Zwanger worden voorjaar 2018 - klein groepje

15-05-2018 23:03 678 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zou graag met een klein groepje willen schrijven die vanaf voorjaar 2018 gestart zijn met zwanger proberen te worden.

Ik merk dat een grote groep voor mij niet werkt doordat er zoveel verhaallijnen door elkaar lopen en ik het daardoor niet bij kan houden/uit elkaar kan houden.

:cheer2:

1. Quarzorosa, 1e kind, 26/30. -zwanger!
2. Nijn5, 1e kind, 33/33 - zwanger! :heart:
3. Pienut, 1e kind, 25/29 - zwanger!
4. DEM89, 1e kind, 28/36 - zwanger!
5. Stormvloedkering, 1e kind, 28/36 - time out
6. CaatjeBlabla, 1e kind,
7. Beau1992, 1e kind, 26/28
8. Eef-1-9-8-8, 1e kind, 29/42
9. Tin0901, 2e kind - time out
10. PrinsesR, 1e kind, 28/30
11. ER_6_N, 1e kind, 28 - zwanger! :heart:
12. Cafetière, 1e kind, 30/30 - time out
13. Iloke, 2e kind, 31/29 - zwanger!
14. Alexandraa, 1e kind,
15. Dahlia07, 1e kind, 30/34
——————
anoniem_365985 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 01:02
47.37% gewijzigd
Gefeliciteerd @Iloke! Wat heerlijk om naar uit te kijken!

Veel plezier @ER_6_N :-D
Alle reacties Link kopieren
Dank je ER_6_N en Pienut !
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Iloke! Woohoo :)
Toekomstige vader blij? Hoe was zijn reactie?

Hier gister naar de vk geweest, eerste echo is pas 11 augustus!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Quarzorosa.

Hij zegt dat hij het nog niet bevat.
Maar hij is stiekem al bezorgd om kleine dingetjes.
Alle reacties Link kopieren
Iloke gefeliciteerd!! :cheer2: :cheer2:

Nijn wat super leuk, een pretecho! En met goed resultaat, super fijn!

Dank jullie wel voor de fijne-vakantie-wensen, dat zit helemaal snor! :sun:
Mijn vruchtbare dagen zijn geweest, dus het wachten is weer begonnen :sigh:
Laat nu de alcohol toch maar staan, you never know..
Alle reacties Link kopieren
Dank je Caatje :-)
Hoe is het hier? :-D
Zit zelf af te wachten. Dit weekend is mijn NOD. Denk dit keer veel meer (symptomen) te voelen dan de vorige wachtbeurten, maar houd mezelf voor dat dat schijn kan zijn haha.
@DEM, jouw NOD is ook bijna of niet?
@Caatje, hoe lang mag jij nog wachten?
Alle reacties Link kopieren
Oeh dit weekend al Pienut, spannend! Wat voel je dan?

Bij mij rond 6 augustus..
anoniem_363108 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 08:55
Reden: .
2.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jongens, even iets heel anders als jullie daar geen probleem mee hebben..

Ik overweeg een nieuwe baan te gaan zoeken. Heb nu nog plezier in m'n werk maar ben ook wel (bijna) toe aan iets nieuws. Bovendien is het met een baby / kind erg onpraktisch. M'n werk is onregelmatig, veel in de avonduren en ik zit heel vaak voor een paar dagen tot een paar weken in het buitenland.
Heb er al eerder een topic over geopend, de reacties liepen erg uiteen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen..

Als ik nu een nieuwe baan vind, begin ik misschien zwanger of ben ik dat snel daarna. En waarschijnlijk krijg ik niet meteen een vast contract.
Als ik nu blijf bij m'n huidige werk heb ik wat dat betreft zekerheid. Maar moet ik de baan óf zien te 'vervormen' zodat ik bijv minder reis (maar geen idee of dat een optie is en bovendien heb ik dan nog steeds die avonduren, lossen vriend en ik elkaar gezellig af :-? ). Óf ik moet gaan solliciteren na mijn zwangerschapsverlof.
Eerst had ik nog de hoop dat het wel te combineren viel, werk en baby, maar dat zie ik toch steeds minder positief in ;)
M'n kinderwens uitstellen wil ik niet.

Heerlijk lang verhaal!
Wat zouden jullie doen?
:heart:
CaatjeBlabla schreef:
31-07-2018 08:53
Jongens, even iets heel anders als jullie daar geen probleem mee hebben..

Ik overweeg een nieuwe baan te gaan zoeken. Heb nu nog plezier in m'n werk maar ben ook wel (bijna) toe aan iets nieuws. Bovendien is het met een baby / kind erg onpraktisch. M'n werk is onregelmatig, veel in de avonduren en ik zit heel vaak voor een paar dagen tot een paar weken in het buitenland.
Heb er al eerder een topic over geopend, de reacties liepen erg uiteen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen..

Als ik nu een nieuwe baan vind, begin ik misschien zwanger of ben ik dat snel daarna. En waarschijnlijk krijg ik niet meteen een vast contract.
Als ik nu blijf bij m'n huidige werk heb ik wat dat betreft zekerheid. Maar moet ik de baan óf zien te 'vervormen' zodat ik bijv minder reis (maar geen idee of dat een optie is en bovendien heb ik dan nog steeds die avonduren, lossen vriend en ik elkaar gezellig af :-? ). Óf ik moet gaan solliciteren na mijn zwangerschapsverlof.
Eerst had ik nog de hoop dat het wel te combineren viel, werk en baby, maar dat zie ik toch steeds minder positief in ;)
M'n kinderwens uitstellen wil ik niet.

Heerlijk lang verhaal!
Wat zouden jullie doen?
:heart:
Mijn advies: gewoon solliciteren. Zwanger worden kan een tijdje duren, maar een baan vinden ook. Laat het een niet afhangen van het ander ;-) Mocht je ergens op gesprek gaan, ze willen je hebben en je blijkt zwanger, zie je wel wat je gevoel dan zegt.

Ik zit met een vergelijkbaar dilemma namelijk. Nu vast contract, op 20 minuten rijden, 32 uur (wat ik perfect vind) en werk in (moeilijke) branche waar ik voor geleerd heb..allemaal perfect. Maar vind het niet zo leuk meer. Uitdaging is eruit, doorgroei is er niet en het wordt slecht betaald.
Heb besloten dat als zwangerschap en nieuwe baan tegelijk komen, ik dan zie wat ik ga doen.
CaatjeBlabla schreef:
31-07-2018 08:39
Oeh dit weekend al Pienut, spannend! Wat voel je dan?

Bij mij rond 6 augustus..
Voel zo’n soort spanning in mijn onderbuik. Af en toe van die steekjes of plopjes rond de venusheuvel zegmaar. Al betwijfel ik of dat nu al kan... Soms ineens misselijk gevoel of duizelig. Maar kan ook aan eten of aan warmte liggen. Lekker koffiedik kijken dus :P Ik kruip weer in mijn holletje haha.
Alle reacties Link kopieren
Pienut schreef:
31-07-2018 12:45
Mijn advies: gewoon solliciteren. Zwanger worden kan een tijdje duren, maar een baan vinden ook. Laat het een niet afhangen van het ander ;-) Mocht je ergens op gesprek gaan, ze willen je hebben en je blijkt zwanger, zie je wel wat je gevoel dan zegt.

Ik zit met een vergelijkbaar dilemma namelijk. Nu vast contract, op 20 minuten rijden, 32 uur (wat ik perfect vind) en werk in (moeilijke) branche waar ik voor geleerd heb..allemaal perfect. Maar vind het niet zo leuk meer. Uitdaging is eruit, doorgroei is er niet en het wordt slecht betaald.
Heb besloten dat als zwangerschap en nieuwe baan tegelijk komen, ik dan zie wat ik ga doen.

Oh wat grappig dat je in een vergelijkbare situatie zit :)
Ja je hebt gelijk, het is beide niet te voorspellen.. niet van elkaar af laten hangen dus.
Het lijkt me gewoon zo spannend om een vast contract op te zeggen als je zwanger bent, maar zover zijn we nog lang niet :hihi:

Dankje voor je raad ;-))
Alle reacties Link kopieren
Pienut schreef:
31-07-2018 12:57
Voel zo’n soort spanning in mijn onderbuik. Af en toe van die steekjes of plopjes rond de venusheuvel zegmaar. Al betwijfel ik of dat nu al kan... Soms ineens misselijk gevoel of duizelig. Maar kan ook aan eten of aan warmte liggen. Lekker koffiedik kijken dus :P Ik kruip weer in mijn holletje haha.
Haha ja hoewel ik altijd naar mijn gevoel en mijn lichaam probeer te luisteren, probeer ik dat nu steeds in de week voor mijn ongesteldheid juist niet te doen.
Ik kan er niks nuttigs over zeggen.. maar ik duim heel hard voor je!
Alle reacties Link kopieren
CaatjeBlabla schreef:
31-07-2018 08:53
Jongens, even iets heel anders als jullie daar geen probleem mee hebben..

Ik overweeg een nieuwe baan te gaan zoeken. Heb nu nog plezier in m'n werk maar ben ook wel (bijna) toe aan iets nieuws. Bovendien is het met een baby / kind erg onpraktisch. M'n werk is onregelmatig, veel in de avonduren en ik zit heel vaak voor een paar dagen tot een paar weken in het buitenland.
Heb er al eerder een topic over geopend, de reacties liepen erg uiteen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen..

Als ik nu een nieuwe baan vind, begin ik misschien zwanger of ben ik dat snel daarna. En waarschijnlijk krijg ik niet meteen een vast contract.
Als ik nu blijf bij m'n huidige werk heb ik wat dat betreft zekerheid. Maar moet ik de baan óf zien te 'vervormen' zodat ik bijv minder reis (maar geen idee of dat een optie is en bovendien heb ik dan nog steeds die avonduren, lossen vriend en ik elkaar gezellig af :-? ). Óf ik moet gaan solliciteren na mijn zwangerschapsverlof.
Eerst had ik nog de hoop dat het wel te combineren viel, werk en baby, maar dat zie ik toch steeds minder positief in ;)
M'n kinderwens uitstellen wil ik niet.

Heerlijk lang verhaal!
Wat zouden jullie doen?
:heart:
Dit is heel herkenbaar Caatje! Ikzelf haal geen voldoening meer uit m'n werk en twijfel er al een tijdje over om iets heel anders te gaan doen (het onderwijs in). Dit betekent dat ik ook deeltijd een opleiding moet gaan doen, wat natuurlijk mega onpraktisch is als je zwanger bent. Nu kan het inderdaad een tijdje duren voordat je zwanger bent én ik geloof er ook wel in dat het ergens misschien niet lukt om zwanger te worden als je niet gelukkig bent. Misschien een beetje zweverig, maarja. Ik heb nu dus wel beslissing genomen om het roer om te gooien. Dit geeft me nu al enorm veel rust. Mocht het allemaal tegelijk komen is dat niet handig, maar komt dat echt wel weer goed.

Kortom, ik zou gewoon solliciteren en mocht het tegen die tijd allemaal tegelijk komen komt dat echt wel goed en zie je het dan wel.

Hier helaas weinig gebruik gemaakt van m'n vruchtbare periode, maar het is niet anders. Volgende ronde beter.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt hoor! Het komt ook heus wel goed, je verzint altijd wel een oplossing.
Toen we begonnen met 'proberen' had ikzelf van ons tweeën het meest deze instelling. Maar op één of andere manier is mijn gevoel / vertrouwen veranderd.

Nou, zitten we allemaal helemáál in hetzelfde schuitje! Gezellig :couple:

PrinseaR hoe lang moet je dan studeren? Want zwanger gaat denk ik nog wel, met wat geluk. Maar met een baby lijkt me moeilijker.
(Al heeft mijn moeder nog gestudeerd met 4 kinderen! :worship: )
Alle reacties Link kopieren
CaatjeBlabla schreef:
02-08-2018 09:15


PrinseaR hoe lang moet je dan studeren? Want zwanger gaat denk ik nog wel, met wat geluk. Maar met een baby lijkt me moeilijker.
(Al heeft mijn moeder nog gestudeerd met 4 kinderen! :worship: )
Ik wil graag het (basis)onderwijs in, dus ben nu aan het kijken naar zij instroom mogelijkheden. Door de vakantie ligt alles nu stil, maar hoop na de zomer meer te weten. Als die zij instroom lukt zou ik geloof ik vrij snel aan het werk kunnen en ben je na 2 jaar volledig bevoegd. Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk PrinsesR! Ik sta op het basisonderwijs. Het tekort is echt niet normaal op dit moment. In mijn regio was het vooral nog naar vervangers.. waardoor er sneller contracten worden gegeven voor vaste vervangers. Vier jaar geleden toen ik afstudeerde was het heel moeilijk om aan een baan te komen. Denk daarom ook dat er zoveel afgestudeerden voor een ander vak hebben gekozen.

Eigenlijk heb ik verder niet veel te melden.. wilde daar even op reageren.. ik lees steeds mee natuurlijk. Maar probeer toch wat minder te focussen op t hele zwanger worden. Maandag of dinsdag nod. Zal wel gewoon ongesteld worden...
Alle reacties Link kopieren
En Pienut, hoe staan de zaken? Nog niet ongesteld? In spanning? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Mijn NOD is ook maandag of dinsdag.. ik heb twee weken geleden heel erg veel krampen gehad. Na m’n eisprong. En sindsdien wel veel last van m’n stoelgang. Verder gisteren en vandaag heel erg moe en niet fit maar dat kan ook zijn omdat m’n menstruatie eraan komt.

Hoe is t met jullie?
Pffff nog niks. Gisteren en vandaag kleine beetjes bruinverlies. Niet genoeg voor inlegkruisje. Heb ik sinds ik van de pil ben nog nooit gehad. Brak normaal steeds meteen door. NOD staat nu op morgen. Ik wacht gewoon af. Heb nu vakantie, dus alle tijd.

Verder alleen last van de warmte, zoals iedereen in Nederland haha :sun:
Ben benieuwd @DEM! Je kunt er echt niks van op aan he. Wil je na maandag of dinsdag gaan testen? Of wacht je ook af?
Alle reacties Link kopieren
Oeh knap dat je geduld hebt, Pienut :)

We zitten echt dicht bij elkaar in de buurt, leuk, ik verwacht mijn menstruatie ook maandag!

Klinkt ook bij jou toch wel lekker vaag, DEM :) Ben heel benieuwd!
Hè balen, gewoon keurig ongesteld geworden vandaag. Ga me dan altijd afvragen waarom het niet gelukt is. Ach, volgende keer beter.

Hoe is het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oh.. stom.. :(

Ja dat snap ik, dat vraag ik me ook af!
Bij mij nog niks, maar moet ook nog een dagje wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ongesteld geworden vandaag :( Ik baal toch flink.. ga toch proberen om me er wat minder op te focussen. Hoe doen jullie dat?

En bij jou DEM?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven