Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden!
Herinnering, ik heb meestal een cyclus tussen de 28 en 31 dagen, heel soms een kleine uitschieter naar 33. Maar aan m'n buik te voelen verwacht ik morgen of overmorgen wel ongesteld te worden. Laat maar weer komen na een negatieve test. Kunnen we weer door..

Sorry voor de ego post meiden.. Later lees ik even wat uitgebreider bij en reageer ik verder. T zit me nu even te hoog..
Alle reacties Link kopieren
Vind niet dat je veel egopost hoor Daanstje. Dit zijn heel vervelende dagen. Ik hoop voor je dat je snel je rust weer kan vinden :hug:
Alle reacties Link kopieren
Daan: dat snap ik, mag toch gewoon! Is gewoon klote dit.

Heb de rest bijgelezen, maar ff geen puf om te reageren. Ben zo moe en misselijk, nergens zin in ;)
Alle reacties Link kopieren
Daanstje, wat zit jij de hele tijd in een emotionele rollercoaster :(. En snap helemaal dat je dan even niet blij kan zijn en 'ego' post plaatst! Dat mag, en het is juist zo fijn dat het hier kan.

Vera, lekker weer aan de klus dus ;)

Herinerring, spannende tijden dus weer, maar snap wel dat je pas gaat testen na NOD... is tot nu toe toch het meest betrouwbare.

Aviendha en Nola, oke, scheelt 2 weken maar beiden gewoon al op de helft! Tijd gaat echt snel!

Picco, wat vervelend dat je zo misselijk bent, hopelijk neemt dit snel af. Ben benieuwd hoe je cho gaat!

Hier had ik even een spannend weekend. Vrijdag had ik ineens wat bloedverlies, maar niet felrood. Werd er super onzeker van en vooral bang dat het door zou zetten. Gelukkig stopte het vrijdagavond ook al en de rest van het weekend nergens meer last van gehad. Nu alleen enorme last van obstipatie... hoopte zo dat die kwaal uitbleef bij mij :(.
Alle reacties Link kopieren
Enorm balen Daanstje, snap heel goed dat je even genoeg aan jezelf hebt.

Vervelend van je kwalen Picco, hopelijk nemen ze de komende weken weer wat af. Wanneer heb je de eerste echo?

Oh wat spannend Roossie, dat bloeden zou dan ook best eens gevolg kunnen zijn van de obstipatie! Misschien bij persen een klein vaatje geknapt. Hopelijk ben je er snel weer van af.

Hier verder weinig nieuws. Af en toe wat last van spierpijn/bekken maar zolang ik rustig aan doe blijft het binnen de perken (:
Alle reacties Link kopieren
Wow dat lijkt me spannend inderdaad Roossie. Is het bloeden helemaal verdwenen? En lukt het je om het los te laten?
Alle reacties Link kopieren
Ja het was gelukkig dezelfde avond alweer voorbij.
Gelukkig kon ik het snel weer loslaten, maar was nog wel wat zenuwachtig de rest van het weekend hoor. Maar toen er niks meer bij is gekomen was ik wel gerustgesteld.
Ik had vrijdagmiddag een redelijk intensieve les gehad met mijn paard dus denk dat er idd een adertje of iets is gesprongen.

@picco, hoe was je echo?
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig! Geen reden tot zorg dus :)

@picco, ik ben ook benieuwd naar je eerste echo!
Alle reacties Link kopieren
@Daans wat klote, ik snap helemaal dat je je zo verdrietig voelt. Na de miskraam lijken die menstruaties me juist extra kut. Hoop zo voor je dat het nu snel raak is!!

@Herinnering ik weet het geslacht niet, en hebben besloten dat we er morgen bij de 20 weken echo niet gaan achterkomen ;) houden het een verrassing! Ik zeg "hij" omdat het makkelijker is dan "hij/zij" of "de baby". Maar ik heb geen voorgevoel ofzo!

@Roossie bloedverlies kan heel goed met obstipatie te maken hebben. Staat ook als reden op sites van verloskundigen. Je moet niet alleen hard persen waardoor er iets kan knappen, er kan ook gewoon wat beschadigen omdat die keiharde ontlasting er langs moet en het allemaal krapjes is. Ik had bloedverlies bij 10 weken, op oud en nieuw, vlak voordat we naar mn zus gingen.
Zat ik daar de hele avond depressief te wezen, ik dacht dat het weer mis zou gaan. Hele tijd naar de wc checken. Maar het hield vanzelf weer op die nacht, kwam hoogstwaarschijnlijk door de obstipatie.

Bij mij hielpen de obstipatie tips trouwens echt! Pruimen roosvicee en lijnzaad. Lijnzaad gooi ik nu door mn ontbijt (ontbeten altijd al yoghurt met fruit en havermout dus geen lastige aanvulling), en drink elke dag wel een paar glaasjes roosvicee. En soms zelfs roosvicee door het ontbijt, dat noemen we hier nu het superpoepontbijt whaha.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Spannend Aviendha, een extra verrassing bij de geboorte :)

Ik ben ongesteld geworden. Echt jammer, ik had goede hoop deze cyclus. Ik trek me even terug van hier.
Alle reacties Link kopieren
Balen herinnering, snap ik goed!

Mijn echo was goed, hartje gezien :)
Heeee Picco en Roossie, van harte gefeliciteerd!!! :yes: :hello: hoe gaat het met jullie?
Picco, heerlijk dat je het hartje hebt gezien!

@Herrinnering: dat is mooi KUT! Ik begrijp je. :hug:

Ik ben dit topic heel erg hard aan het ontwijken. Sorry, ik heb net alles teruggelezen en ook gezien dat sommige mensen zich afvroegen hoe het met de nog niet zwangeren gaat. Dat vind ik super lief!!
Helaas heb ik niet de moed gehad om eerder bij te lezen, dus ook geen antwoord gegeven. Hoe langer het duurt hoe confronterender het is om hier bij te lezen merk ik...
Het maakt me best wel boos dat het zo lang duurt, vraag me niet waarom want je hebt er niks aan, maar het frustreert me momenteel enorm. Heb dus ook niet echt een waardevolle bijdrage nu.

Een vriendin van me heeft onlangs haar 2e kindje gekregen in krap 2 jaar. Echt zo gek om te zien hoe snel het raak kan zijn bij de een, terwijl het zo lang kan duren bij de ander (en ik weet dat ik zeur, want zo lang zijn we nog niet eens bezig). Het is overigens wel echt heerlijk om die kindjes te zien groeien en af en toe van die heerlijke foto's te krijgen :flirting: dan kriebelt het NOG harder! Iemand hier een baby die ik even vast mag houden? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Roossie? Geen bloedverlies meer gehad?

Wat fijn van je goede echo Picco! Hoe voel je je verder? Nog steeds zo'n last van vermoeidheid? Trekt in de loop van het 2e trimester gelukkig vaak weg.

Leuk dat jullie het geslacht niet willen weten Aviendha, ik ben er veel te nieuwsgierig voor haha.

Wat jammer herinnering, ik snap goed dat je je even wat terug trekt. Hopelijk lukt dat ook.

Vervelend en oneerlijk voelt het vaak he Vlavi?! Je gunt het een ander wel maar jezelf natuurlijk ook! Gebruik je ook ovu testen? (vast al een keer verteld maar haal momenteel van alles door elkaar).

Wij zijn inmiddels met de babykamer begonnen :heart: Maakt het toch al weer een stukje concreter. Hebben volgens mij de meeste spullen al in huis dus dat is ook wel fijn. Ik hoop over een paar weken nog wel eens een keer te kunnen babyshoppen (zonder 10-min. limiet), maar nu het meeste maar online gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Knuffel ook voor jullie Herinnering en Vlavi! Ik herken wat jullie schrijven, ondanks dat ik tussendoor wel eventjes zwanger ben geweest.. het doet op sommige momenten te veel zeer om mee te lezen/schrijven.

Toch vind ik het ook fijn af en toe even bij te lezen, de verhalen van de zwangeren geven ook hoop!

Het gaat redelijk met mij, ups en downs. Omdat ik er toch niet helemaal lekker boven op kom en psychisch flink in de knoop zit sommige dagen heb ik professionele hulp in geschakeld om alles op een rijtje te krijgen.
Hopelijk gaat dat z'n vruchten af werpen, want ergens zit nu vast in mijn hoofd dat ik pas weer gelukkig kan zijn als ik weer zwanger raak. Dat vind ik ongezond, maar ook heel oneerlijk naar zoon en man.

Verder hier komende week weer m'n eisprong, dus die gaan we wel benutten. Toch vind ik het ook lastig, de teleurstelling doet elke maand zeer dat ik ook wel eens denk, als we gewoon geen seks hebben, hoef ik ook niet te hopen en heb ik ook geen teleurstelling. Zo krom allemaal..
Alle reacties Link kopieren
Vlavi, ik zat er echt precies in zoals jou toen het niet lukte, dus ik begrijp je gevoel super goed!

Larv, leuk de babykamer, hoe ga je inrichten?

Daan, wat sterk dat je hulp hebt gezocht, ik hoop dat het helpt, is ook niet gek dit te moeten verwerken zeg....

Met mij gaat het goed,moe en misselijk maar verder goed!
Alle reacties Link kopieren
Vlavi, ik snap het helemaal hoor. Het is ook elke keer weer confronterend als je hoort dat iemand weer zwanger is.

Daanstje, knap dat je zo goed kan reflecteren! Vind dat heel knap en heb juist heel veel respect voor mensen als jij!

@Vlavi, het bloeden was maar 1 avondje dus niks om me zorgen over te maken :).

Hier zojuist een vitaliteitsecho gehad en we hebben het hartje zien kloppen. Zo bijzonder, het is gewoon echt al een mensje aan het worden.
We zitten nu op 8 weken, en de UD is zoals het nu lijkt 25 oktober. Nu heerlijk genieten van de roze wolk :flirting:
Aaahh Roossie, wat mooi!! Ben je helemaal in de wolken nu?
Heb je de drang om allemaal leuke spulletjes te gaan bestellen of dat niet? Dan zou ik geloof ik wel hebben haha. Voor mijn vriendin heb ik ook al wat leuke slofjes, boekjes etc. gekocht.
Alle reacties Link kopieren
@daanstje, herrinering en vlavi, virtuele knuffel voor jullie!

@larv, roossie, pico, aviendha, fijn dat het goed gaat met jullie! Heerlijk om jullie berichtjes te lezen.

Mijn NOD is komend weekend. Ik verwacht er niet te veel van maar wie weet...
Alle reacties Link kopieren
@Vlavi, ik was al in de wolken, maar dit maakte het wel even heel echt.
Ik had stiekem al wat spulletjes in huis (al voordat ik zwanger was), maar het begint nu wel te kriebelen om meer te kopen.
Toch wachten we wel even de volgende termijn echo af en dan kunnen we langzaam aan gaan kijken wat we nu alvast willen gaan kopen.
@Vera, dat is lief, dankjewel! Heeeel veel succes dit weekend... ik duim voor je!

Roos, ik vind het knap dat jullie daar zo goed mee kunnen wachten. Heel verstandig en verantwoord :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Roossie! Geniet ervan, wanneer heb je je termijn echo?

Succes met wachten Vera! Lukt het jou nog te wachten tot je NOD met testen?

Hier weer richting mijn eisprong, ik denk dit weekend. Ik ben er nog wel redelijk relaxed onder gelukkig..
Alle reacties Link kopieren
@Vera, knap dat je je nog in kunt houden qua testen! Al iets van symptomen dat er een menstruatie aankomt of nog helemaal niet?

@daanstje, wat fijn dat je er weer wat relaxter in kunt staan! Dat wordt dus een gezellig weekend ;).

De termijnecho is 8 april, ben dan bijna 12 weken als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, vrijdag negatief getest maar pas vannacht echt ongesteld geworden. Wel weer jammer maar door andere (leuke) zaken ook genoeg afleiding. Door naar ronde 7 alweer...
Alle reacties Link kopieren
Ah wat jammer Vera! Zeker als de ongesteldheid iets later komt dan verwacht krijg je toch een beetje hoop..
Fijn dat je wel wat afleiding hebt!
Alle reacties Link kopieren
Balen Vera! Fijn dat je genoeg afleiding hebt!
Hopelijk geluk in ronde 7!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven