Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Sproetjespost; wat vervelend voor je! Hopelijk voel je je snel weer beter!

Girafjes; op naar de volgende ronde. Hoop met je mee dat deze korter is en het nu snek raak is.

Knotje; ja, dat merk je vaak. Maar blijven kijken naar het eind resultaat. Hebben jullie een streefdatum?

Hier nu 15 weken zwanger. Wat zijn ze toch achteraf snel gegaan. Helaas nog steeds misselijk en heeeel moe, maar alles voor het goede doel.
@Girafjes: klopt, ik merk inderdaad wel vaker dat de huisarts precies onbereikbaar is op momenten dat we ze nodig hebben. Gelukkig is er dus een vervangende arts. Maar Diazepam slikken is nou niet iets waar ik blij van word, haha. Maar het helpt me wel om mijn emoties wat af te vlakken dus ik slik ze maar wel (wel een halve dosering lager dan aangeraden).

Fijn dat jouw menstruatie bijna voorbij is, kan me voorstellen dat het fijn is. Het geeft wat rust. Ik ga voor je duimen dat je toch snel een keer zwanger raakt. Na juli 2020 is inderdaad wel wat gunstiger, bedenk ik me ook voor ons. Ben benieuwd in ieder geval.

@Kato: dank je wel! Ik ga er ook voor zorgen me zo snel mogelijk weer beter te voelen, hihi.
En wauw, de tijd vliegt bij jou! Je krijgt bijna al een 20 weken echo! Wil je van te voren het geslacht al weten?

--

Hier gaat het met vlagen goed. Ik slik dus nog Diazepam en dat maakt me suffig. Wat mijn vriend trouwens nog wel bedacht is dat ik misschien mogelijk wel zwanger zou kunnen zijn. We hebben rond 1 augustus seks gehad en dat is mogelijk ook mijn eisprong als ik weer een ronde van 32 dagen heb. Dan zou ik over enkele dagen ongesteld moeten worden (of een positieve test hebben). Als mijn tweede fase gewoon 14 dagen duurt, dan zou ik op 15 augustus ongesteld moeten worden. Ik heb volgens mij nog een early test in huis liggen…
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Ik heb even een break van het forum genomen sinds de laatste keer dat ik ongesteld was. Had er gewoon even geen zin in en druk met van alles! Heb ook weinig mee gelezen maar mijn hoofd stond er gewoon even niet naar. Maar ik ben er weer, en vanaf nu ga ik weer gewoon meeschrijven :)

Heb jij nog wen test gedaan sproetje? Je weet wat ze zeggen he, 1x kan genoeg zijn!

Bailey, wat rottig dat jouw cyclussen zo lang duren, heb je die teunisbloemolie nog gebruikt deze maand?

Leuk dat jouw familie het nu weet koffiewijck, hoef je geen gekke dingen meer uit te halen om het eventueel te verbergen ;)

Knotje, wat leuk dat je dochter mee was, fijn dat alles goed was!

Girafjes, jij door naar de volgende ronde! Fijn dat je menstruatie weer voorbij is! En het komt echt wel.. bij de een duurt het langer als bij de ander, maar (meestal) komt het uiteindelijk allemaal goed!

Hier is mijn nieuwe nod 18 augustus. Dus even spannend de komende dagen! Ik werk in de zorg en heb van vrijdag op zaterdag in de nacht gewerkt, dus was zaterdag aan het einde van de dag zo moe, maar dat ben ik dus nog steeds. Ondanks het op tijd naar bed gaan enzo. Daarnaast doen mijn borsten echt vreselijk pijn, al heb ik dat eigenlijk elke maand voor ik ongesteld moet worden, dus we gaan het zien!
Alle reacties Link kopieren
Spannend dnk! Ik duim voor je 💕💕 je weet het nooit he.. Of klachtjes van je NOD of een zwangerschap komen. Want klachten die heel herkenbaar zijn voor je NOD, kunnen ook zomaar ergens anders door komen 😏 en andersom helaas

@Sproetje hoe gaat 't met je? Hoop dat 't goed gaat!

@andere dames nog op het wachtbankje? Het is stil hier. Hopelijk is iedereen aan het genieten van de vakantie, voor wie dat nu hebben :)

Ik ben de afgelopen dagen gezellig een paar daagjes weggeweest met een vriendin. Heerlijk nog even een stedentripje naar de zon. Heb m'n mannetje wel gemist. Eigenlijk zou ik precies m'n eisprong hebben tijdens de dagen dat ik weg was, maar door die verlate menstruatie van vorige week heb ik m'n eisprong pas ergens volgende week. Was het dus toch nog ergens goed voor🎉, anders had ik 'm deze maand gemist.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wat stiller geweest. Het is ontzettend druk op het werk waardoor ik weinig energie over had. Gelukkig nog een week werken en dan vakantie. Heerlijk ben ik wel aan toe!

@Sproetjespost, hoe gaat het nu met je? Heb je baat bij de medicatie?

@kato, wat gaat het snel. Wel balen dat je moeheid en misselijkheid nog niet over is. Hopelijk verdwijnt het snel.

@dnk, spannend dat je nod er weer aan zit te komen. Ik duim voor je!

@girafjes, leuk dat je nog een stedentrip hebt gedaan. En een geluk bij een ongeluk dat je menstruatie de vorige keer later was. Hopelijk kan je aankomende eisprong goed benutten en is het deze ronde raak.

Ik ben deze ronde begonnen met de teunisbloemolie. Ik had het potje verkeerd gelezen dus heb een paar dagen de dosering verkeerd ingenomen :roll:.
Ik merk er nu (nog) niks van maar heb ook niet de verwachting dat ik in 1 keer van een cyclus van 64 dagen naar 29 ga.
Wat ik wel hoop is dat ik eindelijk een keer mijn eisprong vind met ovulatietesten. Dat is mij nog niet eerder gelukt en maakt mij wat onzeker over of het wel allemaal werkt.
Gebruik deze ronde de testen van clearblue en die zijn wel duidelijk.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Dames! Ik kon echt niet wachten!

Afbeelding

:flirting: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wauw dnk!!!
Wat een mooie streep al zo voor NOD!
Gefeliciteerd 😍😍😍!!

Mijn nod ook de 18e.
Maar mijn test vandaag was hartstikke wit helaas. Ik testte bij mijn andere twee kids drie dagen voor nod ook duidelijk positief dus mijn hoop is weer vervlogen..
Alle reacties Link kopieren
Wauw dnk, duidelijke streep, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Aaaah gefeliciteerd dnk, super mooie streep! :heart: :heart:

Jammer Loes, hopelijk krijg je nog een streep en anders hoop ik dat het volgende ronde raak is :rose:
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeeee! Gefeliciteerd Dnk, wat een mooi nieuws :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Zo bizar! Kan het nog steeds niet echt geloven. Heb zo’n app, en die zegt dat ik op de 18e ongesteld moet worden maar mijn eisprong was ook al eerder dan volgens die app. Vond die streep namelijk zelf ook wel heeeel duidelijk zo voor de nod.

Jammer loes! Maar het kan nog je? Zolang als je niet ongesteld geworden bent, is er hoop ;)
Gefeliciteerd dnk!!! Lekker van genieten!
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg Dnk, hoe reageerde je vriend/man?

Bailey, hoop dat de teunisbloemolie voor je gaat werken. Ik merkte ook geen verschil hoor. Alleen dat opeens mn eisprong heel veel eerder was. Hoop dat je je eisprong ook kunt vinden nu. Je moet vanaf je eisprong ook stoppen met het slikken van de teunisbloemolie!

Loes snap dat door je eerdere ervaring je hoop weg is... toch hoop ik dat het je verrast en je toch nog positief test.

Girafjes, lekker paar dagen weg en fijn dat je cyclus wat verschoven is zodat je deze maand niet hoeft te missen.

Sproetjespost, hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
Dnk, gefeliciteerd! :cheer2: wat leuk zeg!

Jammer dat je test wit is, Loes! Maar nog niet ongesteld betekent nog kans. Dus ik blijf even voor je duimen nog!

Girafjes, wat leuk dat je een stedentrip hebt gedaan met een vriendin. :) Wel fijn dat je vruchtbare dagen later zijn deze ronde. Gebruik je weer ovulatietesten?

Bailey, hopelijk gaat de teunisbloemolie helpen voor een kortere cyclus en uiteindelijk gewoon een zwangerschap! Ik duim ook voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Jeahj Dnk :yes: :cheer2:. Gefeliciteerd

Loes, jammer dat je test wit was. Hoop dat je toch nog een dikke streep krijgt deze ronde en anders volgende ronde.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Fantastisch DNK! Gefeliciteerd :D

Bedankt voor jullie lieve vragen en steun. Ik heb niet echt heel veel baat bij Diazepam, hoewel het op sommige momenten wel steun biedt en mij meer rust biedt. Ik ben overigens gisteren ongesteld geworden met ronde 33. Dus ik lijk voorzichtig vastigheid te hebben/te krijgen in de rondes (want de vorige ronde was 32). Betekent alleen wel dat ik dan ergens tussen 30 aug en 1 sept eisprong krijg en laat ik dan nou net weg zijn! Haha. Sucks!

Ik ga vanaf vandaag werken met een strakke planning. Zandloper 20 minuten, dan 10 minuten rust en dan weer de volgende zandloper. En dan ook nog eens iedere keer andere activiteiten.
Voor nu tot 12 uur:

- Wft leren
- Planning netjes maken zodat ik deze iedere dag kan invullen
- Wft leren
- Was opvouwen

En dan is de ochtend al voorbij. I can do it! <3
Alle reacties Link kopieren
Hmm jammer sproetjespost, wanneer is je arts weer terug?
Ook balen dat je weer ongesteld bent, wel fijn dat er regelmaat komt in je cyclus.
Bedoel je met 33 rondes hoeveel dagen je cyclus duurt of zijn jullie al 33 rondes/ maanden bezig?

Gebruik je ovulatietesten? Want je eisprong hoeft niet in het midden van die 33 dagen te zijn he?

Je planning ziet er goed uit, succes! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dnk! Wat leuk😁

Hier net terug van vakantie en net ervoor de 20 weken echo al gehad alles was goed. Nu al over de helft heen❤️ Kan niet wachten om de kleine man vast te houden!

Wat fijn dat je eisprong wat later is girafjes toch nog kans aankomende maand! Ik duim voor je💋
Alle reacties Link kopieren
@Knotje, nee ik gebruik nu nog geen ovulatietesten en wil het misschien een maandje zonder doen. Ons libido is nogal.. hoog sinds ik terug ben van vakantie dus denk dat we sowieso wel goed zitten qua timing, als we zo door blijven gaan. Uhum :-$ :loveys:
Maarja vorige maanden wilde ik het ook zonder testen doen en begon ik ook toch nog halverwege de maand.. dusik weet t niet. Voordeel aan ovulatietesten vind ik dat ik mn precieze NOD kan berekenen...

Wat fijn Liss! Lijkt me super om bij de echo's te horen dat alles er helemaal goed uit ziet.

@Sproetje, mooi 33 dagen! Fijn dat je weer weeet waar je aan toe bent. Maar zoals Koffiewijck zegt, je eisprong hoeft niet precies in t midden van je cyclus te zijn en kan ook iedere cyclus een beetje anders zijn (vooral als je niet heel regelmatig menstrueert). Of kijk je adhv je slijm of ovutesten wanneer je eisprong zal zijn?
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals dank jullie! Kan er nog niet aan wennen Haha!

Koffiewijck: mijn vriend zei: eeeehm.. wat is dit? En toen: oh, ja, nou, oke. Maw: hij wist niet zo goed wat te zeggen, heel blij hoor, maar het moet even bezinken ;)

Succes met je planning sproetje! Hoop dat het lukt! Heb in een ver verleden ook wft moeten doen, VRESELIJK!

Liss, fijn dat alles goed was! Wat schiet het op he? Voor je het weet is het zo ver! :flirting:

Girafjes, succes, als je het regelmatig doet, komt het vanzelf wel een keer goed! Lekker van genieten :proud:
Alle reacties Link kopieren
@Koffiewijck & Dnk zal ik jullie verplaatsen naar de "zwanger" tabel?
Ik zat ook te denken om één tabel te maken en daarin "zwanger" op te nemen. Is dat overzichtelijker? Mij maakt het niks uit.

@dnk, lijkt me ook gek voor -de partner (in t algemeen) om te horen dat je vrouw of vriendin zwanger is. Ik denk dat mijn vriend ook wel een beetje ongemakkelijk zal reageren, hoewel we vorige week op babybezoek waren bij mn nicht en mn vriend toen we thuis kwamen zei; zo, zullen wij er ook eentje maken?
Smelt :heart:


Soms wou ik dat ik me de hele maand zo voelde als in de eerste 2 weken na m'n menstruatie. Gosh dan voel ik me zo rustig & intens gelukkig. Niet te geloven :lol: Ik reageer best wel op hormonen, dat wordt nog wat als ik ooit zwanger word. Dan wordt iedereen gek van me hihi :bonk:
Het klopt dat je eisprong eventueel ergens anders plaatsvindt, daarom ga ik er ook gewoon er vanuit dat we het deze komende maand wat regelmatiger doen dan normaal. Wilde gisteren er al voor gaan, maar toen was ik nog ongesteld hahaha. Dus alleen wild gezoend en daarna af moeten kappen :P

En met 33 rondes bedoelde ik 33 dagen, sorry. Ik ben sinds maart bezig en heb nu 5 cyclussen gehad incl. de eerste cyclus na het verwijderen van spiraaltje (op 11 maart).

Wil op zich wel weer gaan kijken met testen als ik klaar ben met deze ongesteldheid, want het zou idd zomaar kunnen dat ik wat vroeger in mijn eerste fase zit of juist een kortere lutale fase heb. Maar qua slijmdikte kan ik dat nooit herkennen, net als symptomen aan je lichaam. Dat maakt het ook lastig.
Alle reacties Link kopieren
Sproetje, snap ik! Misschien herken je over een paar rondes wel wat symptomen? Of icm met ovulatietesten wellicht.. Ik herken het ook nog niet altijd hoor. Zo'n cyclus app is toch ook wel handig 😅 dan weet je 'n beetje waar je zit in je cyclus en wanneer je wellicht je eisprong kunt hebben.

Ik twijfel echt of ik deze maand ovulatietesten gebruik of niet, maar denk dat ik toch echt 'n keer moet proberen om het zonder te doen. Het levert me alleen maar stress op als ik geen piek vind en aangezien ik al een aantal maanden wel een piek heb gevonden, ga ik er vanuit dat 't "werkt".
Dus ik probeer niet in de verleiding te komen te gaan testen komende week 😂
Alle reacties Link kopieren
Al even niet geschreven, wel gelezen.
Als eerste gefeliciteerd aan de dames die zwanger zijn. :yes:

Ik weet het op dit moment allemaal even niet meer. Vorige week donderdag, ongeveer 2 weken na eerste dag ongesteldheid, bruinrode afscheiding. Dit duurde 2 dagen. Zondag het typische vruchtbare afscheiding. Geen ovulatie piek gehad met testen afgelopen dagen. Normaal geeft mijn lichaam wel aan dat de ovulatie er aan zit te komen. Zere borsten e.d.

Vorig weekend zat ik er compleet doorheen. Huilbuien, depressief gevoel, eetbuien. :popcorn: Laatste dagen bijna geen tijd voor mezelf gehad en dat heb ik echt nodig. Iets met hooggevoelig zijn. Vriendlief dacht dat ik zwanger was, dus voor hem een test gedaan. Negatief natuurlijk.
Nu voel ik me redelijk, nog een aantal drukke dagen en dat is dan ook voorbij.
Zal mijn lichaam aangegeven hebben dat ik wat gestresst ben? Of zal het nog met ontpillen te maken hebben? Hormonen.... :roll:

Wel geklust om de dag, dus nu is het weer wachten geblazen.
En alles wel in de menstruatie app gezet, om alles bij te houden. ;)

Stiekem hoop ik deze ronde zwanger te zijn, zodat ik het met mijn vaders verjaardag kan vertellen. Leuk cadeautje... :-D

Hoe gaat het verder met iedereen?

:bye:
Alle reacties Link kopieren
Vervelend he hooggevoeligheid Niesjuh.. Ik heb daar ook best wel last van, maar vind het soms zo lastig om daar mee om te gaan.
Zou wel heeeel leuk zijn als je je vader op z'n verjaardag kunt vertellen dat hij opa wordt! Wanneer is je NOD ongeveer?

Met mij gaat 't nog steeds wel goed. Ben nog steeds van plan geen ovulatietesten te gebruiken deze maand, maar wil wel gerichter vrijen. Heb m'n vriend m'n cycluskalender laten zien en hij was helemaal enthousiast. Dus dat komt vast goed 😂 vorige maanden hebben we het steeds wel rond m'n vruchtbare dagen gehad, maar hebben we ze niet optimaal benut. Deze maand maar wel (voor zover dat gaat, zonder ovu testen, maar die wil ik gewoon echt een maandje overslaan ivm stress)

Kijken jullie "ik wil een kind" op NPO3? Ik ga het zo weer afzetten denk ik, want ik ben super positief deze maand en ik wil niet negatief of onzeker worden nu, door te zien dat het die mensen allemaal niet zo gemakkelijk lukt (om welke reden dan ook) Maar was wel ff nieuwsgierig 😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven