Zwanger worden voorjaar 2020(april.mei.jun)

24-02-2020 19:38 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie vind het leuk om af en toe mee te schrijven en heeft ook een wens voor een 1e 2e 3e miss wel 4e kindje?
Wij gaan vanaf voorjaar weer voor een 2e (nou ja 3e 💖) na 2 maanden geleden een bbz te hebben gehad begint het langzaam weer te kriebelen.


Deze groep is vol! En gesloten

Naam Leeftijd Hoeveelste kindje Ronde / Starten in NOD Bijzonderheden
Bibi30 34 2e mei/juni
Sterrenmunt--- 28 2e juli
WholeLottaLove 2e
Roanna1991 28 1e maart/april
Nickii 28 1e eind mei
Ina92 1e
ditte_ 1e
Veronica4
L261994 25 1e juni
LizzyRoos 1e
Stephanie_ 28 1e 1 14 april
LiefKleinMuisje
Arielmermaid 31 2e
Jekeek 27 1e 1 28 mei
bibi30 wijzigde dit bericht op 14-04-2020 21:25
44.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom !
Ditte ik denk dat het ongv 4 weken duurt . Had je na t stoppen met de pil wel wat bloedverlies? (Ontrekkingsbloed)
Het is natuurlijk bij iedereen weer anders
Bibi30 schreef:
06-03-2020 14:20
Welkom !
Ditte ik denk dat het ongv 4 weken duurt . Had je na t stoppen met de pil wel wat bloedverlies? (Ontrekkingsbloed)
Het is natuurlijk bij iedereen weer anders
Ja heel klein beetje. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen gekke hormonale jeugdpuistjes reactie heb gekregen. Ik hoop dan eind deze maand voor het eerst weer ongesteld te worden. Een heel gek idee want dat ben ik al zeker 12 jaar niet meer geweest.
Alle reacties Link kopieren
ditte_ schreef:
06-03-2020 13:37
Welkom! Welke app gebruik je?
Ik gebruik 'Menstruatietracker'. Vind 'm persoonlijk heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
ditte_ schreef:
06-03-2020 15:25
Ja heel klein beetje. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen gekke hormonale jeugdpuistjes reactie heb gekregen. Ik hoop dan eind deze maand voor het eerst weer ongesteld te worden. Een heel gek idee want dat ben ik al zeker 12 jaar niet meer geweest.
Spannend he! Mijn ongesteldheid werd inderdaad ook heel anders... Je hebt na die jaren geen idee meer hoe het is om echt ongesteld te zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zaterdag gestopt met de pil, zit nu middenin mijn onttrekkingsbloeding, ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Normaal zou ik morgen weer met een nieuwe strip beginnen maar dat doen we nu natuurlijk lekker niet :).
Ik twijfel nog een beetje over wanneer ik ga starten met foliumzuur.
L261994 schreef:
06-03-2020 19:24
Ik ben afgelopen zaterdag gestopt met de pil, zit nu middenin mijn onttrekkingsbloeding, ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Normaal zou ik morgen weer met een nieuwe strip beginnen maar dat doen we nu natuurlijk lekker niet :).
Ik twijfel nog een beetje over wanneer ik ga starten met foliumzuur.
Spannend! Waarom begin je niet gewoon met foliumzuur?
Alle reacties Link kopieren
ditte_ schreef:
06-03-2020 19:34
Spannend! Waarom begin je niet gewoon met foliumzuur?
Ja geen idee eigenlijk, misschien toch maar gewoon starten? We willen het vanaf juni gaan 'proberen'. Ik denk dat ik het deze maand maar in huis ga halen :shame:
Alle reacties Link kopieren
Ditte, bij mij duurde het vanaf de eerste dag van mijn onttrekkingsbloeding tot eerste dag echte menstruatie 4 weken.

Welkom Stephanie!
Hoe is het met iedereen? Merken jullie ook dat de wens wat veranderd nu het Corona virus zo enorm speelt? Wij moeten er nu niet aan denken om ervoor te gaan. In ieder geval 1 lichtpuntje ik ben vandaag ongesteld geworden precies 3 weken nadat ik ben gestopt met de pil. Nooit verwacht dat ik hier ontzettend blij mee zou zijn haha. Maar het stelt me gerust dat mijn lichaam goed werkt.
Alle reacties Link kopieren
Mm of mijn wens veranderd nee denk t niet ben wel blij dat wij er pas vanaf mei/ juni voorgaan en we hopelijk wat meer rust weer kunnen hebben in t land. Vind t wel erg wat er gebeurd. Zit inmiddels ook thuis vanaf morgen
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het goed! Helaas is onze vakantie door het Corona virus geannuleerd dus dat is flink balen!! Onze wens is niet veranderd, ik ben ook niet van plan om iets te gaan uitstellen. Als ik snel zwanger ben duurt het toch nog 9 maanden voordat de baby geboren wordt, dus ik maak me geen zorgen!
Je kunt het leven niet plannen, dat blijkt maar weer!
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Roanna!

Onze wens en plannen zijn hier ook niet door corona veranderd. Nou zouden we sowieso pas mei beginnen, dus duurt nog even. Plus het feit dat we, zelfs als het meteen raak is, inderdaad dan nog 9 maanden moeten wachten.
Ja maar stel dat je zwangerschap niet zo lekker loopt als gepland en de medische zorg overbelast is? Ik moet er niet aan denken om nu dat risico te nemen. En we weten helemaal niet of alles over 9 maanden weer ok is he. Wij stellen in ieder geval uit omdat ik nu in deze crisis tijd echt niet zwanger wil zijn van mijn eerste kind.
Alle reacties Link kopieren
Tja, denk dat we die keuze alleen maar voor onszelf kunnen maken. Ik hoor inderdaad van een vriendin die bijna uitgerekend is, dat zij zo min mogelijk afspraken bij verloskundige krijgt en dat ze wellicht niet in ziekenhuis kan bevallen, tenzij er echt noodzaak toe is. Wat dat betreft ben ik inderdaad heel blij dat wij nog niet zover zijn.

Klopt dat we niet weten of we extra hulp nodig hebben tijdens zwangerschap. Maar het is nog geen mei en ook dan moeten we nog maar zien hoe lang het duurt voor we zwanger zijn. Misschien hadden we het inderdaad wel uitgesteld als we april als start hadden genomen, maar voor nu zien we er voor onszelf nog geen reden toe in ieder geval.
Hoi hoi,

Mag ik meeschrijven? De wens voor een baby is heel groot en ook wij proberen het al even na een korte medische onderbreking.

Wij willen er heel graag voor gaan... Maar nu in deze toestand vinden wij het ook eng. Nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 'blij' dat wij pas in juni gaan proberen, het hele Corona gebeuren drukt toch wel een stempel op alles..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben er ook nog even helemaal noet mee bezig . Ergens wel even fijn. Alleen dan niet waardoor het komt. Ik zit 3weken thuis van werk en zal mezelf opvreten als ik ook nog daar druk mee ben in me hoofd. Ben ook bang dat we pas aan t begin staan van t virus. Blijf allemaal gezond mensen en wees lief voor elkaar
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er nu ook nog niet mee bezig. Denk dat wij toch eerder eind van/ na de zomer beginnen. Hopelijk is het dan wat rustiger in de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Ik schrijf ook gezellig mee. Ik ben 31 jaar en mijn vriend (32 jaar) en ik willen voor een tweede kindje gaan. Ons zoontje is geboren in december 2018 (15 maanden oud).

Ik heb nu een onttrekkingsbloeding en ik moet aanstaande maandag weer beginnen met de pil, daarbij ga ik dan ook beginnen met foliumzuur. Ik wil de strip van april afmaken en dan stoppen. Maar echt vanaf juni "echt" proberen.
Je kan het niet plannen natuurlijk maar na een winterbaby willen we toch wel graag een baby richting de zomermaanden. Bij een eerste kindje maakt het je vaak niet uit maar daarna denk je er toch wel een beetje over na haha.

Bij de eerste was ik 12 jaar aan de pil geweest en gelijk na het stoppen van de pil diezelfde maand gelijk weer een normale ongesteldheid gekregen (dus een eisprong) plus ook gelijk vanaf die tijd mijn normale cyclus terug (40 dagen, is wel lang maar goed ben al lang blij dat het niet onregelmatig is). In de 4de ronde zwanger geraakt en een perfecte zwangerschap gehad. Echt maar dan ook echt nergens last van gehad, soms twijfelde ik of ik wel zwanger was haha.

Ineens was ik er weer klaar voor. Dat je een baby ziet (van vrienden) en dan komen alle moedergevoelens weer naar boven. Ik heb een zware bevalling gehad (geknipt uiteindelijk, baby te groot, 1,5 liter bloed verloren en 4 uur lopen persen waardoor ik dus helemaal bont en blauw was) maar het was het allemaal waard!

Door het corona virus denken we er nu niet anders over. Dat komt allemaal wel goed joh!

@Bibi30 , heftig zeg! Hopelijk ben je snel weer zwanger :-)
anoniem_359093 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:35
6.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He Ariël, grappig ons verhaal komt grotendeels overeen! Onze dochter is van november (16,5 mnd nu) en ik vond de eerste fase met haar erg zwaar en denk dat dat deels ook kwam door de winter (donkere dagen etc). Daarom zouden wij voor de 2e ook graag een geboorte in lente/zomer willen. Niet helemaal te plannen natuurlijk, maar winter kunnen we wel voorkomen in eerste instantie. Bij mijn eerste zwangerschap ook helemaal geen klachten gehad. Met de eerste echo was ik zo verbaasd dat er daadwerkelijk een frummeltje zat, ik voelde écht niks! (behalve moe & krampjes in het begin).
Veel succes alvast, spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
@Sterrenmunt---

Ik snap precies wat je bedoeld. Ik moest ook wel een paar maanden wennen aan het idee en alles. Het bleek ook na 2 weken dat hij een buikslaper was en niet meer wilde slapen op zijn rug tot dat ik daar dus achter kwam. Maar dat is wel eng met zo'n kleintje.

Je kan het idd niet voorspellen maar wel een beetje sturen. Ik hoop wel graag op een meisje dit keer. Maar mocht het toch een jongetje worden maakt het ook niet uit, als het maar gezond is!

Het is echt gek want ik heb er zo'n zin in dat het net voelt alsof we voor de eerste gaan en ik zit nu net als toen naar babykleertjes online te kijken haha. Maar wel vaak naar meisjeskleding en dat moet ik niet doen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi :lol:

Ik wil ook graag meeschrijven. Wij hadden inderdaad ook in gedachten om ergens rond april/mei/juni te beginnen. Eerste kindje zou dat zijn voor ons.

Corona brengt wel twijfels met zich mee.. alleen het verwijderen van de spiraal al.. zou een huisarts dat nu willen/kunnen doen? Is dat oké om me dat nu te vragen aan de HA..? Slikken jullie allemaal de pil?

Haha kortom, fijn om mee te schrijven zodat het niet zo alleen is.
Alle reacties Link kopieren
LiefKleinMuisje, ArielMermaid en Jekeek, welkom! Gezellig dat jullie mee komen schrijven.

Jekeek, ik kan niet voor alle artsen spreken natuurlijk, maar ik weet dat huisartsen opgeroepen hebben dat je gewone zorg niet uit moet stellen. Je kunt zeker bellen om het te vragen en als ze dat nu liever niet doen, dan geven ze dat wel aan. Weet dat mijn schoonzussen dat ook echt bij ons benadrukt hebben toen het gesprek daar toevallig op kwam, dat je gewoon naar huisarts moet blijven gaan en dat die het heel goed aan kan geven als ze op dat moment geen tijd ervoor hebben bijvoorbeeld (toevallig meerdere artsen in familie :)).

Sterrenmunt en Ariel, wat fijn dat jullie eerste zwangerschappen zo zonder complicaties waren zeg! (Behalve bevalling dan). Hoop voor jullie dat een nieuwe zwangerschap ook weer zo zonder complicaties zal zijn!

Verder heb ik nogal een gekke ongesteldheid gehad afgelopen week. Normaal 5 dagen ongesteld, nu maar 3 dagen last van bloeding gehad en ook heel weinig krampen, die ik normaal zeker de tweede dag (ergste dag) vooral wel heb. Daarbij kwam dat het op dag 26 al begon, in plaats van ergens tussen dag 28 en 31. We zijn nog niet aan het proberen, maar doen het ook niet super veilig meer (voor het zingen de kerk uit, met totale wetenschap dat we hierdoor dus eerder dan we gepland hebben te beginnen zwanger kunnen raken, dus ben ook al begonnen met foliumzuur ondertussen, voor de zekerheid). Behalve dat ik nogal moe ben (maar dat wijd ik eigenlijk aan stress en extra drukte door docent zijn en nu alles online moeten regelen voor studenten), heb ik verder totaal geen klachten/symptomen. Kunnen jullie eens meedenken? Zouden jullie hiervoor een test halen? Als we gewoon condooms hadden gebruikt, had ik waarschijnlijk gewoon gedacht dat dit een keer vroege en beetje gekke menstruatie was door omstandigheden, maar er verder niet bij stilgestaan. Nu ben ik toch aan het twijfelen.

Hoe gaat het verder met iedereen? Hopelijk nog geen diagnoses corona (bij jezelf of familie)?
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe! Hier gaat alles goed. Nog geen virus gelukkig hier in het gezin.
Hopelijk mag iedereen vlot zwanger worden en heeft de corona niet veel invloed.
Alle reacties Link kopieren
Nickii schreef:
30-03-2020 17:14
LiefKleinMuisje, ArielMermaid en Jekeek, welkom! Gezellig dat jullie mee komen schrijven.

Jekeek, ik kan niet voor alle artsen spreken natuurlijk, maar ik weet dat huisartsen opgeroepen hebben dat je gewone zorg niet uit moet stellen. Je kunt zeker bellen om het te vragen en als ze dat nu liever niet doen, dan geven ze dat wel aan. Weet dat mijn schoonzussen dat ook echt bij ons benadrukt hebben toen het gesprek daar toevallig op kwam, dat je gewoon naar huisarts moet blijven gaan en dat die het heel goed aan kan geven als ze op dat moment geen tijd ervoor hebben bijvoorbeeld (toevallig meerdere artsen in familie :)).

Sterrenmunt en Ariel, wat fijn dat jullie eerste zwangerschappen zo zonder complicaties waren zeg! (Behalve bevalling dan). Hoop voor jullie dat een nieuwe zwangerschap ook weer zo zonder complicaties zal zijn!

Verder heb ik nogal een gekke ongesteldheid gehad afgelopen week. Normaal 5 dagen ongesteld, nu maar 3 dagen last van bloeding gehad en ook heel weinig krampen, die ik normaal zeker de tweede dag (ergste dag) vooral wel heb. Daarbij kwam dat het op dag 26 al begon, in plaats van ergens tussen dag 28 en 31. We zijn nog niet aan het proberen, maar doen het ook niet super veilig meer (voor het zingen de kerk uit, met totale wetenschap dat we hierdoor dus eerder dan we gepland hebben te beginnen zwanger kunnen raken, dus ben ook al begonnen met foliumzuur ondertussen, voor de zekerheid). Behalve dat ik nogal moe ben (maar dat wijd ik eigenlijk aan stress en extra drukte door docent zijn en nu alles online moeten regelen voor studenten), heb ik verder totaal geen klachten/symptomen. Kunnen jullie eens meedenken? Zouden jullie hiervoor een test halen? Als we gewoon condooms hadden gebruikt, had ik waarschijnlijk gewoon gedacht dat dit een keer vroege en beetje gekke menstruatie was door omstandigheden, maar er verder niet bij stilgestaan. Nu ben ik toch aan het twijfelen.

Hoe gaat het verder met iedereen? Hopelijk nog geen diagnoses corona (bij jezelf of familie)?
Ja, je hebt gelijk. Vragen staat vrij. Kijk ik op de site van de huisarts: planbare zorg het liefst zo ver mogelijk vooruit schuiven.. hmm ik ga morgen bellen, alleen dat zal antwoorden geven.

Hmm ik zou ook gaan twijfelen erdoor, maar het zou ook wel een hele lange innestelingsbloeding zijn toch? Ik ben sowieso heel onregelmatig dus bij mij weet je het nooit haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven