Zwanger worden voorjaar 2018 - klein groepje

15-05-2018 23:03 678 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zou graag met een klein groepje willen schrijven die vanaf voorjaar 2018 gestart zijn met zwanger proberen te worden.

Ik merk dat een grote groep voor mij niet werkt doordat er zoveel verhaallijnen door elkaar lopen en ik het daardoor niet bij kan houden/uit elkaar kan houden.

:cheer2:

1. Quarzorosa, 1e kind, 26/30. -zwanger!
2. Nijn5, 1e kind, 33/33 - zwanger! :heart:
3. Pienut, 1e kind, 25/29 - zwanger!
4. DEM89, 1e kind, 28/36 - zwanger!
5. Stormvloedkering, 1e kind, 28/36 - time out
6. CaatjeBlabla, 1e kind,
7. Beau1992, 1e kind, 26/28
8. Eef-1-9-8-8, 1e kind, 29/42
9. Tin0901, 2e kind - time out
10. PrinsesR, 1e kind, 28/30
11. ER_6_N, 1e kind, 28 - zwanger! :heart:
12. Cafetière, 1e kind, 30/30 - time out
13. Iloke, 2e kind, 31/29 - zwanger!
14. Alexandraa, 1e kind,
15. Dahlia07, 1e kind, 30/34
——————
anoniem_365985 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 01:02
47.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ER! Gefeliciteerd!!! Wat leuk zeg! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ahh Yes ER_6_N!! Wat super leuk voor je! :yes: :cheer: Inderdaad wel spannend nu wachten op de echo :hyper: Geniet van het gevoel en hou ons op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik heeeel erg blij ben voor ER_6_N! heb ik een beetje off day. Ook weer wat zwangerschapsaankondigingen voorbij gekomen en of mensen die getagd worden in ‘een mama to be waar je trots op bent’. Vandaag weer die Davitamon mama gehaald. De twee doosjes zijn er bijna doorheen. Merk dat ik op zulke momenten echt op zoek ga naar dingen die ik anders kan doen. Ik moet meer sporten, deze ronde echt om de dag seks en dan ook meteen mee beginnen na menstruatie, wat is goed om te eten.. etc. Herkennen jullie dat?
DEM, als je het zo schrijft begrijp ik je en ik denk wij allemaal wel. Als ik voor mezelf spreek herken ik het nog niet echt, maar dat zal komen omdat we pas de 2e ronde ingaan waarvan ik nu al weet dat het niets gaat worden omdat mijn man weggaat. Ik heb ook wel zoiets van: het is een kwestie van geluk (naast seks op de goeie dagen). Ik ken teveel gevallen die alles volgens het boekje doen en waarbij het niet lukt en ook veel gevallen die zo ongezond leven als wat en de 1 na de ander op de wereld zetten. Ik slik de VSM mama puur tabletten en zal na eisprong wel opletten met alcohol, maar voor mij blijft het voorlopig daarbij. Als het komt dat komt het, ik wil niet in een situatie belanden waarbij het zo'n allesoverheersend iets wordt.

Maar goed, misschien heb ik nu makkelijk praten. We zeggen nu ook dat we nooit de mmm ingaan en als het niet lukt dan gaan we (nog meer) reizen, maar wie weet kijken we hier over een jaar heel anders tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
Wauw!! Gefeliciteerd ER_6_N! :cheer2: :cheer2:
Wat super leuk voor je!

Wanneer heb je getest? Was je vriend er bij? Al anderen verteld?
Alle reacties Link kopieren
DEM89 schreef:
13-06-2018 18:26
Ondanks dat ik heeeel erg blij ben voor ER_6_N! heb ik een beetje off day. Ook weer wat zwangerschapsaankondigingen voorbij gekomen en of mensen die getagd worden in ‘een mama to be waar je trots op bent’. Vandaag weer die Davitamon mama gehaald. De twee doosjes zijn er bijna doorheen. Merk dat ik op zulke momenten echt op zoek ga naar dingen die ik anders kan doen. Ik moet meer sporten, deze ronde echt om de dag seks en dan ook meteen mee beginnen na menstruatie, wat is goed om te eten.. etc. Herkennen jullie dat?
Ik begrijp je wel hoor.. ik had het ook nadat m'n menstruatie op zich liet wachten, ik ineens hoop kreeg en toen toch nog ongesteld werd.

Dan is het even helemaal niet leuk meer, dat goede blije nieuws van allerlei zwangere dames.
Probeer toch positief te blijven! Je weet wat gezond voor je is dus, dus leef daar naar. Maar zoals cafetière zegt, dat geeft geen garantie.
Er zijn genoeg stellen die er een paar maanden over doen, heb geduld :)

Mij is het gelukt me weer te richten op werk en andere dingen. Rond de ovulatie hou ik me weer wat meer bezig met zwanger worden ;)

Kop op, dat kun je vast :high5:
DEM89 schreef:
13-06-2018 18:26
Ondanks dat ik heeeel erg blij ben voor ER_6_N! heb ik een beetje off day. Ook weer wat zwangerschapsaankondigingen voorbij gekomen en of mensen die getagd worden in ‘een mama to be waar je trots op bent’. Vandaag weer die Davitamon mama gehaald. De twee doosjes zijn er bijna doorheen. Merk dat ik op zulke momenten echt op zoek ga naar dingen die ik anders kan doen. Ik moet meer sporten, deze ronde echt om de dag seks en dan ook meteen mee beginnen na menstruatie, wat is goed om te eten.. etc. Herkennen jullie dat?
Ja. Zoiets.


Ik merk heel erg dat ik er niet tegen kan dat mijn lichaam niet aan onze verwachtingen voldoet.
Ik heb altijd al een slecht zelfbeeld (dik, lelijk, etc) en nu walg ik helemaal van mijn lichaam dat het niet eens lukt om zwanger te raken. - Terwijl ik overal verhalen in mijn omgeving heb dat mensen ongewenst zwanger zijn (zelfs van een ONS notabene). En ik word er heel erg negatief van en verre van realistisch.

Hier zijn we nu over op een 'laag pitje', niet meer 'verplicht' seksen maar alleen als ik ook echt zin heb (wat echt moeilijk is, gezien ik nu mega- slobber kleding draag om mijn vetheid te verbergen, dus ga niet makkelijk uit de kleren).
We zien wel, als het komt, dan is het goed. Zo niet, ook niet.

Dit graag niet quoten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, stormvloedkering.. ik word helemaal verdrietig van hoe je over jezelf schrijft..
Ik heb je natuurlijk nooit gezien, maar ongetwijfeld ben je een hartstikke mooi een gezonde vrouw!

We zijn pas net begonnen allemaal hè, vergeet dat niet. De verhalen over ongewenste zwangerschap zijn natuurlijk smeuïge roddels en gaan als een lopend vuurtje. Terwijl vrouwen die er een jaar over doen om zwanger te raken raken (en die zijn er veel) dit meestal niet aan de grote klok hangen.

Heb vertrouwen in je lichaam en wees lief voor jezelf. Loop nu maar lekker in slobber kleding als dat goed voelt :hug:
Wie weet heb je zometeen weer zin om jezelf in iets sexy's te hullen en kun je je vriend verrassen op een vruchtbare dag ;)

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Caatje ik sluit me bij jou aan! Lekker doen waar je je goed bij voelt en aan jezelf denken! We moeten goed voor onszelf zorgen, gun je lichaam gerust de tijd die het nodig heeft. Die instelling heeft me er na mijn miskraam snel bovenop gekregen: het was voor mijn lichaam of voor het vruchtje niet goed, dus grijpt de natuur in. Ik geloof oprecht dat het bij ons wel zal komen als de tijd er rijp voor is. En ondertussen geven we de natuur alle kansen 😉
Alle reacties Link kopieren
Proficiat ER_6_N !
Dikke knuffels voor jullie DEM en Stormvloedkering :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn lief! ♥️

Het is bij mij niet zo dat ik dagen neerslachtig ben. Het zijn momenten. Maar ergens heb ik wel vertrouwen zoals Tin zegt. Het komt wanneer m’n lichaam er klaar voor is. Ik heb over iets meer dan drie weken vakantie. Dit zijn hele drukke weken. Beetje rust zal mijn lichaam en m’n hoofd goed doen. Misschien dat het dan pas lukt, wanneer de rust er weer een beetje is en m’n hoofd dus ook wat meer leeg is.

Stormvloedkering :hug: Jouw situatie lijkt zoveel op die van mij en daarom heb ik ook vertrouwen dat jij snel zwanger bent, samen met mij. :)
Dikke knuffels voor jullie :hug:
CaatjeBlabla schreef:
13-06-2018 23:33
Wanneer heb je getest? Was je vriend er bij? Al anderen verteld?

Ik wilde eigenlijk wachten tot woensdagochtend. Toen las ik dat de Early test van het Kruidvat ook overdag/'s avonds kon, na NOD. Hij wilde in dat geval graag dinsdagavond al. Prima.
Het was nog wel grappig want hij ging meteen op die test kijken en was teleurgesteld toen ie niet meteen wat zag, "nog even 2 min wachten, schat" :bonk:

Hij is trouwens overal bij betrokken. Wist ook wat de vruchtbare dagen waren, hoe je dat kan proberen te herkennen, wanneer NOD was.. Hoe zit dat bij jullie? Verder willen we het nog een tijd stil houden. Ik vind dat ook nog wel even fijn.
Ik heb jullie gelezen hoor. Jullie zijn bemoedigend.

Gister seks gehad, maar daarna een (contact?)-bloeding gehad, dus nu vertrouw ik mijn lichaam nog minder. Gelijk maar even afspraak met huisarts gemaakt. Ik word helemaal gek.

Ook heel veel krampen, en terwijl ik niet meer ongesteld zou moeten zijn? Dus nu ook helder bloedverlies en rest van de week had ik al regelmatig nog bruine afscheiding terwijl ik maar 5 dagen normaal menstrueer.
Ik snap er niks van en als ik de verhalen van internet moet geloven... Ik wacht de huisarts wel af.
Wat lief ER!

Mijn vriend krijgt die kans niet echt vrees ik :-$

Was gister trouwens bij een verjaardag waar meer dan de helft van de dames zwanger was, in verschillende stadia. Dat was ook wel een bijzondere ervaring. De foliumzuur werd bij het diner geserveerd :P
Alle reacties Link kopieren
Haha super leuk ER_6_N! Heeft hij daar dan zelf over gelezen of aan jou gevraagd?
Mijn vriend is vrij nuchter en er niet heel veel mee bezig uit zich zelf. Hij wil natuurlijk wel graag een kindje, maar heeft ook geduld en is realistisch. (Dat het dus even kan duren)

Ik vertel hem zo af en toe wat over mijn cyclus, symptomen, kansen/percentages.. :-D geloof dat hij het wel interessant vindt.

@stoemvloedkering Goed idee even langs de huisarts, misschien kan die je wat rust in het hoofd geven :)

@Nijn Haha foliumzuur bij het diner! En jij doet dan gezellig mee? (Dat rijmt :) )
Alle reacties Link kopieren
Stormvloed :hug:
Laat dr Google maar voor wat het is, het brengt je alleen maar meer in de war. Huisarts brengt hopelijk duidelijkheid.

Mijn man is ook nogal nuchter en er niet zo in detail mee bezig. We bespreken ook niet in detail mijn cyclus ofzo, hij weet wel wanneer ik ongesteld moet worden. Ik vind het goed zo, denk dat ik anders nogal snel mezelf er in zou verliezen..
Stormvloedkering, inderdaad goed om het even met je huisarts te bespreken. Hoop dat die je wat gerust kan stellen :hug:

Grappig Nijn! Leuk dat de Foliumzuur er helemaal bij hoort. Weten zij ook dat jullie er ook mee bezig zijn?

Mijn vriend leest zelf af en toe wat, vraagt soms wat, ik laat hem af en toe wat zien... Toen het begon te kriebelen was ik wat meer gespannen, wilde me overal in verdiepen en was hij de nuchtere. Sinds we er echt voor zijn gegaan, is het wat meer omgedraaid.
@Caatje zo is het ook bij ons haha. Hij is nuchter en realistisch. Merkte vorige week dat ie ook af en toe googelt hoe het nu zit. Toen begon ‘ie over innestelingsbloed :-P) En ik ‘verveel’ hem af en toe met feitjes.
Leuk om zo te lezen hoe mannen daar niet of juist wel mee bezig zijn!

@stormvloedkering goed dat je even raad zoekt. Denk goed aan jezelf :hug:
@Caatje, ja, wel beetje sneaky probeerde ik. Maar de gastvrouw weet waar we staan, dus dat is wel makkelijk. Maar ze zette echt zo eten op tafel, een salade, nog wat saus en ze gooide een strip Davitamon mama op tafel “voor de zwangeren”.

Mijn vriend is overigens wel geïnteresseerder dan een paar maand geleden toen we nog niet bezig waren. Ik ben wel benieuwd hoe hij straks is als we (hopelijk) voor het eerst moeten gaan testen, of hij dan ook teleurgesteld is als het negatief is.

Ik hoop dat de huisarts je gerust kan stellen stormvloedkering :hug:
Alle reacties Link kopieren
WOOOHOOOO ER!!! Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws. Spannende periode ga je tegemoet. Hoe voel je je? Symptomen?

Ah DEM & stormvloedkering :hug: wat een vervelende emoties. Ik herken het zeker: het wantrouwen in mijn lichaam. Ik ben in de afgelopen twee jaar 30 kg afgevallen en ben nu bang dat het er weer bij gaat komen als ik zwanger ben. Spijt dat ik niet strakker ben nu mijn lichaam waarschijnlijk nog minder mooi gaat worden door een zwangerschap. Schuldgevoel dat ik dan zo over een zwangerschap/kindje en mijn lichaam denk, verdien het dan ook niet om zwanger te zijn.. bladibla. Eindeloos. Ik ben blij dat we hier een plek hebben om dat te delen. Storm, ik vind je super moedig hoe je dit nu gaat aanpakken. Ik merk dat sporten mij heel goed helpt! Ik sport ongeveer 4 keer per week en dat zorgt voor veel blije hormonen.

Ik heb op dit moment een flinke blaasontsteking. Incl bloedplassen, dus ik moest wel aan de AB. Gister genomen, eenmalig drankje die 48 uur actief is en waar mijn evt baby geen 6 armen van krijgt :lol:. Ik baal wel want volgens Flo ovuleer ik morgen, mn plasjes zijn de klein en te kort achter elkaar om een ovu test te doen, en de pijn in mijn blaas werkt niet echt als voorspel. Bah. Ik wil niet accepteren dat deze maand “verloren” is. Ik ga zo toch maar een testje proberen..
Stormvloedkering.. :hug: Wat vervelend hoe je je voelt en hoe je over je lichaam denkt op dit moment. Erg rot dat je er geen vertrouwen in hebt. We hebben er geen enkel invloed op dus dat is iets wat je echt op je af moet laten komen! Ik hoop dat je je gauw beter voelt en weer wat vertrouwen terug krijgt. Succes bij de huisarts..

Nijn: ohh wauw die verjaardag :hihi: Dat lijkt me toch wel een beetje teveel van het goeie hoor. Als ik dat soort dingen lees dan merk ik dat dat toch niet helemaal mijn ding is (met de hele bups zwanger en foliumzuur op tafel). Ik heb momenteel maar 1 zwangere vriendin (en een aantal vriendinnen die al jaren moeder zijn), maar verder verkeer ik in kringen waarin zwanger zijn geen grote rol speelt.
Tja, het loopt zo cafetière dat iedereen zwanger is. Zal de leeftijd wel zijn :P Maar het zijn allemaal leuke meiden wel, geen klussen een beebs maar gewoon relaxed en nuchter. En naast draagdoeken en verloskundigen ging het ook gewoon over werk en leuke boeken :)

Jakkes Quarzorosa zon blaasontsteking, daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Helpt de antibiotica al?

Hier nog een paar weken geduld tot de NOD.
Alle reacties Link kopieren
Quarzorosa wat fijn om van je te horen! 30 kg? Dat is echt heel veel. Als je zwanger bent, wordt je alleen maar mooier joh. Ik vind persoonlijk die kilo’s helemaal niet erg.. denk ik.
Balen van je blaasontsteking.. :(

Haha, Nijn, zoals jij en je vriendinnen ermee omgaan zou t voor mij alleen maar makkelijker gaan. 😜 Ik denk alweer na over een feestje en de kans dat ik dus zwanger zou zijn en dit dus moet verbergen.

Bij ons gaat het dus wel een beetje gepland, de seks. Nu dus alweer begonnen om weer regelmatig seks te hebben, om de dag tot aan m’n ovulatie. Eigenlijk vind ik dat alleen maar fijn. Mijn libido is niet geweldig hoog en dit gaat nu eigenlijk wel heel ontspannen met veel lol. Als we t alleen doen rond de vruchtbare dagen ben ik bang dat het niet ten goede van de kwaliteit komt. Misschien denk ik er te veel over na.. ik weet t niet. M’n vriend is ook heel erg geïnteresseerd en weet nu dus ook dat mn eisprong volgend weekend verwacht wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven