Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankje Nicole! Heb niet meer echt geslapen maar heb het weer wat kunnen relativeren :) volgende keer geen vroege test meer doen. Ik had uiterlijk gisteren m’n nod. Maar omdat het nu dan denk ik een vroege miskraam is, is m’n cyclus wat van slag. Hoop snel/vandaag ongesteld te worden en daarna weer opzoek naar een eisprong! Op naar de volgende ronde dan maar.

Dames met echo’s succes morgen ga voor jullie duimen.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat rot voor je budgy! Had er echt al op gerekend dat je zwanger was :( Gelukkig kan je het alweer wat relativeren, en hopelijk vind je snel je eisprong.
Alle reacties Link kopieren
@diamantje: Leuk, dat lijkt me wel wat die angelsounds!
Vervelend ja die onzekerheid, je hebt helemaal gelijk om gewoon lekker van je zwangerschap te genieten.
Ja dat is waar ook, ik ga het na die termijnecho maar gewoon vertellen als alles goed zit.

@budgy: Jeetje, wat ontzettend jammer! :'-( Ik ging er al vanuit dat het wel raak was. Kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent en niet meer kon slapen. Ik duim voor je dat het snel raak mag zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat jammer Budgy, ik snap het ook heel goed hoor, het is ook zo spannend allemaal! Volgende keer zou ik dan ook inderdaad pas op NOD gaan testen, wel fijn dat je zo'n nuchtere man hebt, kom op meid door naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Budgy! Fijn dat je het wel kan relativeren in ieder geval. En begrijpelijk dat je toch wat langer gaat wachten met testen, al snap ik je ook wel hoor, ik kon mijn nieuwsgierigheid ook niet bedwingen.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je het alweer beter kunt relativeren Budgy. Hopelijk in ronde 2 meer geluk!

Hier is zojuist mijn menstruatie begonnen dus wij gaan ook voor ronde 2. Ik vind het wel jammer, ik zou het heel fijn hebben gevonden als het meteen was gelukt. Maar realistisch gezien was de kans natuurlijk niet super groot om meteen zwanger te worden aangezien we er de vorige keer driekwart jaar over gedaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het medeleven dames, doet me goed! Ik ben “gelukkig” gisteravond ongesteld geworden. Hoop vooral dat m’n cyclus niet in de war is en we gaan vol goede moed de volgende ronde in. Al is de kans groot dat m’n eisprong tijdens een weekendje weg is, maar we zien het wel :)

Jammer Nicole! Wel fijn dat je duidelijkheid hebt en ook de 2e ronde in kan!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Nicole! Zegt de periode proberen bij de eerste wat over hoe lang het bij de tweede gaat duren ja?

Hier net een goeie echo gehad, alles was mooi te zien en een kloppend hartje! Ik ben nu 8 weken 5 dagen dus al bijna 9 weken.
Alle reacties Link kopieren
Nicole :hug: jammer dat het niet gelukt is. Dat het de vorige keer 3kwart jaar duurde zegt niks ik hoop dat het snel raak voor je is!

Blonde superfijn een mooie echo! Ben je ook wat vooruit gezet?

Hier ook een goede termijnecho gehad vandaag. Ben 2 dagen vooruit gezet en nu 12 weken +2 . Heel leuk om mini rond te zien springen! :blob:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Budgy, Blondelady en Diamantje voor jullie reacties.

Fijn dat jullie een goede echo hebben gehad Blondelady en Diamantje, geniet ervan!

De periode dat we bezig zijn geweest voor zoon zegt niets over hoe lang het deze keer gaat duren inderdaad. Maar daardoor sta ik er nu veel minder naïef in dan toen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Nicole, ik kan me dat gevoel goed voorstellen. Wij zijn 7 maanden bezig geweest bij de eerste en ik vond dat ook heel stressvol op een gegeven moment. Hopelijk duurt het voor jou nu ook niet zo lang!
Alle reacties Link kopieren
@diamantje: Ja een dag of 3 vooruit gezet. Wat fijn ook een mooie echo! 12 + 2 alweer! Geniet er van!

@Nicole: Dank je! Ja ik snap dat je er anders in staat nu, maar het zegt eigenlijk niet zo veel (heb even gegoogled). Hoop dat het snel raak is bij jullie!
Alle reacties Link kopieren
Hé allemaal, hoe gaat het bij iedereen? Gaat het goed bij de zwangeren en zijn er alweer mensen op zoek naar hun eisprong? Ik verwacht een dezer dagen een positieve ovulatietest, maar ze zijn nog behoorlijk wit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Winky, spannend weer. Ga voor je duimen.

Het is rustig hier, maar voor m’n gevoel is het grootste gedeelte al zwanger en de rest niet meer actief :)

Ik verwacht begin maart weer een eisprong. Wilde ik eerst maart overslaan ivm de feestdagen wil ik daar nu geen rekening meee mee houden en gaan we maar uit van het komt zoals het komt :)

Gaat spannend worden want ik ben van 1 maart tot 4 maart weg met vriendinnen, dikke kans dat we m’n ovulatie deze maand gaan missen. We gaan iig voor ik wegga een poging wagen, maar vooralsnog geen verwachtingen deze ronde en ik ga zeker geen vroege testen meer doen.

Lijkt hier om me heen ook weer zwangerschapsaankondigingen te regenen trouwens, stiekem wil ik dan ook zo graag.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Budgy, hier lijkt het ook alsof de zwangerschappen in de aanbieding waren. Voelt dan soms alsof wij stilstaan, terwijl de rest doorgaat met nieuwe stappen in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je eisprong al gevonden Winky?

Hoe was de echo Sneeuwwitje? Alles goed met de mini's?

Hier ook alles rustig. Budgy en ik lopen ongeveer gelijk qua cyclus dus ik verwacht ook pas volgend weekeinde mijn eisprong.

Hoe gaat het met alle anderen?
Alle reacties Link kopieren
Hier is ronde 2 een feit! Ik dacht woensdagavond een positieve test te hebben, dus gisteravond kwam de donor langs. Maar gisteravond was de test nog knallender dan woensdagavond, dus ik denk vandaag eisprong. Laten de donor niet nog een keer op en neer rijden, volgens mij blijven die zaadjes van gisteravond lang genoeg zwemmen om dat eitje tegen te komen, toch?

Zal NOD dit weekend even invullen in de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Winky, dat zouden de zaadjes wel moeten redden inderdaad! En nu maar weer afwachten, sterkte daarmee!

Hier alles goed, inmiddels ruim 17 weken zwanger, het vliegt echt voorbij. Komt waarschijnlijk ook omdat er al zo’n wurm rondhobbelt hier, ik heb nu veel minder tijd om met de zwangerschap bezig te zijn. 9 maart hebben we de 20-wekenecho, dan weten we ook wat het wordt.

Succes iedereen op het wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je ei weer hebt gevonden Winky. Zaadjes kunnen inderdaad wel even blijven zwemmen. Nu duimen op het wachtbankje!

Calum, 17 weken alweer. Dat schiet al op! Leuk dat jullie binnenkort het geslacht te weten komen.
Alle reacties Link kopieren
@budgy: Dan moet je de komende dagen maar even goed aan de slag! Leuk dat je weggaat met vriendinnen. Mocht het toch niet raak zijn doordat je weg bent tijdens je eisprong, dan is het voordeel dat je in ieder geval geen feestdagenkindje krijgt. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat het raak is!

@Nicole: Jij ook dus aan de bak komend weekend. Doe jij ovulatietesten of niet?

@Winky: Wat spannend! Sperma blijft toch zo veel dagen leven? Dus dat zou moeten kunnen! Weet je je NOD al?

@Calum: Wouw, 17 weken alweer! En volgende week dus al de 20 weken echo! Heb je een gevoel wat het gaat worden? En is je buik al goed zichtbaar?

Hier gaat alles prima, ik ben nu 10,5 week. Vrijdag de termijnecho, dan ben ik bijna 11 weken. Maar ik ga vrijdag ook horen hoe ver ik nou precies ben, vorige keer werd ik op bijna 9 weken geschat. Ben trouwens wel erg moe en misselijk nog steeds, hoop dat dat snel over gaat.

Ik heb het inmiddels aan m’n ouders en zus + zwager verteld en aan een vriendin van me. Iedereen super enthousiast. Na de termijnecho gaan we het ook aan de schoonfamilie vertellen, daar liggen de relaties wat gecompliceerder dan bij mijn familie dus vandaar dat we daar iets langer mee wachten.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om weer te lezen hoe het met iedereen gaat. Spannend Winky, fijn dat het weer is gelukt. Er komen een boel vruchtbare dagen aan dus als ik dat goed lees? Zet 'm op! ;-)

Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en we hebben gisteren de uitslag gekregen van de cominatietest: geen verhoogd risico op down of andere chromosomale afwijkingen. Heel fijn! Nu op zoek naar een auto waar drie kinderzitjes achterin passen, dat is nog een behoorlijke uitdaging. En daarna maar eens achter een tweelingkinderwagen aan. Daarna zijn we hopelijk wel klaar met de grote uitgaven, behalve extra autostoeltjes dan. Ik vind de zwangerschap tot nu toe wel echt pittiger dan bij mijn eerste. Duidelijk meer kwaaltjes. Dat schijnt ook normaal te zijn bij tweelingzwangerschappen omdat er meer hormonen zijn. Gelukkig gaat het met de kindjes in ieder geval tot nu toe goed, dat is een hele opluchting!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Winky! Ga duimen voor een vruchtbare ronde deze keer!

Leuk blondelady al die fijne reacties en wat leuk vooruitzicht de termijnecho, daarna kan je het aan iedereen laten weten! Succes alvast en duim dat de kwaaltjes nu ook snel zullen afnemen.

Yes Sneeuwwitje wat fijn! En inderdaad praktisch is 2 erbij ook even puzzelen, maar zal vast goedkomen.
Wat gaat het hard zeg 14 weken!

Ook bij jou callum :)

Ik heb het idee dat ik m’n ei gemist heb. Had gisteren ineens heel veel doorzichtige afscheiding. Ovulatietest gedaan en een licht streepje. Dus ik was al blij want dan was m’n ei toch niet tijdens het weekend weg en had verwacht vandaag m’n ei te hebben. Maar vandaag geen streepje meer :( en we waren nog aan het twijfelen om het gisteren te doen, maar dacht weer misschien pieken we dan te vroeg. Nu aan het balen. Man is vanavond eerst eten en voetbal kijken en ik ben dus bang dat we dan te laat zijn.

We zien het wel, had het helemaal nog niet verwacht heb juist altijd een lange cyclus en had eerder een langere cyclus verwacht omdat ik ook 2 dagen later ongesteld was ipv eerder.
Verwachting is nu sowieso 0. En als ik begin april een eisprong heb heb ik nog steeds kans op een feestdagenkindje. Ga m’n afscheiding volgende keer eerder in de geten houden. En het vanavond maar gezellig maken.
Alle reacties Link kopieren
Calum; wow 17 weken al? Dat gaat snel!

Nicole; Jij je ei al gevonden?

BlondeLady; Spannend, vrijdag de termijnecho! Ben je er zenuwachtig voor? Hopen dat je klachten snel minder worden.

Sneeuwwitje; Wat fijn, die uitslag van de combinatietest! Kan me voorstellen dat met een tweeling wat grotere uitgaven om de hoek kijken. In huis voldoende ruimte?

Budgy; Balen budgy! Nog gezellig gemaakt? *fingers crossed* dat je toch nog op tijd was.

Ik merk dat ik relaxter ben dan tijdens ronde 1, dus dat is fijn. Wel af en toe wat kleine krampjes/steekjes. NOD 6 maart, dus nog een week.
Alle reacties Link kopieren
Blondelady, succes met de termijn echo morgen!
Ik gebruik geen ovulatie testen dus we doen het een beetje op de gok 😉. Maar inderdaad ergens komende dagen mijn eisprong.

Fijn een goede uitslag Sneeuwwitje! Duidelijk iets meer regelen met twee kids op komst maar komt allemaal goed!

Balen dat je wellicht je eisprong hebt gemist Bugdy ☹. Hopelijk kunnen jullie het vanavond nog gezellig maken en is het nog niet te laat.

Winky, spannend op het wachtbankje. Goed dat je je relaxter voelt dan bij ronde 1. Ik duim voor jullie dat het deze ronde raak is.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje: Wat fijn een goede uitslag van de combinatietest!
Dat is natuurlijk even andere koek met een tweeling! Lijkt me wel bijzonder trouwens. Zijn jullie helemaal gewend aan het idee?

@budgy: Dank je! Hebben jullie het nog gezellig gemaakt? Zou balen zijn als je je eisprong hebt gemist maar je weet het nooit! Bij mij heeft de bevruchting op een compleet andere dag plaatsgevonden dan dat de app berekende.

@winky: Dank je wel! Ik was soms een beetje zenuwachtig, maar had er ook wel vertrouwen in. Maar het is gelukkig goed gegaan (zie hieronder).
Volgende week woensdag dus, spannend! Ik duim voor je.

@Nicole: Thanks!
Nee snap ik, kan ook prima op de gok. Vaak merk je het wel aan je lichaam. Ik zou het gewoon komende dagen gezellig maken, haha.

Ik heb net een goede echo gehad, helemaal happy! De kleine was lekker aan het bewegen. Ik ben weer vooruit gezet. Ik ben nu 11 weken en 1 dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven