Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk Aviendha, grappig en herkenbaar van je vader! Hoe voel jij je verder qua kwalen op het moment?

Fijn dat de krampen wat afnemen Daan, maar kan me voorstellen dat het een emotionele achtbaan is voor je. Wel fijn dat jij en man er ook hetzelfde instaan wat betreft meteen weer proberen. Hoop enorm voor je dat het snel lukt en dat het dan natuurlijk goed blijft gaan :heart:

Ik ben ook benieuwd Bloem en Picco!
Herinnering hoe gaat het met jou?

Hier vandaag weer een kloppend hartje mogen horen, heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je het hartje hebt gehoord, Larv! :heart: ik heb 8 jan de 11 weken echo, echt zin in.
s Avonds weinig eetlust, veel minder stoelgang dan normaal, en 's ochtends bijna geen plas zijn nog steeds mn enige kwalen. Ik moet gewoon veel drinken voor ik ga slapen maar ik vergeet het. Merk wel dat ik "iets" hormonaler word, gister was ik echt een monster. Ik wilde om 17:00 de rest van de kerststol opvreten en vriend wilde dat niet. Het was voor ontbijt, en daarbij gingen we over een uur eten. Ik heb -zacht uitgedrukt - heel onredelijk gereageerd. Achteraf schaamde ik me dood en heb ook sorry gezegd. Mijn arme vriend, doet super veel in huis en kookt bijna elke avond. En hij was totaal niet boos op me en vindt me nog steeds lief, haha.

Veel plezier op vakantie Daan, hopelijk kun je er lekker van genieten. Gaan jullie ergens in een huisje zitten?

En hoe is het met de rest vd meiden?

Kokoro, als je stiekem nog meeleest: ik ben ook heel benieuwd hoe het met jou gaat :redrose:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Hier alles goed! Inmiddels dpo 7, dus er worden nog geen symptomen gezocht want daar is het nog wel heel vroeg voor 😉 Heb ook niet het idee of heel erg de hoop dat het raak is, maar dat zal wel komen doordat het nu al de zoveelste ronde is. Zo’n gevoel van: waarom nu opeens wel, het zal wel niet.
Maar dat verandert komende dagen waarschijnlijk nog wel haha.

Gezellige kerstdagen gehad. Heb vlak voor kerst trouwens nog een nichtje bij gekregen, het 4e kind van m’n oudste broer :)
Heb me met kerst niet bepaald aan de mogelijk-zwanger eetregels gehouden: kerstavond tiramisu op (met drank en rauw eigeel) en 2e kerstdag een wijntje en carpaccio. Maar het was met ouders/schoonouders en wilde niet dat ze zouden denken dat ik zwanger ben terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet zo is... Als het al na dpo 7 was geweest zou ik dat niet zo gedaan hebben omdat er na de innesteling natuurlijk een bloedverbinding is, maar voor nu voelt het prima zo.

Wat fijn van de goede echo’s!

Nam Herinnering niet ook wat afstand? Of was het Vlavi? Die heb ik ook al een poos niet gelezen?

Roos, wat naar voor je dat je je nog zo slecht voelt. Komt dat vooral door de onduidelijkheid rondom je cyclus of spelen er nog andere dingen?

Daan, ik heb bewondering voor hoe je het ondergaat en erin staat. Zou de ziekmelding gewoon laten staan inderdaad, als je nu anders ook niet had kunnen werken. Dat zegt wat over hoe het met je gaat en dat het nu nou niet echt vakantie is...Hopelijk doen de paar dagen weg je goed!
Picco, zie op het nieuws de drukte in de verpleeghuizen en moet aan je denken omdat je vertelde over je baan. Wat zal het druk zijn! Red je het een beetje?
Ik moest wel een beetje grinniken om je verhaal Aviendha! Het klinkt inderdaad een beetje hormonaal haha. Maar ach, hormonen kunnen écht gekke dingen met je brein doen dus voel je er vooral niet vervelend over. En zo te lezen heb je een hele lieve vriend!
@Aviendha
Ik spiek af en toe nog mee hoor om te kijken hoe het met iedereen gaat! Misschien ben ik er vroeg bij, maar de 'snappiness' is me niet onbekend. Goed dat je het zelf inziet! Verder gaat het hier helemaal goed. Heb geen symptomen behoudens wat minimale krampjes/gezeur in de onderbuik, en gekrompen BH's (Lees=mijn borsten zijn 2 cups gegroeid). Merk wel een shift van angst van "niet zwanger kunnen worden" naar "ik wil zo graag zwanger blijven". Maar dat lijkt me menselijk.


Verder een grote zwaai :hello: naar alle lieve meiden hier. Hoop dat het goed met jullie gaat :rose:.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Larv! Een kloppend hartje horen zolang je nog niks voelt bewegen is heerlijk!

Haha Aviendha, die hormonen, wij noemen het hier hormonsters, want dat zijn het echt. Fijn dat je vriend er zo goed mee om kan gaan!

Logisch toch Bloem! Klinkt als een prima overweging die wij ook zo maken, het moet allemaal wel een beetje leefbaar en leuk blijven!
En wat leuk zo'n kleintje erbij in de familie! Gaat het vast nog meer van kriebelen :)

Leuk om af en toe nog wat van je te lezen Kokoro! Hopelijk blijft het zo goed gaan! Die borsten zijn wel herkenbaar. Na m'n bevalling toen ik stuwing kreeg werden m'n borsten zo groot dat ik m'n voeten niet kon zien (was die buik weg, gingen de dames nog even in recordtempo groeien). Terwijl ik normaal een kleine c cup heb.
Ik vond het fijn om nachts sportbeha's te dragen zodat ze minder pijn deden.

Wij gaan er even lekker uit, een huisje in het bos, met speeltuintje voor de deur. We gaan lekker eten bestellen, spelletjes spelen en wandelen en slapen (vooral dat laatste echt zoveel behoefte aan).
Gisteren nog even contact gehad met m'n lg en die wilde me sowieso nog even niet op het werk zien. Altijd fijn om even die stok achter de deur te hebben om ziek gemeld te blijven. Al voelt het ook alsof ik me aanstel, maar dat mag ik niet zeggen van man.
Gisteren dacht ik dat het bloedverlies over was, vanmorgen sta ik op en komt er nog even een golf naar buiten (nouja golf, dat is de minst ranzige beschrijving haha).

Ik hoop dat het bloedverlies snel over is zodat we weer actief aan de slag kunnen. Voor nu toch maar ovulatie testen besteld, zodat we gericht aan de gang kunnen, maar ook zodat ik m'n menstruatie kan gaan inschatten. Ik heb er zo'n hekel aan om daardoor te worden overvallen.

Zo dat was weer een ellenlange ego post, maar wat ik al zei, het is zo'n fijne uitlaatklep!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie even samen weggaan Daan, hopelijk kan je een beetje bijkomen en zelfs even genieten. Hoop dat het bloeden snel stopt en je een mooi ei kan ontdekken!

Fijn dat alles tot nu toe goed gaat Kokoro, familie enthousiast gereageerd of nog niet aan iedereen verteld?

Ik voel af en toe al hele lichte plopjes die ik herken van vorige keer :heart:
Helaas is er wel iets afwijkends uit mijn bloedonderzoek gekomen (waarschijnlijk niks ernstigs maar moet toch even verder onderzocht worden dus dat is wel spannend)
Alle reacties Link kopieren
Bloem 9 dpo inmiddels vandaag.. spannend!! :-D

Daanstje geniet van je daagjes weg, even lekker uitrusten en met het gezin zijn, heerlijk! En hopelijk stopt het bloeden inderdaad gauw en kunnen jullie opnieuw beginnen.

Larv wat leuk die plopjes! Nog even en het worden keiharde schepjes haha. Vervelend dat er wat uitgekomen is! Uit de nipt of uit het standaard bloedonderzoek? Dat het waarschijnlijk niets ergs is stelt wel gerust.

Mijn termijnecho was gister goed, 20 juli is de uitgerekende datum geworden! Vandaag bloed geprikt voor de nipt, die vind ik nog wel even spannend.

Fijne jaarwisseling iedereen alvast!! :hello:
Alle reacties Link kopieren
wat fijn Nola! Mooie datum (:
De uitslag van de NIPT verwacht ik deze week of begin volgende week, ik was een beetje laat met prikken deze keer
Het gaat om de reguliere bloedtest, maar ben inmiddels gebeld en er zijn geen gevolgen voor de zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wat fijn!! Toch weer een last van je schouders! Ga je net even wat lekkerder het nieuwe jaar in :-D
Fijn Larv, van die zorgen op de achtergrond zijn echt niet prettig. Ontspannen de jaarwisseling in :)

En goed nieuws Nola, van de termijnecho! Hetzelfde geldt voor jou dus, heerlijk om dat ukkie goed en wel te zien zijn daarbinnen.

Hier idd dpo 9, maar met de welbekende buikpijn en lichtbruine afscheiding. Dus dat zal wel hetzelfde betekenen als alle andere keren helaas.
Alle reacties Link kopieren
Blegh Bloem! Geef de hoop nog niet op! Maar jij weet na een aantal rondes natuurlijk ook wel een beetje hoe het in elkaar zit... hoop toch dat je het mis hebt!

Gelukkig Larv! Dat is wel heel fijn dat er niets aan de hand is.

Wat fijn Nola, dat de termijnecho goed was!

Ik heb wat ‘schrik’ voor de termijnecho. Bij onze zoon hebben ze tijdens de termijnecho een zeer ernstige afwijking gezien. We hebben weken met grote zorgen gezeten. Kindje zou overlijden in de buik. Wonder boven wonder heeft het zich opgelost. Dit kon, maar was een onwijs kleine kans.
Maar hierdoor kijk ik anders naar de termijnecho merk ik. Wat meer gespannen. Al realiseer ik me ook dat de kans veel groter is dat alles goed is, gelukkig!
Lieve Septemberclub,

Alvast een heel gelukkig nieuw jaar gewenst! Ik hoop voor jullie dat al jullie dromen en wensen uitkomen, en dat het een gezond en vruchtbaar nieuw jaar wordt🍀!
Alle reacties Link kopieren
Ah Kokoro! 'Septemberclub' klinkt lief!

Ik moest ook even aan jullie denken, zo blij met dit topic nog steeds :)

Ik heb alles bijgelezen. Maar even niet de tijd om op alles te reageren, sorry!

Daan, hoop dat je vakantie je goed doet.

Bloem_Joppe, balen, kan je de hand schudden, ik merk ook aan alles dat ik ongesteld word :)

Betreft alle klachten/echo's/kerststol-hormoon oorlogen: heerlijk om te lezen!

Knip
piccobellobv wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:13
41.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed om weer eens wat van je te horen Picco, klinkt heftig op je werk! Zorg goed voor jezelf, en hopelijk zijn omstandigheden als deze eenmalig en heel gauw voorbij!!

Jij ook Kokoro, leuk dat je af en toe even komt buurten!

Ik snap dat je veel minder onbevangen de termijn echo in gaat na zo'n ervaring bij jullie zoon Koetjes! Hopelijk gewoon een mooie echo van jullie nieuwe spruit!!

Fijn Nola een mooie echo! Toch een mijlpaal als je daarmee je eerste trimester kunt afsluiten!

Oww Bloem, ik snap dat je incalculeert dat het deze ronde dus niks wordt. Weet je nog of je dat bruinverlies ook had bij je eerste zwangerschap? Wanneer ga je testen mocht er niks gebeuren?

Iedereen een heel mooi 2021 gewenst waarin dromen mogen uitkomen :heart:
Wij vieren een extra feestje, bloedverlies sinds gisteren gestopt, dus vroeg naar bed en daar het nieuwe jaar vieren :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Balen bloem!! heeft het al doorgezet?

Begrijpelijk picco dat je het even heel druk met andere dingen hebt. Hoop van harte dat het snel weer wat rustiger wordt.

Ja wat ongelofelijk spannend dan Koetjes, kan je er meer over vertellen wat er vorige keer te zien was of is dat te herkenbaar? Hopen op een onbezorgde echo deze keer.

Wat fijn Daan! Klinkt als een goede start van het nieuwe jaar :yes:

Hier een goede NIPT dus dat is mooi nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Larv, dat is mooi nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Larv, goed nieuws!

Bloem en Picco, hebben jullie al meer duidelijkheid?

En jij Roossie? Inmiddels al een ei kunnen vinden?

Hoe is het met de andere zwangere dames?

Hier gaat het heel wisselend, ene moment ben ik rustig en kan ik positief en hoopvol de toekomst in kijken. Het andere moment word ik overvallen door verdriet en angst, bang dat ik nooit meer zwanger zal raken of dat ik nooit meer blijvend zwanger zal zijn...
Maar ook verdriet om m'n lege buik, ik vind het hard werken dit rouwproces..
Morgen komen we weer thuis van vakantie en ga ik beginnen met de ovulatie testen, ik heb af en toe nog een beetje bruin verlies. Woensdag na controle bij de gynaecoloog, hopelijk is alles leeg en schoon.
Alle reacties Link kopieren
Septemberclub: een gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst 😊 Ik hoop dat het een heel speciaal jaar voor ons allemaal wordt. Ik heb mijn zorgverzekering er in ieder geval al op aangepast :loveit:

Voor alle zwangeren (die echo's hebben gehad): wat fijn dat het tot nu toe over het algemeen genomen goed gaat. Ik hoop met jullie mee dat de zwangerschappen zich goed blijven ontwikkelen.

Daanstje: heel veel plezier met je vakantie, ontspan en geniet zoveel als je kan, je man klinkt superlief :)

Bloem, picco, roossie, vlavi: hoe gaat het met jullie?

Ik heb hier wat afstand genomen inderdaad de afgelopen maand. Het heeft me op zich wel goed gedaan, ik heb geen ovulatietesten gebruikt dus geen idee wanneer mijn ovulatie was. Ik ben heel netjes op 1 januari ongesteld worden :sigh: Ronde 5 mislukt, maar als ik in maanden tel start ik nu met maand 5. Ik heb het erg echt moeilijk mee en word verdrietig van het feit dat 70% van de koppels binnen 6 maanden zwanger is en wij daar waarschijnlijk niet bij horen. Mijn man kan het nog steeds scharen onder "pech", wat me goed doet, maar het wordt gevoelsmatig steeds nijpender. Mijn googlezoektochten zijn nu verschoven van inzicht krijgen in het ontstaan van zaad- en eicellen tot innesteling naar dna-schade in het reproductiesysteem. Erg vermoeiend en het maakt me paniekerig.

DUS ik ga deze (en volgende) maand weer geen ovulatietesten gebruiken. Vind het moeilijk maar ik moet er echt even wat losser in gaan leren staan. Afgelopen maanden hebben man en ik dagelijks seks gehad, komende twee maanden doen we het om de dag.

Wat een gestress. Maar ik heb nog steeds goede hoop dat het binnen afzienbare tijd gelukt is :)
Alle reacties Link kopieren
Heel erg pittig hoor Daanstje, lijkt me zo lastig om ineens een lege buik te hebben en weer van voor af aan te moeten beginnen.. Echt duimen dat alles weg blijkt te zijn bij de nacontrole en dat jullie snel weer kunnen proberen! Ik heb goede hoop in ieder geval als ik het zo lees :)
Alle reacties Link kopieren
Iedereen nog de beste wensen voor 2021!

Fijn om te lezen dat het bij de zwangeren goed gaat, dat is mooi positief 2021 beginnen :).
Ook fijn dat de NIPT test goed was Larv.

Daanstje, hoe is het nu met jou? Alles een beetje een plekje kunnen geven?

Op dag 28 nog geen ei gevonden, was er toen zo klaar mee dat ik gestopt ben met testen. Ik zit inmiddels alweer op CD 40 maar nog niet ongesteld :(. Als er dit weekend nog geen teken is van menstruatie nog maar eens een test proberen. (had er al 1 gedaan en die was hartstikke wit).
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen allemaal! Dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden.

Fijn bericht met de goede echo’s en NIPT!
@herinnering, heb je een regelmatige cyclus nu? Dan is je ovulatie misschien wat beter in te schatten en heb je ook geen testen meer nodig. Het schijnt voor de zaadkwaliteit ook beter te zijn om niet elke dag seks te hebben.
Toevallig vorige week 4 handen op 1 buik gezien, ongelooflijk hoe die meisjes altijd “ongepland” door de pil heen van 1x seks zwanger raken.

@picco, heftig de impact van COVID op de zorg. Zie het ook in mijn eigen werk (zorg gerelateerd), hoop echt snel dat het weer wat rustiger wordt. Snap echt niet hoe mensen kunnen denken dat COVID verzonnen is om nanochips te kunnen inspuiten :facepalm: . Inmiddels al ongesteld geworden?

@bloem, en jij , al ongesteld geworden of stiekem al getest?

@Daanstje, ontzettend lastig die mixed feelings, maar fijn dat je ook goede dagen hebt! Doe je ook nog zwangerschapstesten om te kijken of de HCG afneemt / verdwijnt? En je weet maar nooit, wie weet is het gelijk weer raak deze ronde!

@Roossie wat vervelend die lange cyclussen, ook herkenbaar. De eerste maanden na stoppen met pil had ik ook cycli van >40 dagen, maar na 5 mnd normaliseerde dat wat meer naar ongeveer 34 dagen. Had je al eens naar de huisarts gebeld? Lange cycli kunnen ook door PCOS veroorzaakt worden.

Afgelopen week ben ik lekker vrij geweest. En afgelopen zaterdag op CD 21 een positieve ovulatietest. Gisteren had ik ook de hele middag buikkrampjes. Voor mijn zwangerschap voelde ik nooit de ovulatie, maar nu echt heel duidelijk! (Of het is toeval...)
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik kan me je gevoelens goed voorstellen Herinnering! Om de dag seks doen we hier ook, dat vind ik zelf ook wat prettiger dan verplicht elke dag ofzo, en als we tussendoor heel erg zin hebben doen we het gewoon ook.
Het moet wel leuk blijven allemaal.

Pff balen Roossie, die onzekerheid en onduidelijkheid..

Fijn dat jij je ei weer gevonden had Vera! Die krampjes herken ik wel van rond de ovulatie. Maar ik voel ze ook alleen als we bezig zijn met zwanger worden.

Ik doe idd nog zwangerschapstesten, net nog 1 gedaan en die was gewoon nog hartstikke positief. Wel minder dan een week geleden, toen knalde de teststreep er eerder af dan de controle streep, dat was nu gelukkig niet meer zo.
Maar ik baal wel, want met zoveel HCG zal er ook nog geen eisprong komen.. ik heb echt veel te weinig geduld.. deze fase voelt echt als een heel stom niemandsland..
Alle reacties Link kopieren
Roossie, wat vreselijk irritant moet dat zijn.. :( welke ovulatietesten gebruik je? De ene test is wat gevoeliger dan de andere, de ovulatietesten van de Action zijn heel gevoelig en misschien meer geschikt voor jou?

Vera, ik heb inderdaad een vrij regelmatige cyclus tot nu toe maar mijn ovulatie wisselde nog wel (toen ik testen gebruikte). Dus wij hebben maar gewoon de hele cyclus door om de dag seks, tenzij we echt geen zin hebben. Moet idd wel leuk blijven zoals Daanstje ook aangaf.

Wat goed dat je nu zeker weten op de wachtbank zit! Spannende dagen... Toch fijner vind ik als je symptomen hebt die je kan plaatsen binnen je cyclus haha.

Daanstje, vervelend dat je nog steeds positieve zwangerschapstesten hebt. Kan me voorstellen dat je er nu gewoon echt klaar mee en vanaf wil zijn.

Heeft me trouwens goed gedaan om te horen dat jullie om de dag seks hebben! Kan het dus ook nog zijn dat de sperma onvoldoende tijd heeft gehad om te herstellen afgelopen rondes :sherlock: Nieuw uitprobeersel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven