Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Ik sluit me graag bij jullie groep aan.
Inmiddels ruim 3 jaar bezig..Afgelopen zaterdag mijn eerste IUI gehad met chlomid en pregnyl.
Ik vind het @ Missy2020 nu ook wel heel spannend!
Liefs Milou
Hi allemaal,

Ik zou ook wel graag mee willen schrijven. Soms wat meer, soms wat minder, want ik probeer er niet elke dag mee bezig te zijn.

Wij zijn nu 2,5 jaar bezig, er is geen reden gevonden waarom het niet lukt. In oktober zijn we begonnen met IUI (menopur+pregnyl). Eerste keer teveel follikels, daarna een maand ging het niet door omdat ik cystes had. 1e echte IUI is mislukt. En voor mijn 2e IUI is de NOD volgende week. Spannend!

Liefs
@Milou2020; Heb jij last van de pregnyl (gehad)? Ik ben sinds de spuit enorm moe. Kan om 9 uur al naar bed als het moet :rolling:
Scheelt wel dat de dagen dan sneller voorbij gaan :-D ... phoe wat duren die 2 weken lang! Ik ben nu gelukkig op de helft.

@Blauwe_Kat; bij ons ook geen duidelijke reden. Aantal goede zwemmers leek in het begin wat aan de lage kant te zijn, maar dat viel bij eerste IUI dus reuze mee. Nou moet ik wel zeggen dat hij wat beter is gaan letten op dingen zoals vitamine inname (vooral C), geen warme douches meer, minder alcohol etc etc (alles wat je maar kan vinden op het grote wereldwijde web).

Hopelijk hebben we allemaal een positieve test over een tijdje :worship:
Fijn om elkaar zo op de hoogte te houden, dan sta je er toch niet zo in je eentje voor.

Liefs Missy
@ missy2020
Ja heb ook Pregnyl gehad en ben erg moe geweest vandaag beter. Mijn buik deed me ook zo’n zeer en was opgezet.
Wanneer mag jij testen?

De behandeling was ook geen pretje. Eerst verkeerde eendenbek en toen ze moest spuiten wist ze eerst niet welke kant. Met een lang slangetje gecheckt en ik vloog bijna tegen het plafond. Nu ik het typ kan ik er wel om lachen. Hsg heb ik vorig jaar gehad, maar was mislukt, maar dat dat deed mij minder pijn dan dit. Heb toen een kijkoperatie gehad. Alles was goed gelukkig!

Ik blijf duimen voor ons allemaal🍀
Hey Missie, ik was ook echt super mei door de pregnyl. Dan kan ik echt 10uur slapen en nog moe zijn.
Vervelend dat er bij jullie ook onduidelijkheid is. Het zaad van mijn vriend was bij de eerste meting (1,5jaar geleden) ongeveer 6mln. Nu let hij ook goed op, minder drinken, vitamine C, en niet te lange onthouding (En misschien gewoon geluk), en nu is de kwaliteit echt heel goed: 150mln en 78mln na opwerking. Hopelijk verbeterd het bij jullie ook.

Milou, vervelend dat het zo'n pijn deed. Hopelijk was het de laatste keer :)
Dag,

Allemaal veel succes met de wachtweken!

@milou2020 wat toevallig we lopen gelijk, ik heb ook afgelopen zaterdag mijn 3de iui gehad.
@Milou2020; die opgezette buik heb ik een hele week gehad, nu gelukkig sinds een paar dagen niet meer. Zal er allemaal wel bij horen.
Ik mag volgende week vrijdag testen, dus nog 1 week proberen niet te stressen…

@Blauwe_Kat; wij waren al enorm blij met 5 mlj. Bij de “test” met opwerking de eerste keer, zaten we net op 1 mlj, dus op het randje. Maar onze arts zei dat tussen de 5 en 10 mlj na opwerking hartstikke goed was (maar 150 mlj is natuurlijk HELEMAAL goed)

Zijn jullie trouwens allemaal bezig voor een eerste kindje?

Liefs Missy
Hi Missy,

Dit is inderdaad voor ons eerste kindje en bij jullie?

@ Strong Woman leuk dat we tegelijk lopen! Heb jij veel last van bijwerkingen gehad?

@ blauwe kat dat zou een wonder zijn, maar die zijn de wereld nog niet uit hè?😉🍀

Fijn weekend! LF’s
Succes met wachten allemaal.

Mijn 2e IUI is mislukt, dus we gaan weer door naar de 3e...
Welkom alle nieuwe meiden!

Hier begonnen met endometriosedieet in de hoop dat er dan geen kijkoperatie meer nodig is. Het is een pittig dieet, maar moet zeggen dat ik wel merk dat ik op het moment minder last van mijn darmen heb..

Poging 3 is mislukt, dus nu bezig met poging 4. Mag dinsdag voor echo om te kijken hoever ik ben na een week hormonen.
Ben echt heel moe dit weekend, verwacht van de hormonen. Zal blij zijn als ik weer in de wachtweken zit.
Wij zijn ook bezig voor 1e kindje.
Ik zou donderdag mogen testen, maar ik ben bang dat de 1e poging IUI mislukt is.
Sinds zaterdag ongi krampen (wel erg vroeg vind ik) en vanmorgen klein beetje bruinverlies en dat is bij mij meestal voorteken van ongi :(

@Blauwe_Kat, balen dat 2e IUI ook mislukt is :(

@Milou2020 en @Strong-Woman, hopelijk hebben jullie meer geluk in deze ronde!
Ongeveer 2 maanden geleden heb ik hier geschreven dat we éíndelijk mogen starten met IUI. Daarna werd ik zwanger, maar dit is voor de 2e keer een miskraam geworden dus helaas schrijf ik weer mee.

Begin nu woensdag met 100 mg clomid en volgende week de eerste echo. Om de hoeveel dagen krijgen jullie echo’s?

Ben aan de ene kant wel blij dat we zo snel verder kunnen na de miskraam, maar aan de andere kant ben ik ook heel bang voor een volgende zwangerschap

Succes iedereen die in de wachtweken zit!
@Bankkussen; ik snap je angst... heb een jaar geleden miskraam gehad (natuurlijk zwanger geworden) en ben nu al bang dat als het raak is met IUI het weer een miskraam wordt. Bij jou na 2 miskramen snap ik echt dat de angst nog veel erger is :(
Als het deze ronde niet raak is, vraag ik ook om 100 clomid ipv 50. Mijn cyclus is nogal lang en ik hoop deze zo dus wat in te korten.
Ik kreeg de 1e ronde afwisselen om de 2 a 3 dagen echo.
Balen meiden @ Missy2020 Blauwe Kat en Ruby op naar een nieuwe ronde met hopelijk heel veel kans🙏

@ Bankkussen wat een heftig verhaal. Sterkte! Had je al echo’s gehad toen het mis ging? Veel succes met de nieuwe ronde.

Ruby hoe gaat het met je dieet? De kijkoperatie vond ik reuze meevallen, maar misschien kwam dat ook omdat alles goed was..

Hier gaat het goed. Afgelopen zaterdag een week na de IUI opeens hele erge buikpijn die maar 10 min duurde. Heel raar. We wachten deze week maar rustig af.

Succes en sterkte allemaal.
Stay positive💪
Ruby, hopelijk helpt het dieet. Is het moeilijk, moet je er veel voor laten?

Bankkussen, wat jammer dat het opnieuw zo gelopen is. Hopelijk is het snel raak.

Missie, ben je echt ongesteld geworden? Dan veel succes de volgende ronde.

Bij mijzelf snap ik er niks meer van. Sinds vorige week dinsdag heb ik bruin verlies (1 week na IUI), dit heb ik altijd als ik ongesteld ga worden, maar niet zo vroeg. Op vrijdag echt rood bloed, daarom schreef ik dat de IUI mislukt was. Sinds vrijdag alleen nog maar een beetje bruin elke dag.
Daarom heb ik vanochtend getest, maar de test was negatief.
Kan dit te vroeg zijn, als de innesteling vrijdag was? Of is er nog een sprankje hoop?

Ik ga nu in ieder geval wachten met testen tot vrijdag of zaterdag.
@ Blauwe_Kat; Hier beetje vergelijkbaar verhaal :( heeel minimaal bruinverlies begon bij mij op dag 8 na IUI (vrijdag), wat steeds ietsje erger is geworden en vandaag echt rood (12 dagen na IUI) dus vind het wel vroeg allemaal... Ik neem aan dat het nu ook echt doorzet, maar dat is dus niet zeker als ik jouw verhaal lees... Pfff frustrerend wat je lijf allemaal voor vreemde dingen doet...
Blauwe_Kat schreef:
21-01-2020 08:24

Bij mijzelf snap ik er niks meer van. Sinds vorige week dinsdag heb ik bruin verlies (1 week na IUI), dit heb ik altijd als ik ongesteld ga worden, maar niet zo vroeg. Op vrijdag echt rood bloed, daarom schreef ik dat de IUI mislukt was. Sinds vrijdag alleen nog maar een beetje bruin elke dag.
Daarom heb ik vanochtend getest, maar de test was negatief.
Kan dit te vroeg zijn, als de innesteling vrijdag was? Of is er nog een sprankje hoop?
Vrijdag was voor jou 10 dagen na IUI, dus dit zou in theorie wel innesteling kunnen zijn.... en niet iedereen test meteen positief op NOD, dus zou zeker nog een keer testen als het niet meer doorzet...
@missy makkelijk gezegd, maar ga van het positieve uit als je zwanger bent. Anders worden het laaaange weken tot je zeker weet dat het goed zit. (Spreek uit ervaring 😄). De kans dat je 2 keer achter elkaar een miskraam krijgt is klein.

Op basis waarvan wordt de dosering clomid eigenlijk gebaseerd? Ze heeft wel gekeken hoeveel eitjes ik had vlak voor mn eisprong en heb een cyclus van 28-35 dagen, maar dus wel meteen 100 mg gekregen. Hoop niet dat ik straks de eerste keer meer dan 3 rijpe eitjes heb.

@Milou dankjewel. Nee (gelukkig) nog niet. Zou 3 dagen erna de eerste echo hebben. De miskramen zijn wel allebei toevallig op de laatste dag van mijn vakantie geweest. Vorig jaar op vakantie om te ontstressen van het zwanger worden. Dat lukte tot de laatste dag en ik s ochtends bloed verloor en s middags terugvloog. Beetje een vakantie met een bittere nasmaak. Nu dus ook op vakantie geweest om nog even uit te rusten voor we beginnen met het traject en de miskraam begon op de terugvlucht in het ziekenhuis. Had overigens wel al de hele tijd bruinverlies tijdens de vakantie dus was af en toe wel ongerust maar had er wel een goed gevoel over.

Hoeveel iui’s hebben jullie al gehad? Hebben jullie ook na 3 een evaluatie?
Bankkussen schreef:
21-01-2020 10:54

Op basis waarvan wordt de dosering clomid eigenlijk gebaseerd? Ze heeft wel gekeken hoeveel eitjes ik had vlak voor mn eisprong en heb een cyclus van 28-35 dagen, maar dus wel meteen 100 mg gekregen. Hoop niet dat ik straks de eerste keer meer dan 3 rijpe eitjes heb.
Zoals ik het begrepen heb kan het zowel snelheid van rijping als aantal van rijping beïnvloeden. En iedereen reageert daar natuurlijk weer anders op. Bij mij zijn ze met 50 mg begonnen, met de hoop op rijping van 1 eicel, maar dan wel sneller dan normaal (heb normaal een cyclus van ongeveer 33 dagen en deze wilde we dus inkorten). Bij mij heeft die 50 mg niet veel gedaan, want had weer een lange cyclus. Dus ik hoop op 100 mg voor de 2e ronde.
Hi meiden,

Hoe gaat het bij jullie?

Hier is de 1e poging mislukt. Beetje vroeg heb normaal wel een cyclus van 28 dgn.
Milou2020 schreef:
22-01-2020 10:19
Hi meiden,

Hoe gaat het bij jullie?

Hier is de 1e poging mislukt. Beetje vroeg heb normaal wel een cyclus van 28 dgn.
Balen Milou 2020 :( Ook al is de kans klein, je hoopt stiekem toch dat ie meteen de 1e keer lukt he... Hier 1e poging ook definitief mislukt. Ongi heeft vandaag doorgezet :(. Ik begin vrijdag weer met 50 mg clomid en 31e eerste echo. Jij?
Hi Missy,

Het is zeker balen! Toch weer een klap in je gezicht hé! En dan voelt het weer zo oneerlijk.
Ik had vorige keer 100mg clomid, maar misschien nu 150mg omdat de gyn hoopt dat ik meer eitjes ga maken. Vorige keer uiteindelijk toch 2 geworden dus weet niet wat het plan is.
Heb nog niet gebeld voor een afspraak omdat het nog niet heeft doorgezet. Zal vanavond of morgen wel gebeuren..
Hi Milou,

Bij mij willen ze juist voorkomen dat er meer eitjes rijpen... Omdat ze denken dat het "probleem" ligt bij het aantal goede zwemmers van mijn man, ik snap de logica ook niet helemaal. Ik zou zeggen laat er maar 2 rijpen, meer kans... Maar ze willen de kans op een meerling liever voorkomen, omdat dit dan weer complicaties mee kan brengen bij zwangerschap. Als het na een aantal pogingen nog steeds niet gelukt is, willen ze wel gaan verhogen... :bonk: Het vergt wat energie dit gedoe zeg...We gaan maar weer met "frisse" moed door naar ronde 2...
Jullie ook alvast succes met ronde 2!
Bij mij willen ze juist meer eitjes max 3 om de kans zo te vergroten dat er wel een keer wordt raak geschoten. Apart dat het overal weer anders is.

Hoezo ligt het aan het aantal goede zwemmers van je man?

Heb je na drie pogingen ook een evaluatie?

Ja het vergt zeker veel energie. Hopelijk volgende ronde minder last van de hormonen ;-)
Milou balen dat het nog niet is gelukt. Weet je zeker dat het je menstruatie is?

Ik begin vanavond voor de eerste keer met de clomid. Spannend! Ben op de een of andere manier bang dat de eerste iui al meteen niet door kan gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven