoire ja ik krijg wel ietsjes meer begeleiding idd, mocht ik zwanger raken. Alleen maar fijn! Ik heb mijn vriend vandaag het boek voor hem gegeven, hij vond het erg leuk. We gaan nu eerst op vakantie, daarna gaat hij er goed naar kijken :-). Het boek voor mijzelf vond ik vooral heel mooi, hele mooie platen erin. Ik moet het nog goed lezen, ik laat het je weten!

Leuk dat we volgende week onze eerste NOD hebben @Tadderak! Ben benieuwd! Ik zou nu ongesteld moeten zijn maar het wil nog niet echt komen... deze cyclus in principe nog niets, eerst vitamine niveau opbouwen en dan vanaf de volgende menstruatie als 't goed is aan de bak :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Julia, natuurlijk, welkom! Wat vervelend een onregelmatige cyclus, ik verwacht dat ook te gaan krijgen. Lijkt me dus inderdaad mega lastig met je ovulatie vinden! Hoe bepaal jij wanneer je een ovulatietest gaat doen? Of doe je ze heel regelmatig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Teresita Dat is wel echt balen dan, van die onregelmatige cycli vroeger. Ik hoop dat het nu wat beter is, zodat je iets meer kunt voorspellen wanneer je menstruatie komt :) Vind je het spannend, aankomende week je laatste pil?

Julia Welkom! Wat stom zeg, jij ook al een onregelmatige cyclus. Misschien moet je lijf toch nog wennen na de pil, hopelijk wordt het vanzelf beter :)

Pokosla Ja ik hield mezelf voor dat ik de testen deze maand vooral gebruikte omdat ik wilde weten of de steekjes die ik had, mijn eisprong was. Alleen gisteren had ik dus een positieve ovulatietest en mijn man was niet echt te porren voor seks, en daar baalde ik toch wel echt heel erg van. Ik denk dus dat ik het volgende ronde maar laat voor wat het is. En die steekjes zijn dus inderdaad rond m'n eisprong, dus dan weet ik dat in ieder geval :)


Hier dus, zoals ik hierboven al schreef, gisteren die positieve ovulatie test maar m'n man was niet echt te porren voor seks :( Merk nu dat ik daar toch wel echt heel erg van baalde maar ik kan en mag het hem natuurlijk ook niet kwalijk nemen. Dan komt er zo'n druk op te liggen en dat wil ik niet. Hopelijk lukt het vandaag nog wel en zijn we dan nog net op tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja thnx, ik hoop het ook! Ik heb in ieder geval een app gedownload om m’n cyclus in bij te kunnen houden. Misschien helpt dat iets in inzicht krijgen.

Ik vind het wel spannend om te stoppen met de pil ja, maar tot nu toe wel op een leuke manier. Gisteren had ik wel even een twijfelmomentje. Ik ben heel introvert en ik maak me dus wel wat zorgen hoe ik mezelf opladen kan gaan combineren met een kind 😅.

Oh ja dat is balen Paranoid! Is ook één van de redenen waarom ik niet meteen wil beginnen met ovulatietesten, lijkt me zo frustrerend! Hopelijk is het gisteren nog gelukt!

Hoe is het verder met iedereen? Weten mensen in jullie omgeven dat jullie het (gaan) proberen?
Alle reacties Link kopieren Quote
@zusje om
Nog terug te komen op de vitamine ik kreeg van de verloskundige aangeraden toen ik zwanger was om extra vitamine D te nemen. Vandaar de foliumzuur met vitamine D. Zodra ik zwanger ben stap ik over op zwanger vitamine waar alles in zit.

@julia en terisita hier ook een onregelmatige cyclus heel vervelend maar ik was bij mijn zoontje direct de eerste ronde zwanger dus het zegt niks over je kansen. Wel erg vervelend met het inschatten van de eisprong mijn cyclus is vaak vrij lang dus begin in ongeveer ander halve week na mijn menstruatie met testen.
Handigste is ook om op te letten op je cervix slijm althans als je wat meer afscheiding krijgt dat meer water achting/eiwit achting is komt je ovulatie er aan.

Mijn menstruatie is vandaag eindelijk voorbij dus binnenkort druk aan de klus. Ik merk dat het wel lastig is om er niet mee bezig te zijn en denk er vaak aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Teresita Hier heb ik het vier van mijn beste vriendinnen verteld, maar die vragen er gelukkig niet steeds naar. Als ik het mijn ouders (vooral mijn moeder) zou vertellen dan zou ze er steeds naar vragen en daar heb ik niet zo veel zin in :) Al bedoelt ze het goed natuurlijk. Vind het vooral heel leuk om een 'geheimpje' te hebben, haha.
Wat betreft dat 'opladen', dat snap ik wel hoor. Maar denk maar zo: er zijn genoeg introverte mensen met kinderen en bij hen lukt het ook allemaal, toch? :)

Liss fijn dat je weer aan de klus kunt! En dat vaak eraan denken heb ik ook. Ik hoop dat het snel minder wordt, ook bij jou. Een vruchtbare ronde toegewenst! :hug:


Hier geen seks gehad tijdens mijn vruchtbare dagen. Lang verhaal kort: Mijn man vond het te dichtbij komen door de ovulatietesten, daar schrok hij een beetje van en daardoor kwam er voor hem te veel druk op de seks. Heel goed gesprek gehad gisteren en we houden het nu lekker bij gewoon seks wanneer we willen en de ovulatietesten gaan voor nu lekker de deur uit. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik mijn eisprong voel en daar ging het voor mij uiteindelijk om.
Deze ronde hebben we wel 4 dagen voor mijn eisprong seks gehad maar de kans is dus echt minimaal deze ronde, dus ik ga er niet vanuit.
@Paranoid_Lawnmower Klopt! Ik merk alleen gek genoeg dat ik het nu op het wachtbankje wat beter kan loslaten dan dat ik twee weken hiervoor elke dag met die ovulatietesten bezig was en werkelijk alles aan het opzoeken was op internet. Echt vreemd aangezien ik gedacht had dat ik dit afwachten juist verschrikkelijk zou vinden (niet dat het leuk is uiteraard). Fijn dat je man zo relaxt is :thumbsup: en dat we het hier kwijt kunnen als we het er wel over willen hebben haha!
Ja je hebt ook gelijk over het vroeg testen, ik denk dat ik eind van de week gewoon kijk hoe ik me voel en ga proberen het inderdaad vol te houden om het niet te doen!
Wel balen dat jij afgelopen keer een negatieve test had, had je wel symptomen?
Ik lees nu over je positieve ovulatietest en de druk op de seks, dat moet inderdaad niet de bedoeling zijn! Wel goed dat jullie er goed over hebben gepraat en samen gaan doen wat goed voelt! Je hebt die testen gelukkig ook niet echt nodig als je je eisprong zo goed voelt. Vond hij een zwangerschap te dichtbij komen?

@Tadderak Ja klopt! Leuk! :lol: Mijn jongere zusje heeft twee jongens en mijn beste vriendin is 3 weken geleden bevallen maar verder valt het erg mee, in onze vriendengroep zijn wij ook het oudste koppel dus dat scheelt! Hoe is dat bij jullie? Al nieuws over het huis? Spannend! En jouw NOD is overmorgen toch??

@Teresita Oh zo herkenbaar haha! Eindeloos op TikTok kijken naar van die super overdreven Amerikaanse #pregancyannouncements haha! Ik loop veel te hard van stapel wat dat betreft, kan natuurlijk ook makkelijk een jaar of nog langer duren :-( Bij mij weet trouwens alleen 1 goede vriendin het, bij jullie? Ik herken je twijfel hoor, het is niet niks om een nieuw leven op de wereld te zetten waar je verantwoordelijk voor gaat zijn!

@*Julia91* Welkom! Vervelend dat het pas 1x gelukt is om je ei te vinden, je voelt hem dus ook niet? Doe je dan ook de hele cyclus testen? Ik heb zelf ook nog nooit meegeschreven op het forum, alleen altijd gelezen, dus dit maakt het opeens wel heel echt haha!

@Pokosla Leuk! Hele fijne vakantie en ik hoor het graag! Wanneer was jouw NOD ook alweer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Accentoire Bedoel je dat ik afgelopen keer een negatieve zwangerschapstest had? Het enige dat ik had qua symptomen was grotere/zwaardere en iets gevoeligere borsten maar dat hoort ook gewoon bij een aankomende menstruatie. En ik was vorige ronde heel misselijk rond mijn eisprong, maar dit keer gelukkig niet!
Ik vind inderdaad het begin van de wachtweken prima te doen, en dan tot 3-4 dagen voor de NOD wordt het ineens heel spannend, haha. Deze ronde zal dat wel meevallen gelukkig omdat het dus eigenlijk niet raak kan zijn.

Je vroeg of mijn man een zwangerschap te dichtbij vond komen. Het is niet zozeer dat hij het echt te dichtbij vond komen, maar hij had ineens het besef dat het toch wel heel serieus werd zo. Hij had daar nog niet zo bij stil gestaan (mannen... :sigh: ). Vandaar dat ik hem ook echt recht op de man af heb gevraagd of hij echt wel 100% achter de keuze staat om geen anticonceptie te gebruiken en dus wel zeker weet of hij wel klaar is voor een zwangerschap/kinderen. Daarop was het antwoord een overtuigend en volmondig JA. Haha. Hij is er alleen nog niet aan toe om al allemaal 'hulpmiddelen' in te schakelen zoals ovulatietesten. :)
@teresita tot nu toe ben ik er niet heel erg precies in geweest.. om het altijd op hetzelfde moment van de dag te doen blijkt nogal een uitdaging😇 ik heb nu steeds een wisselde cyclus waardoor ik wel eens te laat begin.. dus ben nu van plan om ongeveer 10 dagen na mijn eerste dag menstruatie te starten en dan goed vol te houden met iedere dag testen.. ( was nu ook wel eens om de dag, waardoor ik het dus waarschijnlijk mis)
Wij hebben het aan niemand verteld, omdat ik het nu al heel vervelend vind als mensen in onze omgeving vragen.. zijn jullie niet bijna aan kinderen toe? Hebben jullie daar ook last van?

@paranoid begrijpelijk dat je de druk er niet op wilt leggen, maar dat je wel graag je dagen wilt benutten.. lastig om mee om te gaan. Wel fijn dat jullie er een goed gesprek over hebben gehad! Nu weer lekker van elkaar genieten zonder druk..


@liss inderdaad maar dat is bij mij ook wat wisselend.. ik merk dat ik er wel iets minder mee bezig ben dan de eerste maanden.. begint een beetje te wennen denk ik

@accentoire ik voel het inderdaad niet.. denk heel vaak wel iets te voelen aan steekjes of pijntjes maar denk dat dat vooral een mentaal ding is..

Het is me niet gelukt om mezelf in de tabel te zetten.. kan dit alleen op een computer of ben ik nou gewoon zo onhandig?

Mijn menstruatie is bijna ten einde dus zal vanaf volgende week proberen om sructureel te testen.. heb de testen van sensitest nu besteld. Wat is jullie ervaring met merken van testen?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Teresita in mijn omgeving weet alleen mijn zus dat we binnenkort willen proberen. Vriendinnen weten wel dat ik al een tijdje gestopt ben met de pil.

@Liss_ Inmiddels ben ik ook begonnen met Foliumzuur met Vitamine D. Ook met visolie capsules, omdat ik helemaal geen vis eet. Dat is nog wel even puzzelen welk merk en welke dosering.

@Paranoid mijn vriend staat er volgens mij precies zo in als jouw man. Goed dat je het hem gewoon gevraagd hebt en fijn dat hij het wel echt ziet zitten!

@Julia91 Hier gelukkig niet echt mensen die er naar vragen. In mijn vriendengroep heeft ook nog niemand kinderen.
Mijn eisprong voel ik ook niet. Laatste cyclus duurde 45 dagen en die daarvoor 48 dagen. Hoop dat mijn huidige cyclus iets korter is. Meet elke ochtend mijn temperatuur met Daysys. Wel echt een fijne methode om je cyclus bij te houden vind ik!
Alle reacties Link kopieren Quote
Julia het idee van ovulatietesten is inderdaad dat je vanaf een bepaalde dag elke dag rond hetzelfde tijdstip (liefst tussen 10.00 - 14.00) test, zo heb je de grootste kans om je piek te vinden :) Als je cyclus steeds onregelmatig is moet je uitgaan van je kortste cyclus en dan geloof ik beginnen met testen op dag 8, als ik me niet vergis. Ik heb zelf die van ClearBlue gebruikt, de digitale en die bevallen mij erg goed. Maar heb die ook gebruikt omdat er geen andere verkrijgbaar waren hier, haha.
En ja, door dat gesprek is de hele dynamiek weer veranderd en weer 'leuk en gezellig' geworden om het zo maar te zeggen. Ik kon gewoon merken dat er iets tussen ons in stond, en nu is de lucht weer geklaard!

Zusje Ah, gelukkig ben ik niet de enige met een iets 'passievere' man! Haha. En jeetje, dat zijn best lange cycli inderdaad zeg. Ik hoop dat ze snel wat korter worden!
Alle reacties Link kopieren Quote
@paranoid ik denk dat de meeste mannen het wel spannend vinden, jouw verhaal komt mij bekend voor mijn man vond het bij de eerste ook heel spannend.
De ovulatie testen van clearblue zijn inderdaad heel makkelijk en fijn! Helaas wel prijzig met een onregelmatige cyclus.

@zusje hier ook geen fan van vis. Zodra ik zwanger ben stap ik ook over op
De Davitamon mama met visolie.

@julia mijn menstruatie is ook net achter de rug. Ben benieuwd over een paar weken een vruchtbare ronde gewenst! Dat we maar veel mooie berichten mogen krijgen dat vind ik zo leuk om te lezen in de forum
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden ik schrijf graag mee.
Ik verwacht nu iedermoment ongesteld te worden enndan willen we voor een 2e kindje gaan.
Onze dochter is nu ruim 9 maanden en het lijkt ons leuk als er een niet al te groot leeftijds verschil tussen zit.
Ik heb wel pcos dat maakt het wat moeilijker. Hierdoor heb ik een cyclus variërend tussen de 30 en de 50 dagen gemiddeld. Toch is het bij onze dochter ook gelukt zonder hulp uit het ziekenhuis, dat hopen we nu natuurlijk weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met iedereen hier? Hoewel het pas ronde 1 is heb ik soms echt het idee dat ik weer zwanger ben. Ben benieuwd of het klopt, dat zou betekenen dat ik weer direct na het verwijderen van m'n spiraal zwanger ben (bij zoontje ook). Kan het me daarom eigenlijk bijna niet voorstellen, ook omdat we de laatste keer seks 4 dagen voor m'n eisprong hadden. De kans is dus wat dat betreft heel klein. Zit nu een week na m'n eisprong dus ws pas ergens volgende week ongesteld. Heb nu met name last van m'n borsten/tepels (maar kan ook komen omdat ik in de avond nog borstvoeding geef), en afgelopen paar dagen kramp/rugpijn gehad. Zo verliep het ook toen ik zwanger was van m'n zoontje, maar alle kans dat het ook gewoon symptomen zijn die ik normaal ook heb, maar waar je dan geen aandacht aan besteedt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen het aan niemand vertellen dat we het gaan proberen, al weet ik nog niet of ik tegen mijn beste vriendinnen m’n mond kan houden haha.

@Julia: zo precies ovulatietesten doen lijkt mij ook een grote uitdaging! Wij hebben inderdaad ook veel mensen die er naar vragen, vaak als een soort grapje. Nu kan ik er nog wel om lachen, maar mocht het lang duren om zwanger te raken dan gaat het me wel vervelend of pijnlijk worden denk ik!

@Paranoid: fijn dat de lucht tussen jullie weer geklaard is!

@Thumper, welkom! In welke ronde werd je de vorige keer zwanger?

@Bruschetta: oh wat spannend! Wanneer wil je gaan testen?

Ik slik vanavond m’n laatste pil en lees een aantal anderen die ook net ongesteld (geweest) zijn. Ik hoop dat er een aantal succesvolle rondes tussen zitten! 🤞
Alle reacties Link kopieren Quote
Liss Ja precies, ik kom er nu ook achter dat de meeste vrouwen er toch iets 'enthousiaster' in staan dan de mannen, haha. Voor hun is het misschien ook iets meer een 'ver van mijn bed' show.

Thumper welkom! Ik hoop dat het snel raak is :)

Bruschetta Ik hoop voor je dat het raak is! Maar wat je zegt over die symptomen klopt wel hoor, ik leg ook alles onder een vergrootglas nu. Als jij zwanger blijkt te zijn deze ronde, met die 4 dagen voor je eisprong seks, dan maak ik ook nog kans want ik zit in dezelfde situatie, haha. Hopen mag altijd! Ik ga voor je duimen.

Teresita succes deze aankomende eerste 'echte' ronde!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier was het vals alarm met alle klachten! Net getest en negatief, nog niet ongesteld maar dat zal dus een dezer dagen wel gebeuren, ik zit nu ongeveer op 12DPO en weet niet precies hoe lang m'n luteale fase is, maar lang zal het niet duren dus.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooooh jammer Bruschetta! Was toch leuk geweest.

Ik heb dus een vroege (denk ik?) eisprong (rond cyclusdag 10 al... Is dat vroeg?) en we hebben 4 dagen voor eisprong alleen seks gehad dus de kans is echt minimaal. We gaan alleen eind deze week op vakantie dus ik ga er voor de vorm dan even een test tegenaan gooien zodat ik zeker weet dat ik lekker kan drinken op vakantie. Als ik ga testen, test ik op 13 DPO. Ik heb wel een cyclus van ongeveer 28 dagen dus ik denk dat mijn luteale fase erg lang is.

Ik maak me af en toe toch zorgen om die 'vroege' eisprong. Zijn er hier dames met meer ervaring of die weten op welke dag zij hun eisprong hebben? Misschien stelt dat me wat gerust :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring met vroege eisprong.. Ik heb juist een late eisprong, en ook een lange/onregelmatige cyclus. Volgens mij is met name de periode na je eisprong van belang, dat die niet te kort is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaan we ook de volgende ronde in. Ik werd precies 14 dagen na mn eisprong ongesteld dus dat is gelukkig vrij voorspelbaar gebleken.

@Paranoid: mijn eisprong was de vorige ronde bij op dag 12 en dus ongesteld op dag 26. Volgens mij vallen zowel 10 als 12 dagen nog binnen de 'normale' marge.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven