Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mamabird schreef:
10-12-2018 11:22
Ik ben toch een soort van ongesteld geworden. Vreselijk buikkramp gehad en sinds zaterdag een beetje helder bloedverlies. Dat zou betekenen dat mijn vruchtbare dagen 21, 22 en 23 december zullen zijn. We zijn nog niet zo bezig met deze maand zwanger willen raken, maar zijn gestopt met condoom. Ik denk dat we deze maand nog een beetje om de vruchtbare dagen heen of voor het zingen de kerk uit doen. We zien het wel! ;)

Bij de eerste wilde ik graag zo snel mogelijk zwanger worden en er werd op de vruchtbare dagen ook flink geklust. Ik merk dat ik er nu rustiger onder ben en het gewoon op me af laat komen. Herkennen anderen dit ook?
Wij doen hetzelfde. Zijn deze week gestopt met voorbehoedsmiddelen ondanks er geen menstruatie is nog. We gaan er deze keer heel casual mee om. Geen druk om gelijk zwanger te raken, heel anders dan bij de eerste keer. We hebben gisteren nog een wat luxere vakantie geboekt met ons zoontje, als laatste vakantie met zijn drietjes.
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Wel herkenbaar mamabird, we wilden in december beginnen en opeens was het al december, terwijl ik de vorige keer de maanden aftelde tot we 'mochten' (we wilden toen pas na onze bruiloft beginnen).
Maar moet wel zeggen dat nu ik het het wachtbankje zit, ik 2 weken wel lang vind duren :P
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje89 schreef:
10-12-2018 13:45
Wel herkenbaar mamabird, we wilden in december beginnen en opeens was het al december, terwijl ik de vorige keer de maanden aftelde tot we 'mochten' (we wilden toen pas na onze bruiloft beginnen).
Maar moet wel zeggen dat nu ik het het wachtbankje zit, ik 2 weken wel lang vind duren :P
Wanneer is jouw NOD ? De tabel is niet goed bijgewerkt. Bij mij is het wachten ook aangebroken nog 2 weken en ik vind het idd
heel lang hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik vind dat ook heel herkenbaar. Ergens ben ik echt wel relaxter geworden, maar anderzijds duurt het allemaal maar weer lang en merk ik nu alweer dat ik van maand naar maand leef. Vermoeiende houding maar gelukkig wel herkenbaar hier ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn nod is 22 december, net als de jouwe diamantje! Heb het even in de tabel gezet.
Alle reacties Link kopieren
Spannend he Herfstblaadje, t zal toch wat zijn als het nu al gelukt is ! :)
Op welke dag ga jij testen? Ik moet mezelf echt bedwingen om het niet eerder te gaan doen. Mijn vriend wil echt wachten tot de NOD!
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
11-12-2018 09:30
Spannend he Herfstblaadje, t zal toch wat zijn als het nu al gelukt is ! :)
Op welke dag ga jij testen? Ik moet mezelf echt bedwingen om het niet eerder te gaan doen. Mijn vriend wil echt wachten tot de NOD!
Oh de vorige keer heb ik het pas 2 dagen na nod gedaan. Misschien nu op de nod of de dag erna, in ieder geval wel voor kerst ivm drinken. Lijkt me zo vervelend om te testen en dan toch ongesteld te worden, weet het liever al bijna zeker voordat ik test. Vorige keer was ik trouwens vanaf de nod al heel misselijk en moe, dus toen vermoedde ik het al wel.
Alle reacties Link kopieren
.
peperomioides wijzigde dit bericht op 23-04-2020 08:48
Reden: Reacties verwijderd ivm herkenbaarheid
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje ik ga de 22e testen maar misschien ook wel de 21e, hopelijk krijgen we van de sint een mooi kerstcadeautje!

Perperomioides
Wat voor symptomen heb jij bij je eisprong?

Ik had op de voorspelde dag (afgelopen vrijdag) krampen, opgeblazen gevoel en was heel erg moe, de dagen erna ook erg last van opgeblazen gevoel en gevoelige opgezette borsten.

Gister ook duizelingen en soort van opvlieger gehad, gevoelige borsten nu iets minder maar ze lijken echt wel een cupmaat groter haha :D

Ik heb de tabel even aangepast en ook een zwangerentabel erbij gezet. Hoe vergaat het jullie Calum1988 en Coon?
Alle reacties Link kopieren
Hier gelukkig alles goed, had afgelopen week opeens het gevoel niet meer zwanger te zijn dus ik heb gister een vroege echo gehad en daar was gelukkig gewoon een kloppend hartje op te zien. M’n symptomen zijn nog steeds weg, maar dat probeer ik maar als iets fijns te zien. 27 december heb ik m’n intake en termijnecho.
Ik doe nu ook al 1,5 week mee met Moeders voor Moeders, vorige zwangerschap ook gedaan dus hopelijk help ik er weer iemand mee!

@wachtbankje: succes met afwachten, hopelijk nog wat mooi nieuws voor de kerst!
Alle reacties Link kopieren
@diamantje123 duizelingen was bij mijn vorige zwangerschap mijn eerste symptoom!

@Calum1988 een kloppend hartje! Wat heerlijk!! Hoeveel weken ben je nu ongeveer? Top MvM! Mooie bijdrage! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meiden, wat leuk dat er steeds meer NOD's aankomen! Wij hopen in januari te gaan beginnen. Ondertussen probeer ik wat gezonder te eten, maar ik merk door het vele water drinken dat m'n ovulatietesten geen piek geven. Waardeloos... Welke manieren van meten wanneer je ovulatie is gebruiken jullie? Temperaturen?
Alle reacties Link kopieren
.
peperomioides wijzigde dit bericht op 23-04-2020 08:49
Reden: Reacties verwijderd ivm herkenbaarheis
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend die wachtbankjes! Duim voor mooie “kerstcadeau’s”
Klinkt in ieder geval bij diamantje hoopvol!

Gelukkig dat alles goed is callum! Fijn dat je terecht kon voor een extra check.

Goed dat je toch gaat beginnen pistache!

Groep is erg groot dus vind het lastig om op iedereen te reageren, sorry als ik dames vergeet.

Winky ik check ook m’n afscheiding, steeds als het echt doorzichtig en elastisch was, was er ook een positieve ovulatietest, dus ga daar nu maar op vertrouwen.

Hier ineens een cyclus van 32 dagen , ben nu helemaal in de war en erg benieuwd wanneer de volgende is. Weer lang of wordt het toch normaal :) nog cyclus wachten en dan gaan wij ook beginnen. Ik kan juist echt niet wachten en ben net zo ongeduldig als de 1e keer (toen gewacht ivm bruiloft en huwelijksreis). Ook weer wat zwangerschappen om me heen aangekondigd, dan krijg ik nog meer kriebels zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
peperomioides schreef:
12-12-2018 20:56
@Calum wat fijn dat je een vroege echo kon krijgen en dat er een kloppend hartje te zien was! :heart:
En dat je dan geen kwaaltjes hebt moet je denk ik maar als een positieve bijkomstigheid zien ha-ha.


@diamant
Ik ben dan ook erg moe, kan nadat ik thuis kom van mn werk wel slapen voordat ik ga eten. Verder heb ik meer zin in seks (positief ding voor als we er straks echt voor willen gaan). En nu de minder frisse details: m'n vaginale afscheiding wordt heel "waterig", dat valt het meest op.


@Winky
Ik meet nog niks en kan je hierin helaas geen advies geven. Wij willen voor ons 1e kindje gaan en laten het vooral op z'n beloop. Ik wil er niet direct teveel druk op leggen.
Ja, hier 2 vrouwen met een donor. Op z'n beloop laten gaat voor ons niet echt werken :biggrin:

Budgy86, goed idee. Misschien moet ik dat ook maar eens vast gaan leggen in m'n app. Heb altijd wel extra afscheiding rond ovulatie maar heb daar nooit zo goed op gelet.
Pistache91 schreef:
10-12-2018 13:39
We hebben gisteren nog een wat luxere vakantie geboekt met ons zoontje, als laatste vakantie met zijn drietjes.
Oh goed idee! Zal vriend hier om eens gaan peilen. Nog tips?

Herken het graag een tweede willen maar ook het ik zal toch niet nu al zwanger zijn gevoel.

Toch weer grote verandering

Mijn NOD is met kerst, maar zijn er niet voor gegaan/aan het gaan. Nog maand wachten....
Had 2 jaar geleden vlak na kerst positieve test. Nog steeds blij met ons late kerst cadeau.

Met zwangerschapswens met 2 vrouwen is natuur op zijn beloop laten niet echt een optie inderdaad. Lijkt me wel gek om met donor te werken maar het is voor een goed doel
Alle reacties Link kopieren
Haha Winky, nee dat gaat bij jullie dan niet echt werken ;-)

Ik gebruik ovulatietesten. Aan afscheiding, temperatuur of andere symptomen kan ik echt niet afleiden wanneer mijn ovulatie is. Ik voelde deze maand wel duidelijk buikpijn aan de linkerkant van m'n buik maar waarschijnlijk was me dat normaal gesproken niet eens opgevallen. Ben benieuwd! Ik ga ook testen voor de feestdagen, zou een mooi kerstcadeau zijn :lol:
Alle reacties Link kopieren
Winky22 schreef:
12-12-2018 20:36
Jeetje meiden, wat leuk dat er steeds meer NOD's aankomen! Wij hopen in januari te gaan beginnen. Ondertussen probeer ik wat gezonder te eten, maar ik merk door het vele water drinken dat m'n ovulatietesten geen piek geven. Waardeloos... Welke manieren van meten wanneer je ovulatie is gebruiken jullie? Temperaturen?
Ik gebruik nog helemaal niks Winky22, ik ben uitgegaan van de regelmatige cyclus die ik vroeger had van 28 dagen en
ik hou alles bij met een app, de ovulatiedag kwam volgens mij precies overeen met de app die ik ervoor gebruik.

Als dit niet succesvol blijkt ga ik wel met ovulatietesten beginnen. Wij hebben nog geen haast en er zit ook
nog een verhuizing aan te komen over 2 maanden :)

Heb sinds gisteravond krampjes in m'n baarmoeder, soort hele lichte menstruatieachtige pijn. Zou dit een innesteling kunnen zijn
vraag ik me af haha :D
Borsten nog steeds groot en gevoelig :D
Alle reacties Link kopieren
Zo er is alweer heel wat geschreven! Ik vind het ook lastig zo met die grote groep, ik reageer het liefst op iedereen maar dat is zo niet zo goed te doen.

@iedereen: Dank voor de tips van de apps, ik ga er denk ik gewoon meerdere proberen.

@diamantje: Thanks voor het bijwerken van de tabel(len)!

Ik heb deze week goed nieuws gekregen, mijn man en ik hebben beiden geen zika. Ik maakte me er wel al wat minder zorgen om als eerst maar toch echt een fijn idee dat we wat dat betreft geen risico's lopen.

Wij hebben met oud en nieuw een citytrip geboekt en daar heb ik nu erg veel zin in. Als we daar zijn heb ik (volgens mn app) mijn eisprong dus misschien dat we daar wel vast kunnen beginnen, haha.

Gezond eten gaat hier op het moment echt heel slecht. Ik heb met sinterklaas heel veel snoep en koek gekregen en als het eenmaal in de kast ligt dan kan ik er niet afblijven. Daarnaast kerstborrel op het werk en andere feestjes.. Het komt wel echt doordat het december is maar ik had toch liever nu al de discipline gehad om goed bezig te zijn.

Het gaat nu ook al snel de tijd, het is al bijna kerst! Ik duim voor de dames wiens nod eraan zitten te komen!
@blondelady88, wat een goed nieuws! wat fijn dat dat risico in ieder geval niet aanwezig is. Herkenbaar dat dat gezonde eten in december niet wil, ik heb het ook maar opgegeven, begin daar in januari wel weer mee ;-)

Bij mezelf snap ik er deze maand de ballen niet van, heb tot nu toe niet echt mijn piek kunnen vinden op de ovulatietesten, hij leek op dag 14, werd lichter een paar dagen en vervolgens weer donker. Dus geen idee of ik al een eisprong heb gehad, zit nu op dag 20, heb hem ook heel vaak daarna nog gehad dus test gewoon nog maar even door denk ik... Het kan ook zijn dat dit een echte pcos maand is, dat het rommelt maar er geen eisprong plaats vind. Wat zou het handig zijn als te toch even binnenin kon kijken wat er allemaal gebeurd!!

Wat spannend al een aantal op het wachtbankje! Ben heel benieuwd en hoop op binnenkort wat mooie berichten!
Ik zou het natuurlijk fantastisch vinden als het bij mij al mag lukken maar na de feestdagen is ook wel prima ;-)

Iemand van jullie ervaring met de 2- besure ovulatie testen?
Alle reacties Link kopieren
Spannend diamantje! Ik had vorige zwangerschap dus steeds steken (normaal heb ik dat nooit), ik dacht toen dat het een mentaal iets was, maar toch niet.

Geweldig nieuws blondelady! Een grote zorg minder en je kan lekker gaan beginnen.

Elin, lastig he. Ik was vol goed moed begonnen met minder snoepen, maar dan sinterklaas en een kerstborrel hier en dan gaat het weer mis.
Ik heb ook de ovulatietesten van bsure. Had de vorige keer de clear blue met smiley, maar die zijn nogal prijzig. Deze keer een paar keer getest omdat ik benieuwd was of er weer een eisprong was. Toen de bsure donker kleurde er ook maar een oud clear blue tegenaan gegooid en die gaf ook de smiley aan.
Hoop dat je snel je eisprong vindt.

Ik heb er nog een aantal en ga denk ik ook weer testen, ben benieuwd of ik straks weer een lange cyclus heb of niet.

Leuk ook al die reizen nog in het vooruitzicht. Wij gaan in januari nog op wintersport, verwacht dan nog niet zwanger te zijn zodat ik gewoon lekker een wijntje kan drinken :) als het dan het wachtbankje is maak ik wel een uitzondering denk ik en ga ik gewoon savonds wat drinken.
Alle reacties Link kopieren
blondelady88 mooi nieuws gelukkig geen zika! Dat met dat gezond eten snap ik helemaal haha. Hier ook hoor, probeer er wel op te letten maar krijg ook continu van alles voorgeschoteld.. maar ja ik laat het maar los deze maand. Ben nog slank en op een gezond gewicht. Spannend dat je tijdens je city trip al kan beginnen :)

Elin lastig he dat je je ovulatie niet kan vinden. Maar misschien heb je m wel gehad maar niet doorgehad kan dat ook?

Budgy oooh die steken heb ik ook echt. Soms denk ik ook zit het tussen mn oren ?? Maar ik voel ze echt. Gister weer continu steekjes in mn baarmoeder en in mn zij. Let's hope so !
Alle reacties Link kopieren
Blondelady, super fijn dat de uitslag van de huisarts goed was! Nu kunnen jullie er met een gerust hart voor gaan! Geniet van je citytrip.

Over eten in december, ik snoep nu ook meer dan normaal. In januari gaan we wel weer gezond doen.

Ik duim voor de meiden op het wachtbankje, hopelijk nog een paar positieve testen dit jaar!
Alle reacties Link kopieren
Even niet hier geweest, en er is al weer van alles gebeurd. Sorry dat ik niet naar iedereen reageer.

Spannend herfstblaadje89, diamantje123 en peperomioides! Jullie kunnen er in ieder geval niks meer aan doen!

Wat superfijn Calum! Geeft hopelijk wat rust. Aangezien je geen symptomen had ging t meer om gevoel waardoor je twijfelde of t nog wel goed was?

Irritant als je niet echt een piek kan vinden Winky. Die van mij hebben ook nooit geknald, had hoogstens een halflicht streepje... maar ik heb maar twee eisprongen meegemaakt...

Wat kan de tijd soms lang duren hè Budgy!

Blondelady, wat goed en fijn dat de zijn uitslag goed was. De gevolgen zijn behoorlijk, kan me wat foto’s herinneren en dat is toch echt niet iets waar je risico op wil lopen!

Balen Elin33! Lastig als je niet weet wat je lijf doet...

Hier bizar mooi nieuws wat ik nog steeds amper kan geloven: ik ben zwanger! Typ t nu voor t eerst :)! Afgelopen woensdag was het vier weken geleden dat ik mn eerste ongesteldheidsdag had, dus ik vond het afgelopen donderdagochtend wel tijd voor een test! En daar waren twee streepjes op te zien, kon t amper aan. Na een uur wel naar mijn werk gegaan, dat was bizar om zoiets groots te weten en t niemand te zeggen. Verder heb ik volgens mij niet echt andere zwangerschapsverschijnselen, misschien wat kleine steekjes. Dus hier heel happy!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een fantastisch nieuws Charlie! Meteen na het uithalen van je spiraaltje ook. Onwerkelijk is het he, ik kon het toen ook bijna niet geloven.
Vruchtbare groep is dit zeg :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven