Zwanger worden voorjaar 2020(april.mei.jun)

24-02-2020 19:38 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie vind het leuk om af en toe mee te schrijven en heeft ook een wens voor een 1e 2e 3e miss wel 4e kindje?
Wij gaan vanaf voorjaar weer voor een 2e (nou ja 3e 💖) na 2 maanden geleden een bbz te hebben gehad begint het langzaam weer te kriebelen.


Deze groep is vol! En gesloten

Naam Leeftijd Hoeveelste kindje Ronde / Starten in NOD Bijzonderheden
Bibi30 34 2e mei/juni
Sterrenmunt--- 28 2e juli
WholeLottaLove 2e
Roanna1991 28 1e maart/april
Nickii 28 1e eind mei
Ina92 1e
ditte_ 1e
Veronica4
L261994 25 1e juni
LizzyRoos 1e
Stephanie_ 28 1e 1 14 april
LiefKleinMuisje
Arielmermaid 31 2e
Jekeek 27 1e 1 28 mei
bibi30 wijzigde dit bericht op 14-04-2020 21:25
44.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja meiden zo'n tabel lijkt me ook leuk idd!

Bij mijn zoontje was ik toen ook lid van een forum hier en toen zijn we allemaal overgegaan in een whatsapp groep en daar zitten we nu nog steeds te praten met elkaar, is echt leuk. Vooral leuk in de bevallingsperiode. Ik was als laatste bevallen en dat was echt leuk. Nu gaat het weer over de dingen onze kindjes leren en doen :)
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen de gegevens voor de tabel dikgedrukt wil zetten, dan hoef ik niet alles door te spitten :)
Als jullie meer/andere gegevens er nog in willen, dan laat dat maar even weten, dan voeg ik nog een kolom toe :-D

Tabel is vol!
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRonde / Starten inNODBijzonderheden
Bibi30342emei/juni
Sterrenmunt---282ejuli
WholeLottaLove2e
Roanna1991281emaart/april
Nickii281eeind mei
Ina921e
ditte_1e
Veronica4
L261994251ejuni
LizzyRoos1e
Stephanie_281e114 april
LiefKleinMuisje
Arielmermaid312e
Jekeek271e128 mei
Konijntje777322e33 mei
Blijebeer271ejuni
Poezepop272e
lala-bloem271ejuni
Paradijsvogel88311eapril/mei
Pastella301e129 april

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjePositieve testUitgerekende datum
Aquarium1301201e31 maart
nickii wijzigde dit bericht op 14-04-2020 21:04
15.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Arielmermaid schreef:
03-04-2020 14:17
@Nickii, Dat is ook een leuk boek idd. Heeft mijn vriend toen ook gelezen..

Maar ik kan het grote geboortegids echt aanraden. Vooral met een eerste kindje :)
Zal dat boek eens opzoeken, bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Wow mooie tabel al! Bedankt Nickii! Wij zullen voor ons 2e kind gaan (3e kindje ging over Bibi30), ik ben 28 jaar en we starten in juli (Mag ik in dat geval nog meeschrijven?)
We wilden eerst in juni beginnen maar ik ben vorige maand begonnen met medicijnen die ik niet mag slikken als ik zwanger wil worden/ben. In overleg met arts slik ik ze nog 3 maanden en dan stap ik in juli over op een ander medicijn zodat we dan kunnen 'beginnen'.
Alle reacties Link kopieren
@ Poezepop, spannend! Hoe oud is jullie eerste kindje? Begrijpelijk, ik vind het corona gebeuren ook maar eng. ‘Gelukkig’ mogen wij pas in juli van start.

@Konijntje. Toen ik van de eerste (pril) zwanger was had ik veel krampen in onderbuik. Jammer dat je ongesteld bent geworden :(

@Aquarium, gefeliciteerd!

@ Blijbeer Haha, ik heb ook pas onlangs dit account aangemaakt. Voor & tijdens mijn vorige zwangerschap ook veel meegelezen maar nooit meegeschreven, nu lijkt het met toch leuk om dat wel te doen!

@Nickii Hier ook 28 jaar! Ik heb hier en daar wel eens laten vallen dat ik niet super veel leeftijdsverschil tussen de kids zou willen (dochter nu bijna 17 mnd), maar laat een beetje in het midden wat niet te veel is haha. Zou het toch leuk vinden om mensen enigszins te kunnen verrassen als het zover is, en mocht het niet zo snel lukken dan zou ik het als vervelend ervaren als men er naar vraagt denk ik...
Wel lekker subtiel dat boek haha. Ik had ‘m ook aan mijn man gegeven toen ik zwanger was.

@Roanna1991 kramp en steken heb ik vaak rondom de eisprong, verder herken ik het niet.

@Jekeek Kruidvat 2v5 zijn inderdaad goed (nooit andere testen gebruikt trouwens, dus kan niet vergelijken). Spannend dat je spiraal er uit is! Gaan jullie direct ‘los’? En al aan het foliumzuur?

@lala-bloem leuk zeg! Ook al aan het foliumzuur?

@L261994 Na stoppen met de pil was ik altijd direct weer regelmatig (tussen 26-28 dagen)
Alle reacties Link kopieren
@sterremunt; spannend hoor, juli komt al in de buurt. Hoe oud is jullie eerste? Die van mij is 19 maanden. Het hele corona is voor mij een ding; ik werk in de zorg en zie veel mensen.

@jekeek; sensitest, goedkoop maar prima. Wel maar stripjes ipv een stick of een cassette.
@konijn jammer zeg... :hug:

@ Rosanna1991; ik had bij de eerste het gevoel alsof ik ongesteld moest worden maar dat kwam maar niet. Hoe is het nu?

@L261994 bij de eerste zwangerschap dik 70 dagen voor mijn menstruatie kwam, nu duurde het 35 dagen, ook de lengte van mijn cyclus dus mooi op schema.

Hoe is het met de rest ? Ik ben vandaag ongesteld geworden. Vanaf nu gaan we proberen ;-D
Alle reacties Link kopieren
34 dagen na het stoppen met de pil ben ik ongesteld geworden, jippie!

Voor de tabel: ik ben 25 en we starten in Juni
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Hier gaat het goed. Kramp en steken gehad van zaterdag tot donderdag, vandaag nergens last van. Gelukkig maar, want gisteren dacht ik als dit nog erger wordt is het niet leuk meer. Vandaag precies 3 weken gestopt met de pil. Nog niets aan het handje🤔
Handig een tabel! Hierbij mijn gegevens: 28 jaar oud, eerste kindje, ‘1e’ ronde Maart/april
Alle reacties Link kopieren
@Nickii, bedankt om me in de tabel toe te voegen 😘

@L261994, oh wat goed! Dan heb je ook nog een paar maandjes om je cyclus te ontdekken voor het ‘voor echt’ is. Spannend hé?

@Arielmermaid en @Nickii, thanks voor de boekentips! Gaan mee op het lijstje. Ik denk trouwens dat ik m’n vriend graag wil verrassen met het nieuws met een boek en daar een babysetje bij als het zover is 😁

Hoe zit het met de rest? Zijn jullie van plan samen te testen of je partner te ‘verrassen’ met het nieuws? Ik merk dat ik daar toch wel wat mee bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat schema!
@blijebeer toen ik zwanger was van de eerste heb ik de test alleen gedaan. Heb het hem daarna verteld. Ik had namelijk toen niet verwacht dat deze positief zou zijn.
Als het nu zo ver is wil samen testen.
Alle reacties Link kopieren
@blijebeer Bij dochter alleen getest en man verrast. Hij heeft nu aangegeven dat hij dit keer samen zou willen testen.
Alle reacties Link kopieren
@Sterrenmunt: Van mij mag je zeker nog mee schrijven hoor! Wat jammer(?) dat je de medicatie nog drie maanden moet slikken en dan pas over mag op andere medicatie. Hoewel dat in de tijd van corona misschien ook wel fijn is.

@Poezepop: Wat fijn! Hopelijk heb je niet al te vaak menstruaties :)

@Roanna: Jij bent nu al begonnen dan, of niet?

@Blijebeer: Graag gedaan :D. Ik weet nog niet wat ik ga doen (verrassen of niet). Ligt er een beetje aan of man samen wil testen of niet, denk ik. Vind het wel leuk om hem dan ook echt te verrassen als ik alleen test! Maar we hebben het er nog niet echt over gehad of hij samen wil testen.

Ik heb de tabel trouwens weer aangepast met de nieuwe gegevens.
@Arielmermaid & @Nickii: leuke boeken tips!! Ik ga er eens naar kijken =)
Leuk ook dat jullie forum clubje zo 'hecht' is gebleven!!


Voor de tabel: 27jaar, het plan is om te starten in juni.

@Sterrenmunt; ja deze week begonnen met foliumzuur, voelt wel erg serieus opeens! Wel jammer dat jullie nog even moeten wachten.. maar wel iets moois om naar uit te kijken!

@poezepop, wat fijn!! Van start!

@L261994 34 dagen wat goed! Nog even geduld dus, maar ook fijn alles even duidelijk hebben voor de echte start.

@Roanna1991; hier ook ongeveer drie weken gestopt.. ook nog niet ongesteld. wachten duurt dan lang he! Spannend.

@Blijebeer; ik heb nog geen idee wat testen betreft! Ik denk samen met mijn vriend, zou hij fantastisch vinden!
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je dit op je neemt Nicky.
Ik voel me oud in de groep 🙈
Bianca34 jaar 2e kindje starten mei/juni

Sorry bijgedrukt lukte niet helemaal geloof ik..

Testen heb ik tot nu toe alleen gedaan omdat man vroeg zijn bed uit moet. Maar miss wil ik het dit keer wel samen doen als ik denk dat t zover is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij zijn al soort begonnen. In januari al foliumzuur/zwangerschapsvitamines gaan slikken, omdat de vitamines die ik normaal slik op waren. Al voelt het nu nog niet echt alsof we al bezig zijn, omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus normaal is. We maken het regelmatig gezellig en dan zien we wel of er iets van komt. Ik wacht vooral af tot mijn eerste menstruatie dan weet je toch dat je weer een eisprong gehad hebt en dat alles ‘werkt’.
In de huidige situatie met het coronavirus zou het ook niet erg zijn als er een paar maandjes over heen gaan, maar ik was net met de pil gestopt toen de ellende begon, even getwijfeld om toch nog een paar strips te doen, maar ik ben ook wel erg benieuwd hoe het gaat als ik zonder pil ben, dus toch maar gestopt.

Ik denk dat als ik vermoed dat ik zwanger ben dat ik de test zelf doe en mijn man dan verras als het positief is. Heb al een paar ideeën om hem te verrassen 😇
Tot nu toe al 2 keer eerder een test gedaan, omdat mijn lijf raar deed, ondanks dat ik wist dat ik niet zwanger kon zijn toch voor de zekerheid maar testen, want je weet het maar nooit🤪🙈 Gek dat je dan toch een soort teleurgesteld kan zijn🤔
Alle reacties Link kopieren
@roanna1991, ben benieuwd naar je verrasplannetjes🙈! Kan me het teleurgestelde gevoel toch voorstellen.

Wij starten in mei..

Nod is 28 mei, het is dan de eerste ronde
Alle reacties Link kopieren
Poezepop Dochter is bijna 17 maanden :) Spannend dat jullie vanaf nu gaan proberen, veel plezier ;)
L261994, gefeliciteerd met je ongesteldheid! ;)
Roanna, misschien gemist maar heb je een onttrekkingsbloeding gehad na stoppen met pil? Misschien waren de steken je eisprong? (kan ook zonder een bloeding te hebben gehad dacht ik...) En wat voor ideetjes heb je om je man te verrassen? Ik heb ook wel eens een test gedaan om zwangerschap uit te sluiten, bij korte/gekke menstruatie ofzo.
Nickii, ik vind de 3 maanden ook wel even goed zo.
Lala-bloem, hihi spannend! Goed dat je gestart bent, dan gaat het idd ‘echt’ voelen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Ik schrijf graag met jullie mee. Mijn man (waarom kan ik hier maar niet aan wennen :-o ) en ik hebben besloten vanaf mei voor ons eerste kindje te gaan.

Ik heb me zo lang afgevraagd wat het juiste moment zou zijn voor ons, en nu we de knoop hebben doorgehakt kan ik niet meer wachten tot het zover is. We wilden eigenlijk in april starten maar ben net te laat begonnen met foliumzuur dus stellen het een maandje uit. Ik ben al jaren geleden gestopt met de pil en mijn cyclus is redelijk constant. Wel een periode met heel veel stress achter de rug wat mijn cyclus iets verstoord heeft.

Zouden jullie me willen toevoegen aan de tabel?

Ik ben 31 jaar oud en we gaan voor ons eerste kindje. Starten vanaf april/mei.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik schrijf graag met jullie mee! Vorige maand heb ik mijn spiraal laten verwijderen en de eerste menstruatie achter de rug. Ik zit nu dus in ronde 1. We gaan voor het eerste kindje. De NOD is 24 april. Ik ben trouwens 30 jaar.
Ik vind het allemaal zo spannend voor jullie🤩
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pastella en Paradijsvogel! Leuk dat jullie ook mee gaan schrijven.

Is het misschien wel oké zo? Anders wordt het denk ik een groot groepje..? Weet niet hoe de rest dat ziet 😄
Alle reacties Link kopieren
Welkom!
Ja inderdaad goed idee om nu de groep te sluiten. We zijn. Met best veel nu, gezellig!
Op naar een vruchtbaar voorjaar!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al het overzicht een btje kwijt hahaha. Maar zal me er binnenkort even verdiepen🙈
Alle reacties Link kopieren
Uhm hoe sluit je zo'n groep?🙈 en wil iemand mijn gegevens nog even toevoegen?
BIBI 34 2ekindje MEI/JUNI
Alle reacties Link kopieren
@Konijntje, ja na het stoppen van de pil heb ik gewoon een onttrekkingbloeding gehad, zoals altijd. Ik dacht ook wel misschien is het mijn eisprong, maar deze steken heb ik ook weleens gehad toen ik de pil nog slikte. Dan zou ik in principe geen eisprong moeten hebben🤔
Daarnaast was het ook wel heel snel. Op dit moment nog alles rustig! Ik merk al dat ik een stuk minder vaak hoofdpijn heb en het voelt lichter in mijn hoofd, hopelijk wordt dit steeds beter!
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Ze er mensen die binnenkort hun NOD verwachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven