Zwanger worden voorjaar 2018 - klein groepje

15-05-2018 23:03 678 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zou graag met een klein groepje willen schrijven die vanaf voorjaar 2018 gestart zijn met zwanger proberen te worden.

Ik merk dat een grote groep voor mij niet werkt doordat er zoveel verhaallijnen door elkaar lopen en ik het daardoor niet bij kan houden/uit elkaar kan houden.

:cheer2:

1. Quarzorosa, 1e kind, 26/30. -zwanger!
2. Nijn5, 1e kind, 33/33 - zwanger! :heart:
3. Pienut, 1e kind, 25/29 - zwanger!
4. DEM89, 1e kind, 28/36 - zwanger!
5. Stormvloedkering, 1e kind, 28/36 - time out
6. CaatjeBlabla, 1e kind,
7. Beau1992, 1e kind, 26/28
8. Eef-1-9-8-8, 1e kind, 29/42
9. Tin0901, 2e kind - time out
10. PrinsesR, 1e kind, 28/30
11. ER_6_N, 1e kind, 28 - zwanger! :heart:
12. Cafetière, 1e kind, 30/30 - time out
13. Iloke, 2e kind, 31/29 - zwanger!
14. Alexandraa, 1e kind,
15. Dahlia07, 1e kind, 30/34
——————
anoniem_365985 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 01:02
47.37% gewijzigd
DEM89 schreef:
24-09-2018 20:40
Ik hoop het voor je Pienut!

Ik zit ook weer op het wachtbankje. 5 dagen na m’n eisprong. Voel nog niets, maar kan natuurlijk ook nog niet. Zesde ronde nu.. mag wel een keertje raak zijn he.
Zeg dat wel! Ik duim ook voor jou. Kans dat het tussen half jaar en een jaar ‘oefenen’ lukt, is wel groter zeggen ze... Laten we daar maar gewoon op hopen :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Zo dus gisteren was een spannende dag!

Quarzorosa de sleutel gekregen :hyper: moet er veel gedaan worden aan het huis?
Leuk een jongetje! (Meisje is net zo leuk lijkt me :-] ) Maakt het, sinds je dat weet, het wat begrijpelijker dat er een baby in je buik zit?

En Pienut??

Mijn volgende afspraak bij de gynaecoloog is geweest, de uitslagen van van mijn bloed (stijging hormoon) waren volgens hem perfect!
Geen medicijnen nodig dus..
Al kreeg ik niet helemaal een antwoord waarom mijn baarmoederslijmvlies die keer zo dun was. Dat is blijkbaar elke maand anders.
Ik moest volgens hem vooral "actief blijven afwachten" dus :facepalm:
Nog geen nieuws hier. Dag 32 vandaag, dus een dag overtijd. Gisteren twee keer veegje bruin, vandaag ook een veegje bruin...Vorige cyclus ook gehad, maar toen zette het snel door. Nu niet, dus dat is vreemd. Verder voelt het vooral nattig daarbeneden haha. Ga er vanuit dat menstruatie komt. Heb ook geen testen in huis, dus wacht gewoon af.

Caatje wat fijn om te horen dat het verder goed is! Alleen minder dat ook jij gewoon moet blijven wachten, haha :hyper:

DEM Hoe is het bij jou? Geloof dat onze cyclussen zo’n beetje gelijk liepen toch?
Alle reacties Link kopieren
En pienut, nog steeds geen nieuws?
En DEM?

Ik moet nog wachten tot begin volgende week. Acht de kans erg klein deze maand..
Alle reacties Link kopieren
Ik moet morgen ongesteld worden.. denk ook dat dat gewoon gaat gebeuren. Over twee weken zijn we op vakantie en dan ga ik het helemaal los laten en lekker drinken. Misschien helpt het om een keer goed zat te worden.. helemaal ontspannen te zijn. 😅
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar jou Pienut
Alle reacties Link kopieren
DEM89 schreef:
03-10-2018 07:04
Misschien helpt het om een keer goed zat te worden.. helemaal ontspannen te zijn. 😅
Hahaha heerlijk dit! :cheers:
Ik kom ook even om het hoekje kijken.

Jammer dat je nog niet zwanger bent DEM :hug: het komt wel.

Vanuit hier niks nieuws.

Ik gun dat jullie allemaal snel zwanger zijn en een wolk van een baby krijgen.


:hello: :byee:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ronde 7 in. 🍀 Deze maand ga ik het volledig loslaten en de alcohol niet laten staan rond m’n vruchtbare dagen. Pienut, hoe is het met jou?
Helaas, ben zondag ongesteld geworden. Ook balen voor jou @DEM. Volgende (zevende) ronde maar weer. Lief dat jullie zo meeleven! :bigkiss: Enne lekker zat worden als je dat wil @DEM, levert misschien ook wel een toffe vrijpartij op :hihi:

Twijfel erover of ik dit keer ovulatietesten bij de Kruidvat zal halen... Ben best regelmatig, meestal rond de 29 of 31 dagen. Die zou ik vanaf volgende week vrijdag kunnen gebruiken. Maar lijkt me zo’n gedoe (de 4u van tevoren niet teveel drinken, zelfde tijd doen elke dag). Iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Jammer Pienut! :hug:

Ik weet niet hoe goed de testen zijn van Kruidvat. Ik heb tot twee maanden geleden die van 2besure gebruikt, goedkoop en makkelijk op internet te bestellen. Maar ze zijn ook erg gevoelig. Ik nam t nooit zo nauw met zoveel uur van tevoren niet plassen.. al was anderhalfuur geleden nog geweest, dan knalden ze nog.
Alle reacties Link kopieren
Fijn hoor DEM dat je een wat relaxtere instelling krijgt. Bij mij begint dat ook langzaam te komen. Acceptatie dat ik misschien gewoon een van de 'pechvogels' ben die een jaar erover doet.

Ik heb ze wel gebruikt van de Action, pienut. Vond het niet zo'n gedoe hoor. Het is gewoon een beetje gokken. Maar best handig als je je eisprong vindt, om te zien of je gevoel/berekening klopte (of dat je hartstikke naast zat :-D )

Mijn ovulatie app heeft m'n nod ineens twee dagen verschoven :huh: Nog even geduld dus..
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames!

Ik mis het geklets hier wel een beetje :)
Ook ik ben weer ongesteld geweest helaas.. ik ga ronde 6 in. Vind het best lastig om geduld te hebben. En zeker als ik vooruit kijk en weet dat ik een aantal keer tijdens mijn eisprong weg zal zijn voor werk.

Hoe is het met jullie? Iets bijzonders, twijfels, nieuwtjes? :popcorn:
CaatjeBlabla schreef:
19-10-2018 16:44
Hallo lieve dames!

Ik mis het geklets hier wel een beetje :)
Ook ik ben weer ongesteld geweest helaas.. ik ga ronde 6 in. Vind het best lastig om geduld te hebben. En zeker als ik vooruit kijk en weet dat ik een aantal keer tijdens mijn eisprong weg zal zijn voor werk.

Hoe is het met jullie? Iets bijzonders, twijfels, nieuwtjes? :popcorn:
Hallo!
Ik mis het geklets ook...misschien moeten we het gewoon weer aanzwengelen.

Balen Caatje. Kun je er de dagen voor je eisprong wel een beetje gebruik van maken?

Heb vorige week 5 dagen ovulatietesten gebruikt van Action. Wilde het gewoon eens proberen. Had zondag een licht streepje, maar maandag en dinsdag niet. Tuur- of indroogstreepje wel... Denk dat mijn urine niet geconcentreerd genoeg was. Slijm ook beetje geprobeerd bij te houden, dus zal maandag, dinsdag of woensdag eisprong hebben gehad. We blijven verder gewoon lekker doorseksen haha!

Nu weer afwachten... Wie weet wat deze ronde brengt.

Hoe is het met de rest inderdaad?
Alle reacties Link kopieren
Ach ja misschien dat we inderdaad de dagen daarvoor net wel bij elkaar zijn. Mijn cyclus is niet zó regelmatig dat ik dat precies kan inschatten.

Ja Pienut het komt vrij nauw vaak met die testen. Tenminste.. inderdaad beter 4 of 5 uur niet geplast hebben (moeilijk!) En ik krijg ook nooit echt een dikke streep. Wel dat er een dikkere is en daarna weer afneemt.

Ga je het komende maand nog eens proberen?
Hoi meiden!

Vind het enorm spannend deze ronde. Op zondag 14 oktober een licht ovulatiestreepje (daarna dus niet meer door te lichte urine en dus ongeldige test). Ovulatie zou dus naar mijn idee op de 15e of 16e moeten zijn geweest. NOD is dan vandaag of morgen. Er zitten altijd maar 14 dagen tussen toch? Tot nu toe geen menstruatie in zicht.

Met man afgesproken de menstruatie af te wachten. Anders doe ik vrijdagochtend een testje denk ik (dan heb ik vrij).

Hoe is het met jullie? @Caat eisprong al gehad? En @DEM jouw NOD komt er toch ook weer aan? Nog nieuws van de zwangeren?
Spannend Pienut! Ik duim voor je. En ik kreeg overigens nooit een positieve test bij die van de Action, maar ben toch zwanger geworden :)

Wij weten inmiddels dat het een meisje wordt :heart: En alles zag er goed en gezond uit op de 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend Pienut! Ik hoop het zo voor je!
Volgens mij klopt dat, van die 14 dagen.

Fijn Nijn, dat het goed gaat met haar! :heart:
Gebruikte je nog andere ovulatie testen? Want ik vind ze vaak echt belachelijk duur (en die van de Action dus niet..maar ik krijg daar ook nooit een heel duidelijk beeld mee)
anoniem_363108 wijzigde dit bericht op 02-11-2018 22:59
0.32% gewijzigd
Ja, uiteindelijk toch maar die van CB, ook al zijn ze idd belachelijk duur. En ze werken wel echt heel fijn moet ik zeggen. Kan je gewoon direct na het opstaan ‘s ochtends testen en je hoeft niet zelf nog iets te interpreteren. Ik had ze ook niet zo lang nodig, scheelt ook nogal ;) Maar online kun je ook wel betaalbaardere bestellen die beter werken, dat zijn dan niet van die plastic tests maar meer van die dipstrookjes. Van sensitest ofzo? Maar daar weet Google vast wel meer van.
Alle reacties Link kopieren
Pienut, hoe is het met je?

Mijn temperatuur was gisteren flink gezakt, nu wel weer 0,2 hoger, maar dit zijn wel tekenen dat m’n menstruatie eraan komt. Ook heb ik weer lage rugpijn. Ik verwacht het morgen wel. Ben wel weer goed teleurgesteld..
Wat een anticlimax. Helemaal zenuwachtig om te testen vanochtend, omdat ik echt het idee heb dat het raak is. Ben twee dagen overtijd als ik mijn gemiddelde cyclus neem (31dgn). De goedkope Kruidvat-test is echter negatief. Niet zwanger.

Zal ik wel een langere cyclus krijgen... Heb één keer eerder 36 dagen gehad. Toch maar weer ovulatietesten halen denk ik.

@DEM balen zeg. Snap dat je teleurgesteld bent.

@Nijn oh wat leuk een meisje! En wat fijn dat alles goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Sjonge meiden wat stom.. Ik begrijp je heel goed DEM , wat kan het toch steeds weer een zware teleurstelling zijn! :hug:
Ik moet toegeven dat ik de hoop inmiddels zelfs een beetje heb opgegeven en ook denk 'ik zing het gewoon een jaar uit, tot ik ermee naar de dokter mag'.
Maar ik weet dat dat niet terecht is hoor!

Ik moet deze maand nog wachten tot de 12e ongeveer. Heb ook een vrij lange cyclus..

Ik ga het eens googlen inderdaad,Nijn. Niet zoveel plastic hoeven gebruiken spreekt me ook aan, dus misschien die strips van sensitest volgende maand..
anoniem_363108 wijzigde dit bericht op 03-11-2018 09:08
0.26% gewijzigd
Alles is nog mogelijk Caatje. We geven de hoop nog niet op! :high5: Hier inmiddels bruin gespot, dus menstruatie komt eraan. Vanmiddag toch weer even wat tranen gelaten. Teleurstelling en angst dat het ons niet gaat lukken Een halve (grote) Milkareep en een kom chips later is het weer gezakt: vol moed verder haha.

Manlief stelde nu zelf voor om de (dure) Clearblue testen met smiley te gaan bestellen. Lekker makkelijk ‘s ochtends en ook meteen duidelijk inderdaad Nijn. Dus dat gaan we de komende ronde proberen. Ronde 9, hier kom ik! :cheer:
Ronde 9 moet nog even wachten... Ben nog steeds niet ongesteld geworden :@@: Vrijdagochtend negatieve test, s’ avonds veegje bruin maar sindsdien geen bruinverlies meer gehad... Dag 37 inmiddels. Ik blijf dus even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Oeh da's wel gek.. duurt best lang toch! Wordt het opnieuw weer spannend! :lol:
Raak je er niet erg in de war door? :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven