Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
@Herinnering, heel erg herkenbaar, mijn zoektocht begint ook te verschuiven naar wanneer het verstandig is naar de huisarts te gaan e.d. Fijn dat je man er zo nuchter onder is. Ik merk dat het bij ons wel wat druk op de relatie zet, had een veelste romantisch idee van dit proces. Mannen zijn hier heel anders mee bezig joh.... en joh, ik zou tekenen voor om de dag sex. Dat redden wij al niet... word daar ook wel moedeloos van...

@Daan, heftig hoor, ik hoop dat je woensdag goed nieuws krijgt en dat dat dan ook misschien wat 'afsluiting' geeft, of voelt dat niet zo?

@Roos, lastig, heb je tot nu toe wel steeds getest?

@Vera, spannend, ben benieuwd of het echt een ovulatie was!

Ik ben definitief ongesteld, dus ik zal weer eens kijken of ik in die kuttabel kan zooien, onding :facepalm: . Viva forum is echt beroerd, of ik ben gewoon ongesteld en haat alles, dat kan natuurlijk ook :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je ongesteld bent geworden Picco :( Op naar de volgende poging. Het is idd echt opvallend dat mannen er veel losser in kunnen staan. Alhoewel het vast per man verschilt :biggrin: Ik lees online dat zelfs om de 2-3 dagen seks hebben voldoende hoort te zijn om binnen een jaar zwanger te raken, dus niet gevreesd :) Het wordt in ieder geval inmiddels voor ons wel een proces van de lange adem.(of ben ik nu aan het overdrijven? :roll: )
Alle reacties Link kopieren
@daanstje, wat vervelend dat de testen nog steeds positief geven.. is dan ook lastig inschatten wanneer je er weer voor kunt gaan.

@picco, vervelend dat je ongesteld bent geworden :(. Ik ben nu ook ongesteld geworden, deze keer een cyclus van 40 dagen. Vind het nog steeds raar dat ik dit keer geen eisprong heb gevonden tot aan dag 28, anderzijds fijn dat ik nu wel ongesteld ben. (heb jou ook alvast naar beneden gezet in de tabel ;), hoef je alleen de datum aan te passen, maar het hopelijk iets minder erg om te doen :) ).

@herinnering, heel herkenbaar wat je zegt. Ik ben super onzeker over de hele situatie en of alles dus wel goed werkt, terwijl manlief maar blijft zeggen alles komt goed. Heel lief natuurlijk, maar als perfectionist soms heel lastig. Ik vind om de dag een prima graadmeter tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Roossie: dubbel dat je ongesteld bent geworden zeker, maar in ieder geval weer een nieuwe ronde, nieuwe kans. Ga je weer ovulatietesten gebruiken?

Daanstje: vandaag heb je de nacontrole gehad toch? Hoe is het gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend die onzekerheid die je krijgt. Ik herinner me dit ook erg van onze eerste. Toen ook de 7e ronde opeens wel zwanger (zonder symptomen of dat we iets anders deden dan anders). Het blijft toch een kansspel. Geef het niet te snel op dames, de kans dat het de komende maanden nog lukt is echt groot!
Wij hebben zowel vorige keer als nu denk ik gemiddeld om de dag seks gehad in de vruchtbare periode (als ik terugkijk naar de maanden waarin het raak was).
Ik denk dat het voor de mannen toch wat minder concreet is af en toe, die zijn niet elke dag bezig met alle symptomen die ze wel of niet voelen gevolgd door de teleurstelling als het dan toch niet raak is nadat je het gevoel had van wel.
Wel fijn als je er samen over kan praten, en misschien ook juist over de onzekere gevoelens die je er bij krijgt af en toe.

Ja Daan, hoe was de controle?

Hier alles goed, begin februari de 20 weken echo en dan horen we ook het geslacht. (vorige keer al met 14 weken dus vind dit ook weer een soort lange wachtbank).
Volgende week voor het eerst testen op zwangerschapsdiabetes, duimen dat het goed gaat deze keer.
Alle reacties Link kopieren
Balen Picco en Roossie! Wat gek dat je dan toch je ei niet hebt gevonden ook.
Op zich is alles tot een jaar gewoon normaal, maar kan me voorstellen dat je met het halfjaar in zicht wel ongerust wordt..

Wat gaat het hard bij jou Larv! Snap dat je baalt dat je tussendoor geen pretecho kon maken. Ik heb daar bij zoon ook enorm van genoten. En het was een fijne geruststelling tussen de termijnecho en 20 weken echo in toen ik nog niks voelde..

Controle was goed, alles was schoon. En heb sinds zondag ook geen bloedverlies meer gehad. Ze zag nog iets verdikt baarmoederslijmvlies, maar dat scheen normaal te zijn na een miskraam.
Moet alleen opletten dat ik na m'n komende menstruatie geen spotting klachten krijg, dan zou er nog wat kunnen zitten. Door dat verdikte baarmoederslijmvlies kon ze niet controleren op kleine restjes.

Ik denk nu dus vruchtbaar cervixslijm te hebben/krijgen. Maar dat lijkt me zo gek met nog positieve testen en dat verdikte baarmoederslijmvlies. Dus morgen nog maar een zwangerschapstest en dan de ovulatie testen er ook maar tegen aan gooien. We gaan gewoon lekker om de dag seks hebben, heb ik de afgelopen weken (toen het niet mocht ivm miskraam) sowieso wel gemist.
Alle reacties Link kopieren
@Larv, 20 weken alweer bijna, gaat echt hard!

@Daanstje, hopelijk blijft de spotting straks uit. Wel fijn als je weer ervoor kunt gaan.

Ik ga deze ronde wel weer voor ovulatietesten gebruiken en ook weer tarwekiemolie (toen ik dat de vorige keer gebruikte kon ik mijn eisprong overduidelijk vinden, afgelopen ronde niet gebruikt en niks gevonden). En blijf optimistisch hoor, als het van het zomer nog niet is gelukt, dan ga ik me toch zorgen maken...
Alle reacties Link kopieren
Roossie wat vervelend dat je geen eisprong kan vinden! Kan het zijn dat je misschien een hele korte piek hebt en dat je hem dan mist als je 2 dagen om dezelfde tijd test? Ik heb dat wel eens voorbij zien komen hier.. dat sommigen daardoor soms 2x per dag testen. Hopelijk deze ronde meer geluk!

Herinnering en pico ik kan me voorstellen dat je er ziek van wordt en ongeduldig. Ook al is het nog niet eens super lang, voor je gevoel is dat het zeker wel!!

Daanstje wat fijn dat het er goed uit zag! Nu weer lekker aan de slag. Wel een beetje verwarrend allemaal ja haha. Nog een test gedaan? Wel fijn om met een negatieve test te starten dan kan er ook geen twijfel over bestaan als hij weer positief is!

Larv wat fijn dat het goed gaat! Hopen op een gunstige uitslag volgende week.

Hier alles prima. Ik wacht op de uitslag van de NIPT, nog best even spannend! Ik ga er ook vanuit dat onze geplande geslachtsecho van eind Jan niet doorgaat omdat de lockdown wordt verlengd. Opzich vind ik dat niet erg, dat kan best wachten. Alleen vind ik van 11 tot 20 weken geen echo wel echt heel erg lang en maakt me behoorlijk onzeker! Zeker als je niks voelt, vraag ik me echt af of alles nog wel goed gaat. Zeker ook omdat je steeds meer begint te regelen en steeds meer mensen het weten. Ach, luxe problemen vergeleken degene die wachten op een zwangerschap natuurlijk, maar toch!

Aviendha hoe is het met jou?
Hee dames, de beste wensen nog allemaal!

Ik heb even teruggelezen, wat ontzettend verdrietig Daanstje, hoe gaat het met je?

@Kokoro, van harte! Fijn zeg, na al het proberen.

Ik zit in mijn 3e NOD. Laatst wel een keer 1 dag over tijd geweest en toen werd vervolgens toch gewoon ongesteld. De maanden daarvoor klopte mijn menstruatie het op de dag nauwkeurig steeds, ik werd standaard op maandag ongesteld, de vorige keer dus op dinsdag en nu is het donderdag en wacht ik er nog op.
Vorige keer vond ik het best spannend en heb ik ook getest, nu durf ik dat niet omdat ik denk dat het toch wel weer niks zal zijn. Die teleurstelling elke keer doet toch wel wat met je.. vandaar dat ik hier ook een tijdje niet geschreven en gelezen heb denk ik.

Vanaf wanneer zouden jullie gaan testen? Ik denk dat ik nog even wachten, heb totaal geen symptomen ofzo. Niet eens gevoelige borsten en die had ik de vorige keer zelfs toen het vals alarm was :zzz:
Nou, ik zit alweer om niks te janken bij een suffe serie dus ik zal wel snel ongesteld worden vermoed ik :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Vlavi wat spannend!!! Je kan ook mega emo worden van zwanger zijn hoor, dus wat mij betreft geeft het hoop. Ik vind het knap dat je nog niet getest hebt, ik zou het morgen lekker doen. Je bent nu toch al in onzekerheid :-P ik voelde trouwens aan alles dat ik ongesteld ging worden (zelfde buikpijn, verder nergens last van) en was toch zwanger. Het is zo lastig dat het allemaal zo op elkaar lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Eens met Nola hoor Vlavi! Pas na 6/7 weken ging in me echt anders voelen.
Als ik jou was geweest had ik gisteren al getest, haha


Nola, je hebt tussendoor toch wel controle bij de VK? Dan kun je iig het hartje nog even horen, geen mooier geluid dan dat :)

Ik heb nog nooit gehoord van tarwekiem olie Roossie, ondersteunt dat je eisprong ofzo?

Zwangerschapstest neemt lekker af! Het was vanmorgen een streepje waar ik op een NOD blij van zou worden. Dus ik hoop ik van het weekend een witte test heb! Vruchtbaar slijm was weer over, was vast een grapje van mijn lijf :facepalm:
Nou, mooi een slechte grap dan... :hug:


Als ik morgen niet ongesteld word ga ik wel een test halen denk ik. Het is dat ik er geen in huis heb hoor, anders had ik wel getest. Misschien stom maar ik heb het gewoon even gehad met de teleurstellingen dus ik stel het lekker uit #kleuter :)
Alle reacties Link kopieren
Vlavi, jeetje ik vind het toch wel heel hoopgevend klinken hoor! Knap dat je je kan bedwingen.

Nola, zou voor mij ook veelste lang zijn om gerust te blijven. Lijkt me lastig als je ook niks voelt inderdaad, dan is bevestiging om de zoveel tijd wel fijn om te krijgen.

Daans, gelukkig loopt de test af. Hoe gaat het nu met je?

Roossie, interessant dat je wel je ovulatie gevonden had toen je tarwekiemolie had gebruikt. Ik ga eens even googelen wat tarwekiemolie doet, heb het vaker voorbij zien komen. Jouw insteek (in de zomer pas ongerust worden) vind ik een goeie, ik doe met je mee ;)
herinnering wijzigde dit bericht op 07-01-2021 21:40
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Herinnering schreef:
07-01-2021 18:38

Daans, gelukkig loopt de test af. Hoe gaat het nu met je?
Ups and downs.. gisteren echt enorme ruzie met man gehad omdat hij zo nonchalant en laconiek deed in mijn ogen over de miskraam, weer zwanger worden enzo. Bleek dus dat hij dat zo deed omdat hij mij niet nog verdrietiger wilde maken met zijn verdriet. Ben blij dat we dat uitgesproken hebben.
Vandaag heb ik wel echt een off-day, moe, chagrijnig, veel huilen. Ik mis het zwanger zijn en m'n buik voelt leeg, het is een raar rouwproces, rouwen om iets wat nog niet tastbaar was maar al wel zo geliefd.
Maandag ga ik weer opbouwen met werk, maar heb er nog geen zin in. Toch denk ik dat het me kan helpen me weer nuttig te maken en het idee te krijgen dat ik iets zinvols toe voeg.
Ik heb gelukkig een heel meelevende nieuwe manager, en heb afgelopen week ook in mijn nieuwe team gedeeld waarom ik nu ziekgemeld ben. Ik krijg tijd en ruimte om m'n eigen herstelproces vorm te geven, dus dat is fijn.
Doordat ik er zo open over ben heb ik wel heel mooie gesprekken gehad met mensen over miskramen die zij ook hebben gehad. Dat geeft toch ook troost.

Tot zover mijn emo-moment. Ik duik op de bank met thee en chocolade en sta toe dat ik me vandaag nog even heel zielig voel. Morgen weer een schop onder m'n kont.
Groot gelijk Daanstje, volgens mij mag jij je zo lang rot voelen als nodig is. Fijn van je collega's.

Ik ben zojuist ongesteld geworden uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je toch ongesteld bent Vlavi!!

En Picco, die tabel is sowieso ruk. Dat gepriegel met die html. Door die wachtwoord ellende (van de week stonden er weer allemaal troll topics van zwanger accounts) doet in het uitgerekend-in topic 1 iemand het bijhouden, vindt het stiekem wel chill.

Hoe gaat ie vandaag met je Daan?

Ik heb allemaal updates over werk en mn echo maar ik merk dat ik niet meer ongedwongen details hier openbaar wil neerzetten omdat ik nu ook praat over alle details tegen mn vrienden. En aangezien iedereen en zn moeder tegenwoordig mensen lijkt te kennen die zwanger zijn (of zelf zwanger zijn) ben ik bang dat er wel meer mensen hier lezen en ze me herkennen. Niet dat ik nou zulke rare dingen op viva zet maar vind het toch niet chill.
Dus ik hou het algemeen: mijn echo vandaag ging goed. De baby was erg beweeglijk :flirting: Ik ga het na het weekend op werk vertellen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Vlavi, je hebt dan toch hoop met zulke symptomen!

Wat fijn van de goede echo Aviendha! Over 3 weken dan de termijnecho?

Een digitale knuffel voor jou Daan, niet te streng zijn voor jezelf. Hopelijk heb je toch nog een fijn weekend.

Ik heb deze week wat meer last van stemmingswisselingen volgens mij, af en toe flink chagrijnig en dat ben ik normaal nooit. En super vergeetachtig, heb deze week al 2x bij de kassa gestaan om tot de conclusie te komen dat ik geen pinpas mee hebt etc. :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Larv ik had gister de termijnecho! Ben nu 11+3 ;) dus over 6 weken de 20 weken echo.

Haha, die pinpas. Wel balen. Ik merk dat ik soms namen verkeerd zeg of bijv. een simpele som bij een gezelschapsspel fout doe
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
@Daanstje, pittig proces zit je in hoor.. wat goed van je dat je zo open bent, zo te lezen heb je fijne mensen om je heen. Ik denk dat weer aan het werk gaan ook kan helpen bij de verwerking, even wat anders aan je hoofd hebben kan wonderen doen. Maar dan moet je wel je hoofd erbij kunnen houden.

@Vlavi, shit wat jammer! :(

@Aviendha, aaah vast geweldig om een beweeglijke baby te zien op de echo. Veel plezier/succes met vertellen op je werk!

@larv, haha dat moeten wel zwangerschapskwalen zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry haha, zo zie je maar weer dat ik lekker verstrooid ben! Heel fijn, een goede termijnecho :-D
Alle reacties Link kopieren
Hahaha larv, wat een heerlijke klachten!

@Vlavi, balen....

@Aviendha, lekker zo'n goede echo!!

@Daan, fijn dat je op werk zoveel ruimte krijgt, vind ik echt bijzonder.

@Nola, wanneer verwachten ze de uitslag van de NIPT?

@Herinnering, ik vind niet dat je overdrijft, vind dat zelf ook, maar officieel is er niks 'lang' aan als het nog binnen het jaar is dus vind dan can mezelf dat ik nog niet mag zeuren haha

@Roos, ik ga ook werken met ovulatietesten nu. Hoe vaak test jij?
Larv, hoe reageert je omgeving op je moodswings, is er een beetje begrip voor of is het gewoon kak?

Die pinpas, wat erg haha. Ben je nog welkom in de winkel? Jaren geleden toen ik nog puber was heb ik ooit een halve band vol boodschappen moeten achterlaten omdat ik mijn geld was vergeten, ohhh wat vond ik dat ongemakkelijk :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
@Aviendha, fijn dat de echo goed was. Succes met vertellen op het werk deze week!

@Daanstje, wat een vervelende rollercoaster waar je in zit :(. Hopelijk krijgt alles snel een plaatsje...

@Larv, hahaha, ongemakkelijk met die pinpas, maar allemaal voor het goede doel toch ;).

@herinnering, of de vorige keer echt heeft geholpen weet ik niet, alleen kon ik toen mijn eisprong wel vinden en was die eerder... zie nu trouwens dat ik teunisbloemolie heb (van holland & barret).

@picco, ik test vanaf dag 10 en dan 1 keer op een dag, bij de piek 2 keer op een dag. Ik gebruik de testen van easy@home in combinatie met de premom app, ideaal want die geeft precies aan dat ik moet testen en hoe vaak op een dag :). En die testen zijn ook nog een beetje betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Op werk hebben ze heel fijn gereageerd! Ben erg blij en opgelucht.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven