Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Ik heb hem even voor je in fertility friend gegooid en ge-invert.

Geen twijfel mogelijk :). Voorzichtig gefeliciteerd!


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook wat Maria. Spannend! Morgen, of overmorgen is het streepje vast duidelijker. Hopelijk loopt het mooi op! :cheer:

Hier ‘netjes’ ongesteld geworden op dag 28. K*T. Had echt ergens gedacht weer snel zwanger te zijn. Nu op naar ronde 4.

Enige wat wel fijn is is dat mijn cyclus nu niet weer langer was. (vorige maand 34 dagen)
Oeps, spuit 11 omdat ik te langzaam typ/teveel praat.
Ik zie hem ook Maria!!
Koetjesenkalfjes schreef:
29-11-2020 09:35
Hier ‘netjes’ ongesteld geworden op dag 28. K*T. Had echt ergens gedacht weer snel zwanger te zijn. Nu op naar ronde 4.
Welcome aboard ronde 4, ik heb alvast een comfortabel plekje gevonden, schuif maar aan :).
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hem ook Maria! Zo begon het bij mij ook. Dus er is wel iets gaande in je baarmoeder (:, nu hopen dat het een plakker is! Alvast voorzichtig gefeliciteerd :yes:

Jammer van je menstruatie Kokoro, 24 dec is wel een hele mooie datum. Zou een mooie afsluiter van dit hele rare jaar zijn.
En voor jou ook Koetjes, is toch altijd gewoon kut dat je dan ongesteld wordt. Even van balen en dan vol goede moed weer door.
larv-2 schreef:
29-11-2020 09:44
Jammer van je menstruatie Kokoro, 24 dec is wel een hele mooie datum. Zou een mooie afsluiter van dit hele rare jaar zijn.
Het zou fijn zijn, maar ik durf er niet op te hopen. Straks jinx ik het ;-D.

Ik gun het iedereen hier echt van harte, maar ik ben en blijf toch bang dat ik overblijf :). Ik zit een beetje te spelen met het idee even wat afstand van het forum te nemen.


Maria, ben je een vreugdedansje aan het doen :D?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel meiden, jullie klinken hoopvol maar ik heb er een hard hoofd in. Ik vertrouw die test voor geen meter en vind het maar onwerkelijk om nu al te denken dat het raak is...
Ga morgen weer testen en dan maar zien!

Wat doet fertilly friend dan met zo’n foto, @Kokoro?

En mócht het nou echt zo zijn, dan is ronde 4 een lucky number hier, @koetjes en @kokoro:yes:
Alle reacties Link kopieren
Maria ik zie 'm ook! Wauw! Voorzichtig gefeliciteerd :hyper: Ik zou vandaag snel nieuwe early testen bestellen :biggrin:

Koetjes, jammer :( Ronde 4 dan maar...

Kokoro, ik herken het. Zit mezelf ook op te vreten bij tijd en wijle. Doe wat goed voelt.

Hier heb ik afgelopen donderdag een positieve ovulatietest gehad, sindsdien ook heel gevoelige tepels, maar mijn temperatuur loopt niet op :( Nu al drie dagen op rij 36,5 graad, de temp die ik ook weleens heb tijdens mijn folliculaire fase. Het zegt jullie niet zoveel I know, maar nu begin ik in ieder geval weer te twijfelen of ik wel voldoende progesteron aanmaak |-) niet leuk.
maria89 schreef:
29-11-2020 09:59
Wat doet fertilly friend dan met zo’n foto, @Kokoro?
Vanavond gewoon niet teveel drinken en dan morgen met een goed geconcentreerde urine een early test doen :). Die van de action zijn goed en niet duur.

Fertility Friend draait de waarden van de foto om waardoor je op zoek gaat naar een licht streepje i.p.v. donker. Met je scherm op max geeft dat duidelijker beeld dan andersom.
Alle reacties Link kopieren
Voorzichtig gefeliciteerd Maria!!
Ik snap je twijfels en gevoel van onwerkelijkheid! Ik heb vanmorgen ook nog maar een test gedaan omdat het nog niet echt tot me doordringt.

Ahh balen Kokoro en Koetjes.. stomme teleurstelling.. :-(
Herinnering schreef:
29-11-2020 10:06
Hier heb ik afgelopen donderdag een positieve ovulatietest gehad, sindsdien ook heel gevoelige tepels, maar mijn temperatuur loopt niet op :( Nu al drie dagen op rij 36,5 graad, de temp die ik ook weleens heb tijdens mijn folliculaire fase. Het zegt jullie niet zoveel I know, maar nu begin ik in ieder geval weer te twijfelen of ik wel voldoende progesteron aanmaak |-) niet leuk.
Hmm wat gek, zijn er andere omstandigheden die invloed kunnen hebben? Een raam open, ander dekbed, andere pyjama, thermometer aan nieuwe batterijen toe? Ik snap je twijfel. Onze lichamen zijn geen atoomklokken helaas :(, het komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Maria ik zie hem ook! Nu duimen dat te test mooi op blijft lopen.
Balen, Koetjes, Roossie en K0koro. Op naar een NOD met kerst! Aangezien ik niet verwacht dat we aan volle kersttafels kunnen zitten dit jaar, zou een positieve test rond die tijd helemaal niet erg zijn!

Hoe is het met de zwangeren, komen de kwaaltjes al op?

Hier heb is mijn ovulatie vandaag of gisteren geweest, en hopelijk ook goed benut. Duimen dat het ei goed gevonden wordt.

Ik weet niet hoe het met de andere dames met al een kind zit, maar af en toe is er toch een twijfel die boven komt, aangezien het toch weer een grote verandering is, hoe gaat dochter het vinden, moeten we met 1 kind niet hartstikke gezegend zijn, tot aan gedachtes zo dragen we alleen maar verder bij aan overbevolking van de aarde... maargoed het moment erop overheerst de wens toch weer de gedachtes. :lol:
Tip voor podcast over een tweede kind is “de Tweede”, van de Correspondent (ik weet niet of ik deze al eens gedeeld had). Daar komen ook dit soort dilemma’s voorbij.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
29-11-2020 10:29
Hmm wat gek, zijn er andere omstandigheden die invloed kunnen hebben? Een raam open, ander dekbed, andere pyjama, thermometer aan nieuwe batterijen toe? Ik snap je twijfel. Onze lichamen zijn geen atoomklokken helaas :(, het komt vast goed!
Er zijn wel wat factoren die misschien mee kunnen spelen, man doet al paar dagen boven het raam open gedurende de dag dus misschien dat de temperatuur daardoor net wat lager ligt. En mijn neus is verstopt dus misschien slaap ik met mond open. Dit is echt het risico van controledrang, vind mezelf even belachelijk nu :whistle: Lief van je reactie, doet me goed, nu ga ik weer verder met vertrouwen hebben :)
@herinnering: ja dit hele proces doet je soms een beetje belachelijk voelen hè. Je probeert iets onder controle te hebben waar je maar tot op zekere hoogte invloed op hebt. Doet ingewikkelde dingen met een mens.

@Kokoro: als afstand nemen voor jou beter is dan moet je dat misschien proberen.... Ik zou je wel missen hier!

Spannende dag morgen, dpo 9. Heb het idee dat ik nu al een beetje buikpijn heb en er is nog steeds he-le-maal niks te zien of voelen aan m’n borsten. Dus heb er een heel hard hoofd in en daar baal ik van. Net wel lekker een lesje online BodyCombat gedaan dus de boosheid wel kunnen ventileren haha.
Heb al even naar m’n volgende NOD gekeken, dat zou 29-12 zijn. Dat is mijn moeders sterfdag...(wel al de 24e hoor maar blijft een bijzondere datum voor me).

@Vera: ja, ja, ja! Ik! Ik!
Behalve de dingen die ik al eerder genoemd heb hier, speelt daarbij ook nog dat mijn vriend het vaderschap best zwaar valt en dat hij (veel) tijd voor zichzelf nodig heeft. Ik doe de zorg voor Joppie dus voor 95% alleen en dat zal met een 2e niet anders zijn. Ook 95% van het huishouden trouwens. Terwijl ik best een zware baan heb dus nou ja. En daarbij komt dat Joppie (behalve lief, enthousiast en ondernemend) heel (héél) druk, opstandig, impulsief en ongeremd is. Is best een hele klus, zo’n mannetje opvoeden.
Dus heel rationeel is een 2e niet. Maar ja. Ik weet niet wat het is, maar een groot deel van de tijd lijkt ratio er niet echt toe te doen wat een kinderwens betreft.
Alle reacties Link kopieren
Maria ik zie hem ook hoor!! Ik ben benieuwd naar de testen van morgen/overmorgen. Voorzichtig gefeliciteerd!

Kokoro en Koetjes hè balen.. blijf voor jullie duimen! Spannend de 24e Kokoro, wat zou dat een mooi moment en kerstcadeau zijn! Heel speciaal.

Bloem respect, zoals je het vertelt klinkt het echt heel erg zwaar. Knap hoe je dat allemaal trekt. Kan me ook voorstellen dat een kindje naast dat het veel energie kost ook veel energie geeft en je hebt het er graag voor over denk ik!

Hier tot nu toe alles prima. Aviendha ik heb ook wc papier met roze en dat is inderdaad niet best hahaha. Elke keer spotten of ik wat zie. Misselijkheid begint nu wel te komen, voelt alsof ik constant een kater heb en wat moet eten maar nergens trek in heb. Maar niet ernstig dus tot nu toe prima! En sinds donderdag al geen heftige krampaanval gehad dus dat is fijn!! De tijd gaat alleen zo langzaam.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
aviendha wijzigde dit bericht op 29-11-2020 12:33
98.01% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Voorzichtig gefeliciteerd maria! :cheer:

@Nola jaa de tijd gaat echt te langzaam... maar elke dag waarop ik geen bloed zie is er weer 1 xD fijn dat je geen erge krampaanvallen meer hebt gehad!

@Kokoro het duurt echt nog wel ff voordat er iemand als laatst over gaat blijven. Nog niet eens de helft is zwanger. En nog niemand heeft überhaupt de eerste 3 maanden al overbrugt. Maar ik begrijp het heel goed als je afstand wil nemen, doe ik ook een beetje. In elk geval blijf ik duimen voor jou!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
@Aviendha, Het is ook niet een reële angst, maar wel 1 die ik voel en waar ik last van heb :). Ik kan hem wegstoppen en doen alsof dat niet zo is, maar daar voel ik me juist rotter door. Kan er beter naar luisteren en lief zijn voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Vera, ik herken je twijfels ook zeker wel! Wat gaat het doen in de gezinsdynamiek, wat als dit kindje ziek geboren wordt, te vroeg komt, wat als ik slecht uit de bevalling kom, wat doen we zoon aan, waarom niet tevreden met één? Allemaal vragen en twijfels.. Zo'n kinderwens is echt een gek gevoelsmatig iets, ook wel mooi, maar botst soms wel met m'n ratio.

Haha, dat roze wc papier is ook wel herkenbaar. Ik heb hier altijd wit, maar elders dus wel eens met roze, is niet goed voor je hartslag.
Ik ben wat sneller moe en emotioneel, verder nog geen symptomen. Zelfs m'n borsten doen nu nauwelijks pijn. Dat maakt natuurlijk ook weer aan het twijfelen of alles wel goed gaat. Maargoed ik ben nog zo pril zwanger.. geduld, geduld, geduld!

Kokoro, lief zijn voor jezelf! Er is geen goed of fout en vooral doen waar jij je goed bij voelt! Het lijkt me voor jou ook mbt je werk helemaal lastig om er af en toe niet aan te denken, ook omdat je al zolang wacht..
daanstje wijzigde dit bericht op 29-11-2020 13:13
12.90% gewijzigd
Maria, nice!!! Vandaag een tweede test gedaan al? Spannend hoor :couple: :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat een forum die angst alleen maar triggert, kokoro. Je moet doen wat goed voelt voor jou :heart:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
@Bloem: klinkt best pittig wat je zegt dat je voor een groot deel alleen de zorg op je neemt voor je zoon. Petje af. 9 dpo! Spannend. Weet je al wanneer je een test gaat doen? En wat je zegt over het zwanger-worden-proces met weinig invloed kunnen uitoefenen: helemaal waar. Het is echt zo lastig!!! O_O

@kokoro: ik vind het zelf eigenlijk best een reële angst. Een kinderwens en alles wat daarbij komt kijken in het proces voor het krijgen van een kind is hartstikke levensbepalend. De kans is misschien klein dat de wens niet gerealiseerd kan worden, maar hij is wel aanwezig. Mooier kan het niet gemaakt worden. Het is echt afwachten. En dan zou ik dat doen wat het nog het meest draaglijk maakt. Ik kan me voorstellen dat je nog aan het uitvogelen bent wat het fijnste voelt voor jou, je zit pas net in dit proces. (Ook al voelt het waarschijnlijk al als jaren omdat je zo lang al wacht!) Ik zeg dit nu tegen jou en realiseer me dat precies hetzelfde op mezelf van toepassing is. Echt lastig :( Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
@Bloem, dat vind ik vrij intens. Kan jouw partner niet iets meer overnemen :) ?

Fijn dat het goed gaat met de zwangeren, ik heb in mijn hoofd zitten dat wanneer ik dan zwanger ben het 'klaar' is, maar dan ben je dus nog net zo aan het zoeken naar symptoompjes zie ik :)

@Maria, voorzichtig gefeliciteerd!

@Kokoro, i feel ya, ik ben in mijn hoofd ook al aan het bedenken wat te doen als t natuurlijk niet lukt, ben pas zo kort bezig maar omdat er anderen wel zwanger worden denk je dan toch: hmmm.
@Koetjes: getver, weer ongesteld. Fijn ja dat je cyclus korter is, al voelt dat waarschijnlijk als een schrale troost.

@Picco: het is ook vrij intens, maar ik werk bijvoorbeeld 1 dag per week een paar uur korter (ouderschapsverlof) terwijl Joppie dan wel de hele dag naar de opvang gaat. Dus dat is mijn bijkom moment :thumbsup: Verder, heel logische vraag natuurlijk of m’n partner meer zou kunnen doen. Dat zou theoretisch natuurlijk kunnen, maar de prijs daarvoor is hoger dan wat het me oplevert. Dus ik probeer er verder niet over te klagen (zo was het ook niet bedoeld, meer om aan te geven waarom ik wel eens twijfel of een 2e wel zo’n verstandig idee is) en op andere manieren mijn batterij op te laden.

@herinnering: ik heb met mezelf afgesproken dat ik op z’n vroegst op dpo 13 een test mag doen (LF 11-12 dagen). Tot nu toe heb ik me daar ook altijd aan kunnen houden, maar ja, heb ook makkelijk praten omdat ik op dpo 9 altijd zulke duidelijke signalen krijg dat m’n menstruatie eraan komt.
Eens met de rest Kokoro, je moet inderdaad doen wat voor jou goed voelt. Je bent er op je werk ook al zo mee bezig. Soms even een break kan fijn zijn. En je kan altijd weer aansluiten he..

@Bloem: die gedachten kan ik me goed voorstellen. Er komt best wat denkwerk bij kijken om het allemaal goed te regelen. Een vriendin van mij is hoogzwanger van de 2e terwijl de eerste net een jaar is geworden. Heel erg gewenst, maar ze voelt nu wel dat het pittig wordt, die kleine die nog niet kan lopen en erg veel van haar nodig heeft, en dan zo'n dikke buik plus wat kwaaltjes. Zij denkt er ook flink over na hoe ze het straks kan vormgeven allemaal als de tweede is geboren.

Mijn borsten zijn nog steeds gevoelig, al een dag of drie nu. Ik heb net gekeken en ik zie ook wat blauwe aders. Omdat ik dit echt nooit heb, voel ik stiekem een beetje hoop. Ik probeer mezelf niet helemaal gek te maken maar ik heb wel een early test besteld, woensdag ga ik testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven