Zwanger worden zomer 2018

22-04-2018 14:01 1721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Hier ons doorstarttopic! Link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-start-zomer-2018 ... ges/408390

Hier praten we over zwanger worden vanaf de zomer van 2018. Er is nog ruimte in de tabel. Voel je welkom om aan te sluiten!

Mama's to be:
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde/Start # kind Bijzonderheden
Tinkeltje34 33/36 24 aug 2 2e
Karin1989 29/39 30 aug 1e ronde, aug 1e kind PCOS, slikt clomid
Slaatjebla 30/32 04 oct 2 1e
Bam_1984 33 29 sept 2 3e Bewust alleenstaand
Happy-leny 28/29 19 okt? 4 1e
B87 31/31 4okt?? 4 1e
Antigoné 32/33 ? 1 2e
Penne1805 24/34 ? 2 1e
Kiml 30/41 ? 3 2e onregelmatige cyclus - gaat beginnen met clomid als menstruatie begint
Pavo07 28/33 ? 3 2e Vroege miskraam ronde 2
Dansenmetperen 25/29 ? September 1e
Tigmo 32/36 ? September 1e


De zwangeren in ons topic: :yes: :cheer2:
:heart: = kloppend hartje
[/tr]
Naam Leeftijd (v/m) Echo Uitgerekend # kind Bijzonderheden
Zonnetje 890 27/31 6 februari 2e bloedverdunners om groeiachterstand tegen te gaan
Snowgirl 32/30 25 februari 4e Tweeling die niet meer leeft
1-Aapje 27/28 1 maart 2e
Such_preggers 37/31 18 februari 2e Eerste prematuur
83Angel 35/39 1 maart 2e 1ste echo :heart:, 4 miskramen gehad
Cookie88 29/30 6 aug Begin Maart 2e
Edsheeran 27/27 1e
Blackrose1986 31/30 1e
Zebrastrepen 34/37 7 sept 21 april 1e Nierziekte
OkkiePetite 30/30 14-5? 1e endometriose
Stephanie05 27/33 eind mei 2019 1e
Slowjuicer 29/25 12 november 2 juni 1e
Fiona2018 31/35 7 juni 2e




Een aantal meeschrijvers zijn uit de tabel gehaald ivm lange tijd niet meeschrijven of niet meer reageren na 1 reactie. Als jullie weer mee willen schrijven zijn jullie altijd welkom.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:34
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
73.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@tinkeltje haha! Mooi, lekker praktisch
@pavo haha!
Zelf zou nooit in dorp halen waar ik woon, mensen kennen elkaar allemaal via via. Daar heb ik geen behoefte aan
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen schaamte; ik haal ze overigens bij de action (hoorde ik van vriendinnen goede verhalen over) en dat is niet bij ons in de directe omgeving, maar op de route naar m’n werk.

Heb er trouwens wel al eens gebruik van gemaakt; heb een zeer onregelmatige cyclus. Laatste maanden steeds rond de 30/35 dagen maar opeens was het 47.. ging me toch wel “zorgen” maken. Niks aan het handje en na 51 dagen toch ongesteld. Door de lichte “teleurstelling” samen besloten er binnenkort voor te gaan:)
Alle reacties Link kopieren
Haha heb er inmiddels al best een aantal gedaan. Heb er ook geen enkele moeite mee. Ik vind die van clear blue heel fijn met zwanger of niet zwanger erop.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik van dochter zwanger was heb ik pas een dag of 5 na NOD getest haha. Ook maar 2 testen gedaan (+ die voor moeders voor moeders). Ben benieuwd of ik nu weer zo geduldig kan zijn met testen. Scheelt wel wat geld :-D .
Ik heb bij zoon eerste test gedaan bij week over tijd maar dat was ivm spiraal ook onlogisch. Nu heb ik vroege testen gehaald bij de Action want vind wachten vreselijk. Die 2,5 euro maakt me niet arm :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
De eerste NODs komen eraan! Aapje, snowgirl, angel83 hoe zijn jullie eronder?

Hier nog 2 dagen anticonceptiepil slikken en dan is ook klaar. Vermoedelijk op 22/6 onttrekkingsbloed. Dat was met vorige anticonceptiepil wel meestal zo in een stopweek. Deze slik ik altijd door dus geen idee. Zo benieuwd of en hoe m’n lijf het gaat trekken. Spanning stijgt hier wel.... maar het is gezonde spanning :-)

Gisteren nog maar ff wat alcohol gehad haha 😉
Alle reacties Link kopieren
OkkiePetite schreef:
17-06-2018 12:42
De eerste NODs komen eraan! Aapje, snowgirl, angel83 hoe zijn jullie eronder?

Hier nog 2 dagen anticonceptiepil slikken en dan is ook klaar. Vermoedelijk op 22/6 onttrekkingsbloed. Dat was met vorige anticonceptiepil wel meestal zo in een stopweek. Deze slik ik altijd door dus geen idee. Zo benieuwd of en hoe m’n lijf het gaat trekken. Spanning stijgt hier wel.... maar het is gezonde spanning :-)

Gisteren nog maar ff wat alcohol gehad haha 😉
Oehhh ik lees mee! Het gaat beginnen! Duurt hier nog eventjes, merk wel dat ik er meer mee bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
Ben momenteel meer druk met verjaardag van zoon dan met of ik wel of niet zwanger zou kunnen zijn. Drink momenteel geen alcohol dus zover let ik er dan wel op. En ben ook bezig dat de tweeling geboren zou worden rond deze tijd.
OkkiePetite schreef:
17-06-2018 12:42
De eerste NODs komen eraan! Aapje, snowgirl, angel83 hoe zijn jullie eronder?
Ik word stikchagrijnig van het wachten haha. Man weet volgens mij nod niet en man wil liever geheim houden dat we bezig zijn terwijl ik het bijna van de daken wil schreeuwen. Natuurlijk niet letterlijk maar bij wijze van. Ik ga woensdag vroege test doen.
Alle reacties Link kopieren
OkkiePetite schreef:
17-06-2018 12:42
De eerste NODs komen eraan! Aapje, snowgirl, angel83 hoe zijn jullie eronder
Hier nu heerlijk op vakantie. Kop in het zand en weinig nadenken over wel of niet zwanger zijn. Moet ik vaker doen geeft me best rust. Helaas niet zoveel vakantie dagen. Vrijdag ga ik wel testen zodat ik weet of ik wel of niet ongesteld word.
Alle reacties Link kopieren
Ooh alledrie op dezelfde dag, spannend !

@83angel, goede instelling! Geniet lekker van je vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Ik praat ook graag mee. Mijn vriend en ik ( beide 27) zijn net verhuisd en dat was voor ons (met name voor hem) de voorwaarden om te beginnen met proberen 😄. Dat betekende voor ons dat er geen plaats was voor condooms in de verhuisdozen. Ik vind het super spannend en merk dat ik er graag over praat maar juist niet tegen bekende. Hopelijk kan ik mijn ei een beetje bij jullie kwijt en andersom :).

Liefs M.
Alle reacties Link kopieren
@snowgirl zo begrijpelijk dat jouw/julliehoofd niet zo staat naar NOD. Sorry niet zo’n slimme vraag van mijn kant. Heel veel sterkte in deze dubbele tijden . Want ook van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
Virtuele knuffel l

@angel wat fijn dat het je lukt om ff kop in het zand te doen. Ff weg geeft jou rust, top! Heb je iets anders,zonder vakantiedagen, om ff weg te kunnen?
(Zo heb ik zelf een vriendin in stad wonen en als werk te pittig word dan trek ik me graag terug met dagje stad met haar)
Fijne vakantie!!

@aapje haha! Herken dat wel het graag willen vertellen en toch weer niet. Woensdag testen, spannend!

Ik duim voor jullie dames!

Millenniumx welkom! Begrijp jouw vriend wel, eerst een huis. Is/was jouw kinderwens al eerder actueel? Maar spannend! Ennnn dat ei moet je bij je houden hoor ;-) *te flauw grapje
Alle reacties Link kopieren
Millennium: welkom!

Wat mij opvalt aan de voorbereidingen voor een kind is dat veel mensen eerst nog willen verhuizen voor ze een kind krijgen. Het valt me nog meer op dat in de eerste jaren daarna nog meer mensen verhuizen. Man en ik zijn ook van plan om in de komende jaren weer te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn idd ook verhuisd, zoals je weet hadden we maar 1 slaapkamer en met een tweeling op komst hadden we iets meer ruimte nodig 😉
Oudste geniet nu van de tuin en meer ruimte.
Man zou ook graag huis kopen voor een volgend kind, maar is daar op terug gekomen omdat er gewoon niks in onze prijsklasse te koop staat. En waar we nu wonen is slaapkamer van jongste groot genoeg voor 2 personen, plus in het begin slaapt baby toch bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Vriend stond in ons nieuwe huis te schilderen (woonden nog ergens anders) en ik kwam met een positieve test aan :biggrin:.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook verhuisd in februari. Ik woonde op een flat 3 hoog met 2 slaapkamers (gelukkig wel een lift). Nu een ruim rijtjeshuis met 3 grote slaapkamers en 2 kleinere kamers. Ik heb gister gesprek gehad met mijn moeder, ze kwam met een hoop praktische bezwaren aanzetten (waar ik zelf natuurlijk ook al wel aan gedacht had) maar vindt wel dat ik het zelf moet beslissen en zal me helpen waar ze kan. Tot nu toe heb ik niet veel hulp nodig gehad, ze past nu 1x in de maand op op beide kinderen als ik moet werken op zaterdag en soms tussendoor. Hoe doen jullie dat/willen jullie dat gaan doen als ze straks ouder worden en op een sport willen oid. Werken jullie alle dagen of zijn jullie (veel) thuis? Zijn dat dingen waar je vanzelf in rolt?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
@Bam. Ik werk 4 dagen waarvan 2 thuis . Ik hoop als oudste naar school gaat 2 lange dagen te werken en 2 onder schooltijd.

Wij hadden vroeger soort rijschema met teamgenootjes voor brengen en halen naar sport.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk ook dat je niet teveel over zulke dingen na moet denken maar het brengt me toch aan het twijfelen.. je weet nooit wat de juiste keuze is?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 20 uur en man fulltime. Zoon gaat 2 dagen naar de opvang. Werk van die 20 uur een dag in het weekend dus dan is man thuis.
Alle reacties Link kopieren
Man 40 uur wil naar 32 uur.
Ik werk 32 uur en wil zo houden.
Sporten: vaak in avond of zaterdag dus gaat vast goed komen en anders verzinnen we wel wat :)
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben alleen en ik werk om de zaterdag ochtend :)
Dus dat zijn wel dingen waar ik rekening mee moet houden, maar ik weet niet of het dan iets uit maakt of ik 2 of 3 kinderen heb... Of ik moet ze meenemen, of we blijven thuis.. Maar goed, net als dat je niet weet hoe je ("nieuwe") kind gaat zijn weet je gewoon niet bij alles hoe het gaat lopen...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Bij jou gaat het idd net iets anders dan bij ons bam!
bam_1984 schreef:
18-06-2018 11:53
Maar ik ben alleen en ik werk om de zaterdag ochtend :)
Dus dat zijn wel dingen waar ik rekening mee moet houden, maar ik weet niet of het dan iets uit maakt of ik 2 of 3 kinderen heb... Of ik moet ze meenemen, of we blijven thuis.. Maar goed, net als dat je niet weet hoe je ("nieuwe") kind gaat zijn weet je gewoon niet bij alles hoe het gaat lopen...
Misschien juist bij drie kinderen optie om te kijken voor flexibele gastouder aan huis. Heb ooit gelezen dat dat goedkoper kan zijn ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven