Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Winky: Wat ontzettend balen! Erg jammer, ik duim voor je voor de volgende ronde.

@Nicole: Dankjewel! Morgen je NOD dus al, spannend! Denk je dat je tot maandag kan wachten met testen?

@shadowfaxx: Mei komt inderdaad al dichtbij, nog 1,5 maand! Leuk!

@Calum: Wat fijn, een goede 20-weken echo. Gefeliciteerd! Heel leuk, 2 zusjes!

@Herfstblaadje: Wat ontzettend leuk, een meisje! Nu lekker kleding shoppen, haha!

@sneeuwwitje: Ook erg leuk, 2 jongentjes! Echt super schattig, broertjes die lekker met elkaar kunnen spelen.

Ik vind het eigenlijk niet zo prettig om te lezen, die verhalen over slechte bevallingen. Ik weet dat er echt van alles kan mis kan gaan en ben daarom ook nogal angstig ervoor. Ik heb al geen hoge pijngrens en hoe het er naar uitziet ga ik een groot kind krijgen (waren mijn man en ik ook). Ik probeer er niet aan te denken en lees zulke verhalen met opzet niet. Ik vind het eigenlijk dus wel vervelend dat dat hier zo voorbij komt. Maar ik snap ook wel dat sommigen hier hun zorgen over willen delen hoor! Misschien volgende keer even met een waarschuwing erbij?

Ik heb over 3 weken een pretecho gepland staan, wij gaan een echte ‘gender reveal’ doen. Ik vind het eigenlijk vreselijk overdreven, en organiseer daarom ook niet een heel feest ervoor. Gewoon met onze ouders en broers en zussen. Ik vind het dan wel weer leuk om er op een feestelijke manier achter te komen. Alleen betekent dat een vriendin van me het al 2 dagen weet voordat ik erachter kom (zij gaat de ballonnen bestellen). Dat vind ik dan wel weer gek.

Echt toevallig, ik dacht ik heb een tijdje niet gelezen/geschreven dus dat ga ik weer vene doen. Druk mijn post aan het typen en toen dacht ik: zul je net zien dat ik nu de uitslag van de nipt krijg (ik checkte de hele dag door m’n mail). En ja hoor! Met goede uitkomst. Dus ik ben blij!
Alle reacties Link kopieren
@ blondelady, mijn dochter was 4,7 kilo bij geboorte, halve peuter dus. Mijn bevalling viel me echt alles mee, ondanks dat het uiteindelijk een keizersnede is geworden omdat ze toch echt niet paste. Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en had tijdens m’n bevalling heel veel aan de verschillende ademhalingen die je daar leert.
Voordeel is ook dat je er na 40 weken wel een beetje klaar mee bent en stiekem uitkijkt naar de bevalling. Het belangrijkste is dat je rustig blijft en blijft ademhalen, dan heb je de helft al gewonnen!
Alle reacties Link kopieren
@ blondelady, begrijpelijk dat je liever geen bevallingsverhalen leest. Inderdaad niet zo handig dat het zo voorbij kwam hier. Volgens mij wil niemand je angstig maken. Ik vond de bevalling en het herstel erna erg meevallen en kijk er positief op terug. Vooraf een fijne zwangerschapscursus gevolgd waar ik veel aan heb gehad qua ademtechnieken en rust bewaren. En vooral open minded erin gegaan zonder verwachtingen / plannen. Bijvoorbeeld pijnstilling, daar stond ik voor open. Ik wilde niet op voorhand nee zeggen. Maar gewoon op dat moment kijken wat goed voelde.

Hier nog geen test drang. We wachten nog een paar dagen rustig af 😉.

Fijn dat de uitslag van de NIPT goed was! Geniet ervan! Leuk dat jullie het geslacht ook pas bij de onthulling te weten komen. Lijkt me een heel mooi moment 😊.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Calum en Nicole, dat jullie mij een beetje gerust stellen!

@Calum: Ik verwacht ook een halve peuter te krijgen, haha. Ik was zelf 4,9 kilo bij de geboorte en mijn man nog zwaarder. Ik ben zelf ook wel lang hoor en heb brede heupen (en bekken) dus dat helpt misschien.
Ik heb het wel meer gehoord dat je er wel behoorlijk klaar mee bent op het einde en hoe dan ook gewoon wilt dat het kind geboren wordt. Haha.
Goeie tip van de zwangerschapsyoga. Ik ben al even aan het kijken wat ik wil. Ik heb mijn man en mij al opgegeven voor een ‘samen bevallen’ cursus.

@Nicole: Ik denk inderdaad dat niemand me angstig wil maken, haha. Begrijp ook wel dat men er over wil praten. Die cursussen schijnen wel echt te helpen, dat is wel een fijn idee. En ik sta zeker open voor pijnbestrijding. Ik moet nog wel even horen wat alle mogelijkheden zijn maar ik denk dat ik wel een ruggeprik wil. Wel jammer want ik wilde eigenlijk in bad bevallen, maar dat kan dan niet.
En thanks! Ik vind het echt spannend voor jou! Hopelijk ben je vandaag (op je NOD) nog niet ongesteld geworden. Ik duim voor je! Laat maar even weten wat de stand van zaken is!
Alle reacties Link kopieren
Aah blondelady, sorry! Wilde je inderdaad niet bang maken. Ik kijk er met een goed gevoel op terug overigens. Het slopende was vooral het niet slapen vanwege de weeen. Eenmaal in het ziekenhuis ben ik ook echt geweldig geholpen door het personeel en toen ik het echt niet meer trok en half van de wereld was heb ik toch een ruggenprik gekregen waardoor ik kon bijkomen en daarna ging het ook relatief snel. Ik heb me ook verbaasd over het herstel erna en dat je ook echt vergeet hoe de pijn was, is achteraf als een roes aan me voorbij gegaan.

En inderdaad aan het einde wil je ook gewoon dat je gaat bevallen :)

Fijn van je goede nipt! Weer een spannende stap voorbij.
En veel plezier bij de gender reveal. Lijkt me spannend zoiets :)

Ben ook voor je aan het duimen Nicole.

Ik heb nu voor de 3e dag op rij een positieve ovulatietest... twijfel nu of ik nu een lange cyclus heb vanwege die vmk of dat ik stiekem toch al zwanger ben. Durf er niet op de hopen. Heb nog 1 test thuis liggen en wil die heel graag doen, maar wil ook de discipline hebben en wachten zoals ik had bedacht. Pfff lastig dit :)
Alle reacties Link kopieren
@blondelady: vervelend dat het je bang maakt. Ik ga in mijn reactie niet uitweiden over hoe ik mijn bevalling heb beleefd want dat lijkt me idd niet zo relevant maar ik wil wel even reageren op je behoefte om alleen positieve verhalen te horen. Gelukkig beleven de meeste vrouwen hun bevalling heel anders dan ik en voelen zij zich na de bevalling relatief snel weer goed. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk ook juist belangrijk dat er open over gepraat wordt over het feit dat behoorlijk wat (aanstaande) moeders niet op een roze wolk zitten. Het zou mij in ieder geval heel wat schaamte en schuldgevoel hebben gescheeld als ik had geweten dat niet iedereen geniet van die eerste periode na de bevalling. En dat terwijl somberheidsgevoelens relatief veelvoorkomend zijn in die fase (20% heeft depressieve klachten, 10% voldoet ook aan de criteria voor een depressie). Het lijkt mij juist belangrijk dat we het hier als nieuwbakken moeders en toekomstige moeders over hebben zodat er onderling meer steun is en mensen zich minder alleen voelen.

@budgy: ingewikkeld zoveel positieve testen op rij! Voor de zekerheid gewoon maar blijven proberen? ;-)
Alle reacties Link kopieren
@budgy: Dank je! En excuses is natuurlijk niet nodig! Niet heel gek dat het onderwerp bevallen voorbij komt in een zwanger worden topic. Ik wilde het alleen even aangeven omdat ik hoop niet alleen maar gruwelijke verhalen nog zou lezen.
Maar goed, lastig te zeggen met die testen. Ze zouden juist duidelijkheid moeten geven. Gewoon blijven proberen zou ik zeggen!

@sneeuwwitje: Wat naar dat jij je bevalling als niet prettig hebt ervaren en het ook daarna nog zwaar hebt gehad. Ik vind ook absoluut dat je daar over moet kunnen praten. Voor mijn zwangerschap heb ik ook vaak genoeg verhalen gehoord over bevallingen die om tig redenen niet fijn zijn geweest en dat vond ik ook prima om te horen. Echter is dat ook waar mijn angst vandaan komt. Je hoort vanaf jongs af aan dat het heel veel pijn doet en dat er allerlei (verschrikkelijke) dingen kunnen gebeuren. Nu ik eenmaal zwanger ben vind ik het vervelend om zulke dingen te horen/lezen, niet omdat ik vind dat het een taboe moet zijn om erover te praten, maar omdat ik daardoor nog angstiger word voor wat gaat komen. En dat lijkt mij niet goed gedurende de zwangerschap (stress) en geen goede instelling om je bevalling in te gaan. Ik hoop dus wat aan de bevallingscursus te hebben en hoop ook dat het voor jou de volgende keer meevalt!
Alle reacties Link kopieren
Budgy, wel erg raar dat je al zo lang een positieve ovulatietest hebt. Normaal is de piek van de ovulatie maar kort. Ik zou denk ik morgen of overmorgen een zwangerschapstest proberen.

Sneeuwwitje, zeker belangrijk om er open over te praten zodat moeders elkaar kunnen steunen en niet alleen maar de schijn ophouden naar elkaar!

Even een kleine update: nog niet ongesteld geworden 😊. Dus ik zit nog op het wachtbankje! Eerste cyclus na verwijderen spiraal was 31 dagen. Daarvoor was mijn cyclus 28-30 dagen dus menstruatie kan nog komen al hoop ik van niet!
Alle reacties Link kopieren
Budgy wat een discipline! Ik had denk al naar die laatste test gegrepen haha!

Spannend Nicole, ben benieuwd. Mogelijke symptomen? Zou leuk zijn als we weer een zwangere in deze groep zouden hebben :-D

Ik heb alle berichten over bevallingen even overgeslagen, dat zijn verhalen waar ik liever nog niet aan denk :facepalm:

Ik vond het altijd waardeloos dat ik een korte cyclus had van 24/25 dagen, want vaker ongesteld. Nu hoor je mij niet klagen, dit weekend weer op zoek naar m'n ei. Ik zet in op zondag of maandag :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik kon mezelf inderdaad niet meer bedwingen en heb de test gedaan! En ja hoor een best duidelijke streep! Kan het niet geloven en vind het weer superspannend. Vorige keer was het echt een tuurstreepje, maar nu issie best duidelijk dus heb er een goed gevoel over, nouja dat zeg ik heel hard tegen mezelf :)

Dit weekend nog maar wat extra testen halen en als ik volgende week nog positief test ga ik gewoon de vk bellen!

Nicole ik duim voor jou! Hoop heel hard dat je niet ongesteld gaat worden.

Winky, nu is een korte cyclus fijn, wat gaat dat alweer snel inderdaad. Heel veel succes deze ronde!
Alle reacties Link kopieren
Oh Budgy, ik hoop met je mee!
Alle reacties Link kopieren
Winky, nu is een korte cyclus inderdaad wel handig. Succes met het vinden van je ei!

Budgy, GEFELICITEERD! Super dat je positief hebt kunnen testen! :cheer:. Fijn dat de streep ook duidelijk zichtbaar is. Dit keer gaan we voor een goede afloop en november baby!

Hier nog geen nieuws, minimale klachten en nog geen menstruatie. Ik hoop zo dat ik ook zwanger blijk te zijn......
Oh Budgy wat goed!! Gefeliciteerd!! Dat de testen maar mooi op mogen lopen!! :cheer: :cheer:

Dat het lijstje met zwangeren maar veel langer mag worden!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend budgy! Maar begrijp ik dat je al heel lang positief test met ovulatietesten? Kan je dan niet gewoon een zwangerschapstest doen dan? Ik begrijp het niet helemaal :-$
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel allemaal :) kan het echt nog niet bevatten en wilde dat ik de tijd vooruit kon zetten naar de 1e echo.

Herfstblaadje had dus nu een paar positieve ovulatietesten, dacht eerst dat m’n ei misschien extreem laat was, maar kon het nu toch niet meer laten om die zwangerschapstest te doen die was dus ook positief! Het streepje was echt een stuk duidelijker dan de vorige ronde dus ik hoop van harte dat het een goed teken is.

Nicole ik hoop met je mee! Novemberkindjes zijn heel leuk kan ik uit ervaring vertellen :) Ben voor je aan het duimen.
Alle reacties Link kopieren
@budgy: Yesss gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws! Ik had het zo niet zien aankomen, omdat we het nog over ovulatietesten hadden, haha. Heb je de verloskundige al gebeld voor een eerste echo?

@winky: Dat is in dit geval wel fijn ja, vaker ongesteld maar ook vaker een eisprong. Heb je al een nieuwe afspraak met de donor gemaakt?

@Nicole: Ik ben heel benieuwd of je inmiddels al een test hebt gedaan of ongesteld bent geworden?
Alle reacties Link kopieren
Super zeg Budgy, gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je graag vooruit wil spoelen naar die eerste echo, die eerste weken duren zó lang.

Nicole voor jou dus ook spannend nu, wanneer zou je ongesteld moeten worden?
Alle reacties Link kopieren
Hey Winky, heb je je ei al gevonden? Hopelijk is het voor jullie deze ronde raak!

Hier een positieve test :cheer: :cheer: :cheer:. Echt ongelofelijk dat het zo snel is gelukt en super blij!!!! NOD was 14-16 maart ergens maar ik wilde pas later testen. Nog niet echt klachten dus het voelt nog een beetje onwerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteeeerd Nicole! Wat super :cheer: Voelde bij mijn twee zwangerschappen ook heel onwerkelijk hoor. Nu nog wel eens. Hoop dat je je zo goed blijft voelen!

En jij dus ook gefeliciteerd Budgy! Wat gaat het toch goed in de groep.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Budgy en Nicole. Superleuk nieuws !
Gefeliciteerd Nicole!!
Wat een goed nieuws!! Het gaat weer de goede kant op hier! :cheer: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Nicole! Goed dat het gelukt is om te wachten met testen!

Hopelijk zet deze golf met goed nieuws door, dan staat er straks nog maar 1 tabel!
Alle reacties Link kopieren
Whaaat?!? Budgy en Nicole! Wat flikken jullie me nu? O_O

Nee geintje, super leuk! Gefeliciteerd! Wat super fijn voor jullie! :cheer:

Ik ben nog koos ei-loos. M'n app voorspelde maandag ovulatie, maar ik heb nog steeds geen positieve test. :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Nicole en Budgy, wat super zeg! :yes: :yes:

Wat leuk dat het zo goed gaat hier.
Ik kan mij voorstellen dat het nog wat onwerkelijk voelt, maar wat leuk!

Het lijkt mij echt gaaf als dit zo doorgaat op dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal :)

Yes Nicole super gefeliciteerd!! Is het bij jou al een beetje geland?

Hoop dat je snel je ei vindt Winky!

Hoe is het bij jou Saartje?

Hier afgelopen dagen druk geweest met zoonlief die buikgriep had en ons beide heeft aangestoken pfff.

Ik heb via bol.com de cb digitale test besteld en die zou als het goed is vandaag geleverd worden, kom ik net thuis is die er nog niet, dus ik ben stiekem wat teleurgesteld. Wil die test nog doen en als er staat zwanger de vk bellen. Heb ik dus nog niet gedaan. De vorige keer ging het mis na de cb test toen er stond “niet zwanger”. Dus ik ben ook wat nerveus nog en weet niet eens pf ik hem wel durf te doen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven