Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Koetjesenkalfjes schreef:
25-11-2020 10:58
Hier krijg ik puistjes (bij naderende menstruatie ook altijd) :sherlock:, voel ik niets en is het afwachten. Maar ik heb wel steeds wat minder vertrouwen. Ik denk op 9 of 10 DPO te zitten.
Waar ligt het precies aan dat je hoop een beetje vervliegt? I.p. nog geen enkele reden om te denken dat het absoluut niet raak is, toch? Ik herken het hoor, vandaar mijn vraag ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellendig ding hè die wachtbank.. ik blijf duimen voor jullie Kokoro en Koetjes! Het blijft gewoon spannend en stom en zenuwslopend. Al dat gewacht...

Jij ook succes Maria! Knap dat je voornemen is je zo te beheersen!

Aii, die buikpijn is vervelend Nola! Gelukkig zit alles goed en wauw, nu al een hartje gezien!
Ik heb ook wel flink krampen, vergelijkbaar met eerste dagen menstruatie, maar herken de pijn direct van m'n eerste zwangerschap!
En wat betreft dat regelen, dit is de controlfreak in mij :)
Nieuws is bij ons wel geland, gisteren heerlijk gefantaseerd over jongen of meisje, over de zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Gelukkig houdt man daar ook van :)

Ik heb net voor Kerst nog een eerste echo! De 21e mogen we voor een vitaliteitsecho! Echt fantastische timing!
Volgende week starten met moeders voor moeders, lekker 10 weken lang in stinkflessen plassen, maar voor het goede doel!

Roossie, hoe staat het er bij jou voor?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro bedankt!! Fijn dat jij zegt dat de grootte wel meevalt haha. Ik heb er zelf zo weinig verstand van. Ze dacht dat hij groter was dan dat hij daadwerkelijk was dat scheelt. En ja, leuk om te weten dat hij uit rechts komt :-D

Daanstje zo leuk!! En wat lekker dat je nog even voor de kerst de eerste echo hebt. Wat zou jouw uitgerekende datum zijn? Vervelend die krampen, maar opzich goed dat je het herkent, dat geeft vertrouwen. Ik ben gister ook begonnen met plassen in de bakken, wat een lucht inderdaad zeg!! :lol: maar nu ik thuis werk vind ik het prima om te doen, fijn idee dat we er anderen mee zouden kunnen helpen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het er bij jou voor staat Roossie!
Alle reacties Link kopieren
Nolatjeee90 schreef:
25-11-2020 13:44

Daanstje zo leuk!! En wat lekker dat je nog even voor de kerst de eerste echo hebt. Wat zou jouw uitgerekende datum zijn? Vervelend die krampen, maar opzich goed dat je het herkent, dat geeft vertrouwen. Ik ben gister ook begonnen met plassen in de bakken, wat een lucht inderdaad zeg!! :lol: maar nu ik thuis werk vind ik het prima om te doen, fijn idee dat we er anderen mee zouden kunnen helpen.
Ik denk 3 augustus, dus ben benieuwd waar we met de termijnecho op uit komen!
Wbt die krampen, ik heb ze mij de eerste wel tot een week of 12/13 gehad, niet continu. Maar eens in de zoveel dagen een soort groeispurt..
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Nola dat je nu al een kloppend hartje hebt gezien / gehoord! Lijkt me zo bijzonder.

Daanstje, wat fijn dat je nog voor de kerst terecht kan. Ga je het dan met kerst ook gelijk vertellen? (of heb ik iets gemist, dan alvast sorryyy)

Vandaag DPO 10, keurig testje gedaan, en weer keurig spierwit.
Had gisteravond na het paardrijden wel vervelende steken daar beneden, maar nu weer helemaal nergens last van :facepalm:

Maar ik blijf wel positief hoor, ga gewoon lekker door met testen totdat ik ongesteld wordt :P. En als ik ongesteld wordt dan kan ik mijn chocoladeletter met Likeur 43 tenminste opeten :P (bij bestellen niet helemaal over nagedacht).
Alle reacties Link kopieren
Kokoro, spannend zeg! Het klinkt nog steeds erg positief en hoopgevend vind ik. Haha nee het wachten op het piepje van de thermometer is idd echt spannend, wel een goede wekker 😅 Bij mij gaat het wel goed. Ik heb vandaag EINDELIJK een positieve ovulatietest (cd19) en man en ik doen het deze ronde voorbeeldig, iedere 24 uur seks. Gevoelsmatig heb ik 80% kans op zwangerschap dit keer :facepalm:

Maria, 7dpo alweer! Beter om voor jezelf alvast vast te stellen wanneer je wil gaan testen, of juist niet testen in jouw geval, dan is die onzekerheid iig weg. Mijn cyclus was de vorige keer ook zo bizar kort ineens.

Koetjes, spannend spannend spannend! Het weinig vertrouwen hebben herken ik, zelfbescherming? Het kan nog alle kanten op.

Nola, pff heftige krampen lijkt me zenuwslopend, maar wat fijn dat je gewoon nu al een kloppend hartje hebt gezien!!!

Daanstje, lijkt me heel geruststellend om dezelfde symptomen te ervaren als je vorige zwangerschap :)

Roossie, ook spannend! In ieder geval goed om iets achter de hand te hebben om je teleurstelling te neutraliseren haha. Ik heb over 2 weken mijn vriendinnen uitgenodigd om te komen eten (bewust gedaan), mocht het dan niet gelukt zijn dan heb ik iig fijne afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Wat me trouwens opvalt, ons groepje is tot nu toe heel representatief voor de bevolking (van vrouwen die zwanger wil worden). De statistieken geven aan dat 30% binnen 3 maanden zwanger is, wij zitten nu op 28%.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
25-11-2020 11:59
Waar ligt het precies aan dat je hoop een beetje vervliegt? I.p. nog geen enkele reden om te denken dat het absoluut niet raak is, toch? Ik herken het hoor, vandaar mijn vraag ook.
lastig om uit te leggen. Eigenlijk alle kleine dingetjes bij elkaar. Ik weet dat ik bij zoontje voor de test wist dat het raak was door minimale symptomen. Dat heb ik nu niet. Al moet ik zeggen dat ik bij zoontje pas na NOD testte. Dus eigenlijk wil het niet veel zeggen :facepalm: het wachtbankje word met de dag lastiger. Denk dat ik er morgen toch een testje tegenaan gooi.

Ik reageer straks even uitgebreider, en ook op de rest.
Alle reacties Link kopieren
Daan: van harte! Zo leuk! Die zag ik echt niet aankomen door de eerdere testen :)

Nola: vervelend die krampen, is er nog iets aan te doen qua veranderen met eten.

Kokoro, spannend hoor zo met het temperatuur meten, jij weet er zoveel van, echt handig :)

@Roosie, als je van 43 houd moet je de witte eens proberen, die is goddelijk!

@Herinnering, procentueel gezien kloppen we aardig. Had liever gewoon de odds gebeat en boven de 99 gezeten haha!

@Koetjes, soms heb ik van die keren dat ik het ook gewoon ' zeker ' weet dat het niet raak is, gek he, waar dat 'm nou in zit?

Ik vond net met koken mijn slavinken super super vies ruiken, en er zou niks mee aan de hand moeten zijn.

Las dat je reuk ook anders kan worden als je zwanger bent...

Dus of ik kan mijn zwangerschapstesten vervangen door slavinktesten in het vervolg...

Of de slavinken waren toch niet meer goed :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook hard voor jullie aan het duimen Roossie, Koetjes en Kokoro! En voor de dames die iets later hun NOD hebben ook natuurlijk.
Zou toch wel een feestje zijn als er opeens nog een paar positieve testen bij komen!

Daanstje jij vroeg laatst of ik het al aan veel mensen had verteld maar ben helemaal vergeten daarop te reageren. We hebben het 2 bevriende stellen verteld met wie we regelmatig samen eten (ook een beetje uit praktisch opzicht dus). Daarnaast weten nu alleen onze gezinsleden ervan. Ik ben inmiddels alweer 9+1, schrok er zelf een beetje van hoe snel het nu gaat voor mijn gevoel. Bij de eerste was ik echt per dag aan het optellen en nu is er soms opeens alweer een halve week voorbij. Na de termijnecho van eind volgende week maken we het denk ik meer openbaar nieuws ook op werk etc. Heb wel eerder gehoord van vrouwen die een 2e of 3e krijgen dat je je veel minder kan focussen op je zwangerschap door de drukte die je al in je gezin hebt en voor mij lijkt dat dus wel aardig te kloppen. Voordeel is dat de tijd dus snel gaat, sneller dan op die ellendige wachtbank in ieder geval!

Wat goed dat jullie meedoen aan moeders voor moeders! Ik heb het bij de eerste ook gedaan maar nu is het erbij in geschoten.

Fijn dat je je ovulatie zo goed hebt kunnen benutten Herinnering!

Hahaha picco, even slavink ruiken om te testen of je zwanger bent. Maar wel vreemd idd. Vond je man ze ook raar ruiken? Ben nu wel heel benieuwd of het een heel vroeg symptoom voor je is!

Hier gaat het verder goed. Kan nog steeds wel heel veel slapen maar als dat het ergste is dan teken ik er voor. Schijnt vanaf 12 weken ook weer af te nemen. Vind het wel heel bijzonder dat ik zulke andere symptomen heb dan vorige keer.
En het lijkt alsof ik al een beginnend buikje krijg, dat kwam vorige keer pas met een week of 16. Heb natuurlijk wat zwakkere buikspieren dan 2 jaar geleden haha.

Ga nu ook lekker mijn bedje in, fijne avond nog dames!
Het kan goed hoor Larv, dat je bij een 2e sneller groeit.


Hier op 11 DPO een witte test. We schuiven voorzichtig door naar de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
26-11-2020 07:20
Het kan goed hoor Larv, dat je bij een 2e sneller groeit.


Hier op 11 DPO een witte test. We schuiven voorzichtig door naar de volgende ronde.
Balen Kokoro :(.

Ik ga ook door naar de volgende ronde. Vanochtend bloedverlies (en dit keer niet een klein beetje en helder rood) dus helaas. Goede nieuws mijn cyclus was hierdoor nu 34 dagen. Hopelijk blijft de volgende menstruatie uit of is die weer wat korter. (slik tot de eisprong ook tarwekiemolie)
Alle reacties Link kopieren
Balen @Kokoro, maar ik vind 11 dpo nog steeds erg vroeg... Heb je al je gebruikelijke roze verlies?

Ook balen voor jou @Roosie :|
Fijn dat die cyclus nu aardig gemiddeld is. Heb je hiervoor ook tarwekiemolie geslikt? Of ga je dat nu uitproberen?

@Larv: goed om te lezen dat de tijd vliegt. Bijna 10 weken, das echt al heel wat!! Fijn dat de vervelendste kwalen tot nu toe uit zijn gebleven (en vast ook niet meer gaan opspelen).

Spannend @Picco! Volgens mij een best veel voorkomend eerste symptoom: smaak en reuk!

Reageer later even meer uitgebreid.
Ik voel helemaal niks hier op 8 dpo. Begin wel weer hersenspinsels te hebben en gelijk al mezelf te behoeden voor teleurstelling door de hoop niet te hoog te houden. Ik weet ook dat de kans erg klein is omdat we deze ronde niet zo actief zijn geweest rond de vruchtbare dagen. Droom alweer het een en ander.
Ben wel erg moe, maar eigenlijk ben ik dat de afgelopen tijd sowieso wel door die donkere dagen. Vorige ronde al vanaf 1 dpo pijnlijke borsten tot menstruatie, nu daar bijna geen last van. Progesteron lijkt bij mij elke maand wel weer ergens anders op in te werken!
Alle reacties Link kopieren
maria89 schreef:
26-11-2020 08:29

Ook balen voor jou @Roosie :|
Fijn dat die cyclus nu aardig gemiddeld is. Heb je hiervoor ook tarwekiemolie geslikt? Of ga je dat nu uitproberen?
Eerste cyclus niks gebruikt, die was 40 dagen.
Deze cyclus voor het eerst gebruikt en zit nu op 34 dagen..
Hoop dat de volgende rond de 30 is :)
Fijn Roossie, dat die cyclus mooi korter wordt!

Maria, ik heb idd ook steeds weer ergens anders last van. Progesteron is een motherfucker :P. 11 DPO is vroeg idd, maar zoals je elders op het forum vandaag kunt zien, is het laat genoeg voor een vette positieve test. Heb gisteren fertility friend doorgespit. Zij hebben onderzoek gedaan naar negatieve test en daarna de kans op positieve test. Als je test op 11 dpo wit is, daalt de kans op een positieve test na 11dpo aanzienlijk.
Progesteron is zeker stom! Hier nu DPO 5, en heb nergens last van. Normaal gesproken heb ik al vanaf DPO 2 echt zere borsten maar tot nu toe nog helemaal niet. Ik ben geneigd te gaan denken dat het dan dus sowieso niet raak is, maar die redenatie klopt waarschijnlijk (hopelijk) niet.

Gister gehoord dat een buurvrouw/vriendin 10 weken zwanger is van de 2e. Zij staat er een beetje hetzelfde in als ik (graag nog een kind willen maar geen fan zijn van de babytijd) dus het zou zo leuk en fijn zijn als we samen zwanger zouden zijn! Ik baal er een beetje van dat ik nu dus meer dan anders hoop dat het raak is (want daardoor is dan straks de teleurstelling groter).

Kokoro: kan me voorstellen dat jij nu in de baalmodus zit, de temperatuur was zo veelbelovend...

@Picco: spannend joh! Duim voor je dat de slavinken-test betrouwbaar is haha.

@Roossie: zo fijn dat je cyclus nu korter is! Zou het echt door de tarwekiemolie komen of ook door herstel na de pil slikken?
Zijn er nog anderen die dingen slikken of doen (heb op een ander forum wel eens gelezen dat je een ‘warme’ baarmoeder moet hebben dus die liepen en sliepen dan met extra dikke sokken...) En Kokoro, weet jij eigenlijk of er evidence is voor dingen als die olie en zo?
Alle reacties Link kopieren
Ahh balen Kokoro en Roossie! Zo shit, duimen op snel duidelijkheid en dan op naar de volgende ronde! Fijn dat deze cyclus korter was voor jou Roossie, hopelijk de volgende ook.

En idd, progesteron is ruk.

Samen zwanger zijn is idd super fijn! Dan heb je ook iemand om de slapeloze nachten mee te delen :) Maar snap wel dat je nu nog meer wil dat het raak is Joppie!

Spannend ook voor jou Maria! Sterkte nog even op het wachtbankje!

Haha Picco, je slavinnen.. zonder valse hoop te geven, bij de eerste was dan al een vroeg signaal voor mij dat ik zwanger was! Nu heb ik er gelukkig nog niet zo'n last van, t verpest je eetlust zo ;)

Larv! Wat vliegt de tijd zeg! Ik vind de tijd nog wel kruipen, maar ben deze week vrij dus ook niet echt een werkritme. Hopelijk gaat de tijd als ik werk weer wat sneller!
Leuk dat je het zo langzamerhand al met wat mensen gedeeld hebt!

Hahaha, Herinnering, dat je die gemiddeldes helemaal hebt opgezocht en uitgerekend! Hopelijk wijken we snel van het gemiddelde af, in positieve zin dan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oooh jammer Roossie. Maar fijn dat je cyclus korter wordt. Beide cyclussen zitten in ieder geval wel binnen de normale range van regelmatige cyclussen volgens mij.

Er is niemand in ons groepje die een onregelmatige cyclus heeft bedenk ik me nu (als in: een cyclus van 50/60 dagen bijv).

Kokoro, wat jammer ook. Maar de kans is nog niet helemaal vervlogen toch? 20% is nog best wat. Heb je verder gebruikelijke PMS symptomen?

Picco, haha zou grappig zijn, door slavinken ontdekken dat je zwanger bent.

Samen zwanger zijn lijkt me ook leuk :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoop berichten weer!

Kokoro en Roos: Balen!

Larv: fijn dat het lekker gaat. Ik vraag mij inderdaad af wanneer ik zoiets op werk wil vertellen, ik denk soms zo snel mogelijk en soms denk ik zo laat mogelijk :)

Maria, herkenbaar, je hebt steeds weer andere symptomen die opvallen, om moedeloos van te worden haha!

@Bloemjoppe, dat zou leuk zijn, bij mij is de buurvrouw net bevallen. Heb op het kaartje geschreven dat ze altijd kan aanbellen als de luiers op zijn en ik naar de AH moet, of wanneer hij al 10 uur huilt en ze even naar buiten moet. Nouja, zoiets ongeveer :)

Een cyclus van 50/60 dagen lijkt me echt vreselijk, daar heb ik echt het geduld niet voor hoor!
Vandaag 12 DPO helaas ook spierwit. Door naar een kerstbaby dan maar :).
Jammer Kokoro! Hoe is het met je?

Koetjes, heb je gister nog een test gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Blegh jammer Kokoro :(

Bloem, hoe is ie met jou?
Bloem_Joppie schreef:
27-11-2020 07:57
Jammer Kokoro! Hoe is het met je?
Wel oké. Ben verdrietig en heb heel veel te doen voor werk wat een beetje een k*tcombi is. Zie op tegen alles nog weer een keer doorlopen. Maar goed, misschien is dat nog wel 9x nodig dus kan het maar beter loslaten.

Voor jou ook nog maar een paar dagen. Hoe gaat het?
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
27-11-2020 07:30
Vandaag 12 DPO helaas ook spierwit. Door naar een kerstbaby dan maar :).
Balen Kokoro... :(.
Je weet dat de kans er altijd is dat het niet raak is, maar snap dat als je alles zo goed in kaart hebt voor jezelf het ook lastig is als het niet raak is.
Alle reacties Link kopieren
Koetjes, inmiddels al getest?

Zie dat er 3 hun NOD op 2 december hebben, spannend!

Hier is de menstruatie nu echt doorgebroken. Eigenlijk ook wel fijn omdat het de vorige keer bijna niks was. Heb je toch het gevoel dat het iets beter gereinigd wordt daarbinnen;).

Ik zou trouwens niet weten of het korter is geworden door de pillen. Kan idd ook nog prima door het ontpillen komen. We maken dit potje gewoon op en dan stop ik ook weer. Heb idd geen super gekke lange cyclus en ben niet geschikt voor pilletjes slikken dus vind het wel weer prima zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven