Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Milou2020 schreef:
22-01-2020 13:11
Bij mij willen ze juist meer eitjes max 3 om de kans zo te vergroten dat er wel een keer wordt raak geschoten. Apart dat het overal weer anders is.

Hoezo ligt het aan het aantal goede zwemmers van je man?

Heb je na drie pogingen ook een evaluatie?

Ja het vergt zeker veel energie. Hopelijk volgende ronde minder last van de hormonen ;-)
Heel raar dat het overal anders is inderdaad... Ik had liever ook gewoon meteen 2 rijpe eitje voor een wat grotere kans... maar 3 is geloof ik echt overal het maximum. Daarboven voeren ze geen IUI uit.

Het aantal beweeglijke zaadcellen van manlief is niet al te hoog.... Dit is ook de reden dat we uberhaubt in aanmerking komen voor IUI (want verder kunnen ze tot dusver niets vinden). We hadden bij de test opwerking maar 1 mlj goede zaadcellen over (dat is het minimum om IUI te mogen doen), maar bij de IUI gelukkig 5 mlj na opwerking... Maar ik hoor ook getallen als 200 mlj na opwerking, dus dat scheelt nogal wat. Hoeveel zaten jullie op?

Wij krijgen inderdaad na een aantal keer ook een evaluatie, maar ze hebben niet gezegd na hoeveel keer precies.
Alle reacties Link kopieren
Bankkussen schreef:
22-01-2020 13:54
Milou balen dat het nog niet is gelukt. Weet je zeker dat het je menstruatie is?

Ik begin vanavond voor de eerste keer met de clomid. Spannend! Ben op de een of andere manier bang dat de eerste iui al meteen niet door kan gaan
Hoeveel mg clomid hebben ze je gegeven?
Alle reacties Link kopieren
@missy wat gek bij mij in het ziekenhuis is 3 mln het minimum voor iui. Mijn partner had ook een keer een test met <1 mln dus zou het in principe icsi worden. Gyn wilde toch nog voor een 3e keer een test met proefcapacitatie doen en 3 maanden later was het na opwerking 11 mln dus konden we beginnen met iui.

Ze hebben me 100 mg gegeven..
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens wel eens van jullie gyn gehoord over dagelijks 80mg aspirine voor een betere innesteling?
Alle reacties Link kopieren
Missy2020 schreef:
22-01-2020 14:45
Heel raar dat het overal anders is inderdaad... Ik had liever ook gewoon meteen 2 rijpe eitje voor een wat grotere kans... maar 3 is geloof ik echt overal het maximum. Daarboven voeren ze geen IUI uit.

Het aantal beweeglijke zaadcellen van manlief is niet al te hoog.... Dit is ook de reden dat we uberhaubt in aanmerking komen voor IUI (want verder kunnen ze tot dusver niets vinden). We hadden bij de test opwerking maar 1 mlj goede zaadcellen over (dat is het minimum om IUI te mogen doen), maar bij de IUI gelukkig 5 mlj na opwerking... Maar ik hoor ook getallen als 200 mlj na opwerking, dus dat scheelt nogal wat. Hoeveel zaten jullie op?

Wij krijgen inderdaad na een aantal keer ook een evaluatie, maar ze hebben niet gezegd na hoeveel keer precies.
Ik heb geen idee.
In het het lab waar ik het moest ophalen zeiden ze veel succes en de gyn (die ik normaal niet heb) zei alleen jij komt hier voor je eerste IUI. En toen het zo’n pijn deed was ik allang blij dat ik snel weg kon :lol:
Ik zal het vragen als ik weer in het zkh ben. Maar uit de test van vorig jaar kwam er meer dan normaal goed zaad uit.
Alle reacties Link kopieren
Bankkussen schreef:
22-01-2020 15:03
Hebben jullie trouwens wel eens van jullie gyn gehoord over dagelijks 80mg aspirine voor een betere innesteling?
Heb het even opgezocht, maar klinkt niet echt als een baanbrekend onderzoek als ik het hieronder zo lees...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/972228/ ... r-aspirine
Milou, jammer dat het niet gelukt is.

Vreemd inderdaad dat het overal anders is. Bij mijn ziekenhuis willen ze het liefst 2 eitjes. Bij 3 gaan ze met je in gesprek of het wel/niet door kan gaan.

Bankkussen succes met de clomid. Voel je je goed, of merk je veel van de bijwerkingen?
Aspirine heb ik trouwens nooit gehoord. Ik ben wel benieuwd of het zou kunnen helpen.

Ik ben trouwens echt ongesteld geworden. Dus ben gewoon weer aan het prikken met menopur. Volgende week dinsdag eerste follikel meting. Al op dag 8, omdat het anders heel slecht uitkomt met mijn werk. De vorige keer was mn ei op dag 11 al 22mm, dus dan zou er op dag 8 al wel wat te zien moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Balen blauwe kat. WoW zo’n groot ei al op dag 11? Ik voel me wel goed met de clomid. Werd vannacht wel wakker met zweet op mijn rug, maar weet niet of ik het gewoon warm had of dat het door de clomid kwam.

Over die aspirine: ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Heb wel een aantal fora doorgepluisd en daar las ik vooral positieve verhalen
Alle reacties Link kopieren
Nooit van gehoord aspirine hiervoor.

Gisteren iui 4 gehad. 2 eitjes en 21 mln na opwerken. Alleen vervelend, ik heb al de hele week bloedverlies. Dat heb ik normaal nooit tussentijds. Nu krijg ik ook opeens aan het begin van mijn cyclus zere borsten (normaal voor menstruatie). Denk dat mijn lichaam in de war is van de hormonen, maar dat bloedverlies wordt op het moment alleen maar erger. Jullie ervaringen?
Volgende cyclus slaan wij een keer over denk. Even mijn lichaam laten herstellen.
Rubyruby, wat vervelend dat je bloedverlies hebt. Heb je jouw gynaecoloog gevraagd of dat een probleem is?
Als ik bloedverlies heb, is het altijd pas na de eisprong, dus ik heb hier geen ervaring mee.

Bankkussen, fijn dat je je goed voelt. Heel herkenbaar dat je soms niet weet of iets voor de hormonen komt.
En ja, 22mm op dag 11 was wel een verrassing. Toen moest er heel snel een inseminatie gepland worden...
Over de aspirine ga ik ook eens lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Hier helaas vandaag menstruatie doorgekomen😓 Gynaecoloog wou al direct overgaan naar ivf, maar ik heb gevraagd om nog een laatste keer iui te proberen. Dus mag ik dinsdag komen voor een opstartecho.. Ik ben deze keer helemaal down, maar zal er weer helemaal voor gaan.. Iedereen veel succes! Weet er iemand wat een man kan gebruiken voor de zaadkwaliteit te verhogen?
Alle reacties Link kopieren
@blauwe kat
Gyn wil even afwachten of deze iui lukt. Daarna contact om het te hebben over het bloedverlies. Misschien dat ik een uitstrijkje moet voor de zekerheid.

@strong woman
Aaaah shit zeg! En vervelend dat je je zo down voelt. Misschien maar even laten zijn en goed toelaten, dan ga je vanzelf weer de nieuwe moed voelen komen.
Mijn vriendlief neemt foliumzuur en vitamine c. Verder ook geen alcohol. En een gezond dieet, maar dat deed hij al.
Alle reacties Link kopieren
@ruby dankjewel, ik laat het idd op me afkomen en zie wel wat ervan gaat komen.. Is dat dezelfde foliumzuur die vrouwen innemen of is er ook voor mannen? Ik zal er wat in huis gaan halen 🤷🏻‍♀️
@Strongwomen, wat jammer zeg. Voor de zaadkwaliteit, hier ook vitamine C en weinig alcohol. Verder is regelmatig klaarkomen ook goed.
Mag ik vragen waarom je graag nog een keer IUI wil doen?
Alle reacties Link kopieren
Strong woman vervelend dat je menstruatie is doorgekomen. Logisch dat je down voelt. Hoeveel iui’s heb je nu gehad?

Mijn vriend neemt sinds kort ook foliumzuur voor betere zaadkwaliteit. Keer erna (toevallig?) meteen zwanger maar mk.

Ruby hebben ze al een keer naar je baarmoedermond gekeken? Ik bleef ook een tijdje bloeden of bloedde snel en bleek een ectropion te hebben. Schijnen veel vrouwen last van te hebben.

Ik heb sinds vandaag zo’n opgezette buik. Lijk net zwanger. Was ik maar zwanger :frusty:. Zou dat door de clomid kunnen komen? Vanavond laatste 2 pillen
Alle reacties Link kopieren
@strong woman: ja mijn vriend neemt gewoon die voor vrouwen

@bankkussen: toen ik 30 was, was mijn uitstrijkje niet goed. Ze hebben toen wat weggehaald van mijn baarmoederhals, omdat dat anders kanker kan worden. 4 jaar onder controle gestaan daarna, nu net een jaar niet meer. Toen hebben ze het daar nooit over gehad.
Maar thanks, misschien kan dat nu wel? (Had toen geen bloedingen ofzo ook)
Vervelend van die opgezwollen buik. En inderdaad als het nou is omdat je zwanger bent, zou het leuk zijn. Hopelijk komt dat snel.
Alle reacties Link kopieren
@bankkussen dit was mijn 3de iui en 4de wordt ook de laatste keer als het weer niet lukt, dan wordt het overstappen naar ivf.. foliumzuur en c-vitamine ga ik zeker halen voor mijn man..
Alle reacties Link kopieren
Strong-Woman schreef:
26-01-2020 21:05
@bankkussen dit was mijn 3de iui en 4de wordt ook de laatste keer als het weer niet lukt, dan wordt het overstappen naar ivf.. foliumzuur en c-vitamine ga ik zeker halen voor mijn man..
Dat is wel snel niet? Na de 4e keer al over naar IVF? Bij mij zeiden ze dat ik wel 12 keer mocht proberen...
Alle reacties Link kopieren
Missy2020 schreef:
28-01-2020 10:24
Dat is wel snel niet? Na de 4e keer al over naar IVF? Bij mij zeiden ze dat ik wel 12 keer mocht proberen...
Ik vind 12 keer wel veel, bij mij in ziekenhuis doen ze maar Max 6 keer. Maarja zal misschien ook wel afhankelijk zijn van de personen
Alle reacties Link kopieren
@missy2020 de gyn. wou al direct overstappen naar ivf, maar ik vroeg of ik nog 1 x mocht proberen met iui. Het is namelijk zo dat ik endometriose patient ben, ik ben daarvoor afgelopen jaar 3 x geopereerd geweest. Nu moet ik zsm zwanger raken, omdat dit zich telkens herhaald en als het deze x terugkomt gaan ze mijn rechter eierstok ook weghalen waardoor ik minder kans op zwangerschap ga hebben. Dat is eigenlijk de reden! Ik vind idd 12 x te veel hier mag je zover ik weet ook maar 6 x iui proberen..
Alle reacties Link kopieren
Strong-Woman schreef:
29-01-2020 23:11
@missy2020 de gyn. wou al direct overstappen naar ivf, maar ik vroeg of ik nog 1 x mocht proberen met iui. Het is namelijk zo dat ik endometriose patient ben, ik ben daarvoor afgelopen jaar 3 x geopereerd geweest. Nu moet ik zsm zwanger raken, omdat dit zich telkens herhaald en als het deze x terugkomt gaan ze mijn rechter eierstok ook weghalen waardoor ik minder kans op zwangerschap ga hebben. Dat is eigenlijk de reden! Ik vind idd 12 x te veel hier mag je zover ik weet ook maar 6 x iui proberen..
Phoe heftig hoor... Hopelijk is het de laatste IUI raak voor je.... en anders IVF zsm raak .... Het allemaal niet niks... ik duim voor je...
Alle reacties Link kopieren
@strong-woman wat heftig dat ze je eierstok moeten verwijderen als het deze keer terugkomt. Hopelijk lukt het deze poging!

Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Had op cd 11 2 eitjes van 10 Mm en 1 van 8 geloof ik. Bms was nog maar 2,6 mm.

Gyn was een beetje verbaasd dat de clomid 100 mg zijn werk nog niet echt goed deed terwijl er geen PCOS oid is vastgesteld. Ik was hier zelf ook verbaasd over omdat ik juist nog bang was dat de dosis te hoog zou zijn. Maandag weer terug en kijken hoe ze dan gegroeid zijn en of we volgende cyclus de dosis gaan verhogen.
Bankkussen, toch goed dat je meerdere eitjes hebt! Hopelijk groeien ze snel door.
Bij ons is het ook zo dat we na 4x IUI overgaan op IVF. Volgens mij verschilt jet beleid oer ziekenhuis, en het ligt ook aan je klachten....

Ik had dinsdag 1 ei van 10mm en wat kleinere (dag 8, beetje vroeg maar dat kwam goed uit). Morgen weer meten.
Het gaat lekker langzaam deze maand. Vandaag 14mm op dag 11. Maandag weer meten. Dinsdag of woensdag waarschijnlijk onze 3e IUI.
Alle reacties Link kopieren
Strong-Woman schreef:
29-01-2020 23:11
@missy2020 de gyn. wou al direct overstappen naar ivf, maar ik vroeg of ik nog 1 x mocht proberen met iui. Het is namelijk zo dat ik endometriose patient ben, ik ben daarvoor afgelopen jaar 3 x geopereerd geweest. Nu moet ik zsm zwanger raken, omdat dit zich telkens herhaald en als het deze x terugkomt gaan ze mijn rechter eierstok ook weghalen waardoor ik minder kans op zwangerschap ga hebben. Dat is eigenlijk de reden! Ik vind idd 12 x te veel hier mag je zover ik weet ook maar 6 x iui proberen..
Jeetje joh! Wat heftig allemaal! Doe jij dan trouwens ook het endometriose dieet?
Ik ga heel hard voor je duimen dat de laatste iui gaat werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven