Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa koetjes wat top!!! Gefeliciteerd!!!

Picco en herinnering en bloem hè jammer :-(

Larv wat fijn! Tijd gaat hard, termijnecho alweer!

Vlavi ja heb er wat leuks van gemaakt! nu hopen dat ze een beetje aan het begin aan de beurt is anders wordt het een lange avond voor mij met wachten! Hoe is het inmiddels met jou?

Daanstje wat balen dat je je zo slecht voelt!! Ik snap wel dat het dan slim is open kaart te spelen, dan is er ook meer begrip als het even niet gaat. Fijn dat daar naar wordt geluisterd!
nolatjeee90 wijzigde dit bericht op 04-12-2020 13:18
22.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Herinnering schreef:
04-12-2020 08:54
Wow koetjes, gefeliciteerd!!! :jump: Je had één dag bloedverlies toch en daarna niks meer? Niet roodbloedverlies dan?
Afgelopen zaterdag had ik wat roodverlies, minimaal. Erna wat bruin, ook minimaal. Dit heb ik eerder gehad bij andere zwangerschappen. Wellicht een wat gevoelige baarmoeder?
Voor nu hopen dat het goed blijft gaan!

Dankje voor de felicitaties :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Koetjesenkalfjes schreef:
04-12-2020 10:25
Afgelopen zaterdag had ik wat roodverlies, minimaal. Erna wat bruin, ook minimaal. Dit heb ik eerder gehad bij andere zwangerschappen. Wellicht een wat gevoelige baarmoeder?
Voor nu hopen dat het goed blijft gaan!

Dankje voor de felicitaties :bigkiss:
Wat een geluk! Volgens mij is dat wel uitzonderlijk hoor :) Had/heb je verder symptomen?
Yaaayyyy gefeliciteerd Koetjes!!! Wat fijn!!

@Daanstje: kun je werk een beetje van je af zetten in het weekend? Hopelijk heb je niet teveel stress?

@Nola: wat leuk!! En spannend ook :heart: ik ben benieuwd of je snel aan de beurt bent en hoe de reacties zijn. Have fun!!
Alle reacties Link kopieren
Koetjes!!! Van harte!

Ik reageer later weer uitgebreid!
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer ook later uitgebreid maar voor koetjes: wat fijn! Gefeliciteerd en ik ga voor je duimen dat ukkie lekker blijft plakken! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Koetjes! Wat een fijne verrassing zo voor het weekend!
Alle reacties Link kopieren
https://ibb.co/ckknQNV

Ik wilde hem toch even delen. Niet met de eerste plas. Dus lijkt me een mooi duidelijke test :-D

Ik heb vooral een opgeblazen buik en met periodes wat krampen. Verder af en toe ineens een vlaag misselijk en rugpijn maar dat is minimaal beiden.

Dank voor de felicitaties. Super leuk om het alvast weer ergens te kunnen delen.

Nola ik heb je idee gestolen en ook een gedichtje geschreven om bij de pakjes voor onze ouders te voegen dit weekend. :-$
Alle reacties Link kopieren
Wauw, gefeliciteerd koetjes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd lieve Koetjes!! :heart:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Fijne sinterklaasdagen gehad allemaal? Ik ben benieuwd hoe het vrolijke nieuws is ontvangen :heart:

Vandaag is mijn NOD maar er gebeurt nog niks.. Die vroeger test gaf écht geen streep, maar ik vind het toch een beetje spannend nu er nog geen druppeltje bloed te bekennen is. Ik weet dat het gewoon komt vandaag of morgen, maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Spannend toch wel Vlavi! Hopelijk snel duidelijkheid.. voel je je anders dan normaal, of dat niet?

We hebben het hier nog niks gezegd tegen familie, dat willen we na de eerste echo tijdens Kerst doen. Dan moeten we ook wel iets gaan zeggen want ik loop alweer met een elastiek om de knoop van m'n broek heen..
Op m'n werk zijn ze vooral heel lief en zorgzaam, dus dat is super fijn :)

Hoe is het met de andere dames?
Wat fijn van je collega's Daanstje!! En knap dat je het zo lang voor je familie kan geheim houden. Spannend!

Ik voel me eigenlijk gewoon normaal, alleen die borsten voel ik dus al 2 weken, maar dat ik verder ook niet erger geworden ofzo.. voel me niet echt alsof ik ga menstrueren maar dat zegt bij mij niet zo veel.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Vlavi! Die vroege negatieve test hoeft natuurlijk nog niets te zeggen. Zo zie je wel bij Daanstje en bij mij. Ik hoop het zo voor je!

Fijn dat ze op je werk zo lief zijn Daanstje. Heb jij ook zo’n opgeblazen buik? Omdat je al een elastiekje om je broek hebt.
Wanneer had jij ook alweer de echo? De 21e toch?

Ik mag de 23e voor een echo. Fijn nog net voor kerst. Ik denk dan een week of 7 te zijn.
Gefeliciteerd Koetjes! Wat fijn dat je na alle onzekerheid toch een positieve test had! En ook super dat je nog net voor kerst een echo mag. Ik duim voor een Ukkie dat lekker blijft plakken!

Wat spannend Vlavi! Die vroege test zegt echt niet zo heel heel denk ik, dus wie weet hebben we er nog een zwangere bij.... Ben je wel eens later dan je verwachte NOD of niet?

Ik ben benieuwd naar hoe de Sinterklaas is gelopen voor degenen die een bijzonder gedichtje hadden! Vertel vertel :-D

Ik ben zelf zoals verwacht best verdrietig. Had vrijdag toch weer stiekem wat hoop, want ik had donderdagavond alleen een heel klein beetje oud bloed en daarna niks meer. Terwijl het normaal gesproken gewoon gelijk door gaat als het begonnen is. Vrijdag was dpo 13 en die 13e dag heb ik überhaupt nooit gehaald...dus vandaar de stiekeme hoop. Maar vrijdag tegen een uur of 17 uiteindelijk toch echt ongesteld geworden. Ik hoor het Kokoro al zeggen; je lichaam is ook geen atoomklok en dat is natuurlijk gewoon ook zo. Maar heb me het hele weekend gevoeld als het stampende kleine kind waar we het wel eens over gehad hebben. Het is kinderachtig maar ik vond/vind het gewoon zo oneerlijk!
Zo. Ook wel eens lekker om gewoon te kunnen zeggen, in het echte leven moet ik altijd zo verstandig zijn :-|
Nu op naar ronde 12...Het wordt denk ik weer tijd om de gynaecoloog eens te gaan bellen.
anoniem_63b12869d565c wijzigde dit bericht op 07-12-2020 20:34
Reden: M’n telefoon lag dwars, m’n eigen stuk was niet meegekomen
47.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koetjesenkalfjes schreef:
07-12-2020 19:59

Fijn dat ze op je werk zo lief zijn Daanstje. Heb jij ook zo’n opgeblazen buik? Omdat je al een elastiekje om je broek hebt.
Wanneer had jij ook alweer de echo? De 21e toch?
Ja, die buik is echt al aan het groeien, m'n broeken knellen.. maar ik weiger de positiebroeken nog.. Bij jou ook?
Nog even en m'n borsten passen ook niet meer in m'n bh, maar ben wel een halve kilo afgevallen, dus dat is wel lekker haha
Ik heb de 21e echo, fijn dat jij ook nog voor Kerst mag!
Alle reacties Link kopieren
Bloem het is ook oneerlijk! Waarom is het proces rondom kinderen krijgen niet gelijk verdeeld? En waarom moeten sommige lieve mensen zoveel geduld hebben? Of zelfs afscheid nemen van een wens die zo diep zit?

Je zegt weer tijd om de gynaecoloog eens te gaan bellen. Heb je hulp gehad bij het zwanger raken van Joppie?

Ja Daanstje, hier heb ik het gevoel alsof mijn buik al ineens, ploef, gegroeid is O_o Maar ik wil echt nog niet aan zwangerschapskleding!
Alle reacties Link kopieren
Bloem, herkenbaar, fijn he om het hier gewoon kwijt te kunnen!

Vlavi: spannend!

Koetjes en Daan: gewoon op de feestdagenkilo's gooien die dikke buiken haha!
@Bloem: dat vind ik niet kinderachtig hoor.. goed om je gevoelens niet op te kroppen, dat is namelijk gewoon klote :hug:

Heb net even getest want ik trek dat onzekere gevoel niet zo goed. Niks te zien, dus ik zet het uit mijn hoofd en wacht mijn menstruatie af.
Alle reacties Link kopieren
Volkomen logisch dat je je zo voelt Joppie! Het is gewoon ruk en als je lichaam je een beetje hoop geeft knetter je gewoon ook wat harder naar beneden.. sterkte meid! Hopelijk is de gym niet nodig, maar ik snap zeker dat je die in gaat schakelen!

Hè, balen Vlavi :hug:
Bedankt meiden voor jullie lieve woorden, dat doet een mens goed.
Ben nog steeds een beetje in de huilbui-modus (heb ik tot nu toe nog niet echt zo lang gehad) maar komt vast goed komende dagen.

@Koetjes: bij Joppie wel bij de gyn geweest inderdaad, al heb ik uiteindelijk geen hulp gehad. Ik ging erheen omdat ik sinds het stoppen met de pil (toen een maand of 9 ofzo) niet ovuleerde. Rond het moment dat ik de eerste afspraak had (paar maanden later) wel voor het eerst een ovulatie. Wel een lange cyclus, zo tussen de 43 en 48 dagen. Ik zou Clomid gaan krijgen om de ovulatie op te wekken/sneller te laten komen, maar omdat ik op het moment dat de gyn dat voorstelde dus net wel 2x een ovulatie had gehad, wilde ik het nog 1 cyclus aankijken... en toen dus zwanger geworden.
Blijkbaar heb ik eitjes die beter presteren onder druk :rofl:

@Vlavi: bah!! Hopelijk komt de menstruatie dan ook gauw zodat je echt helemaal zeker weet waar je aan toe bent
Ps: ik kan zelf niet in de tabel, maar mijn nieuwe NOD is denk ik 29 of 30 december.
Alle reacties Link kopieren
Bloem ik kan me je gevoel helemaal voorstellen.. je mag ook gewoon balen en verdrietig zijn!! Ronde 12 is niet niks. Maar heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen :heart: misschien voelen de eitjes de druk nu weer haha!!

Vlavi ah nee jammer!! Ik had echt goede hoop op een late positieve test :-(

Sinterklaas was heel erg leuk hier, van te voren kwamen er al een paar opmerkingen, ook omdat ik niet dronk natuurlijk. Heb het afgedaan met buikpijn haha. Dat is bij mij best geloofwaardig. Maar iedereen was heel verrast en ze vonden het prachtig! Dus dat was heel erg leuk. De tijd kruipt echt voorbij.. voor mn gevoel kan er nog zo veel mis gaan. Maargoed, we gaan het wel zien. Afwachten is het enige wat kan
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Bloem, kan me heel goed voorstellen dat je er echt even van baalt en verdrietig van bent, dat mag er ook zijn!
En voor jou hetzelfde Vlavi, klonk toch wel hoopvol qua symptomen. Stom dat al die kwalen zowel bij PMS als zwangerschap kunnen horen. Maar er is nog een beetje hoop zolang het niet doorzet!

Maria hoe gaat het nu met jou?

En kokoro, lukt het om een beetje afstand te nemen van het forum?

Wat leuk Nola dat de reacties zo mooi waren, lekker nagenieten.

Hoe voel jij je Koetjes? En hoe is meneer Koetjes er onder? Prachtige test al zo vroeg.

Fijn dat je voor kerst nog een echo krijgt Daanstje, en dat ze op werk zo begripvol zijn. Leuk om het dan rond de feestdagen met je familie etc. te delen :heart:

Hier gaat alles goed, 11 weken alweer vandaag. Ben wel extreem moe en merk dat ik dan ook meer misselijk ben. Maar het is nog goed vol te houden zo. Hopelijk vanaf 2e trimester weer wat meer energie. Heb inmiddels echt al een zichtbaar buikje (vorige keer pas >16wkn) en kreeg er zelfs een vrij directe opmerking over van iemand op werk.. Verbergen gaat dus al bijna niet meer. Nouja dat hoeft ook niet perse meer straks maar toch.. Zou zelf nooit iemand er zo op aanspreken.
larv-2 wijzigde dit bericht op 08-12-2020 20:57
Reden: aanvulling
2.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oja en Bloem, dat zou wel een knallend begin zijn van 2021. Mag wel na dit rare jaar!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven