Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@funhouse :
Met clomid heb ik eigenlijk enkel echt last van vapeurs in de week dat ik het gebruik. Puistjes heb ik eigenlijk geen last van. Chagrijnig niet echt ben wel soms down ik kan niet echt zeggen of dat komt van de clomid of omdat ik het echt beu ben ☺️.

Het geeft me wel wat een goed gevoel dat ik 2 eitjes heb! Dat er een dubbel kansje is. Ik heb het op mijn werk nog niet verteld...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sparky, wat bedoel je met vapeurs? Ik heb even gegoogeld, bedoel je opvliegers?
Als dat alles zou zijn, kan ik daar wel mee leven ;-)
Twee eitjes is dubbel kans, ook kans op een tweeling, toch? Spannend!!
Ik hoop dat je eerste IUI morgen succesvol gaat zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hey hallo, ik meld me ook graag hier.
Man en ik willen ook gaan voor een tweede. Eerste kindje is ook met behulp van IUI gekomen. We proberen eerst zelf nog 2 rondes en als dat niet wat wordt (waar ik op gok) dan gaan wij ook de medische molen weer in.
Vind het allemaal weer helemaal spannend :)
Wij hebben de vorige keer 5x IUI gehad met clomid en pregnyl.
Alle reacties Link kopieren
@funhouse : ja opvliegers.. maar ik gebruik wel enkel clomid. Ik weet niet wat gonal F met je doet.
Ja een tweeling zou ik niet erg vinden! Ik hoop het ook! Ik ben best wel zenuwachtig 🙊
Alle reacties Link kopieren
@heytan : welkom 🤗
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ook ik zou graag mee lezen en schrijven hier.
In januari 2018 zij wij gestart met IUI zonder hormonen vanwege onze wens voor een tweede kindje.
Na een pauze afgelopen zomer nu gestart met IUI met hormonen (Ovaleap, Ovitrelle injecties en Utrogestan bolletjes). Gisteren inseminatie gehad. Vandaag gestart met Utrogestan.
Het traject met hormonen valt me eerlijk gezegd best zwaar (humeurig, moe en moeite met concentreren) en heeft deze ronde helaas geen extra eitje opgeleverd (de rede om IUI met hormonen te doen). Dus hoop dat de Utrogestan wel wat gaat opleveren.

Spannende dag vandaag Sparky, heel veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn eerste iui gehad!
Wel pijnlijk voor mij! Omdat mijn baarmoeder gekantelt ligt konden ze er ni direct aan.
Maar ik heb het overleefd!
Heb wel een bloeding gehad. En zo een zeurende ongigevoel. Hebben jullie dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sparky, afgelopen keer had ik ook een zeurend menstruatie-achtig gevoel tijdens de IUI. De keren daarvoor had ik dat niet. Maar het is voor een goed doel, moet je maar denken.
Mijn baarmoeder ligt ook gekanteld waardoor ze soms ook erg moeten prutsen om erbij te kunnen. En ik bloed altijd erg snel, dus een klein beetje bloed heb ik ook altijd wel daarna. Maar ik vind het verder eigenlijk wel erg meevallen.
Blij dat je het iig overleefd hebt ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Sparky gelukkig dat IUI is doorgegaan. Ik vind het ook best pijnlijk, heb ook vaak een bloeding en dat ongigevoel herken ik inderdaad.
Maar zeker voor een goed doel.
En dan nu wachten...🍀
Alle reacties Link kopieren
Hey hoe is het met iedereen? Hoe gaan de wachtweken?
Ik heb volgens de app vandaag mijn ovulatie, maar ik voel nog niks. Meestal merk ik het wel. Geen idee of ik dan nu een keer niks voel of dat het nog even duurt voordat mijn ei springt.
Ik voel me verder relaxed. Ben er zo veel minder mee bezig dan bij ons eerste kindje. Wel erg fijn, al maakt dat me ook wel weer aan het twijfelen soms. Wil ik het dan wel echt? Maar volgens mij wil ik het wel echt echt. Ik denk dat het verlangen zoals ik het bij de eerste had (noem maar gerust obsessie) nooit weer zo heftig wordt. En dat is eigenlijk maar goed ook. Dat was voor niemand leuk haha.
Over een paar weken weet ik dus vast weer meer. Ik merk dat ik er gewoon vanuit ga dat het uit onszelf toch niet gaat lukken en we dus vanaf januari voor iui weer het traject in gaan. Geeft wel rust :)
Allemaal een zonnige zondag gewenst!
Goedemorgen meiden, het was even zoeken naar een forum die nog actief is... maar gelukkig gevonden! Ik ben 34 en moeder van een zoon van 20 maanden! Hij is ook gekomen met behulp van iui. Bij die reeks heb ik eerste een KO gehad en was het met de eerste poging gelijk raak! Dat moment vergeet ik echt nooit wat waren we verbaasd en verrast. Een heerlijke zwangerschap zonder al te veel complicaties op zwangerschapsuiker na.... heb tot 37weken gewoon alles gedaan wat ik kon en kwam onze zoon met 37.1 dag. Afgelopen zaterdag hebben wij de eerste poging iui gehad met clomid en pregnyl. Ze hebben bij ons geen duidelijke oorzaak kunnen vinden van het niet natuurlijk zwanger worden. Eitjes zijn goed(hadden er drie) en heb de productie van mijn man onder de microscoop zaterdag mogen zien en ook daar waren ze meer dan tevreden over..... kortom ... het wachten is begonnen....
Alle reacties Link kopieren
Welkom angel2018.

Ik zit nu 8 dagen na iui en ik houd het niet meer van de spanning :) ik hoop zo dat mijn eerste gelukt is maar waarschijnlijk te mooi om waar te zijn..
Niets is onmogelijk Zoals je leest! Wie weet was het wel the lucky shot 🙈.... klinkt best vreemd maar wel leuk! Jij hebt de eerste week al achter de rug. Ik ben
Het na 2 dagen al weer zat 😂 geduld is niet mijn sterkste kant. Nu heb ik bij de eerste alle lichamelijke signalen gehad waardoor ik eerder besloot te testen. Dus ik hoop dat mocht het raak zijn zowel jouw als mijn lijf alle vlaggen aan symptomen voor een paar dagen uithangt.
Alle reacties Link kopieren
@angel2018 op symtomen ga ik niet meer af ik voel helaas elke maand wel iets anders... dus voor mij zou het uitblijven van de menstruatie een eerste echte symptoom zijn.

Haha ik ben dat wachten echt beu kan dat niet gewoon sneller..,

Wat voelde jij precies de eerste keer dan? 😌
Alle reacties Link kopieren
Welkom angel, leuk ook voor een 2e!
Mocht je gelijk weer beginnen met behandelingen?

Zal voor je duimen en voor sparky. Die wachtweken zijn shit haha! Je voelt vanalles maar dat zegt niks. Ik voelde toen ik zwanger was ook vanalles. Maar al die keren daar voor ook.. haha.
@ sparky.
Ik heb bij onze zoon de innesteling gevoeld, 6 dagen na de iui behandeling.
stekende pijn. was in de auto onderweg met een vriendin voor een dagje shoppen en kan mij herinneren dat ik echt even de auto aan de kant heb gezet... ( mijn pijngrens ligt vrij hoog, maar dit was echt niet zo prettig).
Mijn borsten waren een soort van stenen en mijn humeur (dat zijn niet de woorden van mij maar van mijn man) was echt verschrikkelijk, totaal een ander persoon hahahahahaha. ... en dat ging nog even een paar weken door tot ik weer in de echte wereld was.

@heytan, ik mocht gelijk weer beginnen, wel even wat afvallen maar dat was geen probleem, was er met een maand 10 kilo van af... meer voor mijn eigen gezondheid en de kans op terugkerende zwangerschapssuiker.
het lastige is dat ik geen verdere vergelijking heb met het zwanger voelen omdat het slechts 1 x iui is geweest.
we wachten vrolijk verder :)
Alle reacties Link kopieren
@angel2018
Dat zou bij mij dus al geen symptoom zijn die steken want ik heb die echt al superveel gevoeld in +\- 4 cyclussen. Waarvan ik echt dacht dat dat de innesteling kon zijn. Maar toch niet..

Hopelijk lukt het bij jou terug v d eerste keer!
Ik ga nergens van uit ik wacht het gewoon rustig af....
geluk kan je natuurlijk niet af blijven dwingen , we hebben met onze kleine vent al zoveel geluk gehad. het enige is dat wij weten dat IUI voor ons werkt, dat is wel een fijne gedachten in het geheel en geeft hoop... :)
We moeten nog een aantal dagen.... en de innesteling heb ik pas later kunnen plaatsen. hield wel altijd een dagboekje bij met wat ik deed en hoe ik me voelde. gewoon voor de leuk omdat er bij ons in de wachtkamer een soort map ligt in het ziekenhuis om ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Angel, knap dat je zoveel bent afgevallen en zo snel ook.
Mag ik zo onfatsoenlijk zijn om te vragen hoeveel je af moest vallen? (Je hoeft niet te antwoorden hoor als ik te ver ga ;) )
Ik heb zelf nu een BMI van 28.5 , het lukt me maar moeilijk om wat af te vallen, al weet ik dat het beter zou zijn. Bij de eerste woog ik ook al iets te veel maar nu nog weer 6 kilo meer dan voor die zwangerschap.
Ben benieuwd vanaf wanneer ze er wat van zeggen.

Leuk trouwens dat ze bij jullie ook zo'n map hadden. Was bij ons toen ook zo. Ik heb in die tijd ook veel bijgehouden voor mezelf. Was er wel veel meer mee bezig dan nu.

Sparky nog een kleine week! Succes
Nou ja het was een doelstelling om in de buurt van de 95 te komen. Maar doordat ik fanatiek gesport heb en een dieet was het gewicht niet meer betrouwbaar en ben ik in cm omvang gaan meten. 9 was een beetje het streven maar uiteindelijk ben ik afgevallen bij elkaar 10 met berekening van spier en vetweefsel .... ben eigenlijk 6 kilo vet kwijt en 4 kilo spier rijker ....
Alle reacties Link kopieren
Erg netjes! Haha en dan ben je straks zwanger en dan komt het er weer bij!
Nee hoor. Als je nu al goed bezig bent, zal het best wel meevallen.

Dat demotiveerd mij enorm merk ik. Ik hoop onder de 90 te komen voor de tijd, zodat ik tijdens zwangerschap niet (teveel) boven de 100 kom. We zullen zien. Wie weet duurt het weer zo lang en ben ik al kilo's kwijt voor het een keer zover is haha!
😂 dat is dan weer de kanttekening van zwanger worden. Nou moet ik zeggen dat bij het ongeluk dat ik zwangerschapsdiabetes had het geluk was dat ik koolhydraat arm ben gaan eten. Onze zoon woog 4127 gram bij geboorte en ben in de zwangerschap slechts 9 kilo aangekomen incl geboorte gewicht. Was er op zich zo af met de borstvoeding. Was alleen een blessure die me de nek om
Deed met gewichtstoename ... jet schijnt dat geduld niet bijgeleverd wordt in het mmm traject
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je de volgende zwangerschap toch ook verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes? 9 kilo valt erg mee inderdaad.
Haha geduld valt niet mee he! Sterkte ;)
Vervelend vab je nekblessure? Nu nog veel last van?

Hier hadden ze achteraf ook het vermoeden van zwangerschapsdiabetes, zoon woog 4450 gram bij geboorte. Achteraf nog excuses gekregen van de verloskundige haha, dat ze het niet goed hadden ingeschat (ze dachten rond de 3500) oeps haha.
Volgens mij moet ik bij een volgende zwangerschap daar ook op getest worden? Ik heb het allemaal een beetje vergeten vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
JS!!!! Ga je voor nr 2? Wat een leuk nieuws!

Wij zijn ook om voor nr 2 maar zitten te denken aan volgend jaar deze tijd, dus geen haast ;) maar leuk om te lezen dat je er weer voor gaat! Laat ff weten als het raak is :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
He zie dat mijn bericht niet geplaatst is. Blessures is iets wat bij mij niet geheel onbekend is alleen sommige bieden helaas niet de mogelijkheid om door te gaan en dat is niet handig. Doe al
Jaren fanatiek aan vechtsporten en wedstrijden wat uiteraard mer een zwangerschap niet haalbaar is, zeker niet met zwangerschaps suiker. Maar die kleine van jouw was ook een flinke, mijn god dat was een ware prestatie kan niet anders zeggen.... ik heb wel voor mezelf een aantekening gemaakt als reminder dat ik direct wanneer mogelijk als eerste een Suiker test wil doen.
Ik ben vanavond wezen trainen en man echt het leek wel alsof er een zak kiezelstenen in mijn borsten is gevallen 🤨 niet zo handig met contact sport 😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven