Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Aviendha, nu al weer een positieve test, gefeliciteerd! Ik duim met je mee dat hij blijft plakken!

En Roossie, fijn dat je je ei gevonden hebt :).

Hier nu op CD9 aan het wachten op de vruchtbare dagen (beginnen halverwege volgende week). Aan mijn symptomen gezien denk ik dat mijn LF 12 dagen is, en afgelopen cyclussen waren 32 dagen, dus is de ovulatie op/rond dag 20. Nog even geduld dus!

Succes iedereen in de vruchtbare dagen en op het wachtbankje!
Hihi, heb ik nou gewoon m’n eigen cheerleader-clubje :lol:

Ovulatietest loopt nog niet op. Maar hoewel het dus waarschijnlijk niet erg nuttig was, was het toch fijn. Weet even niet meer wie het zei, maar dat een vruchtbare periode goed kan zijn voor de relatie geldt hier ook wel zo af en toe ;)

Nog even geduld inderdaad Vera, dat is wel jammer hè aan een wat langere cyclus met een korte LF.
Poeh jee, ik kom net tot de conclusie (thanks Fertility Friend) dat als het deze ronde niet raak is, mijn volgende NOD op 25-12 gaat vallen. Enerzijds natuurlijk super handig want dan weet ik of ik met kerst kan drinken, anderzijds lastig want ik wil het echt nog niet met 4 weken vertellen maar kan dan niet drinken en dus is het sowieso duidelijk. En heel kerst doorbrengen met een baby is dan ook wel een bèètje zuur gezien we 2020 dan niet-zwanger afsluiten.

Hebben jullie trouwens al bedacht hoe jullie het willen vertellen? Wij hebben als kadootje voor kerst dit jaar kalenders met familiefoto's gemaakt. Ik wilde, als het ons gegund is, een echo tussen de pagina's stoppen en een uitgerekende datum (met potlood!) erin schrijven. Maar goed, met 8 weken durf ik dat aan, met 4 not so much :|. Als het niet raak is verzinnen we weer iets anders. Een goede fles wijn van Chateaux Le Petit Enfant 2021 ofzo. Is vast een goed jaar ;-D.

Vera99 schreef:
17-11-2020 09:13
Hier nu op CD9 aan het wachten op de vruchtbare dagen (beginnen halverwege volgende week). Aan mijn symptomen gezien denk ik dat mijn LF 12 dagen is, en afgelopen cyclussen waren 32 dagen, dus is de ovulatie op/rond dag 20. Nog even geduld dus!
Zet m op Vera :cheer2:!

Bloem_Joppie schreef:
17-11-2020 20:09
Ovulatietest loopt nog niet op. Maar hoewel het dus waarschijnlijk niet erg nuttig was, was het toch fijn. Weet even niet meer wie het zei, maar dat een vruchtbare periode goed kan zijn voor de relatie geldt hier ook wel zo af en toe ;)
Wij hebben inderdaad ook wel een boost door meer seks ;-D. Het valt me wel mee dat we buiten de vruchtbare periode ook nog seksen :rofl:.
Alle reacties Link kopieren
Vertellen... we weten het nog niet zeker. Zal er ook aan liggen wanneer er een positieve test is inderdaad. Ik denk wel iets met zoontje.

Zijn er nog meer ideeën? Vind het wel altijd heel leuk om te horen :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Pff m'n borsten knallen echt uit m'n bh. In m'n hoofd is dit weer erger dan de afgelopen maanden de week voor ik ongesteld moest worden. Dus ik zit mezelf weer lekker gek te maken.. nog n week wachten op NOD, ik denk maandag een eerste testje doen, dat is 12 DPO.

Nog niet na gedacht over vertellen, iets met zoontje denk ik. Of een foto van ons 3en met een aankondiging.
Bij zoontje had ik de tekst ' je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar als ik in november word geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien?' ingelijst voor onze ouders.
Dat lijstje staat nu nog bij mijn ouders op de kast.
En m'n broertje hebben we het wat later verteld, ik had taart gehaald en een echo foto in de deksel van de doos geplakt met daarbij, eet maar lekker op, anders is mijn mama straks de enige met een dikke buik.
Mijn broertje (midden 20) snapte alleen niet wat we op de echo te zien was dus dat was hilarisch :lol:

Ik snap je dilemma wel hoor Kokoro, maar ik had bij de vorige zwangerschap ook van alles bedacht van te voren. Maar in het moment zelf voelde iets anders toch beter. Je hoeft nu ook nog niet alles te weten toch?
Maargoed, ik ben sowieso erg van 'in het moment' omdat het leven anders veel te overweldigend is vind ik.


Hoe is het met de andere wachtbankers?
Alle reacties Link kopieren
Daanstje hahaha ik moet lachen om je broertje :lol: het klinkt zo herkenbaar en ik dacht ook al dat ik bij mijn broertje iets vrij duidelijks zou moeten uitzoeken :rofl: spannend!! Ik ben benieuwd maandag. Je klinkt hoopvol.

Kokoro die timing is inderdaad net ff lastig, 4 weken is wel vroeg. Zeker voor de hele familie. Aan de andere kant heel moeilijk lopen doen met wat wel/niet eten en alcohol is ook niet lekker. Misschien wel fijn als iedereen dan op de hoogte is. Dilemma’s haha. We hopen gewoon op een lekkere dikke streep volgende week 8-)
Alle reacties Link kopieren
15 dec (met 8 weken) heb ik de eerste echo, dan durf ik het met kerst wel te vertellen. Maar niet met toeters en bellen (dat rijmt).
Als niemand tijdens kerst zeurt over eten of drank hou ik het denk ik stil. Zodat het bij 3 maanden wel met iets leuks kan. Met een leuke mok oid.

@Kokoro pff, snap dat het zuur zou zijn om met een baby aan tafel te zitten. Mijn goede bekende zal ook met een buikje aanschuiven, dus dat zou wel heeeel pijnlijk voor me worden als het nu weer misgaat. Ik hoop heel erg voor jou dat je 2020 mag afsluiten met een positieve test! :bigkiss:

@Daantje wat grappig van je broertje, ik ben net zo.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Aviendha, begrijp heel goed dat je het niet gelijk van de daken wil schreeuwen. Het blijft toch spannend. Hoe voel je je nu?

Daanstje, wat een leuke manier van vertellen met dat lijstje!

Kokoro, ik heb al heel gekscherend gezegd tegen mijn man dat als het deze ronde niet raak is we de volgende overslaan ;) . Ik zou dan mijn ovulatie hebben rond kerst (waarschijnlijk 22 dec en NOD 3 januari... lastig, gezien ik wel van een wijntje en lekker rauw vlees hou :(. Eigenlijk ben ik van alles wat je niet mag eten en drinken tijdens een zwangerschap groot fan :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Qua vertellen, wij doen deze kerst dus als het raak is zou ik denk ik borden bedrukken met 'oma' en 'opa' etc en dan bekijken wie als eerste zijn kalkoen op heeft :yes:

Maar dan moet het de volgende keer raak zijn, anders word het lastig :)
Piccobellobv schreef:
18-11-2020 19:05
Qua vertellen, wij doen deze kerst dus als het raak is zou ik denk ik borden bedrukken met 'oma' en 'opa' etc en dan bekijken wie als eerste zijn kalkoen op heeft :yes:

Maar dan moet het de volgende keer raak zijn, anders word het lastig :)
Jaaa dat idee had ik vroeger ook altijd! En dan met soep of stamppot ofzo :proud:! Super leuk haha. Gewoon heel hard duimen op een streep :thumbsup: .

Daanstje schreef:
18-11-2020 13:28
Pff m'n borsten knallen echt uit m'n bh. In m'n hoofd is dit weer erger dan de afgelopen maanden de week voor ik ongesteld moest worden. Dus ik zit mezelf weer lekker gek te maken.. nog n week wachten op NOD, ik denk maandag een eerste testje doen, dat is 12 DPO.
Spannend he, die klachten. Progesteron an sich is echt een fucker. Ik moet op DPO4 ook alweer mijn borsten vasthouden als ik de trap afloop. Hoop dat het bij jou een goed voorteken is! Succes maandag :). Kun je je inhouden tot dan denk je? Ik ga vanaf dinsdag testen, DPO 9 geeft 50% kans op een positieve test.

Super schattig hoe jullie het verteld hebben bij de eerste :flirting:. Ons alternatief was een rompertje kopen voor jongste nichtje "Oompie is eindelijk gezwicht, en dus word ik grote nicht" of zoiets :rofl:.

Nolatjeee90 schreef:
18-11-2020 14:23
Kokoro die timing is inderdaad net ff lastig, 4 weken is wel vroeg. Zeker voor de hele familie. Aan de andere kant heel moeilijk lopen doen met wat wel/niet eten en alcohol is ook niet lekker. Misschien wel fijn als iedereen dan op de hoogte is. Dilemma’s haha. We hopen gewoon op een lekkere dikke streep volgende week 8-)
Ik neig nu naar gewoon vertellen to be honest. Ik zou enorm dankbaar zijn voor een 2e streep, dus tjah, dan maar vroeg. Schoonzus zat toen in dezelfde situatie en had negatief getest met een vroege test. Zodoende lekker aan de wijn. Bleek ze 3 dagen later toch zwanger te zijn.

Aviendha schreef:
18-11-2020 14:53
15 dec (met 8 weken) heb ik de eerste echo, dan durf ik het met kerst wel te vertellen. Maar niet met toeters en bellen (dat rijmt).
Als niemand tijdens kerst zeurt over eten of drank hou ik het denk ik stil. Zodat het bij 3 maanden wel met iets leuks kan. Met een leuke mok oid.

@Kokoro pff, snap dat het zuur zou zijn om met een baby aan tafel te zitten. Mijn goede bekende zal ook met een buikje aanschuiven, dus dat zou wel heeeel pijnlijk voor me worden als het nu weer misgaat. Ik hoop heel erg voor jou dat je 2020 mag afsluiten met een positieve test! :bigkiss:
Dat kun je natuurlijk ook doen Aav. Niets zeggen en afwachten of het opvalt. Anderzijds is de kans op een miskraam na 8 weken met hartactie zó klein, dat ik het me ook goed zou kunnen voorstellen dat je het wel vertelt. Ik hoop enorm voor je dat je fijn zwanger kerst ingaat. Ik snap enorm dat het super pijnlijk zou zijn als er een bolle buik aan tafel zit. Ik hoop hier dat, zodra nichtje iets newborn af is, ze mijn eierstokken wat minder triggert :).

Roossie1990 schreef:
18-11-2020 15:08
Kokoro, ik heb al heel gekscherend gezegd tegen mijn man dat als het deze ronde niet raak is we de volgende overslaan ;) . Ik zou dan mijn ovulatie hebben rond kerst (waarschijnlijk 22 dec en NOD 3 januari... lastig, gezien ik wel van een wijntje en lekker rauw vlees hou :(. Eigenlijk ben ik van alles wat je niet mag eten en drinken tijdens een zwangerschap groot fan :facepalm:
Haha oh jeee! Dat wordt wat die 9 maanden :hihi:.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen hoe jullie het willen vertellen of hebben verteld :biggrin: Met 4 weken vertellen lijkt me ook wel heel spannend, 8 weken zou op het randje zijn voor mij.

Ik denk dat ik het op een simpele manier zou vertellen met een klein gebaar erbij. Misschien dat ik met iets lekkers te eten naar mijn schoonouders toe ga en ervoor zorg dat het niet overduidelijk is wat we ermee bedoelen, zodat we hen kunnen porren :proud: Zo van hee snappen jullie de hint niet?? Wat zou het kunnen betekenen? Zelfde principe voor mijn familie en vriendinnen. Lijkt me leuk!
Alle reacties Link kopieren
Allemaal leuke en originele ideeën, hopelijk kunnen ze snel worden uitgevoerd! :lol:

Jouw wachtbankje klinkt toch weer spannend Daanstje!

Hoe gaat het nu met jou Kokoro, iets meer rust in je hoofd?

Aviendha en Nola al symptomen?

Hier nog steeds niet overgegeven :cheer: , nog wel ontzettend moe maar dat neem ik graag voor lief! alles beter dan dat vele overgeven van vorige keer.

Voor de dames die weer richting ovulatie gaan, zet hem op & have fun!
Het gaat gelukkig iets beter dan de vorige keer rond deze periode :), maar het is wiebelig. Ik hoop dat het mentaal niet erger wordt. Ik doe er iig hard mijn best voor om positief te denken.

Wat heerlijk dat de misselijkheid in toom blijft dit keer Larv. Ik hoop op een eitje van een zwangerschap van je.
Alle reacties Link kopieren
Progesteron is idd ruk. Sinds m'n vorige zwangerschap echt enorm veel last van PMS.

Fijn dat jij je ietsje beter voelt Kokoro!

Heerlijk Larv, nog geen misselijkheid! Hopelijk blijft dat zo (het kan, ik ben ook niet misselijk geweest tijdens m'n zwangerschap!)

Leuk om zo al die verhalen rondom jullie ideeën over vertellen te horen!

Ik heb door jullie verhalen over rauw vlees zoveel zin in carpaccio.. dus als ik nou niet zwanger ben ga ik los volgend weekend! Nu mag het niet van manlief.. de schat :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn Kokoro, hoop voor je dat het in ieder geval niet erger wordt.

Dat bied hoop Daanstje
Ik ben wel met vlagen heel misselijk, maar kan het i.i.g binnen houden en normaal eten :cheer2:

Ik heb nu ook zin in sushi en biefstuk, en gerookte zalm. Meh.
Alle reacties Link kopieren
daanstje hoe is het? En met je borsten :rofl:

Larv fijn dat het nog niet enorme misselijkheid is. Ik hoop dat het mee blijft vallen voor je!

Leuk alle verhalen over hoe jullie het zouden willen vertellen. Kan ik weer leuke dingen uithalen!

Hier geen enkel symptoom. Maar op 5/6DPO is dat ook niet gek... pfffttt duurt weer lang
Daanstje schreef:
19-11-2020 20:37
Ik heb door jullie verhalen over rauw vlees zoveel zin in carpaccio.. dus als ik nou niet zwanger ben ga ik los volgend weekend! Nu mag het niet van manlief.. de schat :)
Ahhh :flirting:, lief hoor. Die van mij zat duidelijk met z'n kop ergens anders. Eerst: "Wijntje schat?" en vervolgens "Zullen we anders vanavond SUSHI bestellen?!".

Hij heeft potverdrie nóóit zin in sushi :swear:!
Koetjesenkalfjes schreef:
20-11-2020 08:55
Hier geen enkel symptoom. Maar op 5/6DPO is dat ook niet gek... pfffttt duurt weer lang
Dat is ook zo, wij lopen gelijk op :)! Hier ook op 5 DPO geen énkel symptoom, anders dan oplopende spanning ;-D. Ik denk steeds echt jeeeeeeeezus, nog maar (2, 3, 4) 5 DPO??? Het voelt als een eeuwigheid.

En als ik dan bedenk wat er komende week nog allemaal aan werk staat te gebeuren alvorens ik weet of ik zwanger ben ja of nee, pfff. Schiet mij maar lek.
Alle reacties Link kopieren
Koetjesenkalfjes schreef:
20-11-2020 08:55
daanstje hoe is het? En met je borsten :rofl:
Pff die borsten van mij. Ik voel ze de hele dag door. Maar ik heb dus standaard vanaf 3/4 DPO buikkrampen, zere borsten en bekkenpijn. Een grote mindfuck.

Vanmorgen wel een test er tegen aan gegooid, maar hartstikke wit. De symptomen die ik heb zijn dus echt progesteron gerelateerd en niet door de HCG..

Maargoed vandaag pas 9 of 10 DPO.

Ik vind t wachtbankje dit keer wel echt mega irritant. Ik vrees dat een negatieve test of menstruatie echt voor een flinke teleurstelling gaat zorgen..

Haha, Kokoro, dat werkt niet motiverend zulke acties.. Man houdt hier m'n cyclus ook niet echt bij. Maar ik heb gewoon m'n (verwachte) menstruatie en m'n eisprong in z'n agenda gezet. Nu houdt ie er goed rekening mee, maar hij onthoudt het gewoon niet uit zichzelf..
Ik heb nog niet nagedacht over hoe te vertellen, dat vind ik zoiets leuks om overna te denken dat ik mezelf daar nog even tegen bescherm tot ik een positieve test heb :-$
Voor m’n ouders was Joppie destijds het 6e kleinkind (nu 9) en ze hebben een kastje waar foto’s van alle kleinkinderen op staan. Dus voor hen hadden we een fotolijstje met daarin alleen een blank kaartje met een 6 erop getekend en die stiekem op het kastje erbij gezet. Duurde toch nog even voor het kwartje viel :lol:
Voor m’n schoonouders is hij het eerste (en als ik niet zwanger meer wordt het enige) kleinkind. Hen hadden we het grote voorleesboek voor opa’s en oma’s gegeven, was ook een prachtig moment. Wat dat betreft begrijp ik je helemaal Nola!

Hier vandaag eindelijk een echt positieve ovulatie test, dus laten we hopen dat ik vanavond niet opgeroepen wordt tijdens m’n bereikbaarheidsdienst :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Fijn Larv dat je minder misselijk bent dit keer, hopen dat het aanhoudt 😊

Aviendha, hoe voel jij je nu?

Daanstje, jammer van de negatieve test maar kan idd nog 😊

Koetjes en Kokoro, hier ook geen symptomen, behalve obstipatie 😔. En had gister echt een mini roze puntje in mijn afscheiding... that’s all😔.

Dacht dat de wachtbekken nu wel mee zou vallen omdat ik nu wist wanneer mijn eisprong was geweest, maar het is eigenlijk erger...
Ik denk dat ik vanaf DPO 10 ga beginnen met testen en dan tot aan de NOD, daar zouden de tests uit de kit die ik had gekocht voor bedoeld zijn zodat je ook een eventuele oploop kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Larv oh wat fijn zeg dat de misselijkheid een beetje uitblijft! Hoe ver ben je nu? Ik heb wat last van mijn buik en soms mijn borsten maar het valt nog heel erg mee!

Komende week zoveel richting NOD, super spannend!! Daar moet een positief bericht tussen zitten, kan niet anders 8-)

Bloem ennn is het gelukt? Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Even een korte reactie van mij; druk weekend.
Heel leuk om jullie ideeën te lezen. Hoop echt dat de zwangerenlijst gauw wordt aangevuld!

Ik voel me prima. Geen noemenswaardige symptomen. Maar zit pas op 4 + 3. Hoop eigenlijk wel dat ik nog een beetje misselijk word ofzo (be careful what you wish for...)

En een nieuwtje op een ander vlak; we gaan een huis kopen! Ons bod is gister geaccepteerd :cheer2:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Aviendha wat leuk, van harte! Klinkt alsof 2021 een goed jaar voor jullie wordt :-D
Ik kreeg beide keren ook pas ‘echte’ kwaaltjes vanaf een week of 6

Ik ben nu 8+3!

Spannend roossie, heb je dat wel eens vaker gehad bij je afscheiding?
Ben zo benieuwd naar alle NODs!
Gefeliciteerd Aviendha! Wat heerlijk nieuws zeg. Ben je al druk aan het pinteresten?

Roossie, hoeveel DPO zit je? Misschien een mini innestelingsbloedinkje? Ik duim voor je!

Larv, 8+3, wat heerlijk :flirting:.

Bloem, nog goed gebruik gemaakt van je ovulatie ;-D?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven