Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Herinnering :hug:. Ik snap je gevoel wel hoor. Soms is het ook gewoon overweldigend. Irrationeel of niet. Fijn dat jij en man er eventjes uit gaan. Veel plezier alvast gewenst :flirting:!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Kokoro :) :hug: Inderdaad overweldigend pfoe.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve berichten iedereen!

Herinnering ik moest nog aan je denken deze week, eventjes niks gehoord inderdaad. Snap je gevoel heel goed, ik had dat deze week eigenlijk ook. Fijn dat je er lekker op uit gaat met je man!
Ik was vanmorgen heel blij, maar inmiddels is er toch een angst in mn hoofd gekropen, namelijk voor corona. De kans dat ik zo snel weer besmet wordt is nihil, maar het liefst zeg ik de hele week mijn afspraken af en blijf ik veilig onder de dekens liggen.
Ik lijk op tekst (hier dus) redelijk rustig omdat ik vrij droog en cynisch kan zijn, maar intussen ben ik best een piekeraar. Op werk kan ik het loslaten omdat ik dan voor mijn gevoel geen andere keuze heb, maar eenmaal thuis kan ik zo een uur apathisch met mijn kat op de bank zitten :')
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Oeps, iets te lang niet geschreven dus nu wel veeeeeel om op te reageren (lukt natuurlijk niet allemaal) Gezellig hoor dat er zoveel gekletst wordt!

Nola en Aviendha: wat geweldig, gefeliciteerd allebei! :high5:

Larv: zo fijn dat je tot nu toe minder last hebt van misselijkheid! Wie weet is het deze keer anders dan de vorige zwangerschap... dat zou mooi zijn.

Herinnering: Herkenbaar hoor. Het is ook overweldigend. Van het geplan, tot de hoop, tot de teleurstelling. En dan weer bij elkaar rapen en opnieuw beginnen. Iedereen moet daar z’n eigen (hopelijk niet te lange :lol:) weg in vinden.

Ik probeer zelf ook om er niet teveel mee bezig te zijn. Uiteindelijk heb ik al zoveel moois... Of er nou wel of niet een tweede kind komt, ik wil later niet terugkijken op deze periode en me realiseren dat ik alles wat ik wel al had langs me heen heb laten gaan.

Kokoro: fijn dat het weer ietsje beter gaat. Hopelijk helpt het idee dat het deels met PMS te maken heeft om de volgende keer...ja hoe zeg je dat. Te verdragen dat het rot is maar te vertrouwen op dat het weer beter wordt?

Maria: leuk dat je man wat meer betrokken wil worden, het gevoel dat je er echt samen in staat is heel wat waard kijkt me. En januari/februari ís ook prima toch?
Hoewel het wel zou schelen als je het gewoon zou weten! Dan weet je tenminste waar je op wacht. :A:

Roossie: gezellig weekend gehad? :mrgreen:

Ik ben ondergedompeld geweest in een hysterisch drukke werkweek en diensten waarin ik veel opgeroepen ben. Dit weekend Joppie’s verjaardag gevierd met zaterdag de ene opa en oma en vandaag de andere. Ben een beetje moe nu. Gelukkig is m’n ei er nog even niet, zou alleen maar een ding op m’n te lange to-do lijst zijn haha. Komt vast goed komende week. Moet wel weer nieuwe ovulatie testen bestellen, toch wel jammer dat dat nodig is, had natuurlijk gehoopt van niet. Wordt ronde 11 alweer.
Wat goed dat je er zo in staat Bloem. Heel verstandig om te blijven kijken naar de mooie dingen die je hebt.

Aviendha, het had me verbaasd als achter de rustige woorden niet meer gevoel zat :). Ik snap je angst heel goed. Gelukkig zul je momenteel nog veel antistoffen hebben. Niks mis met apathisch op de bank met kat!


Hier als het goed is vandaag mn ei. Hebben netjes gevreeen op O-3, O-1 en O. Heb van een vriendin via de post een setje edelstenen voor vruchtbaarheid gekregen. Zo lief :'(. Heb met die steentjes op mn huid een sessie fertility yoga gedaan ;-D. Had ik al genoemd dat ik een zweefteef ben :proud:?
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 15-11-2020 19:23
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, Kokoro.. Het is toch juist fijn om iets te kunnen doen in het proces waarin je geen controle hebt? Lekker doen waar je je goed bij voelt, en super lief van je vriendin! Heel fijn als mensen zo meeleven!

Pff druk zo'n week en weekend Joppie! Gelukkig nog op tijd uit rusten voor je ei komt.. ik probeer ook jouw gedachten te hebben. Dat lukt cyclus dag 1-14 best goed, daarna helaas niet..

Goed dat je zo naar jezelf luistert Herinnering! Geniet heerlijk van jullie weekendje weg :heart:

Aviendha, ik denk dat we dat allemaal hebben.. je hoeft natuurlijk ook niet overal het achterste van je tong te laten zien. Als het soms maar wel kan zodat je ook even kunt ontladen.. Hopelijk kun je tussen alle zorgen en angsten door ook een beetje blij zijn en misschien een beetje genieten..
Alle reacties Link kopieren
Aviendha moest nog veel aan je denken. Ik herken veel van je zegt. Blij willen zijn en tegelijk piekeren. Helaas is er weinig wat ik kan zeggen dat helpt. Ergens zal het je een fijn gevoel geven dat het in elk geval snel raak is, denk ik. Dan nog wil je natuurlijk geen miskraam. Maar daardoor is de nasleep anders.
Dag voor dag zal de tijd voorbij gaan. Misschien wil je een extra echo laten maken tussen de 6 en 7 weken? Informeer eventueel bij je verloskundige of je vroeg mag komen, die zijn vaak meedenkend als je een miskraam hebt gehad.

Kokoro iedereen doet waar je je prettig bij voelt, toch? Die stenen zijn niet passend bij mij, maar het idee van je vriendin des te meer. En het gebaar is geweldig toch!

Bloem hopelijk heb je fijne dagen gehad. Heerlijk je standpunt! Maar ik sluit me aan bij Daanstje. Ik geniet heerlijk van wat ik heb. Maar dag 2/12 lukt het prima. Rondom ovulatie en richting NOD minder.

Herinnering fijn dat je er even uit gaat. Lekker uitwaaien aan zee met onstuimig herfstweer ! Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
15-11-2020 17:45
Bedankt voor de lieve berichten iedereen!

Herinnering ik moest nog aan je denken deze week, eventjes niks gehoord inderdaad. Snap je gevoel heel goed, ik had dat deze week eigenlijk ook. Fijn dat je er lekker op uit gaat met je man!
Ik was vanmorgen heel blij, maar inmiddels is er toch een angst in mn hoofd gekropen, namelijk voor corona. De kans dat ik zo snel weer besmet wordt is nihil, maar het liefst zeg ik de hele week mijn afspraken af en blijf ik veilig onder de dekens liggen.
Ik lijk op tekst (hier dus) redelijk rustig omdat ik vrij droog en cynisch kan zijn, maar intussen ben ik best een piekeraar. Op werk kan ik het loslaten omdat ik dan voor mijn gevoel geen andere keuze heb, maar eenmaal thuis kan ik zo een uur apathisch met mijn kat op de bank zitten :')
Oh snap ik heel goed, corona is ook hartstikke onvoorspelbaar. Lekker zoveel mogelijk binnen blijven met de kat lijkt me een heel prima idee om je piekergedachten zoveel mogelijk te kunnen voorkomen. Ik geloof ook wel dat het oefenen met geduld pas echt begint op het moment dat je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Lief al jullie reacties! :) Fijne uitlaatklep.
Alle reacties Link kopieren
@Aviendha, wow wat snel weer! Super! Van harte!

@Herinnering, heel herkenbaar, volgens mij heeft iedereen hier die vlagen :) . Het is ook een emotioneel raar proces dit hoor...

@Kokoro, gelukkig ging hij toch niet in staking haha.

@BloemJoppe, vervelend zo'n drukke week, ik vind deze maanden sowieso druk.

Ik ga deze maand bewust geen ovulatietesten doen, werd er helemaal para van vorige maand.
piccobellobv wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:21
26.13% gewijzigd
@Daanstje en Koetjes: ja in de tweede helft van de cyclus zijn die positieve gedachten absoluut harder werken..! Maar misschien des te intenser als ze wel binnenkomen (oei dat klinkt heel zweverig, maar weet even niet hoe dat te zeggen op een wat nuchterdere manier haha. Hopelijk komt de strekking over :hihi: )

@Picco: heftig hoor zo’n bbz, vooral inderdaad als je bedenkt dat je het zelf ook had kunnen zijn. Wat een narigheid.

Qua werk; ja deze maanden zijn druk inderdaad. En ik heb de (althans inhoudelijke) eindverantwoordelijkheid. Dat vind ik meestal juist prettig omdat het me ook veel vrijheid geeft, maar soms voelt het als een loodzwaar gewicht op m’n schouders. Maar nou ja, dat heeft iedereen wel eens en waait ook wel weer over.
K0koro schreef:
15-11-2020 18:54

Hier als het goed is vandaag mn ei. Hebben netjes gevreeen op O-3, O-1 en O. Heb van een vriendin via de post een setje edelstenen voor vruchtbaarheid gekregen. Zo lief :'(. Heb met die steentjes op mn huid een sessie fertility yoga gedaan ;-D. Had ik al genoemd dat ik een zweefteef ben :proud:?
Wat lief van die vriendin! Hoef je niet eens hormonaal voor te zijn om emotioneel van te worden :)
anoniem_63b12869d565c wijzigde dit bericht op 15-11-2020 22:36
Reden: Verkeerde smiley
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@aviendha, heel begrijpelijk dat je nu nog wat terughoudend bent en wat angstig, het is ook niet niks wat er de vorige keer is gebeurd. Hopelijk kun je er ondanks alles nu wel een beetje van genieten 😊. Heb je voor de zekerheid alvast een extra test gedaan?

@nola, hihi, als de testen zo mooi oplopen moet je het wel gaan geloven 😉. Echt super! En nu weer op het wachtbankje voor de echo, lijkt dan nog zo ver weg hea 11-12.

@larv, fijn dat je dit keer minder kwaaltjes hebt dan bij de vorige zwangerschap!

@maria, wat fijn dat je partner dit wel wil delen. Het is ook wel lastig, je wil het niet als een verplicht nummertje doen, maar je weet ook dat het wel nodig is op dat tijdstip. Maar het positieve, nu kun je er gezamenlijk misschien wel een leuke manier op vinden om het minder ‘verplicht’ te laten voelen 😊.

@kokoro en @koetjes, mijn app heeft NOD aangepast, en deze is net als bij jullie 29-11. Hopelijk hebben we dan alle drie goed nieuws! Dit keer vind ik het wel spannender (de wachtbank dan), dan de vorige keer, omdat ik nu weet dat we op het juiste moment het gezellig hebben gemaakt.

@herinnering, af en toe wat afstand nemen is toch helemaal niet erg, en dan helpt de huidige situatie in de wereld ook niet echt mee. Heerlijk dat jullie volgende week een lekker weekendje voor jullie zelf hebben geboekt. En dan in je vruchtbare periode zitten is ook geen straf 😊. Voor als ik het vergeet, geniet ervan alvast!

@bloem, fijn dat je er zo in staat. Geeft misschien ook wel wat rust, maar de hoop voor 1 extra mag ook toch 😊.

@kokoro, niks mis mee toch die stenen etc. Iedereen moet gewoon kunnen doen waar hij of zij zich goed bij voelt en (vind ik) daar hoeft een ander niks van te vinden! Lekker doen wat voor jou fijn vindt!

@picco, dat klinkt wel heftig, vooral als het ook nog zo dichtbij je is! Ik keek eerder altijd Geordie Shore en nu was ‘Their story’ erop. Charlotte heeft dat ook gehad en die had een eileider die gescheurd was (en dus verwijderd moest worden). Als je dat hoort dan besef je maar weer eens dat het niet altijd zo vanzelfsprekend is een zwangerschap.

Zoals verwacht liep mijn ovulatie mooi op en had ik zaterdag met de test van 12.00 uur mijn piek. Dus we zijn eigenlijk vanaf vrijdag al lekker aan de klus geweest. Test van gisterochtend gaf nog wel ene high aan maar geen piek meer en gister rond 20.00 uur was weer low. Eisprong was dus hoogstwaarschijnlijk wel gister. Dus nu mogen we weer gezellig op het wachtbankje zitten. Ik heb mijn NOD ook aangepast in de tabel 😊.
Alle reacties Link kopieren
Roossie1990 schreef:
16-11-2020 08:59
@kokoro en @koetjes,... Dit keer vind ik het wel spannender (de wachtbank dan), dan de vorige keer, omdat ik nu weet dat we op het juiste moment het gezellig hebben gemaakt.
Herkenbaar! Ook hier is het zeker op het juiste moment gezellig geweest! Zelfs als de ovulatie wat eerder of later was! Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Roossie ohhh echt deze dagen duren nog zoveel langer! Het werd al eerder in dit topic gezegd dat het eigenlijk alleen maar erger werd met wachten. Ik kan het nu beamen haha. Nog geen eens 5 weken pfff. Maargoed, ik voel me super bevoorrecht dat het raak is en dat ik deze weken überhaupt mee màg maken, ook al is het zo onzeker. Fijn dat jullie zo goed gebruik hebben gemaakt van de juiste dagen, geeft hopelijk wat vertrouwen!!

Herinnering fijn dat jullie even lekker weggaan, dat zal vast goed doen! Het is zo lastig om er minder mee bezig te zijn he.. het beheerst zo je hele leven

Picco nare berichten zijn dat altijd, zeker als je zelf ook met het proces bezig bent..

Aviendha ik kon het mentaal ook nog niet aan mezelf bij zwangeren te zetten, maar zie dat iemand anders ons ermee geholpen heeft haha. En nu duimen dat we daar lekker blijven staan!! :heart: hoe ver zou jij nu zijn?

Kokoro klinkt goed!! Nu weer de wachtbank op, deze week kun je toch weinig doen en voelen dus hopelijk kun je het een beetje loslaten!

Hier dit weekend toch maar aan de ouders verteld. Wat cadeautjes gehaald en eerst naar mijn ouders geweest. Klinkt heel emotioneel maar het was echt een van de mooiste momenten van mn leven om hun zo ontroerd te zien! Ons gezin heeft nuchterheid echt uitgevonden volgens mij, dus om te zien dat ze beide tranen hadden en zo ongelofelijk blij waren maakte mij ook aan het huilen. Toen ook gelijk schoonouders maar, die hadden het nog niet verwacht maar ook super blij, is wel het zoveelste kleinkind dus iets minder bijzonder. Hadden het ook gelijk door toen we een cadeautje gaven haha. Sorry dat ik jullie misschien verveel met zulke verhalen, moet het echt even kwijt en kan het met niemand bespreken!! :cry: zit met smart te wachten op een uitgerekend in-topic maar durf hem zelf niet aan te maken hahaha.

Ik duim voor alle wachtbankers en hou het hier nauwlettend in de gaten!
Alle reacties Link kopieren
Nola als ik voor mezelf spreek vind ik het alleen maar heerlijk om te lezen. De verschrikkelijke blijdschap spat van het scherm. En dat is toch geweldig!
Blijf hier lekker delen. Leuk juist!!!
Wat voor cadeautje had je gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Koetjesenkalfjes schreef:
15-11-2020 19:35
Aviendha moest nog veel aan je denken. Ik herken veel van je zegt. Blij willen zijn en tegelijk piekeren. Helaas is er weinig wat ik kan zeggen dat helpt. Ergens zal het je een fijn gevoel geven dat het in elk geval snel raak is, denk ik. Dan nog wil je natuurlijk geen miskraam. Maar daardoor is de nasleep anders.
Dag voor dag zal de tijd voorbij gaan. Misschien wil je een extra echo laten maken tussen de 6 en 7 weken? Informeer eventueel bij je verloskundige of je vroeg mag komen, die zijn vaak meedenkend als je een miskraam hebt gehad.
Bedankt voor je berichtje. Ik moest ook aan jou denken omdat onze situaties toch wel op elkaar lijken. Dikgedrukte ben ik het helemaal mee eens. Het voelt nu alsof het in dezelfde flow is gelukt. Als ik ongesteld was geworden voelde het meer als van voor af aan beginnen.
Veel succes op het wachtbankje! Ik duim voor jou :heart:

Roossie ik ga woensdag nog een test doen. Dan is het 14 dpo. En als het goed is rekent men dan 4 weken. Wil mezelf niet gek maken met elke dag testen. De controle is maar een illusie uiteindelijk. Als ik woensdag dan nog een streepje zie neem ik contact op met de vk. Tussen 6 en 7 weken een echo zou mooi zijn maar alsnog laaaang wachten.
Fijn dat het zo goed gelukt is met de ovulatietesten! Ik duim ook voor jou :heart: en voor alle anderen op het wachtbankje.

Kokoro wat lief van die vriendin. Enne... baat t niet schaadt t niet, toch?:)

Nola please do tell! Die verhalen horen er ook bij en vind ik juist fijn om te lezen. Op een forum word ik ook niet jaloers. IRL met die zeer goede bekende wel, haha.
Ik wil ook bij zo'n topic maar nu aanmaken is voor mij echt te voorbarig met mn 3w + 5d. Dus ik wacht even af tot iemand anders het doet (hint hint).En voor de oplettende lezer: ja ik heb inderdaad gezegd dat ik niet meer zo snel bij een dergelijk topic wilde. Maar ben van gedachten veranderd :p:

Mijn ouders zijn ook echt mega nuchter, over miskramen zei mn moeder altijd dat dat nou eenmaal de natuur is. Maar toen ik het had kreeg ze toch tranen (kan ook een reactie op mijn tranen zijn geweest natuurlijk). Dus ben heeeel benieuwd hoe ze gaan reageren als ik leuk nieuws heb.

Picco heftig inderdaad! Hoe gaat het nu met die persoon? Kon ze haar eileider behouden?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Zowel Nola en Aviendha, ik vind het heerlijk als jullie hier je verhalen blijven delen :flirting:

Geeft de burger moed ;)
Alle reacties Link kopieren
Koetjes wat lief!! We hadden de halve prenataal leeggekocht met I :heart: opa/oma/tante slabbetjes hahaha. De tantes hebben we nog bewaard, die kunnen we hopelijk over een paar weken ook gebruiken.

Aviendha en Roossie ja het geeft ook moed idd!! Dat is zeker waar en ik vind het zelf ook prachtig om van anderen te lezen

Aviendha ik heb de hint begrepen hoor hahaha. Ik durf het alleen niet aan, stel t gaat mis ben jij degene die het topic heeft aangemaakt :-( voelt ook een soort als jinxen ofzo. Misschien kunnen we ook het algemene zwangerwordenvanaf account gebruiken en het ww uitdelen.. :-P
Spannend 3+5!! Ik denk dat ik zelf 4+3 ben, dus we lopen echt bijna gelijk op.
Wat betreft je moeder zou de mijne precies zo kunnen zijn. Die zou vooral ook heel verdrietig zijn omdat ze ziet dat ik zo verdrietig ben denk ik. En dat snap ik wel.
Ik hou ook van zwangerschapsverhalen! Dus alleen maar leuk als de zwangeren blijven delen :popcorn:
(Pas als bijna iedereen zwanger is maar een paar nog niet wordt het misschien anders? Maar dat is voorlopig nog niet)

Ik heb vandaag opeens vruchtbaar slijm, die had ik nog even niet zien aankomen. Maar gauw ovulatie testen besteld want dat had ik nog niet gedaan. Heb er nog 2 dus komt goed als de post meewerkt.
Begint nu dat gedoe weer van op welke tijdstippen testen... Hoe doen de niet-thuiswerkers dat? Op je werk over een stikkie piesen of bekertje dippen? Of pas thuis?
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne positieve berichten allemaal :heart:
Even een korte post van mij dit keer want de overmoeidheid is even extreem na een lange dag werken
Ik duim voor 2 prachtige plakkers en iedereen op de wachtbank veel succes (en plezier als je nog rondom de ovu zit)
Alle reacties Link kopieren
Bloem als je vruchtbaar slijm hebt zou ik sowieso met de beentjes wijd vanavond. Mits je zin hebt natuurlijk. Sperma blijft wel een paar dagen leven. Zonde om op de ovu testen te wachten, toch?
Zelf heb ik nooit ovulatie testen gebruikt, maar ong. een week na menstruatie extra gesekst en op de slijmerige dagen sowieso.
Na de mk dacht ik na 2 weken hmmm zou het niet eens tijd worden? En toen had ik binnen een paar dagen ook vruchtbaar slijm.

In elk geval veel succes en plezier de komende dagen!! :bigkiss:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Haha ja zeker zonde om op de ovulatie testen te wachten! Had er trouwens ook nog 2 maar die van net is nog echt negatief. Maar da’s altijd op de 1e dag vruchtbaar slijm. Vanavond met de benen wijd ja (hihi, toch een grappig idee dat jullie nu wel al weten dat er hier gesekst wordt vanavond en manlief nog niet :rofl:
Succes Bloem :cheer2:!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de verhalen van zwangeren alleen maar leuk dus vertel gerust :) !

Bloem, veel plezier straks haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven