Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag weer een groei echo gehad met 36 weken baby wordt erg groot geschat en loopt zo n 3 weken voor. Zou bij 40 weken 4kg wegen. Hopelijk komt hij rond 37/39 weken uit zich zelf en anders gaan ze waarschijnlijk inleiden.
Dus erg spannend allemaal hoop dat hij lekker vroeg uit zichzelf wilt komen😁

Hoe gaat het met jullie allemaal?😊
Alle reacties Link kopieren
Sproetjespost, hoe gaat het met je? Heb je de uitslag van de bloedtest al gekregen?

Liss, schiet nu mooi op bij jou. Spannend hoor, hopelijk komt hij uit zich zelf wat eerder. Kan het ook zijn dat de uitgerekende datum niet helemaal klopt?
Wens je een voorspoedige bevalling.

Hoe gaat het met de anderen?

Hier niet zo veel nieuws te vertellen. Ga denk ik volgende week starten met ovulatietesten. Maar misschien dat ik ook wel niet ga testen deze ronde. Twijfel nog omdat ik nog nooit een positieve test heb gekregen en het testen mij ook een beetje tegen gaat staan.
Morgen naar het zh voor de echo, eerst die maar eens afwachten. Ben benieuwd of hier wat uit gaat komen.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
@liss De tijd vliegt voorbij! Hopelijk meldt de kleine zich vanzelf.

@Bailey Kan me voorstellen dat het dan erg demotiverend is. Ik heb de eerste rondes getempt, daarmee ontdekt in welke tijdspanne m’n eisprong ongeveer plaatsvindt. Ik doe nu voor t eerst ovulatietesten van CB (ook een keer met streepjes gedaan maar dan vind ik m ook niet echt) en doordat ik nu wist wanneer ongeveer (tussen CD14-20) het moet zijn heb ik na 2 dagen al een knipperende smiley. Ik weet niet of je al eens getempt hebt, maar tis wel een fijne bevestiging vind ik dat je een eisprong hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Niesjuh! Hoe voel je je?

Spannend sproetjes! Heb je al wat gehoord?

Hier afgelopen dinsdag de 20 weken echo gehad en die was helemaal goed! Zo fijn! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@bailey hoop het ook! Of ze dat verkeerd kunnen hebben weet ik niet. Maar hoop dat ie snel komt en het een voor zo ver het kan een fijne bevalling wordt.😁

Spannend die echo hopelijk dat alles
Goed is! Veel succes morgen.

@maneschijn wat fijn dat je je eisprong nu goed kan vinden, hoop zo dat het binnenkort raak mag zijn! Duim voor je mee

@dnk wat fijn dat alles er goed uit zag!
Toevallig ook het geslacht gezien of blijft dat een verassing tot de bevalling? Wel een leuke mijlpaal dat je de helft over bent😊
Alle reacties Link kopieren
@liss ja zeker, het wordt een meisje!
Was er echt van overtuigd dat het een jongen zou worden, maar met 16 weken zagen ze een meisje. Merkte tot de 20 weken echo wel dat ik steeds dacht: ja wacht maar, het is echt een jongen. Maar nu hebben ze echt heeeeel duidelijk gezien dat het een meisje is, dus ga ik er maar van uit :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wat leeeeuk Dnk. Een meisje :heart:

@Liss, fijn dat jouw kleine mannetje nog lekker veilig zit, maar ik snap dat je hoopt dat hij zich wel gauw laat zien, zodat je niet ingeleid hoeft te worden!

@Bailey, spannend! Succes bij de echo! Laat je even weten hoe 't ging?

@Sproetje, ben echt benieuwd hoe het met je gaat...! :hug:

Ik heb niet zo heel veel te vertellen. Zit nu op de 13e dag van mn cyclus, maar omdat mijn cyclus 33-35 dagen duurt begin ik meestal pas dag 17 of 18 met testen.
Ik had heel veel stress door werk en andere omstandigheden, maar er zijn veel veranderingen geweest de afgelopen maanden en de rust keert terug. Zó fijn. Ben helemaal blij :)
Alle reacties Link kopieren
@dnk wat leuk een meisje! Nu kan het shoppen beginnen 😋

@girafjes fijn dat je wat meer rust gaat krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Dnk, wat fijn dat de echo goed was. En leuk dat jullie een meisje krijgen.

Maneschijn, bedankt voor de tip. Ik vind temperaturen in mijn situatie ook niet zo veel zeggen. Mijn cyclus is echt elke keer weer anders. Dit maakt het dan alsnog lastig te schatten wanneer ongeveer mijn eisprong zal zijn.

Girafjes, wat fijn dat de rust op je werk terugkeert. Een onprettige werksituatie kan veel stress opleveren.

Ik heb de echo gehad en er is een vermoeden dat ik pcos heb. Er waren blaasjes zichtbaar maar er is nog een uitslag van een bloedtest nodig om dit ook echt vast te stellen. Ik heb begin november al bloed laten testen maar dit moet nog een keer. Voor het bloed testen moest ik eerst opnieuw een verwijzing van de huisarts krijgen.
Meteen maar even gebeld en kreeg de assistente aan de lijn. Die vroeg zich af waarom ik dan in november ook bloed heb laten prikken.
Ze gaat dit overleggen met de huisarts en ik word als het goed is vandaag terug gebeld.
Vind het vooral idioot dat ik niet meteen bloed kon laten prikken. Was tenslotte al in het ziekenhuis.
Moet dus nog even verder afwachten.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Hoi dames! Sorry dat ik nog geen terugkoppeling heb geplaatst, haha.

Ik ben niet zwanger hoorde ik vorige week al. Mijn vriend en ik hebben samen besloten om een afspraak in te laten plannen bij de Gynaecologie om te kijken wat we kunnen doen nu. Ook omdat we ergens toch een fijner idee vinden dat we wellicht ervoor kunnen kiezen om het syndroom uit te laten sluiten. We hebben a.s. dinsdag een afspraak bij de fertiliteitspoli. We hoefden niet eerst nog even langs de Gyn, dus dat gaat nu direct snel.

Voor de rest houden we ons koest, haha. Seks weer gewoon even met condoom (met name ook omdat we dan wat langer door kunnen hahahahaha), ik ben ook nog niet ongesteld geworden dus ik ga er nu vanuit dat die korte periode van 'innestelingsbloeding' gewoon mijn menstruatie is geweest. En dan zie ik wel wanneer er wat gaat gebeuren. Ik laat het los. En ik ga het gewoon zien.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben helaas wederom ongesteld.
Nu dus nog maar 1 ronde te gaan en dan komt er dus definitief geen derde meer mocht het weer niet lukken.

Sommige momenten ben ik er al oke mee, en soms kan ik toch ineens heel verdrietig zijn.
Al mag ik zeker niet klagen want heb twee gezonde jongetjes waar sommige mensen nooit kinderen mogen krijgen.
Maar de wens is er toch net zo sterk..
Alle reacties Link kopieren
Ah balen Loes!
Kan je het er goed met je man over hebben? Ook je verdriet mag er zijn, je wens is er immers voor een 3e kindje :hug: .
Duim voor je dat aankomende ronde voor jou gewoon hartstikke raak is.

Spannend aankomende dinsdag Sproetje. Laat je weten hoe het gesprek is verlopen?

Ik ben vandaag teruggebeld door de assistente. De HA vindt het niet nodig dat ik opnieuw bloedonderzoek laat doen. Uit het eerste onderzoek is niet iets concreets gekomen. Dit in combinatie met de echo (viel ook niks met zekerheid over te zeggen) wil zij mij wel verwijzen naar de gynaecoloog. Deze kan eventueel ook bloedonderzoek aanvragen en gericht laten onderzoeken. Als het goed is gaat de HA woensdag de doorverwijzing maken. Dan is het afwachten hoe lang het duurt voordat ik daar een afspraak heb.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Loes! Ik hoop dat er zich toch nog gauw een kindje aandient!

Sproetje, vervelend dat je nog niet verder bent met je menstruatie. Wel fijn dat je zo super snel terecht kunt bij de fertiliteitspoli! Morgen al dus toch? Succes 💕

Bailey, spannend toch nog! Opzich wel fijn dat het bloedonderzoek en de echo niet overduidelijk wijzen op PCOS. Ik bedoel.. Het is fijn om evt een reden te vinden waarom het zwanger worden langer duurt, maar het zou natuurlijk toch fijner zijn als je niets hebt. Hoewel ik in mijn omgeving genoeg vrouwen heb met PCOS die inmiddels 1 of 2 kindjes op de wereld hebben mogen zetten!

Morgen begin ik met ovulatietesten voor deze maand.
Hee ik zat een beetje op YouTube te struinen en toen kwam ik een serie tegen over Samen Natuurlijk Zwanger worden.
Interessant, want wat ze doen is met stellen die uit de mmm zijn gestapt en hun leefstijl en voeding nog verder gaan optimaliseren en dan wél zwanger worden. Idee erachter is dat we teveel worden blootgesteld aan gifstoffen/hormonen in voeding etc. Ik vond het in elk geval kei interessant en wilde het jullie niet ontnemen haha, nog niet alles gezien.

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... K1sBqKkzpj
Alle reacties Link kopieren
Hey... Wil even wat melden. Afgelopen weekend is het weer mis gegaan. Weer een miskraam. Begon weer spontaan te bloeden.

Pfff... Wat een ellende. :cry:

3x is scheepsrecht zeggen ze toch? Laten we het hopen :roll:

Moet nog voor controle echo... Kijken of alles weg is en we weer verder kunnen gaan met ons leven.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh no Niesjuh... jeeetje wat kak steeds zeg... Fijn dat je wel voor de controle echo mag. soms hoor je dat vrouwen na een miskraam doorlopen met restweefsel en daar last van blijken te hebben. Ik duim echt súper erg voor je dat de 3e keer scheepsrecht is inderdaad.. Sterkte! :heart:

@Maneschijn, ik geloof ook echt in die ideeen dat gezonde voeding heel veel goeds voor je lichaam kan doen! Alleen lukt het me nog niet echt om daar iedere dag naartoe te leven. Ik doe het met kleine stapjes; steeds vaker bio groente en fruit, sowieso bio vlees (en minder vlees per week), frisdrank vervangen voor thee en water etc.
Alle reacties Link kopieren
Oh Niesjuh, wat een verdrietig bericht :( sterkte!

Loes, hopelijk gaat het bij jullie nog lukken. Kan me voorstellen dat je anders wel echt even moet slikken. De wens voor een 2e/3e/4e kindje kan net zo sterk zijn als voor een eerste. Dus dikke knuffel voor jou!

Hier alles goed! Nog 4 dagen werken (deze week nog 1, volgende week 3) en dan heb ik verlof! Kijk er echt naar uit. Ik heb al een flinke to do list, dus ik zal me niet vervelen. ;-D
Niesjuh, wat verdrietig! Hopelijk is het snel weer raak en wordt hier een mooi kindje uitgeboren. Wat een pech!

Loes, dat wordt een spannende maand. Hopelijk is het deze ronde raak. Lijkt me lastig om droom vaarwel te moeten zeggen.

Bailey, hopelijk kun je snel terecht bij een gynaecoloog en kunnen ze je daar duidelijkheid geven. Voor zover mogelijk natuurlijk.

Hier bijna 33 weken zwanger. Ik werk nog t/m volgende week vrijdag en dan mag ik mijn werk even vaarwel zeggen. Voor mij zijn dit ook nog 4 dagen net als knotje.
Alle reacties Link kopieren
Ach Niesjuh :hug: wat een een verdrietig bericht. Sterkte!

Knotje en Kato, schiet lekker op voor jullie zo. Kan mij voorstellen dat jullie uitkijken naar het verlof.
Gaat het verder goed met jullie? Is het lichamelijk nog goed te doen?

Maneschijn, bedankt voor de tip. Als ik tijd heb ga ik zeker kijken.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Ach, Niesjuh! Dat is een naar bericht. :( Hele dikke knuffel.

Ik kom ook nog even met een berichtje. Afgelopen maandag ben ik dan eindelijk weer ongesteld geworden. De vorige ronde, die met oud bloed, is waarschijnlijk mijn late eisprong geweest! Dus ik heb echt een hele hele hele lange cyclus gehad dit keer. Afgelopen dinsdag zijn we bij de fertiliteitspoli geweest. We zijn gezien door de dokter. We hebben een heel goed gesprek gehad en ik heb direct ook een inwendige echo gehad (dat kon met menstruatie, dat maakte niet uit) om te kijken hoe het van binnen eruit zag zegmaar. Dat zag er gewoon echt goed uit. Mooi vliesje rondom de baarmoeder, de eierstokken werden gevonden.

Ik heb direct bloed laten afnemen voor nog wat onderzoekjes, ik weet even niet meer hoe en wat dit precies is. Mijn vriend gaat zijn zaad inleveren morgen, zodat we dit ook direct kunnen laten onderzoeken. Echt fijn dat er direct actie wordt ondernomen.

Maandag wordt onze situatie in het hele team van de fertiliteitspoli besproken om te kijken wat ze het beste kunnen doen voor mij. Het kan IVF worden, maar misschien kunnen ze ook nog zeggen dat we het nog zelf kunnen proberen of iets dergelijks. Het is erg spannend, maar we zijn blij met deze stappen. Dinsdag hebben we alweer een nieuwe afspraak staan en dan horen we meer. Zowel de uitslag van mijn bloedonderzoeken en het zaadonderzoek. En we horen wat er in het team is besproken.

We zijn blij met deze actie, niet dat we werden 'afgewimpeld' omdat we nog niet exact één jaar bezig zijn geweest, en omdat we nog wel wat jong zijn ook. Spannend, maar heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Sproetje, wat fijn dat je ongesteld bent geworden en ook fijn dat je echo zo goed was! Lijkt me prettig dat ze al die andere onderzoeken ook gelijk doen, dan weet je of het daaraan zou kunnen liggen.
Hoelang zijn jullie nu bezig? Ook sinds maart?
En wat fijn dat je dinsdag al een vervolgafspraak/de uitslag krijgt!

Ik heb vandaag weer 'n duidelijke piek op m'n ovulatietest. Hij is ontzettend snel opgelopen deze keer. 3 en 2 dagen geleden super licht, gisteren ineens echt een duidelijke streep en vandaag weer zo'n dikke donkere piek die veel donkerder is dan de controlestreep.
Hopen dat we daar dit weekend nog even gebruik van kunnen maken, 💕
NOD wordt dan 28 dec 👍
Alle reacties Link kopieren
Wat klote zeg Niesjuh :(

Sproetjespost, hopelijk komt er een goed plan uit dat overleg.

Bailey, hopelijk kun je snel bij een gynaecoloog terecht.

Hier inmiddels bijna 7 weken na de bevalling. Met dochter gaat het op krampjes na goed.
Ikzelf had aanhoudend bloedverlies, kleine beetjes, en ben net vrij hard gaan bloeden met stolsels dus moet zo naar het ziekenhuis...
Alle reacties Link kopieren
Sproetjespost, wat fijn dat er meteen gestart is met onderzoekjes. Hopelijk komt er een positief en concreet antwoord van de arts.

Girafjes, spannend. Hopelijk is deze ronde raak voor jullie.

Nushy, jeetje joh. Hoe gaat het nu met je? Hebben ze wat kunnen doen voor je in het ziekenhuis?
Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie meisje.

Ik kan in januari terecht bij een gynaecoloog van een ziekenhuis uit de streek. In de stad waar ik woon zou pas eind februari plek zijn. Ik mocht kiezen en het valt met de extra reistijd wel mee dus heb gekozen voor een afspraak in januari.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Januari is gelukkig al snel Bailey.

Heb een echo laten maken en er zit waarschijnlijk nog een stukje placenta. Was alweer met de pil begonnen en moet nu een stopweek houden en hopelijk komt het dan los. Zo niet, dan wordt het een operatie waarschijnlijk...
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Nushy, wat vervelend! Hoop dat het uit zichzelf los komt!

Bailey, fijn dat je jn januari bij 't ziekenhuis terecht kunt! Is dat dan voor een algemeen gynaecologisch onderzoek of al op de fertiliteitpoli?

Wij hebben afgesproken dat we het nog tot oktober proberen en als het dan niet gelukt is naar de huisarts gaan. Beetje ruim genomen, maar vind het wel fijn om het er soms over te hebben. Als het dan nog niet gelukt is, zouden we ruim 1.5 jaar bezig zijn. Maaarrr laten we hopen dat het binnenkort gewoon raak is!
  • :flirting:
Wanneer denken jullie dat m'n piek was? Ik dacht vrijdag maar toen ik m'n test van zaterdag ernaast legde viel me op de op de een of andere manier de controlestreep van vrijdag veel lichter is.. Maakt opzich ook niet uit, want we hebben 't maandag, vrijdag en zondag gedaan. Maar ben benieuwd wat jullie denken.
https://ibb.co/y0sD9zF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven