Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Bumbly: Dat is ook zeker zo, het is zo tof om te doen! Zonde alleen dat ik dit nu bedacht te gaan doen wat samenvalt met zwanger worden haha.

@ stoppen anticonceptie: Lijkt mij ook wel een speciaal moment, je bent dan toch alweer een stap dichterbij! Je kunt dan ook je cyclus in de gaten gaan houden, lijkt mij wel fijn.
Ik denk dat ik eind februari spiraal eruit laat halen en dan nog condooms tot mei.

@ foliumzuur: ik denk dat ik daar in april mee start, nog geen idee welk merk ik zal gaan gebruiken.

@ Toekomstdromen: Ja, ik tel ook vaak de 9 maanden haha :-D
En met plannen verder vooruit denk ik vaak wel; oeeh misschien ben ik dan wel zwanger. Toevallig van het weekend kwam schoonfamilie met het idee om met z'n allen in mei 2020 op vakantie te gaan. Dat vinden vriend en ik wel een lastige... dan wel reële kans dat ik zwanger ben of we net een kind hebben. Weet ook niet of annuleringsverzekering/reisverzekering dat dekt? Hebben dit nog maar niet aan schoonfamilie vertelt.

@ Kinderen in familie: Ik heb twee heel leuke nichtjes: mijn zus heeft twee dochters, een van 6 en een van 4. Ze wil graag nog een derde en is sinds deze maand van start gegaan om het te proberen.

@ Ovulatietesten: ik denk dat wij deze wel gaan gebruiken, als we dan eindelijk van start kunnen wil ik m'n kansen zo groot mogelijk maken :biggrin:
Veel positieve verhalen van vriendinnen die vrij snel zwanger waren nadat ze hun bezwaren aan de kant zetten en toch maar aan de ovulatietesten zijn gegaan.

@ Sporten: ik probeer twee keer per week te sporten. Ik verwaarloos mijn buikspieren sowieso, dus denk dat ik nog wel tijdje mag sporten hoe ik nu sport.
Alle reacties Link kopieren
@koffiewijck, haha wat grappig. Hier precies hetzelfde wat betreft een vakantie met schoonouders. Mijn schoonouders kwamen van de week met het idee om in mei/juni 2020 met z'n allen te gaan cruisen en toen dacht ik, straks ben ik zwanger en wellicht wel misselijk en dan zit ik twee weken op zo'n boot te deinen.
Zijn familie weet nog niet eens dat we binnenkort willen gaan beginnen, dus dat wordt nog wat.. haha! Voor nu laten we het onderwerp maar even rusten.
Ik heb ook geen idee of de annuleringsverzekering dat dekt, denk het eerlijk gezegd niet?!
Op de site van de Consumentenbond vind ik nu tijdens het typen van dit stukje een artikel met daarin welke verzekeringen wel of niet uitkeren bij annulering wegens zwangerschap, wellicht helpt dat.

@ kinderen in de familie, wij hebben enkele jongere nichtjes en neefjes, maar geen baby's meer. In de vriendenkring/straat wel, dus dat is wel heel gezellig en leuk.
Alle reacties Link kopieren
@ Girafjes, wat toevallig zeg haha! Inderdaad lastig; wat als reden opgeven als je nog niet aan wil geven dat je bezig bent met zwanger worden...
Handig die site! Ik zit bij de ANWB eens even goed kijken wanneer het er onder valt, of je ook kunt annuleren zonder complicaties maar je bv dan net 9 maanden bent en niet meer mag vliegen.
Kan me voorstellen dat ze het niet dekken omdat het ergens eigen keuze is. Maarja als je al lange tijd bezig bent en kun je niet met alles rekening blijven houden.
Bumbly; ze hebben in het begin wel gezegd dat als je geen contractverlening krijgt ivm je functioneren dat ze dat dan wel eerder laten doorschemeren, dus dat ze nu positief zijn geeft hoop.
Maar goed...er zijn ook andere factoren die meespelen om contractverlenging te krijgen en heb daar minder tot weinig invloed op heb.
In juli loopt mijn contract af, maar verwacht in mei wel iets meer duidelijkheid te krijgen.
Ik kan dan eventueel een vast contract krijgen, maar verwacht dat niet. Ze geven bij dat bedrijf vaak eerst nog een verlening van 1 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Dat geeft iig hoop Kato! In ieder geval een nieuw jaarcontract zou al lekker zijn. Dan kun je iig rustig starten en misschien ben je binnen dat jaar alweer terug, mocht het allemaal heel snel gaan.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het zit met annuleringsverzekeringen. We gaan binnenkort de zomervakantie boeken. Hopelijk ben ik dan al zwanger :shame: . Zou vervelend zijn als ik er dan echt slecht aan zou zijn.. Een mogelijkheid tot annuleren zou dan wel fijn zijn.

Ik zou op het moment m'n laatste met-pil-ongesteld zijn, maar nou ben ik dus amper ongesteld. Beetje balen.. Hoop dat t toch nog iets wordt, anders weet ik nog niet echt vanaf welke dag ik moet gaan tellen enzo.. Kon t niet gewoon nog een keertje gewoon normaal gaan.. :wtf:

Ik heb net trouwens het boek besteld.. Dus ik ben heel benieuwd!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in principe morgen ongesteld moeten worden... tot nu toe nog geen tekenen maar vorige keer voelde ik me al 1,5e week ervoor heel anders, echt pijnlijke borsten enzo. Ik ben dus benieuwd maar denk dat het deze maand niet gelukt is.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Zo! Wat wordt er veel geschreven, top!

En lastig hè, met vakanties en weekendjes weg boeken..
Mijn familie wilde een vakantie naar Kaapverdië boeken met ons allen, ik heb toen met man en macht geprobeerd mijn moeder op andere ideeën te brengen ("Gran Canaria is ook leuk mam!") in verband met het ZIKA virus in Kaapverdië.
Uiteindelijk heb ik haar heel 'losjes' verteld dat ik dat niet echt wat vind, omdat een ZIKA virus heel lang ongemerkt in je lichaam blijft zitten (ook van de man) en je daardoor ook maanden later nog een kindje met het ZIKA virus zou kunnen verwekken. Beeeeetje gedramatiseerd, maar hey, het heeft wel geholpen haha.
Nu hebben vriend en ik een doorlopende reis/annuleringsverzekering afgesloten. Wij betalen geloof ik een tientje per maand, maar zijn dan altijd verzekerd. Je moet dan zorgen dat je verzekerd bent op het moment dat je de reis gaat boeken, maar je zou het weer maandelijks (volgensmij zelfs dagelijks) kunnen opzeggen als de reis voorbij is. Wij laten 'm gewoon lekker doorlopen, vinden het wel fijn zo. En scheelt ook extra kosten als je een reis boekt.

Mij lijkt het ook echt een tof boek @groenecmuis! Die ga ik zeker aanschaffen!

@Slem & Koffiewijck, ja dat financiële gedeelte blijft een dingetje. Ik wil het gewoon graag 'goed doen' en dat stuk heb ik zelf in de hand heb ik het idee. Maar dat is ook lang niet altijd zo. Ik werk zelf op een uitzendbureau en maak genoeg mensen (werkzoekenden) mee die alles voor elkaar hadden voordat ze aan kinderen begonnen, maar toch een baan zijn kwijtgeraakt door wat voor reden ook en het daarom financieel moeilijker hebben. Mijn vriend is (gelukkig) vrij verzekerd van een baan, dus als het ècht niet anders kan verkopen we het huis en gaan we kleiner wonen, zodat we het op 1 salaris redden. Niet ideaal misschien, maar wel een oplossing :mrgreen:

Ik weet niet meer zeker of ik het hier al genoemd had, maar ik ben inmiddels al 1,5 jaar gestopt met de pil. Al die tijd hebben we het zonder condoom gedaan. De enige 'anticonceptiemethode' die wij gebruikt hebben is voor 't zingen de kerk uit... :hihi: En tot nu toe heeft ie gewerkt! Ik wilde eigenlijk zo snel mogelijk van de extra hormonen af (werd er niet veel leuker op) en we hadden alles goed door besproken, want weten beiden dat het dan wel eens (per ongeluk) raak zou kunnen zijn. Alle vrouwen in zowel mijn familie (zussen, moeder, oma) en aan zijn kant (schoonmoeder, schoonzussen) hebben moeite (gehad) met zwanger worden. Mijn oma heeft er 10 jaar over gedaan en mijn moeder is na 7 jaar met IVF zwanger geworden van mij. Mijn schoonzusjes hebben gelukkig allebei leuke kids in de leeftijdscategorie 0 tot 3, maar ook zij hebben er lang over gedaan en een van mijn schoonzusjes zat al in het voortraject voor IVF. Dit maakt dat ik echt het gevoel heb dat het niet zo makkelijk zal gaan.. Ik heb gelukkig een hele regelmatige cyclus (thank god) maar het blijft toch een dingetje als je in je directe omgeving al die moeizame zwangerschappen meemaakt. Dat maakt dat ik ook echt niet langer wil wachten dan deze zomer... Nog één keer lekker samen op vakantie en dan hopelijk de eerstvolgende vakantie met onze zoon of dochter.. Oh, alleen dat idee al... :heart:

Oh en @Girafjes, heeeel herkenbaar, dat op de zaken vooruit lopen haha! Moest zo lachen om die opmerking over de 9 maanden tellen. HAHA, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb vanaf een bepaalde datum :rofl: Gelukkig ben ik niet de enige!

Is jullie vriend nu al gek op kinderen? Of totaal nog niet?
Mijn vriend had nooit echt veel aandacht voor kids, totdat zijn beste vrienden (en zussen) kinderen kregen. Nu is hij een echte (gekke) oom voor al die kiddo's. Zo leuk om te zien! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
07-02-2019 11:16
Ik zou in principe morgen ongesteld moeten worden... tot nu toe nog geen tekenen maar vorige keer voelde ik me al 1,5e week ervoor heel anders, echt pijnlijke borsten enzo. Ik ben dus benieuwd maar denk dat het deze maand niet gelukt is.
Spannend!! Ik zal voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Soep! Dat zou lekker snel zijn. Ik duim mee!

Ik heb gisteren het boek besteld toen mn man niet thuis was. Krijg ik vandaag ‘op mn kop’.. Hij had het boek ook al besteld als verrassing. Bonuspunten :heart: !
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Leuk soep, ik duim ook voor je mee!

Wat een leuke verrassing van je man Bumbly!
Ben benieuwd Soep! Spannend hoor!

Bumbly, wat lief van je man!

Mijn man kon zich, voordat wij onze dochter kregen, er niet echt een voorstelling van maken hoe het zou zijn om vader te zijn. Op dat moment hadden we ook nog maar 1 neefje, dus weinig kindjes die we vaak zagen.
Het was dan wel mooi om te zien dat hoi vanaf de dag van de geboorte gelijk echt een vader was. Hij was super zorgzaam deed alles wat hij moest en kon doen. Zo mooi hoe dit gewoon ontstaat terwijl het daarvoor voor hem nog zo onwerkelijk was.
Sindsdien is hij naar andere kinderen ook echt anders in contact maken. Niet dat hij eerst ze negeerde hoor 😜 maar nu trekt hij veel sneller naar kinderen toe.

En die vakanties...mijn man houdt er niet zo van. Een weekend weg vind hij wel leuk, maar een week weg doe je hem geen plezier mee.
We willen nog wel een weekend weg aan het eind van het jaar met mijn familie. Maar dat zal dan toch in Nederland zijn dus dat is nog prima haalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Mevrouwtomatensoep (haha toch soms best grappig als je mensen aanspreekt met hun forumnaam)

@ VietjeH, snap je! Inderdaad het enige waar je soort van invloed op hebt. Al ben ik al jaren aan het werk en voldoende loon om zelfstandig te kunnen leven, met zwanger worden is het toch anders en moeilijker om het op te vangen als je je baan verliest.
Inderdaad maar rationeel denken aan hoeveel je nou echt kwijt bent... tuurlijk wil je leuke dingen doen in je verlof en leuke spullen kopen voor je baby maar zonder dat kan het ook.

Mijn vriend zei al snel in onze relatie dat hij graag kinderen wilt en is gek op de kinderen in onze vriendengroep! Inderdaad heel leuk om te zien :flirting:

Spannend Kato! Hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens bepaalde dingen die jullie van te voren met jullie vriend/man willen bespreken?

Ik vind het een lastige... aan de ene kant kun je van alles bespreken en je voorstellen maar hoe het echt zal zijn weet je niet.
Aan de andere kant lees ik vaak op t forum : daar heb je het toch over voor je aan kinderen begint...

Wij hebben geen echt gesprek met afspraken op papier gehad ofzo, maar denken wel het zelfde over hoeveelheid we beiden willen gaan werken, KDV/gastouder, vaccineren & nipt test.

En mn vriend deelde laatst mee dat hij zich wel goed voelt bij de ‘softie rol’ en dat ik onze kinderen maar wat fatsoen bij moet brengen door streng te zijn :facepalm: daar is het laatste woord nog niet over gesproken :whip: :-P
Alle reacties Link kopieren
@koffiewijck haha hier hebben we ook gene contract opgesteld.
Wel hebben we soms situaties of gesprekken waarin we bespreken hoe wij dat zouden doen, bijv. rondom opvoeding ofzo. Of wanneer we boodschappen gaan doen xD

We hebben wel besproken hoeveel we willen gaan werken en hoe we het zouden doen met de opvang in het geval de grootouders niet zouden willen oppassen (mag natuurlijk wel, maar het zijn onze kinderen en willen onze ouders niet "verplichten" op te passen)

Wat voor dingen zou jij nogmeer zoal bespreken dan? Of waarover lees je dat mensen afspraken maken voordat ze aan kinderen beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik zal meteen ook proberen te reageren op tussendoor gestelde vragen. :-D

Mijn man (28) en ik (28) hebben een zoon van nu 4 maanden. Wij willen vanaf april gaan proberen voor een 2e. Super snel, en waarschijnlijk verwacht niemand dit. Maar we hebben zo'n lief en makkelijk mannetje dat we super graag zo snel mogelijk nog een kleintje erbij willen. Ook zodat het leeftijdsverschil straks minimaal is.

Ik ben vorige maand voor het eerst sinds mijn bevalling weer ongesteld geweest, en ik zal tussendoor niet meer beginnen aan anticonceptie. Via een app houd ik wel mijn vruchtbare dagen in de gaten, en we zullen tot april in ieder geval die dagen seks vermijden. Mocht het toch voor april al raak zijn is dat geen probleem en zal het ook heel gewenst zijn.

Na mijn verlof ben ik met een nieuwe baan gestart, ik heb dus ook een tijdelijk contract dat komende zomer verlengd zou moeten worden. Mijn man heeft wel een vast contract dus dat is in ieder geval fijn :)

Mijn zwangerschapskilo's ben ik kwijt, maar er zou nog wel een paar kilo af mogen voordat de nieuwe zwangerschapskilo's er weer aan komen. Eigenlijk zou ik ook elke week 2 keer willen sporten, maar dit lukt me toch steeds weer niet. Ik heb gewoon echt geen discipline. :facepalm: Wel probeer ik in ieder geval zo gezond mogelijk te eten, en zo min mogelijk te snoepen.

Vorige zwangerschap ben ik de eerste 4 maanden ontzettend misselijk geweest, hopelijk valt dat deze keer mee. Ook de bevalling was verre van leuk, maar iedereen zegt dat de 2e en eventueel verdere bevallingen een stuk makkelijker gaan. Laten we hopen dat dat klopt :proud:

anyway, mijn verhaal word zo wel heel lang. Laten we hopen dat we allemaal zwanger mogen worden en gezonde kindjes op de wereld zetten. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Tomatensoep; al ongesteld? ;)

Giraf; haha nee voor ons is dit ‘contract’ ook genoeg. Maar je hebt wel een van die ‘help: dilemma....’ en ‘scheiding na kinderen’ topics waar dam gezegd wordt dat je dat toch van te voren bespreekt...
Ik ga er vanuit dat vriend en ik elkaar genoeg kennen en belangrijkste dingen wel besproken hebben. Maar wie weet zie ik iets over het hoofd :biggrin:

En welkom kikker! Kan me voorstellen dat nog niet veel mensen dit verwachten. Maar zo te horen bevalt een kind jullie zo goed, alleen maar fijn zoveel positiviteit!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Kikker! Fijn dat je eerste zo’n droombaby is. Hopelijk mag er snel een tweede droombaby achteraan komen :mrgreen: .

Wij hebben het wel al over het aantal dagen werken gehad. Ik wil graag een stuk minder gaan werken, maar dat heb ik altijd wel gezegd. Nu werken we nog beide fulltime. Ik wil graag terug naar 3 dagen en we hopen dat man een dag thuis kan werken. Maar dat ligt eraan of hij bij deze baas gaat blijven #ambities..

We hebben al samen een hond opgevoed. Dus we hebben al een beetje kunnen oefenen :proud: . Niet hetzelfde natuurlijk, maar ik vind hem een hele leuk baas.

Ook met de kindjes in onze omgeving is hij erg leuk. Al vind hij kinderen vooral leuk vanaf dat ze kunnen lopen en praten.Toen ik hem leerde kennen trainde hij 8-jarigen. Die waren allemaal gek op hem. Zo schattig!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Welkom Kikker!

En wat lief van je man Bumbly!

Hier een negatieve test en steeds meer buikpijn dus ik vrees dat het niet gelukt is deze maand. Nouja, dan de komende weken weer ons best doen ;)

Wat betreft afspraken; vriend en ik hebben wel een aantal dingen besproken die we écht belangrijk vonden. Voor mij was dat bijvoorbeeld dat ik kind absoluut niet wil laten huilen en later niet wil dwingen om te eten, voor hem was dat oa dat kind wel echt een broertje of zusje krijgt en dat we niet altijd in dezelfde stad wonen bijvoorbeeld.
Maar alles vastleggen vonden we niet nodig en in de praktijk blijkt ook dat je toch vaak net wat anders over dingen denkt dan je verwacht had.
Ik vond bijvoorbeeld dat kind absoluut geen tv mocht kijken tot 2 en we zetten hem echt nietin zijn eentje ervoor maar de tv staat wel aan als hij wakker is soms.

Eigenlijk is vooral het ‘absoluut’ wat in de praktijk anders uitpakt,
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
@koffiewijck, bedenk nu sat we het ook hebben gehad over soorten onderwijs (omdat ik leerkracht ben), hoe we willen sparen voor de toekomst van hem/haar, of en wanneer we zouden willen reizen (niet dat we dat dan perse zouden doen maar zijn er wel over eens dat we de eerste jaren lekker dicht bij huis blijven of evt vliegen naar Spanje. Geen 13urige vliegreis)

Maar niet over hoe we alles verdelen als we uit elkaar gaan enz.
Hebben wel een samenlevingscontraxr en mocht ik zwanger raken zouden we een testament op laten stellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! :-)
Ik lees al even mee met jullie topic, maar twijfelde nog of ik al mee wilde schrijven. Ik ben Knotje, 29 jaar, getrouwd met m'n jeugdliefde. En we hebben samen een dochter van 1,5 jaar. Bij de eerste moest ik wachten op man en nu is het andersom. Man was al graag rond de eerste verjaardag van dochter begonnen, maar dat voelde voor mij nog niet goed. We hebben nu afgesproken dat we er vanaf april voor gaan. Heel spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Knotje! Weer iemand in april, dat wordt een drukke maand ;) !

Jammer dat het wss niet gelukt is Soep. Hopelijk komende maand meer geluk!

..

We hopen straks wel nog mooie reizen te kunnen blijven maken. We zijn op onze reizen ook veel jonge ouders tegen gekomen, dus hopelijk lukt dat bij ons ook. Toch hebben we Europa tot nou toe over geslagen als vakantiebestemming. Met in het achterhoofd; dat kan nog altijd als we straks kinderen hebben. Twee weken in een huisje in centersparks lijkt ons echt een hel!
bumbly wijzigde dit bericht op 13-03-2019 20:38
22.64% gewijzigd
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
@bumbly, ja hier inderdaad momenteel ook een samenlevingscontract. Waarom willen jullie een geregistreerd partnerschap?
Wij twijfelen hier nog over maar denken dat m'n vriend gezag en erkenning regelt & dat we een testament opstellen, voor stel dat er iets met een van ons zou gebeuren.
Ik denk dat we dan het meest wel gedekt hebben toch?

We willen liever nog geen geregistreerd partnerschap, omdat we graag over een aantal jaar zouden trouwen en anders voelt het een beetje dubbel op de een of andere manier.

@knotje welkom! Leuk dat je mee schrijft.


Heeft iemand behoefte aan een tabel in de 1e topicpost trouwens of zullen we dat laten zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een tabel altijd wel fijn. Kun je altijd de belangrijkste dingen nog even teruglezen. Maar meeste stemmen gelden! :)

Wij zijn getrouwd tijdens de zwangerschap van dochter. We hadden ook nog niks op papier staan. Ik wilde altijd al graag trouwen, maar voor man hoefde het niet zo nodig heel groot en met alles erop en eraan. Dus hebben we het klein gehouden met onze gezinnen en ons baby'tje in de buik. Het was een prachtige dag! :heart:

Maar met een testament en erkenning en gezag heb je volgens mij inderdaad de belangrijkste dingen wel gedekt.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt als een hele bijzondere dag knotje 💕.
Wellicht dat het toch nog anders loopt bij ons, maar vooralsnog denken we dat we de komende tijd nog niet gaan trouwen.

Als er meer zijn die een tabel willen, wil ik jullie vragen even je gegevens in een post te zetten. Dan probeer ik binnenkort even een tabel te maken! Voor mij hoeft het niet perse maar merk dat nu er meer mensen meeschrijven, ik niet meer precies weet wie wie is 😳
Wellicht dus toch wel handig..

forumnaam, leeftijd, wanneer je begint en bijzonderheden - that's it denk ik toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een tabel ook altijd fijn.

Ondanks geen nieuwe baby nog, zoon kan sinds gisteren lopen!!! Ik kwam thuis van mijjn werk en vriend had al gebeld dat hij het kon. Vandaag hebben we samen in de winkel gelopen, zoooo ontzettend lief :heart: :heart: :heart:

Hij heeft de hele wereld weer opnieuw ontdekt!
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven