Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meeschrijven.
Man (32) en ik(27) hebben besloten om het dit jaar te gaan proberen.
Wij willen ook in het voorjaar starten. Wij hebben beiden het op dit moment erg druk met werk en andere dingen.
Ik heb nog 2 strips met de pil in huis. Als deze op zijn komt er dus voorlopig geen nieuwe in huis.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Zou graag dit voorjaar, misschien eerder, willen starten. Of eigenlijk eerst stoppen.....met de pil. :-D
Ben ontzettend aan het rammelen, filmpjes kijken over pregnancy announcements, bevallingen :rofl: , op dit forum aan het lezen en baby kamers.... ben zelfs bezig met namen.


Maar m’n vriend is nog een beetje terughoudend, want hebben we nog genoeg te doen in en om het huis. Nieuwe voortuin, wc opknappen, zolder aftimmeren, o ja en ook nog op vakantie in juni.
En hij wil graag een bepaald bedrag gespaard hebben voordat we aan kinderen beginnen.

Snap ik, want de bovenstaande dingen kosten geld, maar ben ontezettend met het baby onderwerp bezig.

Ik ben 30 en hij 29 en zijn nu 2 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Leuk topic! Goed voor de voorpret en hulp bij vragen/ervaringen delen.
Mijn vriend (33) en ik (25) hebben zojuist besloten dat we in de zomer willen starten, dus ik hoor eigenlijk niet helemaal bij dit topic. Maar meelezen vind ik wel leuk!

@Niesjuh88, ik herken me he-le-maal in jouw verhaal. Zowel over die rammelende eierstokken (die filmpjes op Youtube zijn zo leuk haha!) als de vele dingen die we 'eigenlijk' nog eerst in huis willen doen... Maar wij zijn wel tot inkeer gekomen dat we echt niet ALLES af gaan krijgen in de komende jaren. Vind het geen reden meer om niet te starten met kids. Oh en dat bepaald bedrag gespaard hebben hoeft ook niet meer (ofja, die is een stuk verlaagd). Wil wel een goed gevoel hebben over mijn werk (1 juni nieuw/vast contract?) dus daar wachten we nog op.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat er meer zijn met kriebels en rammelende eierstokken haha!
Ik zie ineens overal om me heen ook mensen die zwanger zijn en aankondigingen en dat helpt niet tegen de kriebels!
Zijn er bepaalde dingen die jullie nu al doen? Eetgewoonten aanpassen e.d.? Ik heb het idee mezelf te willen voorbereiden, maar dat lukt nog niet helemaal.

@bailey28 leuk dat je meeschrijft!

@niesjuh88 Moet zeggen dat mijn vriend en ik wel tegen elkaar gezegd hebben dat we wel gewoon willen blijven 'leven'. Dus tot ik de positieve test in handen heb blijven we gewoon dingetjes plannen. Gaan deze zomer de puntjes op de i zetten in de voortuin en gaan ook lekker op vakantie van de zomer.

@vietjeh leuk dat je meeschijft!
Alle reacties Link kopieren
Girafjes schreef:
15-01-2019 22:40
Zijn er bepaalde dingen die jullie nu al doen? Eetgewoonten aanpassen e.d.? Ik heb het idee mezelf te willen voorbereiden, maar dat lukt nog niet helemaal.
Ik ben een maand geleden gestopt met roken.
Ook probeer ik mijn eetgewoontes aan te passen. Dit wil zeggen dat ik minimaal 3x per dag probeer te eten in plaats van savonds helemaal los te gaan.
Hoe zou jij je willen voorbereiden?
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Bailey26 schreef:
16-01-2019 19:44
Ik ben een maand geleden gestopt met roken.
Ook probeer ik mijn eetgewoontes aan te passen. Dit wil zeggen dat ik minimaal 3x per dag probeer te eten in plaats van savonds helemaal los te gaan.
Hoe zou jij je willen voorbereiden?
Oh ja, dat doe ik ook, het regelmatige eten zodat ik hopelijk minder trek in lekkers heb savonds.
Ik merk dat ik snel reageer op voeding. Zo word ik na alpro yoghurt niet meer ongesteld (heel raar I know) dus heb sowieso soja uit m'n dieet gehaald. Maar wil ook gezonder eten en proberen wat minder troep (als in suikers/verzadigde vetten/bestrijdingsmiddelen van fruit e.d.) maar dat lukt me allemaal nog niet zo goed :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik schrijf ook graag mee =)!
Mijn vriend en ik wonen samen. Ik ben 26 en hij is 28.
We hebben het er over gehad en we kwamen tot de conclusie dat we er allebei klaar voor zijn.
Eind april ga ik een afspraak maken bij de huisarts om mijn implanon te laten verwijderen en dan gaan we er voor.

Mijn eierstokken beginnen te rammelen als ik mijn neefje van bijna 2 zie rond lopen en kan geen genoeg krijgen van het knuffelen met mijn nichtje van 6 maanden haha. Ik ben ook al vol op aan het rond neuzen op internet en aan het lezen op forums en uiteraard overal informatie vandaan plukken haha. Ook zitten we al te snuffelen tussen baby spullen en zijn we al een beetje aan het sparren met namen en hebben we al een aantal leuke baby kamers gezien haha. En dat terwijl we nog moeten beginnen haha.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat lopen ivm mijn implanon en mijn maagverkleining die ik 2 jaar geleden heb gehad.
Maar ik ben er helemaal klaar voor =D!
Off all the paths you take in life,
make sure a few of them are dirt.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa! Eindelijk een topic waar ik mee mag schrijven!
Ik wacht eigenlijk al jaren om te mogen starten en nu komt het in zicht! :-D
Doordat ik in een moeilijk vakgebied zit waar zeer weinig werk in te vinden is hebben wij onze kinderwens best lang aan de kant geschoven. Als het goed is dan is de laatste hobbel rond juni weg en gaan we ervoor.
Voelde heel tegenstrijdig en vaak gedacht ; we gaan er gewoon voor. Maar toch vind ik een stabiele situatie erg belangrijk en bleven we toch steeds maar wachten.

Fijn dat het nu echt dichterbij komt en ik nu (na zoveel mee lezen) eindelijk zelf in een topic mee kan schrijven!

Wij zijn van plan om ongeveer vanaf maart/april met de pil te stoppen en over te gaan op condooms om zo vast mijn cyclus weer op gang te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
@curlyginger en @koffiewijck welkom !
Spannend dat het nu zo dichtbij komt he :)
Hoi,

Ik wil ook wel meeschrijven.

Wij willen dit voorjaar voor de tweede gaan. We hebben al een dochter van bijna 2 jaar.
Man is 29 en ik ben 30 jaar.
Het liefst stop ik nu met de anticonceptie, maar mocht ik meteen zwanger worden dan komt dit niet helemaal uit qua opleiding/werk en uitgerekende datum.
Ik wil nu nog twee pilstripjes nemen en dan stoppen.
Ben wel bang voor de eerste 20 weken. De vorige zwangerschap ben ik erg ziek geweest. Maar hou me vast aan de hoop dat het nu ook anders kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Girafjes, ik rook niet en drink vrij weinig (klinkt wel heel saai, maar ik word voornamelijk moe van alcohol haha) dus daar hoef ik gelukkig geen rekening mee te houden. Ben wel echt een bourgondiër en HOU van eten. Dat probeer ik wel te minderen... Wil sowieso nog zeker 6 kilo kwijt voordat we echt beginnen.. hoe minder buikvet, hoe minder risico's. Maar wat betreft gezondheid, maak ik me drukker om m'n vriend. Die is wel fit hoor (sport veel) maar leeft echt niet heel gezond. Drinkt bijna dagelijks wel wat en rookt ook. Daarnaast is hij ook niet zo van 't gezonde eten (witte boterhammen met jam type en eet amper fruit/groente).
Ik maak me dus iets drukker om zijn spermacellen haha, erg hè... :bonk:
Maar goed, hij heeft beloofd 3 maanden voordat we beginnen wat gezonder te leven en ik wil in mei starten met foliumzuur.

@Koffiewijck, leuk!! Eindelijk! De voorpret kan beginnen!

@Kato1987, spannend, voor de tweede keer! Ik hoop met je mee dat je je deze zwangerschap beter zal voelen!

Ik ben trouwens in de zomer van 2017 al gestopt met de pil. Sindsdien doen we alleen 'voor het zingen de kerk uit' en hou ik een beetje rekening met mijn vruchtbare dagen (heb gelukkig een regelmatige cyclus). Dus m'n lichaam hoeft niet meer af te kicken van een bepaald anticonceptiemiddel.
@girafjes, ben niet echt bewust bezig met mijn voedingspatroon nu ik weer zwanger wil worden dit jaar.
Probeer gewoon te eten wat ik normaal ook doe. Ben geen grote eter, maar wel netjes 3x per dag. Gewoon yoghurt, brood, fruit en groente.
Ik hou wel van snoep, koek of chips al is dit de laatste maanden ook al minder geworden omdat ik gewoon minder zin daarin heb.
Ik rook niet en drink ook vrijwel nooit. Eerder vond ik een wijntje wel lekker op feestjes, maar sinds ik een dochter heb, heb ik amper wat gedronken. Thuis trek ik niet snel een wijntje los en op feestjes ben ik vaak de bob, wat ik zelf niet erg vind.

Ben volgens mij tot nu toe de enige in dit topic die voor een tweede kindje gaat.
Weet nog erg goed het moment toen ik eind mei 2016 een positieve test in handen had. De zwangerschap en alles daaromheen vond ik zo bijzonder. :love:
Ben heel benieuwd hoe ik het nu ga ervaren. Natuurlijk is het nog steeds bijzonder, maar vraag me af of het anders is omdat je nu ook een kindje hebt rond lopen.
Hopelijk hebben we allemaal snel nadat we officieel begonnen zijn, een positieve test in handen.
Alle reacties Link kopieren
@Kato1987, inderdaad tot nu toe de enige die voor de tweede gaat. Lijkt me op een andere manier weer net zo spannend en leuk! Aan de ene kant heb je al eerder een zwangerschap meegemaakt, maar of ze te vergelijken zijn en hoe het nu is nu je al een peuter? hebt rondlopen...

&VietjeH inderdaad, komt nu echt dichtbij :-D

@ Girafjes, ik ben voor nu ook nog niet echt bezig met voedingspatroon. Weet ook nog niet hoe ik dat straks wil; wil ik tijdens het proberen nog af & toe een wijntje drinken tot ik een positieve test heb, dat alleen doen als ik weet dat ik niet zwanger kan zijn, of gewoon helemaal niet... ben er nog niet uit. :)
Zelfde met voeding: al het roodvlees al laten staan vanaf proberen of vanaf die positieve test...
Ik denk dat ik het ga zien als we eenmaal gestart zijn en ik dan wel merk waar ik me het prettigst bij voel.

Naast voedingspatroon wil ik wel weer even wat fitter worden nu; meer conditie en weer wat meer kracht. Te weinig gesport afgelopen maanden en denk dat fit de zwangerschap in gaan niet verkeerd zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
@kato, volgens mij ben je inderdaad de enige die voor een 2e kindje gaat. Leuk en spannend lijkt me dat toch ook weer!

@vietjeH, ja hier hetzelfde. vorig jaar al gestopt met de pil en heb nooit gerookt of gedronken. Een paar kilootjes eraf zou hier ook fijn zijn. Ben nu vooral bezig met het eten van extra fruit, sporten en op de fiets naar werk. Heb wel erge snackbuien de laatste tijd (winterdip ofzo xD) dus daar moet ik nog iets op zien te vinden

@Koffiewijck, hier hetzelfde inderdaad! Fit de zwangerschap ingaan zal alleen maar positief werken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Waar dromen jullie het meest over weg als jullie aan kinderen denken?

Naast het gevoel wat niet te beschrijven valt kijk ik vooral uit naar het positieve van kinderen, zo verwonderd over kleine dingen! Ik hoop dat ik daardoor ook weer zo blij kan worden en bewust van de kleine dingen.
Alle reacties Link kopieren
@Koffiewijck, leuke vraag! Ik kijk vooral uit naar het 'gezinsgevoel'. Ik kom zelf uit een groot gezin, maar woon nu sinds 3 jaar samen met mijn vriend. We hebben nu echt een heerlijk leven samen, maar ook nog veel onze eigen dingen apart. Ik kijk vooral uit naar die lekker kneuterige dingen als samen bankhangen met de baby of naar de kinderboerderij/het bos.

Ook kijk ik gek genoeg uit naar het opvoeden... Ik hoop kleine wereldverbeteraars op de wereld te zetten die respect hebben naar de medemens toe en niet allleeeeen maar op hun Ipad zitten. |-) Haha

Toch heb ik heel af en toe nog twijfels hoor..
Ik heb oprecht een superleuk leven nu en kan gaan en staan waar ik wil.
We hebben vaak toffe datenights en ons sexleven is ook nog wel aardig geweldig zeg maar. Sommige mensen maken me echt bang met hun verhalen dat alles na kinderen verandert. Dan vraag ik me soms af of ik het ècht allemaal al kan 'opgeven'. Toch blijf ik erin geloven dat het ook anders kan en is mijn kinderwens echt veel sterker dan die twijfels af en toe.

Hoe zit dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
@koffiewijck ik kijk het meest uit naar het zien van onze baby (ben zo benieuwd hoe hij of zij eruit zou zien) en het burgerlijke leventje. Klinkt echt heel stom maar het lijkt me zo heerlijk om met de kleine in de wagen te wandelen en te zien opgroeien.

Ook hebben we momenteel best een aantal vrienden en mensen in de omgeving met jonge kinderen of die nu zwanger zijn. Het lijkt me fijn als zij samen kunnen spelen en wellicht niet zoveel schelen.

@vietjeH, ik ben nog best jong (25) en ik heb best wat mensen gehoord die zeiden dat ik maar lekker moet reizen, genieten van m'n vrije tijd en nog maar lekker moet wachten. Ik vind het lastig daarmee om te gaan. Natuurlijk kan ik de komende jaren nog verre reizen maken en wachten maar het kriebelt allemaal zo erg.. Daarnaast heb ik zo iets van "je weet niet hoe snel het gaat". Voor hetzelfde geldt zijn we een paar jaar bezig en dan maak ik wellicht tussendoor nog wel een reis.
Ik kijk het meeste uit naar het moment dat mijn dochter de baby voor het eerst ziet en de omgang daarna met elkaar. Lekker samen spelen.
De baby die zich optrekt aan grote zus en grote zus die lekker kan moederen (wel met grenzen natuurlijk) :-P
Ze is gek op baby’s en een echte poppenmoeder.

Ik snap dat mensen tegen je zeggen dat je lekker moet genieten van je vrijheid en verre reizen moet gaan maken. Maar als je deze behoefte zelf niet sterk voelt dan zou ik niet weten waarom je zou moeten wachten.

Je geeft inderdaad met een baby wel een deel van je vrijheid op, maar het is ook wel een beetje hoe je hiermee om gaat.
Natuurlijk kan je niet zomaar weg want je moet altijd rekening houden met voeding en slaapjes. Maar je bent, ik althans, daar ook snel genoeg aan gewend en past je aan.
Wij nemen dochter ook veel mee en ze gaat graag mee gelukkig. Als we bijvoorbeeld ‘s avonds een verjaardag hebben dan gaat ze gewoon mee en daar in bed. Zolang ze ergens anders nog slaapt houden we dit vol. Weet niet of we dit ook nog doen als de tweede er is. Dan is het natuurlijk nog meer een ‘gesleep’. De tijd zal het uitwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen allemaal!
Inderdaad heerlijk dat kneuterige gezinsleven :high5:

@ Girafjes, herken het wel. Ik heb niet zozeer het gevoel van dingen opgeven maar wel soms even bang hoe alles zal veranderen!
Wij hebben best veel etentjes en borrels met vrienden, hoe dat allemaal zal gaan. En dan willen we misschien ook nog best verder weg gaan wonen (30-40 min rijden)..... ben soms bang of we nog wel vrienden overhouden :rolling:

Dus ben heel blij met de ervaring van jou Kato dat jullie dochter gewoon mee kan en dan boven slaapt.
Natuurlijk is elk kind anders, maar het is niet zo dat het per definitie niet kan en je leven zo wat over is, zoals sommige schetsen haha
@koffiewijck, nou precies en die opmerking stoorde mij ook altijd in mijn zwangerschap en nog steeds.
Natuurlijk wist ik dat het anders zou worden, maar je kunt ook proberen hier mee om te kunnen gaan.
Onze dochter is vanaf baby af aan mee gegaan naar feestjes en bezoekjes en dit gaat nog steeds goed omdat we dit met enige regelmaat ook doet.
Je moet het dus ook gewoon doen om het te oefenen. Als het niet lukt kun je altijd nog met kibdnaar huis toe.
Alle reacties Link kopieren
@Girafjes, ja herkenbaar! Ik ben zelf ook 25 jaar, dus hoor dat ook. Maar bij mij 'scheelt' het dat mijn vriend 'al' 33 is. Zijn jongere zusjes hebben al kinderen dus vanuit die kant komt wel vaak de vraag 'wanneer gaan zij dan beginnen?'

@Kato, ik kan me voorstellen dat je daar het meeste naar uitkijkt! Bij ons in de vriendengroep zijn er een aantal zwanger of net bevallen van de tweede. Je smelt als buitenstaander al wanneer de oudere zus of broer (ook nog maar een paar jaar oud) dan over het hoofdje van het nieuwe baby'tje aait en kusjes geeft. Zo schattig!

Ik denk (en weet wel zeker) dat er veel zal veranderen. Maar ook op een positieve manier. Zo zijn veel meiden uit onze gezamenlijke vriendengroep in de afgelopen twee jaar moeder geworden, en mis ik soms die soort van connectie zeg maar. We gaan vaak bij elkaar op bezoek en ook zij nemen altijd de kids allemaal mee, zo leuk. Daarin zullen we ons dus vast wel kunnen mengen. Het lijkt me wat lastiger als je bijvoorbeeld de eerste bent van je vriendengroep die een kindje krijgt. Dan verandert het wat drastischer denk ik...

Nog wel een ander dingetje.. Het lijkt erop dat ik in april/mei aan een nieuwe baan begin. Nu wil ik niet dat dat onze kinderwens in de weg staat, maar baal ik wel dat ik misschien na 5 maanden werken al moet vertellen dat ik zwanger ben. Dat is natuurlijk niet ideaal voor een werkgever... :-|
Alle reacties Link kopieren
@koffiewijck, het is natuurlijk ook een beetje hoe je er zelf mee om gaat.. Ik zie mijn familie en vrienden sowieso iets minder nu ik niet meer in dezelfde stad woon. Dat vind ik echt super jammer maar ik ben van plan ook later als ik een kindje heb gewoon nog langs te gaan en de kleine boven te laten slapen, net als @kato zegt. En dat zal de ene keer makkelijker gaan dan de andere keer, maar dat zie ik dan wel :)

@vietjeh, lastig ja met je werk.. Hoewel ik ooit met iemand heb gewerkt die na 1 of 2 maanden al vertelde dat ze zwanger was. Niemand die haar scheef aankeek en iedereen vond het leuk voor haar. Misschien voor jezelf niet fijn, maar het kan altijd gebeuren toch :) je kan ook even afwachten hoe je klik met je baas is. Dan weet je een beetje hoe hij/zij wellicht zal reageren, mocht je goed nieuws hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ooooow.. ik durf bijna niet, maar drie maal recht is scheepsrecht :hyper: .

We wilden eigenlijk in de herfst van ‘18 starten, toen zou het januari ‘19 worden en nu is het eindelijk zo ver; Deze week slik ik m’n laatste pil. En vanaf april willen we er echt voor gaan.

...

Ik kan dus niet wachten om nu écht te gaan aftellen. Er wordt niet meer uitgesteld, nu gaat het gebeuren :heart: .
bumbly wijzigde dit bericht op 13-03-2019 20:35
29.71% gewijzigd
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
@Bumbly, wat leuk! Ik zat met jou in het andere topic vorig jaar. Bij ons is het toen ook uitgesteld. Tof dat het nu toch echt gaat gebeuren, na zo'n zwaar jaar. Spannend!!

@Girafjes, goeie tip! Dat ga ik denk ik ook doen. En ja... vrouwen zijn nu eenmaal degenen die zwanger worden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven