Zwanger worden vanaf zomer 2024
donderdag 25 juli 2024 om 22:04
Wil je schrijven met elkaar over deze periode? Dan adviseer ik om een nieuw topic te openen, bijvoorbeeld: zwanger worden vanaf herfst 2024.
Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.
Verzoek aan iedereen: aanpassingen/informatie voor in de tabel graag dikdrukken
Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.
| Naam | Leeftijd | Ronde | Kindje | Zwanger | NOD | UD |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sinne | 33 | 1 | 1e | Ja! | ||
| Fleecedekentje | 29 | 5 | 1e | |||
| Marjaantje | 38 | 10 | 1e | 6-1 | ||
| Vakantievrouw | 30 | 12 | 1e | |||
| Creating JOY | 32 | 8 | 1e | Ja! | ||
| Miya | 29 | 1 | 1e | Ja! | ||
| Lexie96 | 34 | 11 | 1e | |||
| SadSloth | 26 | 4 | 1e | 31-8 | ||
| Aapje | 29 | 2 | 1e | Ja! | ||
| Lauren89 | 33 | 3 | 1e | Ja! | 22-4 | |
| Deurhendel* | 26 | 3 | 1e | |||
| Dexie | 35 | 1 | 1e | |||
| Knofje | 30 | 1 | 2e | Ja! | ||
| Biciclette | 33 | 4 | 1e | Ja! | ||
| Vlinderstruik | 28 | 7 | 1e | |||
| Ise1995 | 28 | 1 | 1e | 9-10 | ||
| Kenij | 30 | 1 | 2e | 5-10 | ||
| I2L89 | 35 | 1 | 1e | Ja! | ||
| DanaJoe72 | 34 | 1 | 1e | Ja! |
Verzoek aan iedereen: aanpassingen/informatie voor in de tabel graag dikdrukken
vakantievrouw wijzigde dit bericht op 24-07-2025 18:44
80.04% gewijzigd
donderdag 30 oktober 2025 om 22:26
Hee Biciclette, wat toevallig. Ik had vandaag de echo. Helaas was er alleen een leeg vruchtzakje te zien. Volgende week nog een keer een echo maar de gynaecoloog was er heel duidelijk over dat het mis was. Als voor volgende week niet vanzelf de miskraam op gang komt krijg ik daar medicatie voor. Zie als een berg op tegen de komende tijd.
zondag 9 november 2025 om 08:25
Hey Marjaantje,
Het zal voor jou best een gek weekend zijn als je op vrijdag bent gestart met de medicatie.
Ik hoop dat het fysieke gedeelte enigszins meevalt, want het is allemaal al rot genoeg!
Weet dat ik aan je denk.
Hier gaat alles goed, inmiddels 24 weken onderweg. Het wordt een meisje en ze schopt er flink op los.
Ik ben zelf eindelijk wat minder aan het braken, maar nog steeds niet fit. Ik denk dat mijn lijf al die hormonale veranderingen echt niet fijn vindt. Maar ik heb het er uiteraard allemaal voor over, zolang die kleine het maar goed heeft daar binnen.
Het zal voor jou best een gek weekend zijn als je op vrijdag bent gestart met de medicatie.
Ik hoop dat het fysieke gedeelte enigszins meevalt, want het is allemaal al rot genoeg!
Weet dat ik aan je denk.
Hier gaat alles goed, inmiddels 24 weken onderweg. Het wordt een meisje en ze schopt er flink op los.
Ik ben zelf eindelijk wat minder aan het braken, maar nog steeds niet fit. Ik denk dat mijn lijf al die hormonale veranderingen echt niet fijn vindt. Maar ik heb het er uiteraard allemaal voor over, zolang die kleine het maar goed heeft daar binnen.
zondag 9 november 2025 om 10:08
Hoi Lauren,
Ik had vrijdag in het ziekenhuis een heel klein beetje bloedverlies dus toen besloten om toch even af te wachten of het natuurlijk op gang komt. Tot nu toe nog niet echt helaas, dus ik zit nog in afwacht-modus. Maandag weer even contact met het ziekenhuis om te kijken hoe verder.
Wat leuk, een meisje
en fijn dat het iets beter gaat. Lijkt me heel naar als je zoveel moet overgeven. Hopelijk zet de stijgende lijn zich voort en gaat de tweede helft wat beter dan de eerste!
Ik had vrijdag in het ziekenhuis een heel klein beetje bloedverlies dus toen besloten om toch even af te wachten of het natuurlijk op gang komt. Tot nu toe nog niet echt helaas, dus ik zit nog in afwacht-modus. Maandag weer even contact met het ziekenhuis om te kijken hoe verder.
Wat leuk, een meisje
maandag 10 november 2025 om 08:28
Sterkte Marjaantje, wat een gekke 'tussentijd' lijkt me dit. Fijn dat je het kunt delen met 2 vriendinnen, je kunt vast de steun goed gebruiken.
Rot dat je nog steeds misselijk bent Lauren, houdt lang aan zeg. Fijn als je nog wat fitte weken krijgt, los van een gezonde kleine.
Mijn verlof is vandaag begonnen met 36 weken, dus wie weet, over een maandje. Ik zet zelf in op half december, ik ben ook nog niet zo ongeduldig. Maar we gaan het zien! Wel goed om wat rust te pakken na veel werkstress, fysiek gaat het allemaal nog wel erg goed gelukkig.
Rot dat je nog steeds misselijk bent Lauren, houdt lang aan zeg. Fijn als je nog wat fitte weken krijgt, los van een gezonde kleine.
Mijn verlof is vandaag begonnen met 36 weken, dus wie weet, over een maandje. Ik zet zelf in op half december, ik ben ook nog niet zo ongeduldig. Maar we gaan het zien! Wel goed om wat rust te pakken na veel werkstress, fysiek gaat het allemaal nog wel erg goed gelukkig.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in