Zwanger worden zomer 2018

22-04-2018 14:01 1721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Hier ons doorstarttopic! Link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-start-zomer-2018 ... ges/408390

Hier praten we over zwanger worden vanaf de zomer van 2018. Er is nog ruimte in de tabel. Voel je welkom om aan te sluiten!

Mama's to be:
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde/Start # kind Bijzonderheden
Tinkeltje34 33/36 24 aug 2 2e
Karin1989 29/39 30 aug 1e ronde, aug 1e kind PCOS, slikt clomid
Slaatjebla 30/32 04 oct 2 1e
Bam_1984 33 29 sept 2 3e Bewust alleenstaand
Happy-leny 28/29 19 okt? 4 1e
B87 31/31 4okt?? 4 1e
Antigoné 32/33 ? 1 2e
Penne1805 24/34 ? 2 1e
Kiml 30/41 ? 3 2e onregelmatige cyclus - gaat beginnen met clomid als menstruatie begint
Pavo07 28/33 ? 3 2e Vroege miskraam ronde 2
Dansenmetperen 25/29 ? September 1e
Tigmo 32/36 ? September 1e


De zwangeren in ons topic: :yes: :cheer2:
:heart: = kloppend hartje
[/tr]
Naam Leeftijd (v/m) Echo Uitgerekend # kind Bijzonderheden
Zonnetje 890 27/31 6 februari 2e bloedverdunners om groeiachterstand tegen te gaan
Snowgirl 32/30 25 februari 4e Tweeling die niet meer leeft
1-Aapje 27/28 1 maart 2e
Such_preggers 37/31 18 februari 2e Eerste prematuur
83Angel 35/39 1 maart 2e 1ste echo :heart:, 4 miskramen gehad
Cookie88 29/30 6 aug Begin Maart 2e
Edsheeran 27/27 1e
Blackrose1986 31/30 1e
Zebrastrepen 34/37 7 sept 21 april 1e Nierziekte
OkkiePetite 30/30 14-5? 1e endometriose
Stephanie05 27/33 eind mei 2019 1e
Slowjuicer 29/25 12 november 2 juni 1e
Fiona2018 31/35 7 juni 2e




Een aantal meeschrijvers zijn uit de tabel gehaald ivm lange tijd niet meeschrijven of niet meer reageren na 1 reactie. Als jullie weer mee willen schrijven zijn jullie altijd welkom.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:34
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
73.21% gewijzigd
Bij deze het nieuwe topic! Je kunt gewoon inloggen met de inloggegevens en jezelf in de tabel zetten.

Hoe de tabel werkt:

Je kopieert het eerste stuk vanaf [ tr ] tm [ /tr ].
Alle stukjes tussen [ td ] en [ /td ] vul je in met je eigen gegevens.

Op volgorde is dit:
Naam
Leeftijd+Partner
Wanneer beginnen?
NOD
Bijzonderheden

Plaats deze codes onder de laatste deelnemer, maar voor de code die de tabel sluit ([ / table ])
Present! Vullen doe ik later.
Alle reacties Link kopieren
Zo te zien is het gelukt haha
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gelukt :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier ook!
Wordt wel heel erg echt, als je dat zo neerzet, spannend.
bedankt Tinkeltje
Ik zie nu ook ineens dat dit mijn derde kind moet gaan worden. :O Maar even aanpassen.
OkkiePetite: wordt er ook nog onderzoek gedaan vanwege de endometriose? Of begin je zoals anderen met een jaar proberen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, hopelijk mag ik ook meepraten in dit topic! Ik ben nieuw hier op het forum en moet nog een beetje uitzoeken hoe het allemaal werkt.
De reden waarom ik me heb aangemeld is omdat ook wij vanaf de zomer voor een 1e kindje willen gaan. Ik wil er liever nog niet met vriendinnen of familie over praten, omdat ze dan wellicht een oordeel zullen hebben (ik ben 28 en mijn vriend 25) en daar heb ik nog even geen zin in. Hopelijk helpt het mij om hier mee te posten terwijl ik nog een beetje anoniem blijf. Ik hoop dat ik in ieder geval mee mag doen hier!
Alle reacties Link kopieren
Fijn gemaakt twinkeltje 😍!

Wauw, ik sta in een zwanger-worden-tabel.. Daar heb ik lang op gewacht :$ .


Welkom ook Slowjuicer! Jammer dat je zo bang bent voor de reacties. Ik hoop dat het allemaal op zn plek komt.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het maken van de tabel Tinkeltje! Ik ben er ook weer bij in dit nieuwe topic.

Ik ben momenteel in het buitenland voor werk, ik reageer volgend weekend uitgebreider!

Groetjes,
Zebrastrepen
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje34 schreef:
22-04-2018 22:22
OkkiePetite: wordt er ook nog onderzoek gedaan vanwege de endometriose? Of begin je zoals anderen met een jaar proberen?
De haarden zitten op gunstige plekken, dat wil zeggen niet op eierstokken of baarmoeder(ingang). Er zijn geen verklevingen. Dat is positief. Blijft lastig te zeggen of ik minder of niet vruchtbaar zal zijn. Inderdaad wat je zegt een jaar proberen.
Dubbel spannend hoe m’n lijf gaat reageren op echte menstruatie. Beste scenario voor mijn lijf is snel zwanger zijn. :flag:
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ben je welkom slowjuicer. Hier 2 jaar verschil tussen man en mij. Ik ben 32 en man 30. Gaat prima en hier nooit reacties op gehad. 3 jaar is toch ook niet zo veel?
Welkom Slowjuicer. Denk je dat ze je vriend te jong vinden?

OkkiePetite: oh dat is best wel spannend. Ik vond het sowieso allemaal best wel onzeker toen, kan me voorstellen dat dit het nog onzekerder maakt. Je weet gewoon nooit hoe vruchtbaar je bent als je samen een kind wilt en je moet maar hopen dan dat het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je helemaal gelijk in Tinkeltje.
Hier vind ik het ook een stuk spannender dan toen ik zwanger werd van de tweeling. Ben er nu zoveel bewuster van dat er zomaar iets fout kan gaan
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij willen vanaf de zomer ook proberen om voor een eerste kindje te gaan. Heel spannend allemaal. Vanaf wanneer starten jullie met het slikken van foliumzuur en zijn er andere dingen waar je nu al rekening mee houdt?
Ja dan wordt je ineens geconfronteerd met de kwetsbaarheden in het leven. Het suffe is dat ik vorige keer vrij snel zwanger was en dat ik daardoor toch een beetje verwacht dat het nu ook zo zal zijn. Terwijl ik best weet dat dat niet zo hoeft te zijn. Ik heb geen miskramen meegemaakt, dus weet ook niet hoe dat is. Ik ben nu wel al 3 jaar ouder, ik heb ook geen idee hoeveel dat uitmaakt.
Jothaantje schreef:
23-04-2018 09:28
Hoi, wij willen vanaf de zomer ook proberen om voor een eerste kindje te gaan. Heel spannend allemaal. Vanaf wanneer starten jullie met het slikken van foliumzuur en zijn er andere dingen waar je nu al rekening mee houdt?
Ik ga in mei beginnen met foliumzuur. Hoorde dat dit maand vooraf moet. Verder hou ik nergens rekening mee tot positieve test.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee hoe ik mezelf in de tabel moet zetten.
Zou iemand voor mij de gegevens erin willen zetten?

Naam: Toedy21
Leeftijd+Partner: 22/23
Wanneer beginnen? Juni
NOD: onbekend
Bijzonderheden: 1e kindje
Alle reacties Link kopieren
Oeps. nu reageer ik met het verkeerde account :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat veel mensen een mening zullen hebben over zijn leeftijd. Daarnaast heeft hij oudere zussen die allemaal nog geen kinderwens hebben (voor zover ik weet), eentje is zelfs nog vrijgezel. Er wordt dan wel eens gekscherend gezegd dat wij pas met kinderen mogen beginnen wanneer zij allemaal een relatie hebben. Voor mij schemert daar toch wel een beetje hun mening in door.
Fijn dat ik hier in ieder geval mag meepraten.

Ik begin denk ik begin juni met foliumzuur. Ik slik zelf ook medicijnen en het wordt aangeraden om daar een maand voor het beginnen met proberen zwanger te worden mee te stoppen, dus dat kan tegelijkertijd wanneer ik met foliumzuur begin.

Zou iemand voor mij ook de gegevens in de tabel willen zetten?

Naam: Slowjuicer
Leeftijd + Partner: 28/25
Wanneer beginnen? Juli
NOD: onbekend
Bijzonderheden: 1e kindjes
Alle reacties Link kopieren
Zal het voor je in de tabel zetten toedy
Slowjuicer: wat kunnen dat soort grapjes dan een impact hebben. Ik denk dat het wel verstandig is om niks te zeggen. Bij een zwangerschap komen dat soort bezwaren vaak niet meer aan bod.
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje34 schreef:
23-04-2018 11:32
Slowjuicer: wat kunnen dat soort grapjes dan een impact hebben. Ik denk dat het wel verstandig is om niks te zeggen. Bij een zwangerschap komen dat soort bezwaren vaak niet meer aan bod.
Ja die grapjes hebben inderdaad een impact. Ik lach altijd wel leuk en lief mee, maar ondertussen maakt het me wel onzeker om te weten hoe je familie erover denkt. Ik heb sowieso al een jaar een kinderwens, maar mijn vriend nog niet, en ik wilde wel graag dat het ook vanuit hem kwam.
Mijn moeder zou er sowieso blij mee zijn, ik ben enig kind en mijn vader is al een tijdje overleden dus zij zou het wel heel leuk vinden.
Mijn schoonouders vinden het denk ik ook wel erg leuk, maar het zal voor hen wel wennen zijn als hun jongste zoon het een kindje krijgt.

Nouja, eerst maar afwachten hoe het loopt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat soort grapjes nooit. Ik ben thuis de oudste, maar mijn broertje (4 jaar jonger) had eerder een kind dan ik. (Had toen ook nog geen partner) vond het alleen maar heel erg leuk voor ze.
Daarna heb ik zelf een kind gekregen. Ze schelen een jaar en hebben het super leuk met elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven