Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@niesjuh wat leuk! Gefeliciteerd😘
Een hele fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst 😁
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Niesjuh, wat ontzettend fijn zeg 💕💕
Jammer dat je vriend niet mee mocht maar helaas is het natuurlijk niet anders nu 😢

Liss wauw 3.5 maand al, dat gaat snel zeg! Gaat alles goed met jullie?

Hier helaas nog weinig nieuws. Ik heb afgelopen maand een lange cyclus gehad en kan nu weer m'n eisprong niet vinden. Jammer want ik had altijd een lange, maar vrij regelmatige cyclus.
We wilden binnenkort naar de HA maar dat wordt nu natuurlijk ook uitgesteld.
Ik leg nu de focus op het proberen van het houden van 'n ritme, gezond eten en bewegen ondanks het feit dat ik nu thuiswerk en vs achter de computer doe (wat ik normaal helemaaaal niet doe want ik sta voor de klas)
Alle reacties Link kopieren
Yes niesjuh, wat een fijn nieuws! :heart:

liss tijd vliegt. Gaat alles goed met jullie?
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, Niesjuh! Gefeliciteerd! :cheer2:

Girafjes, vervelend dat je cyclus nu zo onregelmatig is! En dan zit je nu ook nog in zo'n bizarre tijd, waardoor je nog niet naar de huisarts kan. Balen! Hoop nog steeds op een positief berichtje van jou, dus blijf duimen!

Dochter is hier ondertussen alweer twee maanden. Ze is zo'n tevreden meisje. Echt genieten! :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt al heel lang niet meer in dit topic meegeschreven, maar Niesjuh, wat een goed nieuws! Echt heel fijn! Heel jammer dat je vriend niet mee mocht, het zijn echt rare tijden.

Ik ben momenteel 38+4, dus nog niet bevallen helaas. Weet even niet meer zo goed wat mijn laatste update was, maar al sinds week 26 thuis ivm bekken klachten. Toen officieel 1 week van mijn “verlof” kunnen genieten en daarna ging alles dicht. Dochter is dus al weken thuis en dat is echt mega zwaar.
Gister toevallig aan het ctg gelegen omdat ik de baby niet meer zo goed voelde, maar alles was gelukkig helemaal goed!

Succes voor de dames waarbij het nog niet is gelukt. Als je idd nu in een traject zit, of naar de huisarts wil gaan zal je helaas moeten wachten, zo oneerlijk. :cry:
Alle reacties Link kopieren
@knotje wat leuk 2 maanden alweer gaat hard hè!

@girafjes wat een rot tijd hopelijk kun je als dit alles voorbij is snel terecht bij de arts! Wat vervelend dat je cyclus onregelmatig geworden is.

@dnk spannend! Weet je het geslacht al of is dat een verassing in ieder geval een voorspoedige bevalling gewenst!

@bailey hoe is het met jou?😊


Hier gaat alles goed. De kleine slaapt sinds een tijdje redelijk door heb het idee dat hij nu door de warmte s nachts wakker wordt dan even z’n speen erin en hij slaapt nog eventjes veder. De tijd vliegt echf voorbij het is een heerlijk ventje net wel wat temperament hahaha en hij giert het al uit van het lachen!

Het is alleen vervelend dat je je grootste trots tijdelijk niet aan familie kan laten zien alleen via FaceTime of whatsapp bellen en via foto s. Terwijl hij juist nu zo hard groeit.
Alle reacties Link kopieren
Yes piek gevonden, lekkere knaltest 💕
Alle reacties Link kopieren
dnk wat balen dat je met 26weken al thuis bent door klachten. Kan mij voorstellen dat het extra zwaar is doordat dochter ook al een tijdje thuis is.
Fijn dat alles goed is met de baby, nog even volhouden.

liss wat fijn dat hij redelijk goed doorslaapt nachts. Zal wel gek zijn dat je nu geen bezoek kan ontvangen.

Met mij gaat het zijn gangetje. Weet niet meer precies wat mijn laatste update was. Bij mij is pcos geconstateerd en heb medicatie (letrozol) gekregen om te kijken of dit de eitjes stimuleren om te groeien. De laagste dosis deed niks en deze ronde gestart met een ophoging.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Zo, na mn ego-posts ga ik weer even op jullie reageren. Was een gek weekend, excuses!

@Liss ja lastig zeg, niet naar familie en vrienden kunnen met je lieve kindje. Gelukkig hebben we tegenwoordig veel social media, waardoor je toch 'n beetje met elkaar in contact kan blijven.

@DNK wat vervelend dat je al zolang echte klachten hebt van de zwangerschap. Ben benieuwd wanneer jouw kleintje zich laat zien :heart:
Hoi lieve lieve dames,

Ik realiseer me ineens dat het alweer SUUUPER lang geleden is geweest dat ik heb geschreven. Maar ik leef nog. En het kindje is er nog steeds niet, ook een zwangerschap niet. Niet gek omdat we het weer doen met condoom, haha. De eerste stappen in het ziekenhuis zijn gezet. We hebben nu 16 juni een gesprek met het ziekenhuis in Maastricht die zal doen besluiten of wij groen licht krijgen.

Normaal moeten we ernaar toe. Nu wordt het een online gesprek (wel zo fijn aangezien we anders zo'n 4-5 uur moeten reizen met de trein, haha). Ik ben heel erg benieuwd en vind het nog steeds wel een spannende stap. Wel kan ik het nu echt goed loslaten, ook al wil ik nog steeds zo graag.

Wel is er een ander nieuwtje: ik heb van de zorgverzekeraar een akkoord gekregen om een signaalhond op te mogen leiden. Daar ben ik nu dus ook mee bezig. :) Er is ook een nestje gaande van het ras wat we graag zouden willen. Nu nog kijken of het haalbaar is om de pup uit het mei-nestje op te mogen halen eind juli/begin augustus. Dit is echt even afhankelijk van wanneer 1-op-1 trainingen oid mogen gestart worden.

Dus daar gaat mijn aandacht nu ook helemaal naar toe. :) Ik ben er weer, dus ik lees zo ook even jullie laatste berichten terug.
@Kato @Knotje, oooh wat bijzonder dat jullie beiden op dezelfde dag zijn bevallen van een zoontje en een dochtertje. Van harte gefeliciteerd lieverds. Hoe gaat het nu met jullie?

@Maneschijn @Girafjes, voor jullie ook een dikke knuffel. Jullie zijn natuurlijk ook al zo lang bezig.

@Bailey, hoe gaat het met jou? Ik lees dat je nu medicatie hebt meegekregen om jouw menstruatie op te wekken...

@Girafjes, volgens mij heb jij genoten van jouw knaltest, hihi. Hoe lang duurt jouw ronde nu eigenlijk? Misschien heb ik daar overheen gelezen.

@Maneschijn, ooh ik ken het wel dat het heel lastig is om van vriendinnen te horen dat ie zwanger is. Omdat jij ook zo graag wilt. Dikke knuffel.

@Liss, wauw. Ben je inmiddels al begonnen met de hapjes? Hihi.

@Niesjuh; ooooh gefeliciteerd!!

@DNK, wat een lastige periode inderdaad moet dat zijn. Om te bevallen en ook om straks zo de kraamtijd in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
@sproetjespost sorry voor de late reactie ja was al begonnen met de hapjes. Kleine man had al heel snel door hoe z’n mondje open moet. Sinds de geboorte al een kleine vreetzakkie en dronk hij veel

Hoe is het ondertussen met alle Dames forum is ondertussen als meer als een jaar oud gaat echt hard de tijd!
Alle reacties Link kopieren
Sproetje hoe gaat 't met jou nu? Wanneer komt de pup? 😍

Liss wat gaat de tijd snel he!

Hier alles rustig. Net weer begonnen met ovulatietesten. Cyclus duurt ongeveer 35 dagen. Vorige week met de huisarts geweest. Ze heeft me vrijwel gelijk een verwijzing gegeven voor het zkh en kan daar begin juni terecht (telefonisch consult/intake)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb hier ook echt al te lang niet meer neergeschreven.

De dame hier is alweer 6,5 maand oud en groeit goed en ontwikkelt zich ook goed. Ze heeft waarschijnlijk wel een koemelkallergie en krijgt aangepaste melk.

@ Girafjes: fijn dat je binnenkort een intake hebt.

@ Liss: leuk hè die hapjes! Wat is zijn favoriete hapje?


@ Sproetjes: leuk, een pup! Kan me voorstellen dat voorlopig daar al je tijd in gaat zitten.

@ Kato en knotje: gefeliciteerd! Hoe gaat het inmiddels?

@ Maneschijn en Bailey: hoe is het met jullie?

@ dnk: al nieuws? :)

@ Niesjuh: gefeliciteerd! Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
@girafjes wat fijn dat je snel
Terecht kunt!

@nushy zelfgemaakte hapjes
Appel met banaan
Zoete aardappel met wortel
Dat is z’n favoriet

En sperziebonen daar gaat hij bij huilen🤣

Wat fijn dat de kleine aangepaste melk krijgt.
Welke hapjes vind jou dochter lekker?
Alle reacties Link kopieren
Hier werd in het begin alles met smaak opgegeten maar inmiddels zijn er wel duidelijke voorkeuren. Als ik ergens banaan doorheen doe kan het haar niet snel genoeg gaan. Brood los, in melk gedoopt of met stroop eet ze liever niet (na 3 hapjes mond stijf dicht), maar als ik het met banaan meng eet ze het zonder enig probleem op (vandaag zelfs een halve boterham met halve banaan).
Qua groente eet ze in principe alles wat ik geprobeerd heb, maar courgette en pompoen zijn favoriet. Zoete aardappel vindt ze ook erg lekker maar daar krijgt ze hele dunne ontlasting van. Ik maak inderdaad ook alles zelf.
Alle reacties Link kopieren
Lang niet in dit topic geweest. Sorry!

Wat leuk dat jullie al met hapjes bezig zijn! Gaat hard hè!

Girafjes, wat fijn dat je een verwijzing hebt gekregen. Al hoop ik dat je hem niet nodig hebt. Blijf voor je duimen!

Hier gaat het prima! Dochter is alweer 3 maanden en een heel lief en tevreden meisje. Borstvoeding gaat nog steeds goed en in tegenstelling tot haar grote zus slaapt zij wel heel goed en snachts slaapt ze door. Zo fijn!
M'n verlof zit er helaas weer op. Afgelopen maandag weer begonnen met werken en dat was wel even pittig. Had er heel veel moeite mee om dochter weg te brengen, maar ze deed het goed op het kdv. Dus de rest van de week ging het met mij ook wat beter. :)
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Ook ik heb al weer een tijd niet mee geschreven, ik ben op 19/4 bevallen na een mega snelle thuisbevalling van een dochter van maar liefst 4 kg.
Ik wilde graag borstvoeding geven maar dat is helaas niet gelukt omdat mijn productie gewoon niet op gang kwam, echt heel jammer maar heb het geprobeerd.

Eerste weken waren best wel pittig, ze huilt veel, heel veel kramp en spuugt ook nog wel veel. Al met al niet ideaal, maar vanmiddag toevallig afspraak bij een osteopaat, dus ben benieuwd.

Girafjes, wat fijn dat je al zo snel terecht kan!
@Girafjes; het gaat goed hier! De moederhond is vannacht bevallen van 7-9 pups hoorde ik vanmorgen. Ik denk dat ik vandaag of morgen te horen krijg hoeveel teefjes en reutjes het er zijn. Ik ben zondag nog op bezoek geweest en heb de moederhond dus nog heel zwanger gezien. Heel bijzonder. Als het goed is (en ik het goed heb uitgerekend) mag ik de pup ergens tussen 14 en 19 juli ophalen!

Wat fijn voor jou trouwens dat je direct een doorverwijzing hebt gekregen en dat je in juni terecht kunt. Dan ga je voor IVF denk ik? Spannend hoor.

@Liss, aaah wat klinkt dat goed zeg! En ja, bijzonder hoe snel de tijd gaat nu we terugkijken! Wat hapjes betreft; probeer eens spruitjes! Dat was mijn eerste favoriete groente, hahaha.

@Nushy, wat fijn dat het ook bij jou goed gaat. Goed dat je kijkt naar de allergieën. Hopelijk gaat het beter met aangepaste melk!

@Knotje, wauw de tijd vliegt gewoon bij iedereen. Drie maandjes alweer, heerlijk! Wat lijkt me dat lastig om ineens weer te moeten werken en je dochter dus ook naar KDV te moeten brengen. Ik kan me wel voorstellen dat als je kindje het goed doet, dat het jou ook goed doet.

@DNK, Gefeliciteerd met je dochter! Wat een gewicht joh, fijn dat het in ieder geval supersnel is gegaan. Ik duim voor je dat de osteopaat iets kan ontdekken, dat zou toch fijn zijn!

Nu mijn aandacht ook veel ligt op gebied van de pup, denk ik wat minder na over mijn afspraak straks. 16 juni bellen we met het zkh in Maastricht. Hoop zo dat we groen licht krijgen! Dat is het enige waar ik nu echt op moet wachten, zegmaar.
Alle reacties Link kopieren
Sproetje aahhh wat leuk en spannend!!!
Nee we gaan eerst gewoon voor onderzoeken (bloed, echo, zaad en evt zo'n samenlevingsonderzoek ofzo over hoe mijn baarmoederslijmvlies reageert op 't sperma). Ik denk dat ze ons nog een tijdje gaan laten proberen (is m'n voorgevoel) en anders misschien clomid om m'n eisprong eerder op te wekken, zou me ook niet verbazen.

Denk dat de stap daarna pas IVF is, maaarrrr dat weet ik natuurlijk niet zeker en zal liggen aan de uitslagen van de onderzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Dnk, nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Vervelend dat ze zo'n last heeft van krampjes enzo. Hopelijk kan de osteopaat iets voor jullie betekenen.

Sproetjespost, spannend zeg! Ben benieuwd!

Girafjes, ben ook benieuwd wat er uit jullie onderzoeken gaat komen. 🍀
Inmiddels kan ik vertellen dat we groen licht hebben gekregen! Daar zijn we nu in ieder geval doorheen. The next stap is de langste stap: het maken van een test die aansluit op de fouten in mijn DNA.

Daarvoor moeten we allemaal bloedprikken. Mijn vriend en ikzelf. Maar ook mijn schoonouders én mijn ouders. Dat van mijn ouders hadden we al verwacht, maar blijkbaar moeten zijn ouders ook. En hen hadden we eigenlijk nog niets verteld over dit proces. Dat hebben we telefonisch moeten doen omdat de ouders een weekend gingen zeilen. Oeps. Maar goed. Ze reageerden heel lief.

En zodra al het bloed binnen is, kunnen ze gaan onderzoeken. Vooral van mijn/mijn ouders kant dan. Want mijn dna zit natuurlijk niet in de kant van mijn vriend. En het maken van een test kan 6 tot 18 maanden duren. Tsja. Dat is niet anders. Fingers crossed dat het meer richting de 6 maanden gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder (en suuuper fijn) dat ze helemaal zo'n op maat gemaakte test kunnen maken Sproetje! Fijn dat je schoonouders zo lief reageerden.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Sproet dat jullie groen licht hebben gekregen!
Fijn dat je schoonouders ook lief reageerden. Wanneer kunnen jullie bloed inleveren?
Ik hoop dat jullie richting 6 maanden zitten i.p.v. die 18.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
@Girafjes en @Bailey:

Ja, het is echt fijn om te horen dat we groen licht hebben gekregen. Spannend, maar wel heel erg prettig om te weten dat we door rollen.

Mijn ouders hebben de formulieren al ontvangen en gaan kijken of ze vandaag kunnen bloedprikken. Wij denken dat wij de formulieren morgen dan binnenkrijgen (vandaag geen post) en mijn schoonouders dan hopelijk ook. Dus dan zou dat kunnen betekenen dat eind deze week het bloed is ingeleverd.

En dan is het al helemaal afwachten, want dan kunnen we echt niks doen. Want pas als de test klaar is, begint de volgende stap voor ons: hormonen slikken/spuiten etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven