Zwanger worden voorjaar 2018 - klein groepje

15-05-2018 23:03 678 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zou graag met een klein groepje willen schrijven die vanaf voorjaar 2018 gestart zijn met zwanger proberen te worden.

Ik merk dat een grote groep voor mij niet werkt doordat er zoveel verhaallijnen door elkaar lopen en ik het daardoor niet bij kan houden/uit elkaar kan houden.

:cheer2:

1. Quarzorosa, 1e kind, 26/30. -zwanger!
2. Nijn5, 1e kind, 33/33 - zwanger! :heart:
3. Pienut, 1e kind, 25/29 - zwanger!
4. DEM89, 1e kind, 28/36 - zwanger!
5. Stormvloedkering, 1e kind, 28/36 - time out
6. CaatjeBlabla, 1e kind,
7. Beau1992, 1e kind, 26/28
8. Eef-1-9-8-8, 1e kind, 29/42
9. Tin0901, 2e kind - time out
10. PrinsesR, 1e kind, 28/30
11. ER_6_N, 1e kind, 28 - zwanger! :heart:
12. Cafetière, 1e kind, 30/30 - time out
13. Iloke, 2e kind, 31/29 - zwanger!
14. Alexandraa, 1e kind,
15. Dahlia07, 1e kind, 30/34
——————
anoniem_365985 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 01:02
47.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PrinsesR schreef:
25-05-2018 16:32

Hoe doen jullie het eigenlijk met alcohol drinken? Merk dat ik wel minder zin heb in alcohol, omdat ik weet dat het beter is minder/niet te drinken als je zwanger wilt worden, maar heb soms wel borrels waar ik wel een paar wijntjes wil drinken. Ik probeer tussen m’n ovulatie en ongesteldheid niet te drinken, want dan kan ik zwanger zijn natuurlijk. Maarja, als ik elke keer niet drink en ook niet zwanger ben voelt het ook zonde, want 9 maanden is al lang genoeg haha
Daarnaast ben ik ook bang dat mensen denken dat ik zwanger ben als ik niet drink en dat is weer rot als blijkt dat dat niet het geval is. Beetje warrig verhaal, maar hoe doen jullie dit?
Ja ik snap 'm! Inderdaad zolang het nog niet zover is doe ik soms gewoon 1 drankje, ook een beetje om mensen af te leiden van het idee dat ik zwanger ben of wil worden. Stom eigenlijk he? :hihi:
Voor zover ik heb gelezen en gehoord is af en toe een drankje ook niet erg. Ik geloof er zelfs wel in dat je wat meer ontspannen bent als je niet te veel strenge regels hebt voor je zelf, en dat relaxed zijn weer beter is voor je vruchtbaarheid. Je helemaal lam zuipen is wel schadelijk.


@ER_6_N Hoi, welkom!
Alle reacties Link kopieren
Jaa je lichaam is maar een complex ding..

@prinses, nog een reactie op jouw post. Ik heb wel hetzelfde. Ik heb alleen afgelopen week, de vruchtbare week al niet gedronken. Maar daar hoefde ik geen moeite voor te doen. Komende weekenden komen er weer een paar avonden aan met vrienden. Ik los dit op door te rijden. Maar dan nog vind ik het moeilijk om dan ook nee te zeggen tegen 1 wijntje. Want normaal doe ik dat altijd wel. Ik vind t enkel moeilijk omdat ik indd geen opmerkingen naar m’n hoofd wil. Daarom vind ik het ergens ook wel fijn als er mensen in de omgeving zijn die ervan weten. Alsof ik van hun dan de bevestiging krijg dat ze me snappen.. neemt niet weg natuurlijk dat er dan nog mensen zijn die het niet weten en wel hun vraagtekens kunnen hebben. Het is net alsof ik nu heel slecht over m’n vrienden denk.. zij gaan mij echt niet dat gevoel geven. Het is puur mijn onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
@caatje: ik kan al dronken zijn van 3 wijntjes, echt dronken dronken, de ander is dronken bij drie flessen, dus vraag ik mij af in hoeverre lam zuipen iets zegt over de schadelijkheid!
Thanks! Ik sta ook al in de tabel, zie ik :thumbsup:

Wat een heftige verhalen Quarzorosa en Tin! Hoop voor jullie (voor iedereen hier trouwens) dat het snel raak is. Wel fijn om dan iets van je af te kunnen schrijven hier, lijkt me.

DEM89 Leuk dat de cycli een beetje gelijk lopen. Samen op de wachtbank is toch fijner. Ook een reden dat het me leuk leek om met jullie mee te schrijven.

Ik vind alcohol drinken nu ook wel een punt worden, helemaal tussen eisprong en NOD. Ik blijf er dan nu ook maar even vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Quarzorosa schreef:
25-05-2018 23:08
@caatje: ik kan al dronken zijn van 3 wijntjes, echt dronken dronken, de ander is dronken bij drie flessen, dus vraag ik mij af in hoeverre lam zuipen iets zegt over de schadelijkheid!

Tja klopt, verschilt erg per persoon. Dagelijks minder dan een glas kan ook al grote invloed hebben op je vruchtbaarheid. Maar het hoeft niet per definitie zo te zijn.
Ik denk dat dit echt iets wat iedereen zelf moet bepalen, sommige vrouwen drinken zelfs af en toe tijdens hun zwangerschap (!).
Ik zou geen risico willen nemen met zoiets. Ik drink nu al een tijdje vrijwel niets, af en toe een slokje van m'n vriend ;)
Ik zou geloof ik nog wat temperatuurgrafieken posten zei ik eerder deze week. Bij deze.

Dit is de cyclus waar ik nu in zit (als goed is ergens komende dagen ongesteld):
Afbeelding

En dit was die van vorige periode:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Nijn, leuk om ook een keer een cyclus van iemand anders te zien. Hoe meet jij ook al weer? Toch weer anders als die van mij he.. Je cyclus op dit moment lijkt een duidelijker patroon (zoals t normaal hoort te zijn) in te zitten dan vorige cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Even pauze genomen van het forum, was wel even goed. Ben er helemaal niet meebezig geweest tot vandaag. Cyclusdag 13 dus ik dacht ik ga maar eens beginnen met een ovulatietestje. Is hij meteen knalpositief! Op dag 13! Dat heb ik echt nog nooit gehad. Dus vandaag maar even aan de slag ;-).

Mbt het drinken: ik drink al bijna nooit alcohol, dus het valt bij mij niet op en ik heb er ook geen moeite mee om het niet te nemen. Ik heb gister wel 2 wijntjes gehad en daar maak ik me verder ook echt geen zorgen om. Dat soort dingen ga ik wel elimineren als ik over een half jaar nog niet zwanger ben. Ik probeer echt wat relaxter te doen. De vorige ronde was ik echt obsessief bezig en nu dus het tegenovergestelde. Ik voel me er helemaal goed bij.
Ja, vind ik ook wel leuk om eens van een ander te zien. Die van nu is idd logischer, maar rondom de ovulatie dan weer niet. Maar gezien de positieve ovulatietest moet het toen wel ongeveer geweest zijn. Maar begin vandaag weer aan nieuwe cyclus, keurig 2 weken na de ovulatie ongesteld geworden. Gaat gelukkig nu wel de goede kant op met de lengte van mijn cyclus :)

Wanneer spreek je trouwens van een NOD? Überhaupt als je er mee bezig bent of pas nadat je actief sex hebt gehad rondom je ovulatie? Kan ik zeg maar nu zeggen dat mijn NOD 27 juni (oid) is of zeg je dat dan pas over een paar weken als je op het wachtbankje zit?

Heb je normaal een langere cyclus dan Eef? Dag 13 is toch niet enorm vroeg?
Alle reacties Link kopieren
@Nijn, ja mijn cyclus varieert tussen de 28 en 34 dagen. Dus dit is voor mij wel onverwacht! Maar heel vroeg is het idd niet, meer dat ik het nog niet verwacht had.

Volgens mij kan je het meteen al zeggen hoor. Je nod is gewoon de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden. Dus als je weet wanneer dat is kan je het zo noemen. Al is het natuurlijk een beetje gek omdat je nog niet weet of je niet ongesteld gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, Eef dat je zo relaxed er onder bent! Moet ik ook weer wat meer op letten :)

Maar nu je dit verteld over zo'n 'onverwachtse' ovulatiedag.. mijn cyclus is ook zo ongeveer tussen de 28 en 34 dagen. Ga komende maand toch een paar testjes doen, dit maakt me heel nieuwsgierig!

Gebruikte jij nou ook een app en / of temperatuur meten? Gaf die deze dag niet aan?
Mooie grafieken Nijn, leuk om ze inderdaad eens te zien. Die eerdere cyclus lijkt een stuk langer he? Of begrijp ik 'm dan niet helemaal :bonk:

Zelf gebruik ik Flo en sinds kort de female health van Fitbit. Beide super handig maar uiteraard tegenovergesteld info :nut:

Fijn dat je weer van de partij bent Eef, nieuwe ronde nieuwe kansen. Goed ook dat je er zo rustig onder bent!
Ik typte van de week ook dat ik donderdag of vrijdag mijn eisprong dacht te hebben, maar denk dat ik een paar dagen te vroeg was. Ik weet het niet meer! We hebben in ieder geval flink ons best gedaan en we zien het wel.
Hoi allemaal!

Ik heb getwijfeld of ik mee zou schrijven in een groepje, want eigenlijk is dat niet echt iets voor mij ;) Maar ja, dat dacht ik over zwanger willen worden/rammelende eierstokken ook en tadaa.. sinds een paar weken toch mee "gezegend" :P Ik zag dat er nog één plekje is dus ik wil me toch graag aanmelden.

Zal eerst kort mijn verhaal doen en dan zal ik later uiteraard ook op de andere verhalen ingaan.

Man en ik zijn beiden 30 en gaan voor de eerste. Ik heb nooit echt expliciet een uitgesproken kinderwens gehad (mijn man wel). Kinderen van mezelf leken me wel leuk, maar nooit echt mee bezig geweest. Komt bij dat ik mezelf ook echt niet als oermoeder zie die bij elke baby begint te "oooeeh aahhh liefff" roepen. Sterker nog: ik vind maar weinig kinderen echt leuk (die dicht bij me staan) dus ik twijfelde of ik dan wel geschikt zou zijn als moeder. Een paar weken terug ging dan opeens de knop om en dacht ik: ja! ik hoop een kindje te krijgen van óns samen! En dus heb ik tijdens mijn laatste menstruatie (8 mei) mijn koperspiraaltje laten verwijderen (die had ik 12 jaar) en zou ik in theorie direct vruchtbaar kunnen zijn. Mijn eisprong was afgelopen dinsdag of woensdag dus dit is dan ook onze eerste ronde. Het klinkt wel maf als ik het zo opschrijf allemaal haha. Voor het echie :biggrin:

Ik heb het aan 2 van mijn beste vriendinnen verteld, maar verder willen we het voor onszelf houden. Het lijkt me toch wel leuk om het te kunnen delen met anderen. Met andere vrouwen vooral :hihi: Dus vandaar dat ik hier ben gekomen!

Op een vruchtbare samenwerking dan maar dames ;-)
Ik zie dat het over drinken gaat en dat houdt mij momenteel ook erg bezig! Wij hebben met regelmaat borrels, etentjes noem maar op. We zijn wat dat betreft echte bourgondiers. Het zou iedereen direct opvallen als ik niet meer zou drinken. Ik heb er wel voor gekozen om vanaf de vruchtbare dagen tot NOD (deze keer is dat 6 juni) geen alcohol meer te drinken omdat dat niet oke voelt. Tot nu toe zijn mijn excuses: ik heb morgen een vroege dienst, ik wil minder drinken omdat ik ben aangekomen (klopt ook wel haha), ik ben de bob, ik heb een sportwedstrijd op het programma staan. In het begin dacht ik: oh oh hoe ga ik dit doen, maar ik moet zeggen dat het me goed afgaat want het is voor een goed doel.
Welkom Cafetière! Wat leuk dat je wens ineens toch zo sterk naar voren is gekomen. Het hele zwanger-worden circus is eigenlijk ook maf haha. Maar dat maakt het ook wel leuk vind ik.

Wat betreft het drinken...zou me al bijna een loedermoeder noemen o_o Afgelopen weekend met bbq wel paar wijntjes gehad, terwijl ik komende donderdag (hopelijk niet) ongesteld zou worden.
Heb met manlief afgesproken me niet te druk te maken tot we een positieve test hebben. Niet bewust (veel) gaan drinken, want dat doe ik al nooit, maar me ook niet in allerlei bochten wringen om het niet te doen.
Dat klopt ER_6N, dat was de eerste echte cyclus na verwijderen spiraal. Die duurde 43 dagen :O Gelukkig de tweede “gewoon” 32 dagen. De app voorspelt mijn NOD nu 28 juni.

Welkom cafetière, en ik hoop idd ook op een vruchtbaar topic :D
Alle reacties Link kopieren
Nuja zeg :-(
@Pienut, voel je maar geen loedermoeder hoor! Ik heb ook al gezegd dat als het na 2 keer niet lukt dat ik dan wel (rustig) doorga met drinken tot een positieve test. Het moet wel leuk blijven :P

Een vriendin van mij is momenteel zwanger en we houden samen erg van borrelen dus we hebben het er nu wel eens over dat we erachter komen wat een grote rol alcohol in ons leven speelt. Dan bedoel ik niet overmatig zuipen, maar terrasje hier, festivalletje daar, dit te vieren, dat te vieren etc. We voelden ons samen al van die halve alcoholisten :$ Gelukkig valt het in de praktijk redelijk mee hoor.

Bedankt voor het welkom! Ja het hele proces is idd wel maf :-p. Ik voel me nu echt "volwassentje spelen" :rofl:
Ik gebruik trouwens ook de app Flo en Period Calendar. Eigenlijk qua nuttigheid hetzelfde en ze geven ook gewoon hetzelfde aan dus snap eigenlijk niet waarom ik er 2 heb. Kan mezelf er alleen maar gek mee maken :nut:
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een “dilemma”. Niet zozeer met alcohol (drink sowieso zeer weinig dus een drankje is niet moeilijk om te laten staan voor mij), maar wel ivm toxoplasmose en cmv. Ik geniet nu nog snel dubbel van een lekkere steak of gerookte zalm. En voor cmv zou ik met peuter in huis strenge hygiëneregels moeten toepassen en zou ik mijn peuter zelfs geen kusjes op mond of wang mogen geven, steeds aparte handdoeken enzo maar vind dat zo moeilijk!
Vanaf ik zwanger ben (voelde het beide keren al enkele dagen na ovulatie) zal ik strenger zijn maar nu laat ik me er nog niet door gek maken. Hoe zien jullie dat met bv rauwe groentjes/salades op restaurant of bij vrienden of familie? Vertrouwen jullie erop dat dat grondig gewassen is of vermijden jullie alles?
Tin0901 schreef:
28-05-2018 16:32
Hier nog een “dilemma”. Niet zozeer met alcohol (drink sowieso zeer weinig dus een drankje is niet moeilijk om te laten staan voor mij), maar wel ivm toxoplasmose en cmv. Ik geniet nu nog snel dubbel van een lekkere steak of gerookte zalm. En voor cmv zou ik met peuter in huis strenge hygiëneregels moeten toepassen en zou ik mijn peuter zelfs geen kusjes op mond of wang mogen geven, steeds aparte handdoeken enzo maar vind dat zo moeilijk!
Vanaf ik zwanger ben (voelde het beide keren al enkele dagen na ovulatie) zal ik strenger zijn maar nu laat ik me er nog niet door gek maken. Hoe zien jullie dat met bv rauwe groentjes/salades op restaurant of bij vrienden of familie? Vertrouwen jullie erop dat dat grondig gewassen is of vermijden jullie alles?
Ik ben vegetariër en eet ook amper vis dus daar hoef ik niet echt over na te denken. Nu ik nog niet zwanger ben eet ik wel gewoon sashimi en gerookte zalm hoor. Als ik uiteindelijk zwanger ben laat ik dat wel.

Wat betreft groenten ergens anders.. tja nog niet echt over nagedacht eerlijk gezegd. We gaan best vaak buiten de deur eten en tot nu toe eet ik alle saladegarnituur nog gewoon lekker op :-D
Hoe dat met cmv precies zit weet ik niet? Heb moeten opzoeken wat het is, maar kan niet specifiek iets zwangergerelateerds vinden?
Alle reacties Link kopieren
https://www.kindengezin.be/zwangerschap ... efault.jsp

Cmv is iets waar hier in Be wel voor wordt gewaarschuwd... Lijkt anderzijds zo moeilijk met een peuter in huis.
Oh ja ik zie het. Ik weet niet hoe ik dat zou aanpakken. Ik ben nog niet zwanger en heb ook nog geen ander kind. Ik zou het er met de verloskundige over hebben en hoe streng dat in de praktijk gehandhaafd moet worden?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Cafetiere! Geinig dat je hetzelfde hebt met drinken van alcohol. Blijft toch lastig om niet te drinken als je dat in bepaald gezelschap eigenlijk altijd wel doet.

Ik ben, redelijk onverwacht, vandaag al ongesteld geworden, terwijl ik dit niet had verwacht voor 30/31 mei. Eerste cyclus die zo kort (23 dagen) is sinds ik ben gestopt met de pil een jaar geleden. Was afgelopen week veel moe enzo dus had ergens wel hoop dat het raak was. Daarom misschien wel goed dat ik nu al ongesteld ben, scheelt een hoop spanning. Ach, het was ook onze eerste maand dat we rekening hielden met m’n eisprong etc, dus was ook wel snel geweest als het nu al raak was.

Wat wel leuk is om te merken is dat m’n vriend nu echt uitgesproken enthousiast is over het idee van kinderen en er echt blij van wordt. Was eerder nog niet zo erg het geval, dus daar geniet ik wel van. En het ‘proberen’ van een kindje krijgen is eigenlijk ook wel leuk en spannend, dus daar ga ik ook nog maar van genieten :-)

Andere dames van wie de NOD nadert?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven