Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
@ Boterkaaseitje: Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Kokoro: Vandaag is DE dag toch?! Heel veel plezier en geluk gewenst! En inderdaad net voor de persconferentie die morgen komt! En ook een goede timing van je eisprong :-)

@ Nolatje: Herkenbaar wat je zegt met namen. Onze potentiële jongensnaam is een paar maanden geleden afgevallen helaas. Vrienden van ons kregen een jongetje en is zo genoemd. Wel jammer maar het is niet anders. Eerst maar eens zwanger worden...

@ Maria89: leuk van die babyslofjes! Kan er wel om lachen :-)

@ Picobello @ Herinnering jammer dat het niet raak is. Op naar de volgende ronde.

@ Larv2 succes nog even met wachten!

@ Roossie: welkom terug

@ wie niet ;-) Het is herkenbaar wat jullie zeggen met dingen die je gaat zien of voelen in je wachtperiode. Ik had het ook...het is echt een mindf*ck die je jezelf aandoet.

Mijn NOD was vandaag maar ik ben gisteren al ongesteld geworden; hoewel ik niet precies weet wanneer mijn eisprong is hadden we die periode niet optimaal benut door omstandigheden. Voor nu is het wel prima want dan kan ik nog wat schilderwerk in huis afmaken de komende weken ;)

Inmiddels heb ik eerder deze week een sollicitatiegesprek gehad. Waarschijnlijk heb ik niet genoeg ervaring op bepaalde gebieden wat voor deze functie nu wel gevraagd wordt, dus ik verwacht een telefoontje met een afwijzing net voor of net na komend weekend...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alles nog mee hoor, even zelf niet zoveel te posten maar ben nog steeds volgend :) !
Alle reacties Link kopieren
En, al iets gehoord van je sollicitatie Ananaskiwi?

Haha, hier keihard op het wachtbankje geland, reden zeurende steekjes in m'n rug en onderbuik. Rationeel gezien: slaat nergens op, 5 dagen na eisprong gebeurd er echt nog niet zoveel.
Emotioneel stuiter ik alle kanten op. Ben benieuwd hoe komende dagen gaan zijn :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
@Ananaskiwi ah echt, dat is wel balen hoor!! Maar er zijn aan de andere kant nog genoeg leuke namen. En inderdaad, first things first, eerst zwanger worden haha. Jammer van de sollicitatie, maar wel goed dat je het geprobeerd hebt toch! Dan heb je in ieder geval nooit dat "wat als" gevoel.

@Daanstje spannend!! Hopelijk ben je de komende dagen wat rustiger haha. Voelt het bij de tweede nou anders dan bij de eerste? Je weet wel al dat je vruchtbaar bent. Niet dat dat altijd garanties geeft, maar toch.

Zijn er nog mensen die onzeker worden van het hele corona gebeuren wat nu weer wat meer oplaait? Ikzelf woon in 1 van de 6 regio's die zoals De Jonge zegt "score 2" krijgt. Zou het wel erg vervelend vinden als mijn vriend niet mee zou mogen naar een eventuele echo ofzo. Of erger nog, dat je minder snel naar het ziekenhuis mag komen. Las daar laatst een verhaal over bij iemand die in april bevallen was en er NET op tijd bij was en in normale omstandigheden allang in het ziekenhuis opgenomen zou zijn (altijd super goed om verhalen met ongunstige scenario's te lezen :hyper: )
Alle reacties Link kopieren
Hoooi allemaal! Ik heb afgelopen dagen vanaf de zijlijn meegelezen. Nu weer even een berichtje typen, vind het leuk om te merken dat ik jullie nu zo langzamerhand kan herkennen aan de hand van het berichtje en het dan kan plaatsen in context :) Gezellig groepje en het biedt idd heel veel fijne steun, ik hou het ook voor mezelf dus dit is een fijne uitlaatklep.

@Ananaskiwi: jammer niet raak, op zich wel beter om dan maar gewoon zelfs vóór je NOD ongesteld te worden. Dan hoef je ook niet in spanning te zitten.
Van die jongensnaam zou ik echt heel
jammer vinden :| Maar idd het is niet anders, er zijn uiteindelijk zat leuke namen. Ik vind het nog best lastig om een jongensnaam te bedenken die er uit springt, meisjesnamen vind ik makkelijker.
Heb je al iets gehoord van je sollicitatie?

@Roossie: leuk dat je er weer bent! Hoop dat je een geweldige huwelijksreis hebt gehad :D Ikzelf zou wel een maandje wachten in jouw situatie en 1 keertje een natuurlijke menstruatie afwachten, dat heb ik ook gedaan ;-D Mijn voornaamste reden was dat ik het belangrijk vond om het foliumzuur-niveau opgebouwd te hebben zoals wordt voorgeschreven. Maar dat is heel persoonlijk. Kan me voorstellen dat je niet langer wil wachten. Weet je al wat je gaat doen?

@Daanstje: Oooh nee wat vervelend die vermoeidheid bij jou. Goed dat je probeert om tijd vrij te maken om te sporten en uit te rusten. Lastig hoor, zou niet zo goed weten wat ik zou doen. Vind het heel plausibel klinken dat je misschien onbewust je ervaring van je vorige zwangerschap enzo meedraagt in deze spannende periode. Hopelijk loopt het los en anders aan de bel trekken bij de huisarts.
Spannend zeg alweer 5 dagen na je ovulatie! Vanaf toen begon ik ook echt dingen te voelen enzo :whoops:

@Aviendha en Koetjesenkalfjes: hoe gaat ie met jullie op het wachtbankje?

@Kokoro: Hoe was je trouwdag? :heart: En ben je nu direct door op huwelijksreis?

@Nola: Ik maak de Corona ontwikkelingen van de zijlijn mee (m.a.w. ik ga niet actief op zoek naar nieuws of gebeurtenissen) en merk dat ik me er niet heel erg druk om maak. Het lijkt me echt heel erg jammer om idd niet samen met mijn man naar de echo te kunnen, maar als het zo is dan is het zo, kan er zo weinig zelf aan veranderen dan. Dat minder snel naar het ziekenhuis laten komen en zwangerschap had ik me nog niet gerealiseerd, dat zal wel heel stressvol zijn :|

Ik geniet hier deze week nu even van wat wijn :) Verder helemaal niksss bijzonders, zit nog 9 dagen voor mijn ovulatie.
herinnering wijzigde dit bericht op 20-09-2020 08:57
Reden: naar verkeerde persoon gericht :P
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer van die naam, ananaskiwi! Ik ken een situatie waarin dit ook gebeurd is, twee bevriende stellen waren tegelijk in verwachting. En ze hebben allebei hun kind alsnog dezelfde naam gegeven :facepalm: echt een standaard naam ook, categorie Daan.
Er komt vast een leuke, andere naam op jullie pad!

@Nola bij mij is de rek er qua corona-drukmaken er helemaal uit. Ik volg het nieuws amper meer, en zie het allemaal wel. Kan er toch niks aan veranderen.

@Herinnering het is gek om op het wachtbankje te zitten! Laatst had ik een broodje tonijnsalade (gewoon van de supermarkt, meer mayo dan tonijn) gegeten, om daarna pas op te zoeken of dat mag als je zwanger bent... mag dus niet. Maar alsnog heb ik een paar broodjes er mee gegeten :-O$ en daarna het halve bakje weggegooid. Ik voel me niet zenuwachtig en voel lichamelijk niks vreemds, maar ben er dus wel mee bezig! Zou heel maf zijn als ik volgende week zwanger blijk. En als ik ongesteld word gaan we gelijk lekker de stad in, haha. Geniet van je wijntjes!!

@Kokoro hoe was je wedding??
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
@Daantsje: kun je een beetje rustig aan de komende dagen? Succes!

@Nolatjee: wat corona betreft sta ik er hetzelfde in als Aviendha, ik ga me niet druk maken want we hebben toch geen idee van hoe het in de toekomst zal gaan lopen. Daar probeer ik niet al te veel bij stil te staan.

@Aviendha: die tonijnsalade :hihi: Daarmee ben ik nog eventjes niet bezig. Zal het binnenkort eens opzoeken. En nog even lekker sushi eten de komende tijd.

Ik ben ook benieuwd naar de bruiloft Kokoro, hopelijk was het een mooie dag :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh ja tonijnsalade! Moet ik ook nog even één dezer dagen eten ;-D Je staat er lekker relaxed in denk ik Aviendha, da's wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Lief jullie berichtjes! Ik voel me ietsje beter.

Namen zijn wel spannend vind ik. Vorige keer kende ik 13 anderen in mijn omgeving die zwanger waren.. gelukkig was ik als 2e of 3e uitgerekend, dus ik maakte me daardoor niet zo'n zorgen over de naam.
We hebben nu nog het lijstje waaruit we bij zoon hebben gekozen, dus die bewaren we!

Mbt Corona maak ik me niet al te druk, het is zo onvoorspelbaar allemaal. Ik woon wel in een van de 6 risico gebieden in NL en ik werk in een ander risico gebied. Maar ik merk er vrij weinig van eigenlijk.
Mbt zorg, ik ben -helaas- ziekenhuizen gewend, dus ik weet inmiddels wel dat het wel vaker keihard knokken is om gehoord te worden en dan achteraf toch gelijk te hebben. Het enige wat ik hoop, is dat zoon naar het ziekenhuis mag komen als ik bevallen ben om brusje te ontmoeten.

Mbt eten zou ik echt niet te krampachtig doen.. Tonijn wordt idd afgeraden maar is alleen in grote hoeveelheden schadelijk. Rauw vlees/vis/melk heb ik echt vermeden.

Ik heb net maar even gegoogled vanaf welke DPO je kunt gaan testen. Mijn hersen hebben bedacht dat m'n borsten zeer doen en ik zit nog maar op ongeveer 8 DPO, dus in moet echt nog wel zeker een dag of 3/4 geduld hebben.
Iemand vroeg of de 2e anders voelt dan de eerste, haha op het wachtbankje iig nog niet :facepalm:
Ohh is melk ook niet goed? Dat wist ik niet!
Alle reacties Link kopieren
Vlavi schreef:
19-09-2020 18:52
Ohh is melk ook niet goed? Dat wist ik niet!
Rauwe melk, of rauwmelkse kazen niet. Gewone gesteriliseerde of gepasteuriseerde melk is prima hoor!
Alle reacties Link kopieren
ooh Daanstje hier voelt het wachtbankje bij de tweede ook he-le-maal niet minder spannend! Haha

Ik wil eigenlijk laat testen, kop in het zand. Dan duurt de periode tot de eerste echo wat korter (ivm miskramen) geen idee of dat geduld gaat lukken.

Kokoro Is vast heerlijk aan het nagenieten! Maar ik ben ook heel nieuwsgierig!

Over Corona ben ik inmiddels relaxter. Ik heb er erg veel mee te maken gehad al. Overlijden, ziekenhuisopnames en dergelijke in de heel nabije (familie)kring. Dus ik laat ‘t over me heen komen. Ja het is shit als het door Corona anders gaat bij echo’s en dergelijke. Maar dat is dan helaas maar zo.

Herinnering geniet van je wijntjes, proost!!

Roossie hopelijk het je een heerlijke huwelijksreis gehad!
Alle reacties Link kopieren
Jammer van je sollicitatie gesprek Ananas, maar wel goed dat je het geprobeerd hebt! Weer een ervaring rijker. Heb je er nog iets van gehoord?

Toch altijd weer spannend die wachtbank Daanstje! Fijn dat je je weer ietsje beter voelt.
 Moet zeggen dat ik had gehoopt het bij een 2e zwangerschap ook minder spannend te vinden en me ‘ rustiger’ te voelen op de wachtbank maar niets is minder waar haha :hyper:

Nola, wat corona betreft: hier geen zorgen. Maar ik woon in 1 van de noordelijke provincies. We moeten toch afwachten hoe lang het allemaal gaat duren en daar wil ik mijn kinderwens niet voor op pauze zetten. Het is niet leuk maar je vindt er ook wel weer een weg in denk ik mocht het zover komen. Het is in ieder geval een bijzonder verhaal voor later denk ik dan maar weer..

Ik geef je groot gelijk met je wijn Herinneringen, nog lekker even extra van genieten :)

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe je trouwdag is geweest Kokoro! Hopelijk heb je er van kunnen genieten na al die spanning van de laatste tijd. En nu lekker een paar weekjes vrij met je man toch?

Ik heb vanochtend op 11 of 12 DPO getest, maar spierwit helaas. Verwacht vannacht of morgen ongesteld te worden maar nog even afwachten dus!
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al een beetje verwachtte vannacht ongesteld geworden. Nieuwe NOD 18 oktober, zet het later in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Op naar de volgende ronde Larv. Als je negatief test mag die ook maar zo snel mogelijk beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Aahh jammer larv! Op naar de volgende :)
Sorry voor de radiostilte dames. Ik moest echt even landen! Ik heb het hele verhaal hier opgeschreven: viewtopic.php?f=1&t=428418&p=31922872&start=#p31922872 . Vaste schrijfsters hier kunnen me ook pb-en voor foto's :). Vind het wel leuk om te delen.

Ik zit inmiddels nét op het wachtbankje. Hele bizarre gedachte dat er nu misschien wel processen gaande zijn waar ik geen weet van heb. Ik had trouwdag (17-09) een oplopende ovulatietest. De ochtend na het huwelijk nog wat meer, en toen in de middag een knalpositieve. We hebben het huwelijk dus al goed geconsumeerd :facepalm: :proud:!

Ik heb bijgelezen, maar het is wel veel om op te reageren. Sorry als ik iets mis!
@Maria
Wat balen dat je menstruatie doorzette :(, op naar de volgende ronde!

Aviendha schreef:
15-09-2020 18:53
Zo raar hoe mijn brein werkt. Toen ik niet zwanger wilde worden, leek de kans me heel reëel dat je bij een klein foutje zwanger werd. En dacht dus ook dat ik in één keer zwanger zou worden. Maar nu ik het wel wil denk ik dat het misschien wel even kan duren.
We shall see!!
Ohhh dit is zó herkenbaar :facepalm:.


Daanstje schreef:
16-09-2020 12:42
Schildklierwaarden waren gelukkig wel goed! Dus dat stelt gerust omdat het de kans op een gezonde zwangerschap groter maakt! Het is me nu alleen wel een raadsel waarom ik zó slecht slaap (en dus mega moe ben) en waar mijn emotionele buien vandaan komen..
Wat goed :yes:!




@Roossie

Waarom zou je nog een ronde willen wachten? Of heb ik dat gemist. Gefeliciteerd met je huwelijk :heart:.


Aviendha schreef:
16-09-2020 18:32
Hahaha moest hier wel om grinniken hoor. Wel heel vervelend voor jullie. Duurt het herstel van de ingreep lang?
Dat ligt eraan hoe je ernaar kijkt ;-D. Ingreep is bijna 20jr geleden. Ach, sommige vrouwen zouden heel blij zijn met het uithoudingsvermogen :proud:. We hebben gelukkig een manier gevonden waarop het wel goed lukt, dus dat is fijn!



@Ananaskiwi
Shit van die sollicitatie, maar je hebt het toch maar mooi geprobeerd :thumbsup:!


Daanstje schreef:
18-09-2020 17:36
Haha, hier keihard op het wachtbankje geland, reden zeurende steekjes in m'n rug en onderbuik. Rationeel gezien: slaat nergens op, 5 dagen na eisprong gebeurd er echt nog niet zoveel.
Emotioneel stuiter ik alle kanten op. Ben benieuwd hoe komende dagen gaan zijn :facepalm:
Joh, ik doe lekker met je mee met vandaag wat krampjes op DPO 1 en tóch eventjes die gedachte. :$ :facepalm:. Manlief(!) trouwens ook! Die vroeg gisteren "Ben je al zwanger?", "Voel je al iets?", "Wááát??? Dat weet je pas op 3 oktober?!". Bless him :rofl:.



@Aviendha
Het gaat bij roofvissen om de digoxine. Moet je niet teveel van binnen krijgen. Maar van af en toe een broodje tonijnsalade verwacht je geen ernstige gebreken hoor!
Alle reacties Link kopieren
@Herinnering qua eten/alcohol ben ik minder relaxed, maar of het überhaupt (snel) lukt sta ik idd relaxed in! Het scheelt ook dat ik geen mega rammelende eierstokken heb. Ik wil wel een kind natuurlijk, maar ik zou ook gelukkig zijn/blijven zonder (pin me hier niet op vast, misschien ben ik volgend jaar een wrak :-P) )

@Kokoro aha. Dat verschilt inderdaad per vrouw, haha.
Heb je verhaal gelezen en je een pb gestuurd! En jullie hebben gelijk over die tonijnsalade, het stofje KAN erin zitten en dan gaat het nog om de hoeveelheid... maar ik neem voorlopig wel zalm of eiersalade :-P)

@Koetjes wel heftig dat je al veel met corona te maken hebt gehad! Ik heb eigenlijk maar 1 iemand in mijn omgeving die echt ziek is geworden. Snap dat je dan uiteindelijk een beetje murw wordt ofzo.
Ik denk dat ik ook redelijk laat wil testen...Maar wel om een andere reden dan jij :hug: hoop zo voor je dat het nu in een keer goed gaat!

De NOD die ik in de tabel heb ingevuld is de 28e dag terwijl mijn vorige cyclus 24 dagen was. Ik wil gewoon rustig doen en niet mezelf opfokken/valse hoop geven terwijl ik overmorgen gewoon ongesteld word.

@Larv jammer!! Op naar de volgende ronde (ik mis de spierbal van whatsapp)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
@herinnering: ik denk dat we het gaan proberen. Ik slik al foliumzuur, en ik denk dan, moeder natuur moet je ook zijn werk laten doen en je moet niet alles willen ‘controleren’.

@kokoro: Jij ook gefeliciteerd met je huwelijk❤️. Heb je verhaal gelezen, maar klinkt als een prachtige dag. Het is misschien anders dan anders met Corona, maar super dat jullie het nog zo hebben kunnen vieren. De reden dat ik eigenlijk wou wachten is omdat ze wel eens zeggen dat je eerst moet ‘ontpillen’. Maar ik denk inderdaad dat we het gewoon gaan proberen en wel zien wat er gebeurd. Het is nu ook weer niet zo dat je elke dag vruchtbaar bent🙈.

Ik had overigens allemaal horror verhalen gelezen over ontpillen maar ik heb tot nu toe nergens last van... wat is anderen hun ervaring hierin?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro: Gefeliciteerd ☺ Ik heb je stukje gelezen, het moet een prachtige dag zijn geweest, hopelijk kan je nog lekker nagenieten :heart: En nu ook nog eens direct op het wachtbankje :D

Roossie: Spannend!! Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt in je natuurlijke cyclus. Ik heb 2 perioden de pil geslikt en ben dus ook 2 keer gestopt met de pil, en heb beide keren echt nul last gehad van ontpillen. En ik had (beide keren) binnen 35 dagen na laatste pil een eerste menstruatie. Hoe was je menstruatie voordat je begon met de pil?
Alle reacties Link kopieren
Larv: Balen!

Kokoro: Fijn dat het zo'n geslaagde dag was!

Roossie: ik had altijd meer moeite met pillen dan ontpillen. Werd mega vlak van de pil en weer lekker mezelf zonder ( denk dat mijn omgeving meer last had van het ontpillen haha ;) )
Alle reacties Link kopieren
@Roossie ik slik sinds mn 16e af en aan de pil en heb meerdere keren "ontpild", nooit iets noemenswaardig gemerkt! Was ook altijd gelijk normaal ongesteld.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Kokoro: wouw ik heb je trouwverslag gelezen.. wat een fijne dag heb jij gehad zeg, ik zie het helemaal voor me ook (omdat je het zo goed beschrijft allemaal)! Kan me voorstellen dat je nog aan het bijkomen bent op een roze wolk. Gelijk ook een knus wachtbankje waar je dit op kan doen :proud:

Corona: tja, ik heb echt geen angst what so ever. Sowieso begint bij mij, zoals ik al eerder aangaf, de volgende fase pas wanneer ik een positieve test in handen heb. Dus me nu zorgen maken of mijn vriend straks mee kan naar een echo is er niet bij. Ik moet ook zeggen dat ik geen ernstige verhalen heb in mijn nabije omgeving om er echt een bepaalde angst voor te ontwikkelen. Ik snap wel dat anderen zich er wel drukker over kunnen maken.

NOD is aangepast in tabel!
Alle reacties Link kopieren
daanstje en Aviendha hoe is het met jullie?
Ik wil er echt relaxter in staan! Ben er nu naar mijn zin alweer te veel mee bezig. Ik ging lunchen vanmiddag en bestelde carpaccio. Omdat het zomaar zou kunnen dat ik deze binnen een paar dagen na een positieve test niet meer wil eten... AARGH!
Zomaar een voorbeeldje van een van de tientallen dingen die op een dag door mijn hoofd gaan.
O_O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven