Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Over financiën trouwens, onze eerste was niet echt gepland (woonden nog niet eens samen en ik had geen betaalde baan) maar ook daarmee hebben we het gered. Ouders hebben af en toe bijgesprongen en wij konden niet elke maand gezellig uit eten enzo maar we zijn alledrie nooit iets tekort gekomen. Tweedehands is er een hoop te vinden en bij ons hadden er ook veel mensen nog wel iets wat ze niet meer gebruikten (kinderwagen, maxi-cosi, ledikant etc).

Mijn ervaring is dat als je gaat wachten tot het ideale moment dat je dan heel lang kunt wachten. Het leven is niet te plannen denk ik.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
@soep, wat leuk dat je meeschrijft. Leuk ook dat meerdere vriendinnen van je al zwanger zijn. Het lijkt me zo leuk en gezellig met vriendinnen zwanger te zijn! En ook voor later, dan zijn de kleintjes zon beetje dezelfde leeftijd natuurlijk

@Groenecomputermuis ik ben al begonnen met foliumzuur, want na de komende menstruatie willen we al een beetje beginnen met proberen. Niet heel gericht, maar wel zonder anticonceptie. Ik probeer wat gezonder te eten, wandel en fiets meer en drink meer water. Verder heb ik niet iets drastisch omgegooid of veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is geen verhaal te lang hier haha! Tof!

@Koffie, ja, mijn enige twijfel zit 'm nu in het financiële gedeelte eigenlijk. We zijn ruim 4 jaar samen, wonen daarvan 3 jaar samen en hebben echt een goede relatie. Zie hem ook echt als papa, dus daar maak ik me totaal niet druk om, kijk ik eerder naar uit. Komen beiden uit fijne families dus 'hulp' genoeg. Allebei een goede baan, twee auto's... Daar mag ik allemaal niet over klagen. Maar we houden geen dikke vetpot over maandelijks omdat we nog wat terug te betalen hebben van een grote lening. Dit duurt nog wel een jaar of 8, dus ik kan/ga niet wachten tot dat is afbetaald. We sparen dus maandelijks niet veel en hebben ook geen grote spaarrekening. Nu gaat dit allemaal prima, maar als ik met mijn huidige loon parttime zou werken, wordt het wel erg krap (álles al tot in de puntjes uitgerekend @Girafjes hahaha, inclusief toeslagen en al). Het kan wel hoor, maar het is niet briljant... Doen nu nog wel heel erg veel leuke dingen. Daarop zouden we nu wel geld kunnen besparen, maar we vinden het ook zo belangrijk om juist deze uitjes nu nog wel te doen. Dus daar kan nog op bezuinigd worden met een kindje straks.
Wel balen van jouw nieuws! Hopelijk is het ook nog steeds gewoon te doen.

@groenecomputermuis, vet leuk dat jullie die boeken hebben gekocht! Ik hoor graag wat je van beiden boeken vindt! Dan wil ik die over een tijdje ook wel aanschaffen, lijkt me een leuke voorbereiding! Ik ben nu al begonnen met gezonder eten en meer bewegen. Omdat wij er van de zomer pas echt voor willen gaan, begin ik in mei denk ik met foliumzuur.

Welkom Slem en Soep! :cheer2: Leuk dat jullie ook meeschrijven!

Mij lijkt het ook superleuk om samen zwanger te zijn met mijn beste vriendin. Toevallig weet ik dat zij ook dit jaar echt aan kids gaan beginnen, dus hopelijk mag het bij ons allebei lukken dit jaar! Dat zou echt geweldig zijn. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin start na de zomer, tenzij ze een nieuwe baan incl. studie begint. In dat geval wacht ze nog bijna een jaar. Ik ben heel benieuwd. Samen zwanger zijn zou heel leuk zijn :heart: .

Ben ook benieuwd naar die boeken Muis! Laat even weten hoe ze zijn.

Ik heb deze week mn laatste pil geslikt en ik start nu ook met foliumzuur. Heb van de vitaminepillen van Davitamon gehaald. Welke gebruiken jullie? Verder doe ik nog niet zoveel bijzonders. Zit qua fitheid prima in mn vel en eet ook gezond, dus dat zit wel goed.

Hebben jullie al bedacht wat jullie met alcohol gaan doen? Minderen, alvast helemaal stoppen?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Welkom Soep 😜 leuk dat je ook meeschrijft.
Het gaat voor jou dus nu al spannend worden. Pittig zwangerschap en zoon, maar leuk dat jullie het al wel weer aan durven. Je kunt toch nooit voorspellen hoe het gaat zijn.
Zoon is dan ook weer wat ouder en tweede kind kan natuurlijk al heel anders zijn.

Groenecomputermuis; wat betreft aanpassingen...ik probeer gewoon gezond te eten, maar dat deed ik altijd al wel. Al snoep ik ook nog wel geregeld. Eet nu ook nog gewoon zalm en rauw vlees. Stop daarmee als ik echt zwanger wil worden.
Met foliumzuur ga ik beginnen een maand voordat ik stop met de anticonceptie.

Girafjes; het plan is om nu nog twee pilstrip te nemen en dan te stoppen. Dat zal dan eind maart zijn.
Twijfel alleen of ik misschien niet een maandje langer moet wachten (ivm contract/uitgerekende datum/en ziekte tijdens vorige zwangerschap) maar wil dat eigenlijk ook niet. Zou eigenlijk nu al willen starten, maar dat is helemaal niet handig.
En aan de andere kant, wie weer duurt het zwanger worden nu wel langer dus er valt eigenlijk ook niets over te zeggen.

Mijn vriendin heeft een zoontje van 4 maanden jonger dan mijn dochter. We zijn toen dus even samen zwanger geweest. Echt leuk dat ze ongeveer dezelfde leeftijd hebben.
Ik schat zo in dat zij dit jaar ook wel weer voor een tweede willen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dank!

Qua gezond leven; zoon was dus een ongelukje, ik rookte en dronk nog door totdat ik de positieve test in handen had. Vanaf toen ben ik wel meteen gestopt, foliumzuur gaan slikken en heb me aan alle ge-en verboden gehouden. Daarlag het ook niet aan.
Nu heb ik mezelf ook voorgenomen dat ik totdat de test positief is best nog af en toe een wijntje mag. Ik ga wel al eerder beginnen met foliumzuur, dat is alleen maar goes.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal, leuk dat ik mee mag schrijven!

@VietjeH dat financiële puntje heb ik ook wel, wij verdienen op zich prima, maar hebben allebei echt nog wel een startsalaris en als ik parttime zou werken wordt het wel ff opletten. Maarja, de wens voor een kindje is zo groot dat mijn bankrekening me niet kan tegenhouden.

@bumbly ik ga denk ik wel stoppen met alcohol zodra we beginnen, maar eigenlijk drink ik nu ook al zelden. Af en toe thuis een speciaal biertje maar meer niet.
Wil ook nog wel wat afvallen voor die tijd, ben bang dat het anders na die tijd nog wat erger gaat zijn.

In heb toevallig gisteren ook foliumzuur gekocht! Ook Davitamon. Ben van plan dit over 2 weken te gaan slikken, zodat we half maart in ieder geval kunnen beginnen als mijn cyclus een beetje gunstig is.
Alle reacties Link kopieren
@bumbly, ik gebruik de mamafit van Davitamon. En alcohol drink ik eigenlijk nooit. Hooguit een cocktail in de zomer, maar die kan ik ook heel makkelijk laten staan. Niet zo'n moeite mee.

@groenecomputermuis, leuk trouwens die boeken! ik heb 12 maanden zwanger van "Wil en Tien" gekocht, maar ben eigenlijk van plan pas te beginnen met lezen als ik daadwerkelijk zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
oeps vorige bericht perongeluk 2x geplaatst
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dr eigenlijk nog niet uit met de alcohol. We drinken thuis af en toe een gin tonic, wijn of speciaal biertje. Die kan ik wel laten staan. Op een feestje drink ik meestal een wijntje of twee. Denk dat ik daar voorlopig nog wel eentje blijf drinken. Zeker ook om praatjes te voorkomen. Als ik het zo neertyp vind ik het eigenlijk al raar van mezelf.. Zijn het dan toch weer de verwachtingen van anderen..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik drink zelf zelden alcohol (misschien 2 keer per jaar een glas), dus dat gaat niet echt opvallen.

Het boek is trouwens gisteren binnen gekomen, het is echt een top boek!
Echt een aanrader. Het gaat niet alleen over zwangerschap, maar ook over het stukje ervoor. Zo gaat het eerste hoofdstuk over 'het plan baby', met informatie over wanneer mensen gemiddeld zwanger worden, dat het nooit het juiste moment is, hoe je dingen bespreekbaar maakt met je partner en hoe je je kunt voorbereiden op een zwangerschap.
Het is een dik boek, met vervolgens hoofdstukken over zwangerschap en bevalling.
Het boek is zowel geschreven vanuit universitaire onderzoeken en inzichten, maar geeft ook wat ervaringen van anderen.
Kortom, ik ben helemaal enthousiast! ;)

Ik ben heel benieuwd hoe het bij degenen die vanaf de komende maanden al gaan beginnen gaat verlopen! spannend!
Alle reacties Link kopieren
@muis oh leuk zeg, klinkt goed dat boek. Misschien koop ik 'm ook nog wel!
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er lekker veel geschreven!
Ik onthoud niet van iedereen en elk bericht de namen, sorry! Ik reageer dus wat per naam of onderwerp.

Bumbly; wat verstandig en nu ook een geluk dat je naast je sport ook voor een opleiding en baan bent gegaan! Lijkt me op dat moment heel lastig, maar nu heb je er denk de voordelen van.

VietjeH, stom he dat financiële stuk! Snap je heel goed, al doe je het ook met wat je hebt. Gister een lang gesprek met een vriendin over gehad die me daar heel terecht op wees gezien ik me ook zorgen maak over de financiën...

Voor wie het vroegen :) ik ben nog maar sinds kort voor mezelf begonnen. Iets wat eigenlijk niets voor mij is, maar door de weinige baankansen in loondienst zo ontstaan. Hierdoor heb ik eigenlijk geen salaris wanneer ik met verlof ga. Ik heb zakelijk nog te weinig spaargeld en voor het UWV of verzekering ben ik nog te kort ZZP’er. Via het UWV zou ik ongeveer 500 bruto krijgen, en doordat ik de rest van het jaar als bruto inkomen genoeg verdien betaal ik daar ook nog veel belasting over.
Verder is het zo dat ik nu qua start nog veel kosten maak en daarbij de belasting, pensioen en verzekering... en moet ik sparen voor als ik voor Mn verlof en net erna minder opdrachten zal hebben. Met al die kosten is het niet echt een vetpot. En mijn vriend werkt in de zorg en verdiend ook niet heel veel.

Doordat ik bruto veel jaarsalaris heb betaal ik bv ook veel straks voor kinderopvang tov toen ik in loondienst was en ik mezelf nu nog minder loon uit kan betalen.

@ alcohol; ik weet het nog niet. Ik denk nu: als wij starten ga ik denk wel iets meer opletten tussen ovulatie en evt wel/niet ongesteld. Verder denk wel af en toe een wijntje/speciaal biertje met een etentje of feestje. Tot ik natuurlijk echt zwanger ben en niets meer drink.

@ foliumzuur; ik begin hier denk in april mee. Nog niet erg verdiept in welke ik zal nemen.

Ovulatietesten: willen jullie die gaan gebruiken? Waarom wel of juist niet?
Ik twijfel nog...
Alle reacties Link kopieren
@koffiewijck,ik wil beginnen zonder ovulatietesten. Ik wil proberen er niet te veel druk op te leggen. Omdat ik een redelijk lange en soms onregelmatige cyclus heb, zijn mijn ovulatiedagen niet altijd duidelijk voor mij, dus als het lang duurt kan k me voorstellen dat ik het na 6+ maanden misschien wel ga gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd Muis! Heb het boek via bol even ingekeken. Lijkt me idd een interessant boek. Ik ga eens kijken of ik daar een ePub van kan vinden.

@Koffie, wat een lastige situatie zo. Je zou er bijna weer door in loondienst gaan. Is dat eigenlijk geen optie? Kan me voorstellen dat zoiets toch veel twijfels oplevert!

Wij starten ook zonder ovulatietesten. Eerst maar eens kijken of het zo lukt. Ben altijd heel regelmatig ongesteld geweest, dus hoop dat nu ook weer te zijn. Eerst maar eens even aankijken. Lijkt me ook zo’n gedoe geven.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Qua foliumzuur; ik heb gewoon huismerk kruidvat. Zitten dezelfde werkzame bestanddelen in als bij merken die 6x zo duur zijn.

Ovulatietesten; ik heb sowieso een app om mijn menstruatie bij te houden omdat ik het altijd vergeet en zo minder verrast word.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
@Bumbly zou wel een optie zijn maar dan wel in ander vakgebied als wat ik nu doe. Heb nog een opleiding waar wel banen in te vinden zijn, maar dat is werk wat ik een stuk minder leuk vind...
En ik ben nu net wat aan het opbouwen. We proberen nu maar zo veel mogelijk maandelijks opzij te zetten.
Ik heb de mamafit van Davitamon in huis. Wij gaan in eerste instantie denk ik ook geen ovulatietesten gebruiken. Dit heb ik de vorige keer ook niet gedaan.

Hoe is het bij jullie verder?
Alle reacties Link kopieren
@kato hier idem. wat betreft foliumzuur en ovulatietesten.

Hier is alles rustig. Had deze keer een wat langere cyclus dus daar baal k een beetje van. Vooral gezien we nu hebben afgesproken komende maand al te beginnen. Niet heel gericht maar wel zonder ac. Merk dat ik het stiekem wel spannend vind en vorige week de hele week dacht, heeeel misschien is 't wel de laatste keer in tijden dat ik ongesteld ben. Maarja ik moet niet zo op de zaken vooruitlopen.. Ben altijd best wel in m'n hoofd bezig. Al die gedachten kunnen me zo gek maken... Maarja, moet het lekker loslaten :)


En bij jou?
Alle reacties Link kopieren
@Koffie Lijkt mij ook wel heel tof om wat moois op te zetten in iets wat je echt leuk vind. Je hoeft natuurlijk ook niet altijd voor de eenvoudige route te kiezen. Als je kunt doen waar je passie ligt, is dat natuurlijk ook veel waard!

Ik word morgen voor de laatste keer pil-ongesteld. Daarna is het afwachten wat mn cyclus gaat zijn. Heb de mamavit op mn nachtkastje liggen om na mn ongesteldheid mee te beginnen. En ik heb vandaag 24 condooms gehaald. Daar kunnen we vast februari en maart mee overbruggen. Lijkt me heel gek om alleen op condooms te vertrouwen. Hebben we nog nooit gedaan.

Girafje, wat je zegt over op de zaken vooruit lopen komt me heel bekend voor. Een vriendin vroeg mee of ik meeliep met de Dam-Damloop. Toen dacht ik; maar dan ben ik al zwanger! Terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend is..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
@bumbly, condooms werken prima! Wij gebruiken ze al sinds het begin van onze relatie en ik ben na ongeveer een jaar met de pil gestopt omdat ik zo'n last van de hormonen had.

Stom he.. Dat we in ons hoofd soms zo ver zijn! Ik probeer wel gewoon plannen te maken omdat je de meeste dingen toch wel kunt afzeggen. Maar toch denk k stiekem bij elke afspraak die wat verder weg in 2019 is... "misschien ben ik dan wel zwanger.."
Ben niet zo goed in nuchter zijn met zulke dingen, hoe doen jullie dat allemaal :) ?
Spannend Girafjes en Bumbly komt al echt dichtbij zo he.
Ik wil ook stoppen met anticonceptie, maar moet echt nog even geduld opbrengen. Zo lastig he.
Ik heb deze week een stopwerk, maar zaterdag begin ik gewoon weer met mijn nieuwe strip. Nog twee te gaan als het goed is 😜

Ik kan af en toe ook wel op de zaken vooruit lopen, maar denk dat dit heel normaal is. Zo werkt dat gewoon als je iets heel graag wil.
Ik denk ook al geregeld, dan ben ik misschien wel zwanger of misschien al bevallen☺️
Ik werd ook gevraagd om een hardloopwedstrijd volgend jaar januari mee te doen, maar dacht meteen...misschien lukt dat wel helemaal niet. 🙊
Maar aan de andere kant denk ik dan ook...hup, terug naar de realiteit...je bent nog niet zwanger en je weet ook nog niet hoe het loopt.
Maar lastig is het wel.

Met mij gaat het verder ook goed. Ben wel best moe ivm pittige baan op mijn werkdagen.
Heb afgelopen week wel een tussenevaluatie gehad op mijn werk waarin ze positief over mij waren.
Geeft me iets meer hoop op contractverlenging in juli, alleen durf dat niet te veel te hopen.
Je weet toch nooit hoe het loopt.
Alle reacties Link kopieren
@kato wat fijn dat je een positief gesprek had op je werk. Duimen voor juli nu maar dat komt vast goed. Zeker als ze zo positief zijn. Qua werk vertrouw ik er altijd op dat het loopt zoals het moet. Heb wel eens afscheid moeten nemen en een andere baan gevonden en heb van iedere baan iets geleerd en meegenomen. Nu zit ik op een super leuke plek en daar ben ik heel dankbaar voor.

Inderdaad spannend nu het zo dichterbij komt. Lekker fantaseren maar ik probeer wel in de realiteit te blijven, zoals jij schrijft. Zo lastig alleen, als je zo vol bent van iets waar niemand iets van weet. Daarom vind ik dit topic zo fijn. Lekker van je afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zo’n gesprek idd Kato! Hebben ze nog niks later doorschemeren voor juli? Zou toch fijn als je mag blijven! Krijg je dan vast of nog een keer tijdelijk? Vast zou natuurlijk helemaal rust geven.

Ik vond mn laatste pilstrip ook zooo lang duren! Kan ook komen omdat die in januari was. Die maand duurt altijd een eeuw lijkt t. Heb mn laatste pil toch wel een beetje gevierd. Nu nog 2 maanden afwachten voordat we echt gaan beginnen! Gelukkig is februari extra kort 🙈.

In de realiteit blijven is toch lastig. Ik heb al zo’n honderd keer geteld wanneer 9 maanden vanaf een bepaald moment valt. Zo stom!

Heb vanavond gezocht naar de ePub van het boek van muis, maar heb hem niet gevonden. Mss toch maar gewoon bestellen! Krijg sinds dat ik hem op bol opgezocht heb, weer opeens overal baby-gerelateerde reclames op me afgevuurd. Stiekem erg leuk!

Hebben jullie eigenlijk al broers of zussen met kleintjes? Mn broer heeft een kleine van bijna een half jaar. Zo heerlijk om dat vast een beetje mee te oefenen!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Ik verwacht dat mijn vriend en ik vanaf maart gaan proberen. Ik heb nu alvast prenatal van Solgar besteld en (na grondig onderzoek) de roze clearblue digital ovulatietest. Die laatste ga ik dan combineren met goedkope strips.

Ik kijk misschien erover heen, over welk boek hebben jullie het?

Aangezien ik vrij veel sport ga ik me binnenkort verdiepen in wat nog mag tot wanneer. Ik geloof dat je vrij veel mag blijven doen tijdens je zwangerschap alleen op een gegeven moment (mocht je er überhaupt nog energie voor hebben) bepaalde spiergroepen niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven