Zwanger worden voorjaar 2020(april.mei.jun)

24-02-2020 19:38 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie vind het leuk om af en toe mee te schrijven en heeft ook een wens voor een 1e 2e 3e miss wel 4e kindje?
Wij gaan vanaf voorjaar weer voor een 2e (nou ja 3e 💖) na 2 maanden geleden een bbz te hebben gehad begint het langzaam weer te kriebelen.


Deze groep is vol! En gesloten

Naam Leeftijd Hoeveelste kindje Ronde / Starten in NOD Bijzonderheden
Bibi30 34 2e mei/juni
Sterrenmunt--- 28 2e juli
WholeLottaLove 2e
Roanna1991 28 1e maart/april
Nickii 28 1e eind mei
Ina92 1e
ditte_ 1e
Veronica4
L261994 25 1e juni
LizzyRoos 1e
Stephanie_ 28 1e 1 14 april
LiefKleinMuisje
Arielmermaid 31 2e
Jekeek 27 1e 1 28 mei
bibi30 wijzigde dit bericht op 14-04-2020 21:25
44.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bibi, wat leuk dat jullie voor een 2e (3e) kindje gaan. Vind je het spannend door hoe je vorige zwangerschap verlopen is? Hoe oud is jullie eerste kindje? Wij willen rond mei/juni voor een 2e kindje gaan, dus ik schrijf graag mee! Onze dochter is dan ongeveer anderhalf jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig Sterrenmunt, mijn man en ik zijn ook rond die tijd aan het denken om weer te proberen voor een tweede. Ons zoontje is dan ook ruim 1,5!
Best spannend he?!
En Bibi, zet hem op! Moedig en ook mooi om ook weer gewoon met goede moed verder te gaan. Lijkt me best heftig zo’n bbz... :-|
Alle reacties Link kopieren
Wij denken ook eerder aan mei juni maar we bekijken het meer een btje per maand omdat we ook niet zo goed weten wat de kansen zullen zijn nu. Ze zeggen dat het heel goed gewoon weer kan lukken net 1 eileider zeker omdat ik al een gezonde dochter heb. (net 2 geworden trouwens) maar de kans op weer een bbz is groter nadat het je overkomen is. Was idd heel heftig. En ben er daarom ook nog niet aan toe nu.. werk net pas weer 2 weken volledig en moet eerst fitter worden nog. Ook al romatiseer ik het wel steeds vaker nu dat ik denk er klaar voor te zijn.
Herkennen jullie dat? Dat romantiseren?
Alle reacties Link kopieren
Leuk WLL! Ja ondanks dat je het allemaal al een keer gedaan hebt is het toch weer spannend. Zo benieuwd of het heel anders gaat zijn, en hoe het leven eruit ziet met 2 kinderen. Leuke leeftijd hebben onze kleintjes nu he, al echte mini mensjes! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
24-02-2020 21:35
Wij denken ook eerder aan mei juni maar we bekijken het meer een btje per maand omdat we ook niet zo goed weten wat de kansen zullen zijn nu. Ze zeggen dat het heel goed gewoon weer kan lukken net 1 eileider zeker omdat ik al een gezonde dochter heb. (net 2 geworden trouwens) maar de kans op weer een bbz is groter nadat het je overkomen is. Was idd heel heftig. En ben er daarom ook nog niet aan toe nu.. werk net pas weer 2 weken volledig en moet eerst fitter worden nog. Ook al romatiseer ik het wel steeds vaker nu dat ik denk er klaar voor te zijn.
Herkennen jullie dat? Dat romantiseren?
Lijkt me inderdaad heftig Bibi! Goed om jezelf denken hoor!
Romantiseren herken ik heel erg. Zit soms na te denken bij welke gelegenheid het leuk is om te vertellen (als het bijv. in 1 keer lukt en ik dan 12 weken ben). Maar goed, zo ver is het allemaal nog niet. Ben verder redelijk nuchter hoor
Alle reacties Link kopieren
Haha ja daar ben ik nu wel vanaf gestapt helaas door de laatste keer ik belandde met kerstavond na een slechte echo(want dat was met bijna 8 weken zo leuk om te vertellen aan kerstdiner) in t ziekenhuis en lag met kerst daar.
Waren jullie snel zwanger?
Vanaf 1.5 wordt t zo leuk en soms ook zooo pittig haha wij zijn beland in de 2 is nee FASE. Bleh stom woord
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik was snel zwanger bij de eerste... cyclus was heel snel weer terug en regelmatig enzo.
Maar ik weet dat het niet altijd zo hoeft te gaan, is zeker niet vanzelfsprekend.
Dus gewoon duimen en hopen dat de prikpil mijn lichaam en dus mijn cyclus heeft gespaard... vorige keer de normale “slik” pil gebruikt namelijk...

1,5 lijkt me pittig ja. Hier al een ondeugend ventje, maar o zo schattig ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe t ook de zo je naam hoor wlll hihi
Maar denk dat je wel verschil gaat merken! Ik was bij de 1e bijna jaar bezig waarvan half jaar duidelijk ontpillen. Nu tussrndoor spiraal gehad en nergens last van toen die eruit ging. Waz nu ook 3e ronde zwanger. Mijn cyclus na de operatie is gelukkig nu 2 x gewoon gelijk weer normaal. Ben benieuwd straks
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik wil ook graag meeschrijven. Wij willen dit voorjaar gaan voor ons eerste kindje.🥰
Voor mijn gevoel ben ik er lang aan toen, maar kwam het steeds niet uit door verhuizing, klussen en nieuwe baan. Nu is alles stabiel en kan het me niet snel genoeg gaan..
Ik slik al heel lang de pil dus geen idee hoe mijn cyclus is en of deze snel weer op gang komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Ook wij willen dit voorjaar vanaf mei voor een eerste kindje gaan. Kan jouw gevoel helemaal begrijpen, Roanna. Ik was er ook al een tijd aan toe, maar door omstandigheden nog niet van gekomen. We zijn hier nog wel op zoek naar een huis, maar willen dat niet in de weg laten staan van een gezin proberen te beginnen. Een kleintje past nog wel in ons appartement nu, met een beetje passen en meten.
Ik ben al anderhalf jaar gestopt met de pil, omdat ik veel last had van bijwerkingen.

Bibi, wat heftig van die bbz! Word je dan bij een nieuwe zwangerschap meer onder controle gehouden aan het begin, om te kijken of het dan wel goed zit?
Alle reacties Link kopieren
Welkom roanna en Nicki! Leuk dat jullie voor de eerste gaan! Spannende tijd
Roanna ben je al gestopt met de pil? Ik was voor mijn 1e ook aan de pil en duurde heel lang (half jaar )voordat ik een btje hormoon vrij was . Dus als je hem al aan de kant kan leggen zal ik t lekker vast doen en condooms gebruiken kan je vast je cyclus leren kennen!
Nicki ja ik moet bij 5 a 6 weken al een echo dan om te kijken of het op de goede plek zit zodat er ook werd er gehandeld kan worden als het fout is
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben nog niet gestopt met de pil. We hebben over een week nog een vakantie gepland en daarna ga ik stoppen. Ben heel benieuwd hoelang het duurt voor ik ongesteld wordt.
Bibi, ik kan me voorstellen dat zwanger worden nu meer beladen is.
Nickii, leuk dat er ook nog iemand is die voor een eerste kindje gaat! Leuk dat jullie op zoek zijn naar een huis, lukt het met de zoektocht? Of is de huizenmarkt daar ook zo gek met huizen die binnen een week verkocht zijn voor ver boven de vraagprijs?
Alle reacties Link kopieren
Bibi, ik vind het zeker spannend, maar heb er ook super veel zin in. Hoop voor jou dat de nieuwe zwangerschap niet te lang op zich laat wachten en dan gewoon goed gaat. Wel fijn dat ze extra vroeg al een echo maken om dat te controleren.

Roanna, ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten voor je ongesteld wordt als je gestopt bent met de pil straks. Bij mij was het meteen weer met 28 dagen en daarna ook redelijk gelijk gebleven. Laatste tijd is het wel wat gaan schommelen tussen 28 en 31 dagen.

Huizenmarkt is hier zeker chaos met huizen die verkocht zijn binnen een week en ruim boven vraagprijs overboden worden. Tot nu toe dus nog geen geluk gehad. Binnenkort komen er wel weer nieuwbouwprojecten beschikbaar, dus wie weet worden we daarop ingeloot. Hoewel we bestaande bouw ook prima vinden, vooral man is erg handig, dus klussen zou geen probleem zijn.
nickii wijzigde dit bericht op 30-03-2020 17:12
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk op zoek naar een nieuwe woning. Hopelijk vinden jullie gauw jullie droompaleisje Nicki
Joanna ja zal meer beladen zijn en nu ik er nog niet mee bezig ben heb ik ergens heel duidelijk het gevoel dat het wel goed gaat komen dus dat is wel fijn!

Het spannendste bij zwanger worden vond ik de 2 weken op het wachtbankje. Killinggg en nee dat verandert niet nu voor een 2e net zo spannend allemaal weer. Ben zo benieuwd of dat allemaal lukt met een 2e erbij ( natuurlijk wel maar toch) en hoe t zal zijn met 2
Alle reacties Link kopieren
Ja dat lijkt me ook een hele verandering weer, van één naar twee. En tuurlijk blijven die wachtweken spannend! Hoop voor ons allemaal dat we die niet te vaak mee hoeven maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ook wij willen vanaf april / mei voor ons 1e kindje gaan! Ik ben in december gestopt met de pil om te ontpillen, maar sindsdien veel last van continu tussentijdse bloedingen en geen duidelijke cyclus. Ze zeggen dat het na 3 maanden stabiliseert, dus ik hoop dat maart een "schone" maand wordt zodat we in april eindelijk aan de slag kunnen :heart:
Ik wil ook meeschrijven al heb ik eerder meegeschreven in een topic dat we geen kinderen wilden haha. We zijn om! We gaan voor de eerste. Ik ben afgelopen weekend gestopt met de pil en we willen er rond april echt voor gaan. Eerst maar even kijken hoe mijn cyclus weer op gang gaat komen. Ik slikte de minipil dus ben benieuwd of dit verschil maakt met de gewone. In de minipil zit geen oestrogeen.

Zijn jullie al begonnen met foliumzuur? Ik ben al zo lang aan de hormonen vanaf mijn 16e dat ik echt geen idee heb of alles nog wel werkt haha. Ben inmiddels midden 30 en vind het wel heel spannend allemaal. We dachten en vonden echt dat we geen kinderwens hebben. Maar ineens is daar toch een duidelijke wens, we hebben alles op orde en mensen om ons heen krijgen ook kinderen. Wellicht komt het daardoor?
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Ik wil ook graag meeschrijven. We hopen binnen 2 maanden te starten met foliumzuur (ik heb een spiraal).
Op dit moment is het gezien mijn situatie nog niet haalbaar vandaar dat we nog even wachten.

Ik heb sinds februari 2019 een spiraal en heb sinds een tijdje het idee dat ik goed kan aanvoelen wanneer ik rond mijn eisprong zit (enorm gevoelige borsten). Ik hoop dat ik dit straks met het verwijderen van de spiraal nog steeds heb, zodat ik het een beetje kan peilen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Ina, Ditte en Veronica!
Ina, ik hoop dat je cyclus snel stabiliseert en je geen last meer hebt van tussentijdse bloedingen! Wat vervelend zeg.

Ditte, prima toch, ook al wilden jullie eerst geen kinderen en heb je in zo'n topic geschreven? Als de wens er nu wel is, dan ben je meer dan welkom om mee te schrijven wat mij betreft. Gezellig juist.
Ik ben overigens nog niet begonnen met foliumzuur, aangezien wij pas in mei/juni beginnen. Wil daar in april mee starten. Heb ze al wel in huis gehaald.

Zou fijn zijn als je je eisprong nog voelt als de spiraal er straks uit is, Veronica! Kan je mooi timen :).
Alle reacties Link kopieren
Welkom ina en hopelijk vind je snel je cyclus.
Wat leuk dat jullie er nu toch voor gaan ditte! Wat nickii zegt gewoon hartstikke welkom
Voor jou ook welkom Veronica leuk dat je mee schrijft
Ik heb ook een spiraal gehad . Werd niet meer ongesteld daardoor maar voelde wel altijd wanneer mijn eisprong was ..idd borsten deden zeer en had ook mijn chervixslijm gewoon . Dit is bij mij ook gebleven na de spiraal eruit te halen. Was ook eigenlijk gelijk weer in een vast ritme betreft mijn cyclussen

Hier ook vanaf april weer zo'n btje foliumzuur slikken
Ik ben dus net gestopt met de pil, afgelopen zaterdag de laatste gehad. Ben zo benieuwd wanneer mijn cyclus weer op gang komt. Ik heb nu wel wat menstruatie achtige klachten maar is het dan wellicht toch whishfull thinking? Ik heb echt geen idee hoe lang het duurt voordat alles weer normaa, werkt. Is dat anders met de pil dan met een spiraal?

Thanks voor het warme welkom! Wat maakt dat jullie allemaal nog even wachten om ervoor te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Na t stoppen vd pil krijg je eerst nog een ontrekkingsbloeding meestal . Die is nog kunstmatig door de pil. Je eisprong wordt namelijk stil gelegd met de pil als het de normale pil is. Met spiraal houd je je eisprong. Dus na stoppen met pil moet je eigen lichaam weer aan t werk en met spiraal blijft dat doorgaan. Met een spiraal wordt je alleen niet zwanger doordat die je baarmoederslijm dik of juist dun houd dat weet ik even niet meer.

Voor mij weerhoud het verwerk en nog niet fitheid van de bbz me nog
Ik slikte de minipil zonder oestrogeen, geen idee of dat nog uitmaakt.

Dat jullie nog even wachten kan ik me goed voorstellen Bibi. Hoe is het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag met jullie mee!
Vanaf juni willen wij er voor gaan, ons 1e kindje! Dit weekend stop ik met de pil, om alvast te 'ontpillen'.. Heb er zoveel zin in!
We stellen het nog even uit tot juni omdat dit planningstechnisch wat beter uitkomt, ik rond deze zomer mijn opleiding (hopelijk) af en heb hierna alle tijd :yes: !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven