Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Bloem_Joppie schreef:
23-11-2020 21:25
Haha Vlavi! Maar peuters reguleren ook hun emoties door lekker te stampen dus dan mogen wij dat ook toch? :rofl:

(Oh nee wacht, dat heet volwassen worden...Oeps)
Jaaaa!!! :couple: :puh:
Haha, soms moet het maar gewoon even.
Alle reacties Link kopieren
Even een giga ego post!

Afbeelding

Later reageer ik uitgebreider, eerst even rondje KDV en bloedafname :-D
Alle reacties Link kopieren
Wauw, Daanstje, ik zie daar toch echt een streep! :yes:
Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Daanstje gefeliciteerd!! Wauw deze zag ik niet aankomen. Hoe komt het? Toch het gevoel dat het raak was? Super fijn! :applause: :flirting: 13 DPO toch?
Volgens mij moeten we niet te vroeg testen in dit topic :@@:
Gaaf!!!! Daar kan je niet omheen!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Daanstje wat geweldig!! Gefeliciteerd, super fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wauw gefeliciteerd Daanstje! :yes:
Whaaaaaaaah! Gefeliciteerd Daanstje!!
Alle reacties Link kopieren
Zo haha, wat een ochtend.
Vandaag idd 13 DPO (of 14, ik twijfel een beetje wanneer m'n ovulatie was, want geen ovu-testen).
Ergens had ik gewoon het gevoel, die negatieve testen kloppen niet. Dus toch nog maar een poging gewaagd.
Terwijl die van zondag echt helemaal wit was, ik had zelf met de zaklamp van m'n telefoon via de achterkant geschenen om te kijken of er geen schaduw kwam. En nu dus deze best duidelijke streep!

Vanmorgen bloed laten prikken en daarna de internist gebeld en dan moet je dus zeggen 'ik ben zwanger' zo gek haha.
Man viel stil toen ik het vertelde en ik loop te stuiteren.

Tot zover mijn aandeel deze ochtend :hyper:

Hoe is het met de andere wachters? Iemand ook al getest?

Wat betreft het meeschrijven, iedereen moet doen wat goed voelt. Voor de een is dat af en toe en de ander meer regelmatig. Ik ben een enorme flapuit, dus wil echt ergens ventileren.. man vindt het nl niet zo leuk als ik al deze verhalen met vrienden bespreek..
Alle reacties Link kopieren
Aah Daanstje wat een mooie test! Gefeliciteerd!
Daaaans :cheer2:, wat houdt jouw lijf je voor de gek zeg! Wat een mooi streepje! Waren je vriendinnen toch een duidelijk teken. Gefeliciteerd :flirting:!


Hier nog wit, maar das niet gek op 9 DPO :proud:. Nog steeds geen PMS, wel een beetje zenuwen door een oplopende temp. Als dit morgen doorgaat zo, is het een trifasische chart, en dat heb ik sinds het bijhouden nog nooit gehad. Wel eens 1 hogere, maar altijd daarna lager.

https://i.ibb.co/nDv89cM/Screenshot-202 ... FF-App.jpg
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 12:00
72.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daantje!!! Wat super fijn :cheer2: ik ben heel blij voor je :bigkiss:
Ik reageer even wat minder, druk met huisgedoe en werk en ben t zwanger zijn haast een beetje te vergeten maar dat is juist fijn want dan is de echo sneller. Maar wilde jou wel even feliciteren!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Top Daan! Super blij voor je? Je moest bloedprikken ivm je schildklier toch? Moet je medicatie gaan aanpassen?

Kokoro ik heb geen idee wat het precies wil zeggen ivm je temperatuur. Maar een stijgende temperatuur voor NOD is goed toch?

Aviendha juist heel fijn dat je er weinig mee bezig bent! Op naar een mooie echo die je ineens al mag gaan maken straks :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie lieve berichtjes meiden!

Echt he Kokoro.. nu op de volgende wachtbank.. net ingeschreven bij de verloskundige en het KDV op de hoogte gesteld. Dat laatste gaat nog wel drama worden om op tijd een plekje te krijgen..
Net als Koetjes geen idee wat je bedoeld met je temperatuur.. verklaar je nader haha!
En wat betreft die witte test, het zegt dus echt helemaal niks..

Klopt Koetjes, ik ga nu al ophogen met medicatie, en word denk ik morgen of overmorgen door de internist gebeld om een plan te maken. Ws weer elke 4 weken prikken tot 16 weken, en daarna nog 2 keer tot de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Wooo Daanstje lijkt me zo bizar om ineens door 1 zo'n testje op de zwangerschapsstoel te zitten! Echt heel fijn voor je :)

Kokoro, je bbt grafiek ziet er echt goed uit inderdaad! Spannend!!!
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik kon me vanochtend ook niet inhouden, heb toch zat testen in huis, dus ik dacht, ik doe gewoon een test.
Hartstikke wit natuurlijk :facepalm: .
Ik ga nu wel tot aan mijn NOD lekker elke dag testen, en zie wel wat er gebeurd.

Vandaag wel ineens een enorm bolle buik (echt opgeblazen)... ben ik niet gewend.
Ach, we zien het wel wat er allemaal gebeurd :).
Heerlijk hoor Daans! Al die kleine dingetjes nu al kunnen regelen.


Uitleg grafiek: Je meet elke ochtend, voordat je uit bed gaat, je temperatuur op. Na je eisprong heb je een corpus luteum dat progesteron maakt. Progesteron verhoogd je basale temperatuur waardoor je na ovulatie hogere temperaturen ziet. Bij implantatie van een zwangerschap wordt dat nog een stukje sterker en zie je soms dus een 2e verhoging waardoor er 3 fases ontstaan; 1. voor de eisprong, 2. na de eisprong, 3. na implantatie. Telkens een trapje hoger. Soms zie je het zonder zwangerschap, maar het verhoogd de kans wel een stukje :d.
Alle reacties Link kopieren
Even snel: wauw Daanstje! Wat super
Gefeliciteerd!! Was die ene grotere borst toch een teken haha :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat ie Kokoro? Ben zenuwachtig voor jou!
Lief dat je aan me denkt Herinnering :). Vandaag op 10 DPO een wat lagere temp (gisteren 37.13, vandaag 36.99) en witte test. We wachten rustig door, maar word wel zenuwachtig nu.

Ik vind het moment van wachten op de thermometer echt niet grappig meer :facepalm:.

Heb ook wat menstruatie krampen dus ben benieuwd of ik roze slijmverlies krijg zoals normaal vanaf DPO 10. Ik hoop vooral dat mijn cyclus niet weer een dag langer duurt.

Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Daanstje dat je alles al aan het regelen bent!! Ik durf dat nog niet haha. Is het nieuws al een beetje ingedaald bij jou en je man?

Kokoro balen!! Blijft mega spannend want het kan nog alle kanten op.. de dagen duren zeker erg lang zo? Ik duim heel erg voor je op geen roze slijm en een streep de komende dagen!

Hier erg veel last van krampen in darmen en baarmoeder. Echt tot zweten aan toe. Aanvallen van zo’n 20 minuten en dan trekt het weer terug naar normale menstruatiekrampen die ik de hele dag wel voel. Blaasontsteking is gister uitgesloten en de verloskundige vond t toch gek dus wilde checken of alles op de goede plek zat dus mocht gistermiddag langskomen. Inwendige echo gehad en een heeeeel inieminie kloppend stukje gezien. Hij zit dus goed, maar het hartje klopte nog erg traag. Was volkomen normaal voor deze termijn zegt ze (zij gaan uit van gister 6 weken, ik denk wel gister 5+4). Kokoro jij weet vast wel hoe dat zit haha, of het normaal is dat het hartje nog heel traag is met 5+4. In ieder geval blij dat het op de goede plek is en dan doorstaan we die buikpijn aanvallen maar gewoon :lol: *herkenbare info weggehaald*
nolatjeee90 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 09:45
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Daanstje!!!! :hyper:
Fijn dat het zo snel raak is!

Zo spannend weer Kokoro! Vooral omdat je alles zo goed bijhoudt, dan heb je meerdere graadmeters en kun je echt overal op letten. Kan me voorstellen dat dat tempen elke dag nu wel ontzettend spannend is. Het is eigenlijk gewoon een soort zwangerschapstest!

en Roossie, ook spannend. Goed dat je je erbij neerlegt dat je nu elke dag gaat testen tot NOD. Ben benieuwd!

Hoe gaat het Koetjes? Jij toch ook bijna testen?

Hier 7 DPO. Vorige cyclus kwam mijn menstruatie ineens 4 dagen eerder dan verwacht dus ben benieuwd hoe het deze ronde gaat. Ik ga iig niet testen deze ronde, tenzij ik ineens 2 dagen na mijn verwachte NOD nog steeds niet ongesteld ben.
Fijn dat het op de goede plek zit. Je hoort vaker dat vrouwen veel last hebben van krampen en pijn door prille groei. Überhaupt hartactie bij 5+4 is heel gunstig! Geen zorgen maken dus Nola. Die cyste van 4x4cm is je corpus luteum. Heel normaal dat dat een bolletje vocht blijft. En nu weet je dus uit welke eierstok je ei is gekomen.

Overigens mag je pas vanaf 4cm spreken van een cyste, dus dit is een kleintje. De follikel waar je ei uit komt is bijvoorbeeld al 2-2,5cm en dat is dus geen cyste, maar heel normaal. Als een cyste echt groot is, 7-8cm of groter, kan de eierstok omklappen en hevige pijnaanvallen veroorzaken, maar bij 4cm is die kans echt nihil.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 11:28
29.71% gewijzigd
maria89 schreef:
25-11-2020 09:40
Het is eigenlijk gewoon een soort zwangerschapstest!
Ha, nu je het zegt.. inderdaad :). Ugh, frusties.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst nola super goed nieuws! Hiep hiep hoera! Dat is echt fijn. Ik vind het ook vroeg dat je al een hartje kon zien! :loveys:

Dan kokoro weer een spannende dag dus. Jammer dat je temperatuur niet verder steeg. Maar wie weet!

Voel je al wat Maria? Begint ook steeds spannender te worden!

Hier krijg ik puistjes (bij naderende menstruatie ook altijd) :sherlock:, voel ik niets en is het afwachten. Maar ik heb wel steeds wat minder vertrouwen. Ik denk op 9 of 10 DPO te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven