Zwanger worden voorjaar 2018 - klein groepje

15-05-2018 23:03 678 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zou graag met een klein groepje willen schrijven die vanaf voorjaar 2018 gestart zijn met zwanger proberen te worden.

Ik merk dat een grote groep voor mij niet werkt doordat er zoveel verhaallijnen door elkaar lopen en ik het daardoor niet bij kan houden/uit elkaar kan houden.

:cheer2:

1. Quarzorosa, 1e kind, 26/30. -zwanger!
2. Nijn5, 1e kind, 33/33 - zwanger! :heart:
3. Pienut, 1e kind, 25/29 - zwanger!
4. DEM89, 1e kind, 28/36 - zwanger!
5. Stormvloedkering, 1e kind, 28/36 - time out
6. CaatjeBlabla, 1e kind,
7. Beau1992, 1e kind, 26/28
8. Eef-1-9-8-8, 1e kind, 29/42
9. Tin0901, 2e kind - time out
10. PrinsesR, 1e kind, 28/30
11. ER_6_N, 1e kind, 28 - zwanger! :heart:
12. Cafetière, 1e kind, 30/30 - time out
13. Iloke, 2e kind, 31/29 - zwanger!
14. Alexandraa, 1e kind,
15. Dahlia07, 1e kind, 30/34
——————
anoniem_365985 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 01:02
47.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Temperatuur je bij beide? Bij mij hebben de apps al wat gegeven waardoor de voorspellingen wat betrouwbaarder worden. Ik denk dat dat pas betrouwbaar is als je al een cyclus hebt bijgehouden. Bij mij klopt het wel echt. Ik heb de laatste keer ook echt m’n eisprong gevoeld.

Ik heb vorige cyclussen ook wel naar m’n slijm gekeken. En ook ontdekt dat je slijm rond die dagen beetje doorzichtig eiwit is. Maar gelukkig loopt dat er bij mij niet uit. Haha!
Alle reacties Link kopieren
Nee gelukkig heb ik het ook niet elke maand ontdekt :hihi:
Ik hou het al wel een maandje of drie bij nu, de ene is met temperatur meten de ander zonder.
Ach.. ik weet het nu ongeveer
Alle reacties Link kopieren
CaatjeBlabla schreef:
19-05-2018 23:00
@Quarzorosa Dat aantal lijkt me inderdaad wel genoeg.

Ik las nu pas goed over je menstruatie, wat heftig dat je er 2 dagen af ligt. Moet je je dan ook ziek melden op werk / studie ofzo? Wat had je voor een spiraal, met hormoon of koper?
Ja meestal lukt het mij de eerste dag nog wel, maar de tweede dag is niet te doen. Ik meld mij dan inderdaad ziek voor werk of ik probeer mn dagen om te draaien, dat ik mijn vrije dag werk. Ik was aan de pil, heb in het verleden wel een hormoon spiraal gehad, een staafje in mijn arm(hoe heet dat ook alweer), de nuvaring. Ook wel getest op endometriosis, maar niets kunnen vinden. Ik ben vorige maand bijna weer begonnen met de pil omdat ik die menstruaties gewoon niet trok. Gelukkig wint m’n kinderwens het tot nu toe iedere keer!
Alle reacties Link kopieren
Temperaturen jullie iedere ochtend? En moet dat rectaal of zijn er nog andere opties? DEM, wat heb je gevoeld tijdens je eisprong? Ik hoor verhalen dat dat best wel pijnlijk kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Naar dat je zo zwaar ongesteld bent Quarzorosa!

Ik heb gewoon kramp en steken gevoeld. Ik vond het niet echt heel pijnlijk, maar stopte wel even waarmee ik bezig was. Wat ik bizar vond is dat het echt duidelijk aan m’n rechterkant was. Ben benieuwd of ik deze ronde m’n linkerkant ga voelen.

Ik heb wat dat betreft denk ik best geluk. Inmiddels wel zwaar ongesteld, maar meer qua hoeveelheid bloed verliezen. Wel een beetje zwak, maar niet ziek. Spiraal zetten vond ik ook niet zo pijnlijk terwijl ik daar ook hele andere verhalen over hoor.

Temperatuur meten doe ik rectaal iedere ochtend voor ik op sta. Kan ook vaginaal of in oren. Maar rectaal zou t meeste betrouwbaar zijn. Hoewel het gaat om temperatuurverschillen, de daadwerkelijke temperatuur maakt dan niet zoveel uit. Ik neem aan dat je dus ook een goed overzicht kan krijgen als je anders temperatuurt.
Alle reacties Link kopieren
Dem; wel super fijn dat je daardoor weet dat er een ei springt! Ik kan daar nog weleens over twijfelen. Soms denk k ‘m te voelen maar aan het einde van mn cyclus kom ik erachter dat mn ei de week ervoor of erna had moeten springen haha.

Ik heb vrijdagavond perongeluk mijn mond voorbij gepraat tegen twee vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Mag ik er ook nog bij? Ik vind een klein groepje ook wel fijn! Ook ik schrijf af en toe mee in een ander topic maar dit lijkt mij wel lekker overzichtelijk.

Wij zitten in de 3e ronde voor een eerste kindje. Ik ben 29 mijn man is 42. Een flink leeftijdsverschil, maar in de 10 jaar die we samen zijn hebben we daar nooit wat van gemerkt. Ik hoop dat het ons deze ronde lukt!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Eef! Gebruik jij apps/testen of iets dergelijks? Waar in je cyclus zit je nu?
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ja, ik gebruik ovulatietests omdat ik niet super regelmatig ben. Maar ik twijfel of ik dat nu wel weer wil, zorgt ook wel een beetje voor een obsessie. Aan de andere kant denk ik dat ik ook gestresst zou zijn als ik niet precies weet wanneer mijn eisprong is en ik dus (niet) ongesteld moet worden.

Ik heb de app Life en sinds vandaag Flo. Ik ben nu denk ik de laatste dag ongesteld, dag 6 van m’n cyclus. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook onregelmatig en voelde mij de afgelopen dagen wat hormonaler. Ik zit nu op dag 22 van mijn cyclus. Vorige maand was m’n cyclus 26 dagen. Ik heb net geplast in een potje en twee testen gedaan: 1 early zwangerschapstest en 1 ovulatietest. De eerste was negatief en de tweede positief. Ben er een beetje van in de war dat mijn ovulatie zo laat is!
Alle reacties Link kopieren
http://nl.tinypic.com/r/2lk8kfn/9

Ik heb een foto gemaakt van mn ovulatietest, ik heb nog nooit een lijntje gezien en nu best wel heftig. Is dit mijn LH piek dan?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al vaker een lange cyclus gehad afgelopen maanden? Als jouw cyclus deze keer langer dan 32 dagen ofzo kan het best dat je nu pas je lh piek hebt.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ja. Bij mij is het testlijntje altijd donkerder dan de controlelijn, dus het kan ook zijn dat je piek net geweest is en dat hij nu afbouwt? Ik weet het niet. Ik snap dat je ervan in de war bent, zou ik ook zijn. Ik zou er morgenochtend nog eentje doen.
Alle reacties Link kopieren
DEM89 schreef:
20-05-2018 18:11
Heb je al vaker een lange cyclus gehad afgelopen maanden? Als jouw cyclus deze keer langer dan 32 dagen ofzo kan het best dat je nu pas je lh piek hebt.
Ik heb tot nu toe 1 cyclus gehad van 33 dagen en 1 cyclus van 28 dagen. Ik hoop niet dst het een afbouwende lijn is, laatste keer seks was maandag.
Alle reacties Link kopieren
Ik temperatuur in m'n mond, weet dat dat niet het beste is.. maar ik vind het rectaal niet zo fijn als m'n vriend er vaak naast ligt. Bij mij is m'n temperatuur trouwens heel wisselend, misschien ook omdat ik niet altijd op het zelfde tijdstip op sta..?

Interessant die ovulatie testen, daar weet ik weinig van.
Maar een onregelmatige cyclus lijkt me ook wel erg onhandig :-[
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik had er serieus nog niet bij stil gestaan dat t best een beetje awkward is om t te doen terwijl m’n vriend naast me ligt. Mijn temperatuurkaart is ook echt niet constant. Springt best veel, vooral in t begin.
Ik sta door de weeks altijd rond hetzelfde tijdstip op. Maar in het weekend is het meestal rond uurtje of half 8 dat ik wakker word. Daarna slaap ik gewoon nog even door.

Dit zijn m’n laatste cyclussen.

Afbeelding

Afbeelding

En dit is deze cyclus. Ik vond dat ik hele hoge temperaturen had aan het begin van deze cyclus. Misschien omdat ik niet helemaal fit was?

Afbeelding
Ik doe ook gewoon onder de tong en gaat op zich ook prima. Stond ook in de instructie bij de app trouwens, al kan het ook prima anders. Maar ik krijg ook wel echt schommelingen, hoewel de ene keer meer dan de andere meer. Ik hoop dat de app er beter gehakt van kan maken dan ikzelf :)
Alle reacties Link kopieren
@DEM; haha dat zou ik ook niet awkward vinden hoor. In de afgelopen jaren heeft hij genoeg gezien en de komende jaren gaat hij ook nog heel veel zien denk ik. Het is meer dat ik het niet goed durf. Ik vind dat in je mond meten wel een goede, vanaf mijn volgende cyclus ga ik dat doen. Vind die temp schema’s die je net liet zien ook super handig! Zeker als je heel onregelmatig bent.

Ik heb net een ovulatietest gedaan en die was harstikke wit, mijn Lh piek was dus echt gister. Lucky shot dat ik die te pakken heb gekregen want het was mijn eerste test in twee maanden! Gisteravond benut. Vraag me alleen af of dat op tijd was omdat die test nu wit is, was mijn ei dan al gesprongen? Hebben jullie daar ideeen over?

Ik merk dat ik nu met die app ook een beetje verkeerd zit, want die geeft mn ovulatie aan als 1,5 week geleden. Wat is mijn nod nu?
Alle reacties Link kopieren
Quarzorosa, ik denk daarom echt dat temperaturen jou zal helpen. Die apps kunnen niet voorspellen als je zo onregelmatig bent, lijkt mij.

Wat je eisprong betreft, als je ei is gesproken kan het zijn dat je daarna nog maar een uur vruchtbaar ben, maar het kan ook dat je nog zeker twaalf uur vruchtbaar bent. Maar die test zegt ook niet of je ei pas die avond springt of een uur later al springt. Dus het is een beetje onzeker. Ik hoop voor je dat die ene keer toch een lucky shot was.
Alle reacties Link kopieren
Ach.. nee joh is ook niet awkward! Inderdaad, je vriend heeft het meeste al wel gezien waarschijnlijk :)

Bij jullie schommelt de temperatuur dus ook wel. En ik zie dat, ook bij jou DEM, de ovulatiedag niet zozeer de laagste temperatuur van de maand is. Dat verwachtte ik geloof ik wel een beetje..

Lastig Quarzorosa, maar wel een kans dus deze maand :-D
Alle reacties Link kopieren
Dat zou toch mooi zijn Quarzorosa, als het hierdoor dan plots gelukt is :-D! Mijn nod is altijd 14 of 15 dagen na mijn eisprong, maar dat weet ik niet bij jou natuurlijk. Na een positieve ovulatietest is je eisprong tussen de 12 en 48 uur later, heb ik wel eens gelezen. Ik denk dat je in ieder geval je best hebt gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Ah Caatje, nu ben ik bijna aan t twijfelen of m’n cyclus wel klopt.. Haha Hoe onzeker je jezelf kan maken he. Pfff!
Volgens mij heb ik vandaag eisprong, afscheiding is plakkerig/behanglijm achtig etc. Wel veel eerder dan de app zegt? Die zegt de 25ste, maar zoals ik al zei; lichaam is geen atoomklok. Of ik snap niks van mijn lichaam. :P
Vanochtend seks gehad, dus wie weet? ;)

Voor de tabel: ik ben 28 en mijn man wordt volgende week 36.
Alle reacties Link kopieren
Nee nee DEM, sorry! Ik bedoel juist dat het mij gerust stelt, omdat het er bij mij ook ongeveer zo uit ziet. Haha ja je kan jezelf toch meer ongerust maken dan nodig hè?
Ik merk sowieso dat ik er erg mee bezig ben, lees er van alles over enzo. Wil graag dat ik nuchter blijf, maar als ik ergens voor ga dan bijt ik me er in vast, ik ken mezelf.
Zijn jullie er in je hoofd veel mee bezig?
Ik had me dat van te voren niet bedacht..

Spannend, Stormvloedkering!
Bij schommelt de temperatuur trouwens voor de ovulatie meer dan na de ovulatie, bij jullie ook? Zal later eens kijken of ik wat plaatjes ervan kan plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven