Zwanger worden voorjaar 2020(april.mei.jun)

24-02-2020 19:38 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie vind het leuk om af en toe mee te schrijven en heeft ook een wens voor een 1e 2e 3e miss wel 4e kindje?
Wij gaan vanaf voorjaar weer voor een 2e (nou ja 3e 💖) na 2 maanden geleden een bbz te hebben gehad begint het langzaam weer te kriebelen.


Deze groep is vol! En gesloten

Naam Leeftijd Hoeveelste kindje Ronde / Starten in NOD Bijzonderheden
Bibi30 34 2e mei/juni
Sterrenmunt--- 28 2e juli
WholeLottaLove 2e
Roanna1991 28 1e maart/april
Nickii 28 1e eind mei
Ina92 1e
ditte_ 1e
Veronica4
L261994 25 1e juni
LizzyRoos 1e
Stephanie_ 28 1e 1 14 april
LiefKleinMuisje
Arielmermaid 31 2e
Jekeek 27 1e 1 28 mei
bibi30 wijzigde dit bericht op 14-04-2020 21:25
44.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom L2 doe t ff zo anders moet ik je hele nummer onthouden hahaha

Ditte lief dat je het vraagt. Het gaat op zich best goed. Emotioneel gezien denk ik beter dan verwacht. Lichamelijk kan t nog beter . Ben heel snel moe nog en merk dat ik een hele lage weerstand heb . Pak elk virusje mee hen ik t idee.
Eerst weer een btje vertrouwen krijgen in mijn lijf en wat meer weer aan kunnen.

Geen idee hoe dat met een mini pil zit. Lekker laten gebeuren dan wordt de druk wat minder groot. Spannend
Alle reacties Link kopieren
L26994, welkom! Leuk dat je ook mee komt schrijven.
Wij hebben trouwens dezelfde reden, in mei rond ik de opleiding af die ik voor/naast werk volg. En aangezien fulltime werken plus opleiding best veel is samen, willen we daar niet nog iets aan toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de fijne welkom, lieve dames! Dit is het eerste forum waar ik op meeschrijf, en ik ben ontzettend benieuwd naar al jullie ervaringen.

Wat vervelend om te lezen van je BBZ, Bibi. Ik kan me goed voorstellen dat je tijd nodig hebt om zoiets te verwerken. Ik hoop van harte dat het vertrouwen in je lichaam snel weer terugkeert :redrose: .

Zelf hebben we het even uitgesteld i.v.m. het ontpillen. Jaren geleden ben ik al een keer tijdelijk gestopt, maar toen had ik meteen een vrij normale cyclus. Dit keer is het helaas een heel ander verhaal met veel tussentijdse bloedingen en bruinverlies. Mocht het zich aankomde maand niet normaliseren, dan ga ik eind maart toch een 10-daagse primolut-kuur doen om de boel (hopelijk) een "reset" te geven. Van anderen heb ik begrepen dat het een soort krachtige minipil is. Liever slik ik geen hormonen meer, maar goed.. we zien het wel.

Gelukkig weet ik dus dat het ook anders kan, dus ik hoop dat de dames die binnenkort stoppen met de pil snel een regelmatige cyclus hebben :-D!
Alle reacties Link kopieren
Primolut kuur? Wat is dat dan Ina? Ik hoop dat je lichaam het zelf weer oppakt en jullie voor je wens kunnen gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook zo, Bibi.

Primolut schijnt medicatie te zijn die de menstruatie zowel eenmalig kan uitstellen (tijdens de dagen dat je het slikt word je dus niet ongi, bijv als de menstruatie even niet gelegen komt) en opwekken (binnen drie dagen na afloop van de kuur, bijv als een vrouw heel onregelmatig ongi is). In dat geval is de menstruatie wel een ontrekkingsbloeding, net als bij de pil, maar het schijnt wel de baarmoeder volledig schoon te maken en de cyclus een reset te geven. Het is dus een soort pil die je eenmalig, 10 dagen slikt.

Maar goed, ik hoop dat het niet nodig zal zijn! Ik houd de moed er voorlopig nog even in.
Ik wacht maar rustig af. Ben ook echt net gestopt met de pil. Voel me wel een stuk beter zonder trouwens. Hebben julkie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me emotioneel en fysiek ook absoluut beter zonder. De eerste paar weken na het stoppen had ik wel wat vaker last van een opgeblazen gevoel en vaker moeten plassen, maar dat was het eigenlijk ook. Oh, en ik ben 3 kilo afgevallen. Zal waarschijnlijk al dat vocht zijn geweest dat door de pil werd vastgehouden ;)...
Ik heb ook een opgeblazen gevoel en links het gevoel dat ik een eierstok ofzo voel zitten. Kan vast niet haha. Maar mentaal gezien voel ik me echt veel beter, had dit sowieso veel eerder moeten doen! 2 kilo afvallen zou mooi meegenomen zijn :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hee, weer een paar nieuwe meeschrijvers, leuk! Welkom allemaal! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat als ik stop met de pil. Als ik hier zo lees is het bij iedereen verschillend hoe dat ging. Ik heb wel wat klachten die volgens de huisarts verklaart kunnen worden door de hormonen, dus ik ben erg benieuwd of dit afneemt met het stoppen van de pil! Wat kilo’s afvallen zou sowieso wel super zijn, daar hoop ik dan ook maar op😉
Alle reacties Link kopieren
Verschillende verhalen allemaal zeg!
En wist helemaal niet van dat bestaan af die kuur. Wordt dat bijv ook gebruikt als je op vakantie niet ongesteld wil zijn? Of is het wel écht meer een medicijn dan?
Dat opgeblazen gevoel herken ik ook bij t ontpillen. Ik moet zeggen nu zonder spiraal of pil kan ik het ook nog wel hebben maar meer voordat de menstruatie eraan komt.
Ditte zou dit ook je eisprong kunnen zijn? Ik voel deze ook altijd erg goed aan 1 kant . Als t over een paar dagen over is dan zou t wel kloppen en wordt je max 14 dgn daarna ongesteld
Alle reacties Link kopieren
@bibi, ik weet dat het medicijn ook voorgeschreven wordt aan vrouwen die een grote operatie moeten ondergaan en dan vanwege het herstel niet ongesteld (mogen) worden.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt! Maar het middel wordt idd ook heel vaak voorgeschreven om de menstruatie uit te stellen tijdens een vakantie of bijv. tijdens een bruiloft. Een goede vriendin heeft thuis altijd een extra doosje liggen voor het geval ze een keer écht even niet ongesteld kan worden.

Bijzonder eigenlijk hoeveel er tegenwoordig mogelijk is als het gaat om het reguleren van hormonen..
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Wat een leuk topic, ik schrijf heel graag mee! In eerste instantie wilden wij na de feestdagen al beginnen, maar dit eventjes uitgesteld. We hebben er net een verhuizing opzitten dat best veel stress met zich meebracht en we willen graag eerst alles in huis op de rit hebben voordat we aan het volgende hoofdstuk beginnen.

Het plan is nu om eind maart te stoppen met de pil (even de strip afmaken). Echt super spannend! Ben heel benieuwd hoe mijn lichaam reageert op het stoppen met de pil, moet zeggen dat ik de laatste tijd al veel last heb van mijn hormonen, misschien door de stress rondom het verhuizen, maar zou ook best kunnen liggen aan het feit dat ik de laatste tijd telkens een ander merk pil meekrijg van de apotheek.

Leuk om gedachten uit te kunnen wisselen op dit forum! 😊
Alle reacties Link kopieren
Welkom lizzyroos. Wat leuk dat je wil meeschrijven. Gaan jullie voor 1e kindje?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan inderdaad voor ons 1e kindje! Super spannend! Ik ben sinds 1 februari begonnen met het slikken van foliumzuur en zullen vanaf ongeveer 1 april echt starten met proberen. Slikken jullie dit ook? En hoe lang van te voren? Ik las op internet verschillende adviezen, tussen de 1 maand en 3 maanden voor het stoppen met de pil.
Ik slik ook foliumzuur sinds de dag dat ik ben gestopt met de pil. We hebben geen specifieke datum dat we ervoor willen gaan, het was voor ons al een hele stap dat ik met de pil gestopt ben. Ik ben echt blij dat ik gestopt ben, alleen al voor mezelf en het niet meer slikken van hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vanaf ongeveer april weer folium gaan slikken. Ik heb natuurlijk ook al een gele tijd geslikt vanaf sept tm december dus pak de draaf straks gewoon weer op.
De meeste keren ben ik ongeveer een maand of 2 maanden van te voren begonnen met foliumzuur
Alle reacties Link kopieren
Ik had gelezen dat het geen kwaad kan om het een tijdje te slikken, dus beter te vroeg beginnen dan het vergeten!

Bibi30 hoe oud is jullie eerste kindje? Lijkt mij heel erg om een bbz mee te maken, knap dat jullie het zo snel weer gaan proberen! :)
Alle reacties Link kopieren
Lizzyroos. Onze dochter is met 2 geworden. We wachten of wel even tor het voorjaar dus maar begin er nu al wel weer een positief gevoel bij te krijgen terwijl toen het me net overkwam ik er dacht dan maar helemaal niet meer
Alle reacties Link kopieren
Ditte, ik voel me ook veel beter zonder pil!

Lizzyroos, welkom, leuk dat je ook mee komt schrijven. Ik wil begin april beginnen met foliumzuur. Wij willen er vanaf eind mei/ begin juni voor gaan, dus begin dan ongeveer twee maanden van tevoren.
Alle reacties Link kopieren
@ina hoe is je maand maart begonnen? Zijn je bloedingen al een btje gestopt?
Hoe is het met de rest? Al aan het aftellen hoeveel rondes we nog voor save gaan? Of juist niet mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
We hebben nog geen echte startdatum (om maar even zo te zeggen) aangezien we allebei eerst willen dat ik weer helemaal goed in mijn vel zit en in balans ben. Beetje gek om te zeggen maar we kijken nu begin iedere maand hoe we er beiden tegen aan kijken en of we al willen starten. Sowieso is dat dan eerst starten met foliumzuur.
Ik wil binnenkort wel alvast foliumzuur in huis halen. Dan is het er alvast haha.

Hoe is het met de rest?
Ik zit te wachten op mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil. Hoe lang duurde dit bij jullie? Ik ben nu bijna 2 weken geleden gestopt en er gebeurt nog weinig hier. Ik ben midden dertig en nu denk ik, werkt alles nog wel naar behoren? Ik denk dat we enorm opgelucht zijn als ik weer ongesteld word. Dan werkt alles in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ook ik zou het leuk vinden om mee te schrijven. Ik ben sinds afgelopen najaar gestopt met de pil en had al vrij snel een regelmatige cyclus. Vanaf dat moment ben ik een app gaan bijhouden waarin ik alles met betrekking tot de cyclus registreer. Zo kreeg ik er een beetje inzicht in. Ik slik al sinds februari foliumzuur en willen het vanaf april gaan proberen.

Ik vind het echt super spannend! Leuk om hier gedachten uit te wisselen :-)
Welkom! Welke app gebruik je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven