Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Op sommige momenten dringt het even door maar meestal is het nog onwerkelijk. Vrijdag maar eens bellen voor een intake en eerste echo!

Budgy, heb je de cb nog gedaan?

Winky, heb je je ei inmiddels gevonden en er gebruik van kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
Yes gisteravond de cb test en duidelijker kan niet 2-3 weken zwanger :yes:

Heb mezelf nu ook ingeschreven bij de vk en hoop dat ze snel bellen om een afspraak te maken :)
Alle reacties Link kopieren
Yes Budgy, fijn om nu wat meer zekerheid te hebben! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Budgy!

Ei hopelijk gevonden en gebruik van gemaakt. Was geen knal test, maar in ieder geval een stijging vergeleken met de rest van de testjes.

Zijn hier nog mensen actief die ook nog niet zwanger zijn? Ik zie een hele lijst in de tabel maar ik hoor ze weinig. Anders ga ik op zoek naar een nieuwe groep met wat meer niet-zwangeren ;)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de CB een goede uitslag gaf Budgy!

Ik duim voor je Winky! Volgens mij zijn er een hoop schrijfsters afgehaakt inderdaad.
Wellicht de tabel een keertje opschonen en alleen de namen laten staan van diegene die nog echt meeschrijven hier?

Begrijpelijk als je liever met een ander groepje mee schrijft waarin meer vrouwen nog bezig zijn met zwanger worden. Ik zou het wel heel leuk vinden om te lezen hoe het jullie verder vergaat!

Hier vanochtend de VK gebeld voor een afspraak. 15 april hebben we intake en echo. Pfff dat duurt echt nog zo lang! Ik hoopte dat het een week eerder kon maar dat ging niet :-(. Dus nu maar gewoon afwachten totdat het zover is.
Alle reacties Link kopieren
@ Budgy, ik heb onze gegevens verplaatst naar de zwanger tabel!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je ei hebt gevonden Winky! Hopelijk deze keer voor jou ook raak! :) in zit weer mee te duimen.

En dankje Nicole! En succes inderdaad met het lange wachten, ik vind het ook nog veel te ver weg. Vandaag ga ik denk ik toch nog wat kV testen halen :) kan het niet laten.
Alle reacties Link kopieren
@Winky begrijpelijk, er schrijven er idd niet zoveel meer mee die zwanger proberen te worden.

@Nicole wat duurt dat idd lang! Hoe ver ben je dan?

@budgy snap ik heel goed, stom is dat eigenlijk he? Maar je wil toch bevestiging. Ik zou wel proberen zo min mogelijk te switchen tussen merken want sommigen zijn nauwkeuriger dan anderen. Voor je het weet raak je in de stress omdat het streepje minder fel is zonder dat dat iets hoeft te betekenen!
Alle reacties Link kopieren
@ Sneeuwwitje, bij mijn VK plannen ze de eerste echo en intake rond de 8 weken. Op 15 april zou ik 8+4 zijn als het goed is. Dus op zich een prima termijn maar voelt nog heel ver weg. Hopelijk gaan de komende weken een beetje snel voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Voor de meiden die zwanger zijn gefeliciteerd!!!! Voor de rest van de meiden die nog bezig zijn, het komt goed!

Ik ben 1 dag overtijd en had nog een early zwangerschapstest liggen van de etos. Zaten twee stuks in, heb de test twee keer gedaan in de middag en kreeg beide keren een lichte vage streep.

Ben nu helaas niet in de gelegenheid om een andere test te halen zoals CB. Dat lijkt me wat handiger, dan krijg je duidelijk te zien of je wel of niet zwanger bent. Wilde het toch met jullie delen. Wat zegt een lichte streepje? Had de foto graag met jullie gedeeld, maar ik heb geen flauw idee hoe ik een foto kan posten... :-D
Alle reacties Link kopieren
Kokorose een streep is een streep, zwanger dus ! Van harte gefeliciteerd.! Foto's kan je plaatsen via tinypic.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd kokorose! Een streep, hoe licht ook, geeft aan dat er hcg in je bloed zit, dus je bent zwanger. Bij mijn zoontje was hij ook heeeel vaag en m'n man en ik waren toen ook helemaal de gebruiksaanwijzing aan het doorlezen of ik wel echt zwanger was :lol:
Je zult zien dat hij vanzelf oploopt als je over een paar dagen nog eens test.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ik ga morgenochtend toch nog voor de zekerheid testen met de CB, kan het haast niet geloven!

Hebben jullie je partner ermee verrast op een bepaalde manier of hebben jullie samen de test gedaan?
Alle reacties Link kopieren
@Nicole: Gefeliciteerd! Super nieuws! Ik had ook dat het super onwerkelijk voelde, en ik had lichte symptomen en een super donker streepje op de test. Het idee is gewoon even wennen. Ik ben nu 14 weken en nog steeds niet helemaal gewend aan het idee in september een klein hummeltje in m’n armen te hebben.
Het lijkt inderdaad nog zo ver weg, 15 april. Maar komende maandag is het alweer 1 april. Ik vond ook dat het nog zo ver weg was maar uiteindelijk ging de tijd heel snel.

@Budgy: Jou had ik al gefeliciteerd maar bij deze nogmaals!

@Winky: Ik begrijp het ook dat je misschien liever een ander topic zoekt. Ik kan me zo even niemand bedenken die nog actief meeschrijft die nog niet zwanger is behalve jij. Al wil ik het ook wel heel graag weten als het bij jullie raak is!

@KokoRose: Gefeliciteerd! Heb je inmiddels al nog een keer getest? Ik heb de test alleen gedaan omdat ik eerder thuis was dan mijn man. Toen hij positief was op hem gewacht en toen hij aankwam naar buiten gerend en de test onder z’n neus gehouden. We hebben meteen een taartje gehaald om het te vieren.

Hier verder geen nieuws. Ik ben donderdag 15 weken maar bij mij is nog niks te zien. Kan zijn omdat ik lang ben. Wanneer begon je het bij jullie te zien?
Wij leven nu heel erg naar volgende week zaterdag toe. Dan hebben we onze ‘gender reveal’. Het weekend daarop gaan we lekker babyshoppen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd KokoRose met je positieve test! Heb je nog een duidelijkere test kunnen doen?

Bij mijn zoon hebben mijn man en ik de test samen gedaan. Deze keer heb ik alleen getest om half 4 ’s nachts omdat ik niet meer kon slapen :-P. De volgende ochtend heb ik onze zoon de test aan mijn man laten geven 😊.

@BlondeLady, bedankt voor je felicitatie en je reactie! Doet me goed! Super leuk dat jullie al bijna het geslacht te weten gaan komen. Lijkt me echt leuk zo’n verrassingsfeestje!

Ik vond de vorige keer dat je het echt wel kon zien bij 17 weken. Als ik nu foto’s terugzie denk ik waar dan? Hahah. Ik ben ook lang dus het viel niet zo op. Voor de buitenwereld werd het denk ik duidelijk zichtbaar rond de twintig weken.

Hier niet veel te melden. Sinds deze week erg moe en misselijk dus worstel me even door de dagen heen in de hoop dat het snel beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels meerdere testen gedaan en ik be inderdaad zwanger +- 4/5 weken. Ik ben zo onzeker en angstig dat het mis gaat...
Alle reacties Link kopieren
Super KokoRose, gefeliciteerd! Die eerste fase is spannend he? Heb je de eerste echo al gepland?

Nicole: haha ja dat verhaal over die buik herken ik. Ik ben nu 19 weken en zie er net zo uit als 33 weken tijdens mijn eerste zwangerschap. Ben wel een beetje bang hoe groot mijn buik gaat worden. Mensen vragen me nu al hoe lang ik nog moet...
Alle reacties Link kopieren
Wauw KokoRose! Gefeliciteerd!

Ik ben helaas ongesteld geworden dus weer op naar de volgende ronde....
Eigenlijk wel jammer want 1 april vond ik wel leuke dag om het aan mijn familie te vertellen :rolling:

De lijst met zwangeren is al een stuk langer dan de lijst van niet zwangeren. Gaat goed hier!

Je hebt gelijk dat hier minder gepost wordt door niet-zwangeren dan door de vrouwen die al zwanger zijn, maar als het zo doorgaat denk ik dat we beter hier kunnen blijven hangen Winky :high5:
Alle reacties Link kopieren
@Nicole: Graag gedaan! Ik ben vandaag 17 weken en heb wel wat meer een buikje nu. Maar het ziet er meer uit alsof ik te veel gegeten heb dan dat ik zwanger ben, haha.

@KokoRose: Het is ook spannend! Ik hoop dat de weken snel voorbij gaan en dat je dan een mooie echo hebt. Heb je al een afspraak gemaakt?

@saartje: Wat jammer! Zou je het meteen aan je familie vertellen ja? Inderdaad op naar de volgende ronde!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Wij weten inmiddels dat we een dochtertje krijgen! Helemaal blij!
Alle reacties Link kopieren
Blondelady gefeliciteerd een meisje, zo leuk :heart: voel je je goed?

Hier gaat het harstikke goed eigenlijk, eergister 20 weken echo en die was ook goed, we zijn bezig met spullen voor de babykamer verzamelen, heb eigenlijk alles al behalve het beddengoed en een matrasje.
Alle reacties Link kopieren
Blijft spannend de komende tijd KokoRose. Hopelijk heb je er inmiddels een beetje vertrouwen in.

Sneeuwwitje, de jongens groeien goed dus. Het scheelt natuurlijk dat het je tweede zwangerschap is en ook nog twee kids. Hopelijk wordt je buik niet al te groot en zwaar.

Balen Saartje ☹. Hopelijk meer geluk in deze ronde. Heb je je eisprong al gevonden / kunnen benutten?

Blondelady, super leuk een meisje! Al veel dingen gekocht?

Diamantje, wow 20-weken alweer. Het gaat hard! Fijn dat alles goed was op de echo.

Hier vandaag eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Termijn kwam mooi overeen met wat ik zelf dacht, 8 en een halve week nu 😊.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier! Hoe gaat het met iedereen? Nog mensen op het wachtbankje?

Hier inmiddels ruim 26 weken zwanger, het gaat zo snel! M’n buik is nu een soort trappelzak, alles beweegt mee als er getrappeld wordt daarbinnen. Dat is wel genieten, ben alleen benieuwd hoeveel erger het nog wordt de komende 14 weken!
Alle reacties Link kopieren
@diamantje: Dank je! Ik voel me goed ja, weinig te klagen gelukkig. Fijn te horen dat de 20-weken echo goed was. Wat goed dat jullie (bijna) alles al in huis hebben! Zo ver zijn wij nog lang niet haha.

@Nicole: Wel wat kleertjes gekocht en ook al een kinderwagen. Inmiddels het autostoeltje ook besteld. We doen het rustig aan. Ik ben bang dat ik allemaal dingen ga kopen die ik niet nodig heb. Of te veel kleertjes/knuffels e.d. terwijl je die vaak ook wel krijgt.
Super mooi he dat kloppende hartje! Je bent nu dan alweer 10 en halve week! Hoe voel je je? Heb je het al aan mensen verteld?

@Calum: Wouw 26 weken alweer! Voel je je verder goed? Mooi dat je de baby zo goed voelt. Had je dat bij je vorige zwangerschap nog steeds zo erg?

Hier verder alles prima. Ik begin inmiddels wel een dikkere buik te krijgen, maar zie er nog niet echt zwanger uit. Ik heb donderdag de 20-weken echo, dat vind ik wel spannend. Ik heb de baby nu ook al wel gevoeld (ben nu 19,5 week). Maar omdat dit mijn eerste is vind ik het nog wel lastig om precies te weten wanneer ik haar voel.
Alle reacties Link kopieren
Op de 20-weken echo was alles goed. En ik voel de baby al veel duidelijker inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
@ blondelady, fijn dat alles goed was, is toch wel een spannend moment!

Bij de eerste voelde ik het ook pas later, ben benieuwd hoe deze is bij 36 weken, dan zie je m’n buik gewoon deinen denk ik. Hij beweegt nu al mee, je ziet de schopjes van buitenaf ook al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven