Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh en,

Naam: MevrouwTomatensoep
Leeftijd: 34
Start: februari
Bijzonderheden: Zoontje van 14 maanden.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik maak gewoon vast een tabel en voeg iedereen die vanaf nu naam, leeftijd, startperiode & bijzonderheden plaatst gewoon even toe :)
Als je er niet in wilt is het natuurlijk niet verplicht. Fijne avond !

War leuk dat je zoontje loopt Soep💕💕😍
girafjes wijzigde dit bericht op 09-02-2019 18:39
13.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, Girafjes :)

En Soep, wat leuk dat je zoontje kan lopen! Dochter loopt nu ruim 1,5 maand en ik ben ook elke dag nog zo trots als we samen in het dorp lopen bijvoorbeeld. Echt leuk! :love:
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: Bumbly, 30, april, geen bijzonderheden.

Girafjes, ik heb altijd graag willen trouwen, maar man niet. Een geregistreerd partnerschap is dan tenminste nog iets :mrgreen: . Daarnaast is een samenlevingscontract niet in alle landen erkend. Het lijkt me ook gewoon de makkelijkste manier om alles in een keer goed te regelen.

Wat klinkt het romantisch om zo te trouwen Knotje :heart: !

En Soep wat ontzettend leuk dat je zoon kan lopen! Wat lijkt me het geweldig om al die kleine&grote ontwikkelingen van je kind mee te maken. Van klein murmeltje in je armen naar een compleet ventje dat al loopt! :love:
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Knotje_ schreef:
09-02-2019 18:32
Goed bezig, Girafjes :)

En Soep, wat leuk dat je zoontje kan lopen! Dochter loopt nu ruim 1,5 maand en ik ben ook elke dag nog zo trots als we samen in het dorp lopen bijvoorbeeld. Echt leuk! :love:
Ja leuk he? Ik ben echt zo’n trots mens ernaast haha.


En ja, het is ontzettend bijzonder om te zien hij je kind van frummeltje op je buik gaat naar een mensje met wensen en gewoontes etc. En super cliché maar je kind is écht het allerallerleukste kind op aarde. Ook al kun je het soms achter het behang plakken.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Mag bij mijn leeftijd een ?
Startmaand is maart verwacht ik.

Ik lees trouwens alles mee maar schrijf wat minder. Hopelijk is dat geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mee schrijven.

Vriend (35) en ik(25) hebben besloten om vanaf januari te beginnen.
We wonen sinds 1,5 jaar samen en gaan in juli verhuizen naar ons nieuwe huis.
Welkom nieuwe schrijfsters!

Wat leuk soep dat je zoon loopt. Hier heeft die mijlpaal lang op zich laten wachten, maar toen ze eenmaal te pakken had ging het snel.

Tabel is prima
Kato1987, 31 jaar, april
Bijzonderheden: dochter van 2 jaar

Het is inderdaad wel goed om zaken goed te regelen voordat het kindje geboren wordt. Wij zijn zelf destijds getrouwd.
Niet perse omdat wij een kindje kregen, maar omdat wij, nou ja ik, dit heel graag wilde. We zijn getrouwd met alles erop en eraan. Ik was toen bijna 7 weken zwanger. Heel pril nog, maar wel heel bijzonder omdat niemand het nog wist en dus een ‘geheimpje’ samen was.

Vantevoren ook meer dingen over de opvoeding besproken. Hoe zou ik het doen en komt dit overeen.
Maar vaak loopt dit toch net wat anders als het kindje er is.
Je stelt je wat voor, maar eigenlijk kun je er geen voorstelling van maken hoe het echt is om een kindje te hebben. Vond ik ten minste toen mijn dochter geboren was.
Maar het is het mooiste op aarde :love:
Alle reacties Link kopieren
Prima de tabel!
Koffiewijck, 29 jaar, starten mei?

@ kato, oh klinkt bijzonder jullie bruiloft met ‘jullie geheimpje’!

En ik las net nog eens terug en over de vakanties. Hoe vind jij het om vooral weekendjes weg te gaan of gaan jullie ook wel eens langer of ga je wel eens zonder vriend?

@ trouwen/geregistreerd partnerschap; wij hebben een samenlevingscontract en een testament. Moeten nog even nakijken wat we daarbij moeten regelen als we een kind krijgen.

@ bespreken vooraf; oja scholen, sparen enzo zijn ook goede dingen! Is bij ons nog niet ter sprake gekomen.
Wij hebben het wel gister nog over verlof/vrij na komst kindje gehad. Als het financieel mogelijk is wil mijn vriend ook wel wat langer vrij zijn als ons kindje er is of nog wat tijd als ik weer ga werken.

@ soep, leuk zeg! Lijkt me echt een nieuwe fase weer als je kindje begint met lopen.
@koffiewijck; ja dat was zeker heel bijzonder.
Ik was ook heel misselijk, dat was minder 🙈
Maar ondanks dat was het een super mooie dag!

Ja, zelf zou ik ook wel langer willen. Man heeft ook niet echt makkelijk werk waardoor lang of makkelijk weg gaan er ook niet echt in zit.
We gaan sowieso elk jaar een weekend, dat wil ik perse.
Voordat dochter er was heb ik ook een aantal mooie reisjes met mijn zusjes gemaakt. Dat vind ik ook prima en man ook.
Nu dochter er is, is zo’n reisje met zusjes er niet meer van gekomen, maar willen we eigenlijk nog wel keer.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik ook meeschrijven?
Man is 32 en ik ben 27. We zijn vanaf december bezig maar tot nu toe nog geen resultaat.
Ben in september al begonnen met foliumzuur en sinds november gestopt met de pil. De eerste 2 cycli waren regelmatig 28-29 dagen, maar zit nu op 31 dagen en nog niet ongesteld. Test van gisteren was negatief dus moet nog even afwachten.
Vind het wel spannend, het wordt ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Nushy, welkom! :) Wat leuk dat jullie al begonnen zijn. Spannend!

Kato, ook leuk om met je zusjes weg te gaan! Ik ga dit jaar weer voor het eerst sinds dochter er is weg met vriendinnen. Heel veel zin in! Maar ook wel gek om dan 5 nachten weg te zijn zonder haar. Zal haar zeker missen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic weer gevonden :hyper:
Girafjes schreef:
09-02-2019 17:48
Ik maak gewoon vast een tabel en voeg iedereen die vanaf nu naam, leeftijd, startperiode & bijzonderheden plaatst gewoon even toe :)
Je mag mij toevoegen in de tabel.
Leeftijd 27 startperiode maart.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij staat iedereen die het al gevraagd heeft nu in de tabel! Zo niet, laat 't even weten :)

@bailey, gezellig!
@nushy,welkom en leuk dat je mee schrijft!

Het gaat voor veel van ons wel opschieten he? Voor ons was het nog een beetje vaag wanneer we zouden beginnen maar hebben nu ook afgesproken dat dat ik maart is.

@vakanties, weekendjes weg kunnen ook heel leuk zijn! Wij gaan dit jaar sowieso nog een weekendje weg en deze zomervakantie nog even naar de zon. Daarna zien we wel weer verder 😁 heb wel altijd gezegd dat ik met m'n vriend ook nog wel eens alleen een nachtje weg zou willen, maar weet niet of ik dat echt zou doen als we een kindje hebben. Zien we dan wel weer!


@bespreken vooraf/Koffiewijck: vanaf dit jaar krijgen vader sowieso 5 dagen vaderschapsverlof en vanaf juli 2020 5 weken, waarbij ze 70% van het salaris doorbetaald krijgen. Scheelt ook al iets. Maar mijn vriend wil inderdaad ook wel vrij nemen tegen die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dank Knotje!
Girafjes, bedankt, ook voor het toevoegen aan de tabel.

@ vakanties: wij hebben nu nog geen kinderen dus kunnen in principe overal naartoe. Manlief houdt alleen niet zo van reizen en wil het liefst maximaal een week weg, dus daardoor zijn we wel wat beperkt in de bestemmingen. We gaan binnenkort al op vakantie, dus het is niet erg als dat in de zomer niet kan.

@ bespreken vooraf: bij ons is het plan dat man teruggaat naar 3 dagen per week werken, ik ben al 4 dagen per week gaan werken een paar maanden geleden.
Alle reacties Link kopieren
Girafjes bedankt voor het toevoegen aan de tabel.

@ bespreken vooraf: mijn vriend blijft 5 dagen werken en ik ga 3 dagen per week werken.

@ vakanties: wij gaan dit jaar een weekje met mijn ouders op vakantie. Vriendlief is op dit moment op mannen vakantie en we zijn begin januari al op vakantie geweest.
Er staat bij ons ook nog een verhuizing op de planning dus denk dat nog een vakantie hem dit jaar niet meer wordt.
Alle reacties Link kopieren
@bespreken vooraf: man gaat 4 dagen werken en ik ga 3 dagen werken per week.

@vakanties: wij hebben nog niks gepland. Wij boeken meestal kort van te voren. We zien wel hoe het dit jaar gaat.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Bij mijn dochter ben ik 3 dagen gaan werken en man werkt vaak 6 dagen 😜
Eigen bedrijf en niet stil kunnen zitten waardoor hij op zaterdag ook ‘werkt’.
Op zondag is hij wel altijd thuis.
Alle reacties Link kopieren
Was is er veel geschreven zeg!

@bespreken; Wij hebben voordat we begonnen voor onze zoon ook vrijwel alles besproken. Van opvoeding tot spaarrekening tot het aantal dagen dat we beiden zijn gaan werken. Gelukkig denken vrijwel overal hetzelfde over dus dat ging allemaal lekker soepeltjes. Ook hebben we nu gekozen in april te starten omdat vaders vanaf 2020 5 weken vaderschapsverlof op kunnen nemen, en mijn man hier heel graag gebruik van wil maken.

@vakanties; Wij gaan graag op vakantie, zijn niet zo van de hele verre reizen maar gaan wel graag naar de zon. We zijn toen zoon 2 maanden oud was lekker degelijk naar Centerparcs geweest, helemaal niet ons ding maar we hebben ons best prima vermaakt. Komende zomer gaan we waarschijnlijk met de auto naar Frankrijk of Spanje.

Voor de tabel; Leeftijd; 28 - startmaand; April - Bijzonderheden; Zoon van 4 maanden
Alle reacties Link kopieren
@kikker, let wel op. Die 5 weken is vanaf juli 2020 lees ik vrijwel overal. Ik zal je vanavond even opnemen in de tabel. Fijn dat jullie voor de geboorte van jullie zoon al zoveel besproken hadden! En helemaal fijn dat jullie het over vrijwel alles eens waren. Dat heb ik ook met mijn vriend en dat geeft wel rust.
Alle reacties Link kopieren
@Girafjes ik heb het meteen even gecheckt, is inderdaad vanaf juli pas :facepalm:
In dat geval gaan we daar denk ik niet op wachten, misschien dat we dan wel eerder beginnen dan april. We waren er helemaal vanuit gegaan dat het verlof vanaf januari 2020 uitgebreid zou worden :bonk:
kikker90 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 19:28
Reden: Autocorrectie foutje
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ werken; wij werken gemiddeld beiden 4 dagen en denken dit ook te blijven blijven doen als we een kind hebben.

@ verlof: ja die 5 dagen zijn al fijn! Ouderschapsverlof kan ook nog, dat is nu in cao vriend 25% doorbetaald. Hopen dat we voor juli 2020 een kindje hebben, maar anders dan is dat wellicht ons lichtpuntje als het langer duurt dan gehoopt.

@ kato, fijn dat je ook blij kan zijn met samen weekendjes weg. Kan me voorstellen dat dat moeilijk kan zijn... ik heb echt even nodig om los te komen van werk en vind 3 weken vakantie dan ook heerlijk! Wel leuk dat je nog met je zusjes bent geweest, wie weet over een tijdje weer!

@vaksntie:
Wij zijn nu voor de zomer aan het kijken, willen eigenlijk nog 1x ver weg... maar zika virus sluit best veel opties uit.
Alle reacties Link kopieren
@Koffiewijck, Japan, China, Canada? Daar is volgens mij allemaal nog nooit Zika geconstateerd. Wij hebben vorig jaar een verre reis gemaakt en blijven nu in Europa.. Spanje, Italië of Griekenland of zo iets!

@verlof, balen hè ..dat die 5 dagen pas vanaf juli is. Wij hopen ook dan al een kindje te hebben en zijn in elk geval al blij met de 5 dagen die het nu zijn geworden. Daarnaast kan mijn vriend gelukkig gemakkelijk vrij nemen en heeft hij veel vakantiedagen per jaar.

@beginnen, wij zouden nu beginnen maar ik wil graag op vakantie komende zomer en ik wil niet met een tè dikke buik lopen. Je weet maar nooit hoe snel het gebeurt of hoe lang het duurt natuurlijk, maar we hebben toch besloten even een maandje te wachten. Dus na mijn menstruatie gaan we starten. Spannend :)

Ik zie nu trouwens zóveel mensen om me heen die zwanger zijn. Allemaal kennissen kondigen ineens een zwangerschap aan en overal waar ik kijk zijn baby's en moeders met kinderwagens. aaah de hormonen :blob: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar inderdaad, hier ook veel zwangeren, waaronder meerdere collega's. Het gaat ook regelmatig over zwangerschappen en vind het dan best lastig om mijn mond te houden, vooral als ze vragen wanneer ik wil gaan beginnen aangezien we recent getrouwd zijn.
Hier nog steeds geen menstruatie, morgen maar weer testen...

Edit: wederom negatief helaas. Menstruatie zal zich wel snel aandienen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe schrijfsters! :cheer2:

Handig zo'n tabel! Want het is inderdaad wat lastig bijhouden nu ha ha.

Ik weet niet of ik echt in deze tabel hoor, aangezien ik wat later start.
Dus je mag me er ook uitlaten hoor!
En anders:

VietjeH, 25 jaar, start juni, eerste kindje

Wij gaan deze zomer nog een keer samen op vakantie, en de gedachte dat dit misschien wel de laatste vakantie samen is maakt 't best spannend!

Ik ben nu aan het solliciteren naar een nieuwe baan... Ik hoop dat ik snel een fijne job vind, zodat ik me daar niet druk om hoef te maken als we van de zomer willen beginnen. Ben wel bewust aan het kijken naar banen voor 32u p/w (ik werk nu fulltime) zodat het misschien niet zo'n schok is als ik na de zwangerschap 28u p/w wil gaan werken en ik dus meer kans heb dat ik kan blijven..

Vriendlief en ik hebben al veel besproken, kan er met hem goed over dagdromen/praten. :heart: Liggen compleet op 1 lijn nu, maar dat kan altijd nog veranderen als de baby er is natuurlijk ha ha. Hebben een samenlevingscontract en willen liever nog geen geregistreerd partnerschap omdat we ook een keer willen gaan trouwen...

Ik ben begonnen met mijn buikspieren trainen trouwens, via zo'n app. |-) In de hoop dat ik dan wat sneller terug in shape kom na de bevalling, want ik vrees dat mijn motivatie om dan ontzettend te sporten lichtelijk ver te zoeken is... En ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje angstig ben over wat zo'n zwangerschap en bevalling met m'n lichaam kan doen. Oneerlijk dat de man hier niks geen last van heeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven