Zwanger worden zomer 2018

22-04-2018 14:01 1721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Hier ons doorstarttopic! Link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-start-zomer-2018 ... ges/408390

Hier praten we over zwanger worden vanaf de zomer van 2018. Er is nog ruimte in de tabel. Voel je welkom om aan te sluiten!

Mama's to be:
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde/Start # kind Bijzonderheden
Tinkeltje34 33/36 24 aug 2 2e
Karin1989 29/39 30 aug 1e ronde, aug 1e kind PCOS, slikt clomid
Slaatjebla 30/32 04 oct 2 1e
Bam_1984 33 29 sept 2 3e Bewust alleenstaand
Happy-leny 28/29 19 okt? 4 1e
B87 31/31 4okt?? 4 1e
Antigoné 32/33 ? 1 2e
Penne1805 24/34 ? 2 1e
Kiml 30/41 ? 3 2e onregelmatige cyclus - gaat beginnen met clomid als menstruatie begint
Pavo07 28/33 ? 3 2e Vroege miskraam ronde 2
Dansenmetperen 25/29 ? September 1e
Tigmo 32/36 ? September 1e


De zwangeren in ons topic: :yes: :cheer2:
:heart: = kloppend hartje
[/tr]
Naam Leeftijd (v/m) Echo Uitgerekend # kind Bijzonderheden
Zonnetje 890 27/31 6 februari 2e bloedverdunners om groeiachterstand tegen te gaan
Snowgirl 32/30 25 februari 4e Tweeling die niet meer leeft
1-Aapje 27/28 1 maart 2e
Such_preggers 37/31 18 februari 2e Eerste prematuur
83Angel 35/39 1 maart 2e 1ste echo :heart:, 4 miskramen gehad
Cookie88 29/30 6 aug Begin Maart 2e
Edsheeran 27/27 1e
Blackrose1986 31/30 1e
Zebrastrepen 34/37 7 sept 21 april 1e Nierziekte
OkkiePetite 30/30 14-5? 1e endometriose
Stephanie05 27/33 eind mei 2019 1e
Slowjuicer 29/25 12 november 2 juni 1e
Fiona2018 31/35 7 juni 2e




Een aantal meeschrijvers zijn uit de tabel gehaald ivm lange tijd niet meeschrijven of niet meer reageren na 1 reactie. Als jullie weer mee willen schrijven zijn jullie altijd welkom.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:34
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
73.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel snowgirl voor het toevoegen!

ik snap wel wat je bedoeld Slowjuicer. Wij zelf zijn ook erg jong. En ik vind het ook wel spannend hoe anderen zullen reageren. Al weten de meesten al wel dat we graag jong ouders willen worden. Gelukkig mogen we dat zelf beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat het erom dat je je leven (zo goed als) op orde hebt en niet hoe oud je bent. En natuurlijk dat je er (een soort van) klaar voor bent.
Laat mensen maar zeuren met hun meningen.

Begin juni start ik met foliumzuur, zal ongeveer een maand zijn voordat anticonceptie aan de kant gaat.

Maakt me wel onzeker over hoe het zal zijn qua menstruatie maar ook of ik wel vruchtbaar ben. In mijn omgeving veel mensen met miskramen. Heel triest.
Het besef dat kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is, hebben wij zeker.
Wat er ook zal gebeuren, het is een nieuwe fase in ons leven
Alle reacties Link kopieren
Helemaal met je eens Okkie!

Wij hebben gelukkig al een gezond zoontje, maar dat de tweeling met 21 weken is geboren en dus niet levensvatbaar doet je zoiets nog eens extra beseffen wat een geluk we hebben met ons oudste zoontje
Alle reacties Link kopieren
Sluit me helemaal bij jullie aan, ook in onze omgeving hoor je genoeg verhalen over miskramen en is het allemaal niet zo vanzelfsprekend.
Ik ben vorig jaar al met de pil gestopt, meer omdat ik nieuwsgierig was hoe me lichaam zou reageren als het niet de hormonen van de pil toegediend zou krijgen. In het begin was mijn cyclus erg onregelmatig, de afgelopen vier maanden begint er gelukkig meer regelmaat te komen. Wel duurt mijn cyclus iets langer dan gemiddeld, namelijk 35-36 dagen. Ik denk dat ik per mei begin met foliumzuur.
Ik ben ook de jongste thuis en als eerste ouder. Mijn oudsre broer is net vader en die scheelt dus jaar met zoon.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Mag ik ook meeschrijven? Drie jaar geleden schreef ik mee in het ‘zwanger worden zomer 2015’ topic en in juli wordt ons dochtertje alweer twee. Het kriebelt al een paar maanden bij mij en de knoop is doorgehakt: komende zomer gaan we proberen voor een tweede kindje. Heel spannend weer!
In mijn omgeving verwachten mensen het denk ik wel, maar ik bespreek het eigenlijk met niemand. Ik forum mobiel, dus de tabel invullen gaat me niet goed lukken helaas. Zou iemand dat voor mij willen doen?
Ik ben 35, man is 36 en we weten nog niet precies welke maand we gaan starten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor net dat een goede vriendin vandaag bevallen is van haar 1e kindje. Is voor haar ook niet allemaal vlekkeloos verlopen. Dat drukt je wel even met de neus op de feiten, ik ben heel benieuwd hoe dat bij ons zal gaan. Ik ben al vanaf mei 2017 gestopt met de pil omdat ik veel last van migraine had. Eigenlijk sindsdien hele regelmatige cyclus gehad, steeds 28-29 dagen ertussen. In het begin voelde ik mijn eisprong ook, tegenwoordig vind ik het lastiger. Gaan jullie ook werken met ovulatietesten? Ik twijfel nog, eigenlijk wil ik in het begin er zo weinig mogelijk druk op leggen.
Welkom Chantelle! Was je snel zwanger vorige keer? Mijn zoon is ook van juli 2016.

Slowjuicer: ik heb het vorige keer wel gedaan, omdat ik niks van mijn eisprong merkte. Het was toen ook om even te checken of het wel werkte. Dat deed het, dus ik heb het alleen de eerste ronde gedaan. Bovendien was mijn moeder toen al ziek en wilde ik optimaal gebruik maken van mijn vruchtbare dagen om de kans op een zwangerschap zo groot mogelijk te maken.
Mijn cyclus is nu een beetje anders dan toen, misschien gebruik ik weer een aantal testen de eerste keer. Ik heb er nog een paar liggen volgens mij. Maar ik herken mijn eisprong nu wel beter.
Alle reacties Link kopieren
Ja zodra er een regelmatige cyclus is, ga ik dat denk ik wel doen. Twijfel wel.
Meer vanuit het idee dat het erg belangrijk kan zijn (kan, hoeft niet) dat ik niet vaak menstrueer. Legt de druk er wel meer op. Als ik niet bekend zou zijn met endometriose zou ik het niet doen, om de lol erin te houden :D :flag:
Ik wil de natuur zijn gang laten gaan zonder ovulatietesten en dergelijke. Als het dan na half jaar niet raak is kijken we wel verder.

Sterker nog: ik weet mijn cyclus meestal niet eens en testte bij de eerste pas 50 dagen na vorige menstruatie positief.
Alle reacties Link kopieren
Wij hopen zwanger te mogen raken in juni/juli/augustus. Ik ben al gestopt met de pil en op aanraden van de huisarts gelijk met foliumzuur begonnen. Ik hou mn temperatuur en menstruatie bij via de womanlog app.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
23-04-2018 20:19
Ik wil de natuur zijn gang laten gaan zonder ovulatietesten en dergelijke. Als het dan na half jaar niet raak is kijken we wel verder.
Zo staan wij dr ook in. Eerst maar eens zonder druk aan de slag :P .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vorige zwangerschappen geen ovulatietesten gebruikt en was ik ook nu niet van plan tenzij het lang gaat duren
Alle reacties Link kopieren
Ook present!! Sorry dames open ik een topic en dan verdwijn ik vervolgens 1,5 week.. :facepalm: Helaas met een vervelende reden; man belandde in het zkh. Gelukkig alles weer goed nu en hij is weer thuis! Ik ga eerst even alles bijlezen en mezelf toevoegen. Vanaf nu blijf ik op de radar hoor!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Oei vervelend Saar. Hopelijk niet te ernstig en is hij er snel weer bovenop :sick: .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo vrij geweest de tabel iets aan te passen met # kind en heb iedereen op start van beginnen gezet. :angel:

Oké even bijgelezen. :)

Allereerst welkom allemaal!! Wat spannend he? Ik weet nog goed dat ik voor de eerste meeschreef in het "Zwanger worden vanaf de lente 2016" topic, en nu 2018 voor de tweede! Vóór de eerste heb ik een miskraam gehad met 10 weken, daarna gelukkig weer snel zwanger van onze zoon. Heerlijke zwangerschap, helse bevalling maar nu trotse moeder. Hij is bijna 1 dus tijd voor een nieuwe mini. :flirting:

@ Zebrastrepen wat voor medicijnen heb je? Heeft het nog consequenties voor je dat je overstapt op andere medicijnen?

@Bumbly/ OkkiePetite kleine tip: stop met de pil asap!! Het duurde bij mij 6 maanden voordat ik überhaupt een beetje een cyclus had.. Achteraf stom stom stom dat ik niet eerder was gestopt. Na de eerste ook niet meer begonnen met de pil.

@ Tigmo spannend he zo'n eerste reactie in een ZWANGER topic! Gaat vriend ook mee naar het Zika land? Dan wel 2 maanden wachten als je terugkomt.. (https://www.rivm.nl/Onderwerpen/Z/Zikav ... angerschap)

@Tinkeltje jeetje gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wat vreselijk voor je :( Weet je al iets over een mogelijke verlenging van je contract?

@1Aapje Wat leuk dat je ook al een kleine hebt en een stiefdochter van 6. Woont ze bij jullie? Herkenbaar, ik wilde ook meteen weer zwanger zijn! Ik voelde me tijdens de zwangerschap zó goed wilde niets liever dan meteen weer. Eerst die zwangerschapskilo's er af... :cry:

@Snowgirl wat ontzettend heftig dat je je tweeling bent verloren. Was er medisch iets niet in orde of is het spontaan misgegaan?

@Toedy Er zal zeker veel gaan veranderen! Maar veel blijft ook gewoon hetzelfde. leuk dat je meeschrijft! En er schrijven wat moeders mee dus we kunnen genoeg ervaringen/tips delen. :couple:

@Annemoontje Leuk gevoel he die vlinders? Fijn dat jullie alles op de rit hebben en klaar zijn voor de volgende stap.

@Slowjuicer Welkom op Viva, heerlijk forum! Hoelang zijn jullie al bij elkaar, waarom denk je dat mensen een oordeel zullen hebben? Jullie leven, jullie beslissing! Tot die tijd schrijf je maar fijn hier mee. Is het een probleem om te stoppen met je medicijnen?

@Jothaantje 30 dagen voordat je echt begint moet je beginnen met foliumzuur. Daarnaast is het verstandig om "zwanger" vitamines te nemen omdat je tijdens de zwangerschap bepaalde vitamines meer nodig hebt ivm groei van je kindje. Gewoon huismerk van de Kruidvat/Etos of je kan je laten verleiden door de marketingmensen van bijv. Davitamon ;-D Verder lekker leven!

@Chantelle Nog een moeder, leuk! Weet goed dat we de keuze hadden gemaakt voor een eerste, weken/maanden/jarenlang naar toe geleefd en met de tweede is het toch heel anders. Gelukkig heb ik bij de eerste intens genoten van deze voorpret! Heb je alles nog bewaard van de 1e?

@Kihai is er een reden waarom je nu al je temperatuur ed bijhoudt? Ik heb bij de eerste 1 cyclus ovulatietesten gebruikt maar deze keer niet van plan. Dag 9 t/m 15 van mijn cyclus gewoon vroeg naar bed. ;-D

@Foliumzuurgoeie! Daar moet ik maar eens mee beginnen. Grappig Tinkeltje ik was de eerste keer ook zo veel bezig met de voorbereidingen, en hoeveel moet je dan precies? Onderzoeken gelezen ivm autisme voorkomen met foliumzuur en nu is het oohjaa foliumzuur! Het 'moet' 30 dagen voordat je eventueel zwanger wordt. Zal ze maar eens even halen deze week! Oh dan wordt het ineens weer echt ECHT. :hyper:

De wonderen wereld van zwanger worden/zijn.. Ineens ben je een target voor allerlei bedrijven. Ineens mag je overal 'gratis' boxen halen (lees: reclame..) Zo leuk om te zien hoe je verandert tijdens de zwangerschap. Er gaat een wereld voor je open. Je wordt vatbaar voor al die slimme marketingstrucs van bedrijven die zweren dat je bepaalde dingen MOET hebben (onzin natuurlijk). Ik denk dat ik deze 2e (3e?) zwangerschap heel anders ga ervaren.

Volgens mij heb ik nu op iedereen gereageerd? Man heeft zijn enkel gebroken met voetbal vorige week. Moest geopereerd worden maar alles weer helemaal goed nu. Dus ik beloof elke dag weer even te komen kijken hier. :)
Alle reacties Link kopieren
@Saar, gelukkig dat het weer goed gaat met je man. En wat naar van je miskraam!

Er was niets mis medisch gezien met mij of onze jongentjes. Gewoon domme pech zoals het ziekenhuis het heeft genoemd. Dus er zouden ook geen problemen moeten zijn om opnieuw zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk enthousiast bericht Saar!! Het begint nu allemaal wel werkelijkheid te worden. Gelukkig dat het weer wat beter gaat met je man, hopelijk heeft hij er niet teveel last van. Heb enige ervaring met botbreuken bij vriend door voetbal ;)

Ben toevallig deze week bij de huisarts geweest voor bevolkingsonderzoek baarmoeder en gelijk genoemd dat we per juli voor ons eerste kindje willen gaan. Ze gaf aan dat ik nu al wel kon starten met foliumzuur, dus straks maar even langs de winkel. Hihi ook hier begint het steeds echter te worden.
Misschien een gek vraagje, wat wordt er in de tabel bedoeld met NOD?
Alle reacties Link kopieren
@Snowgirl ja was naar die miskraam, al moet ik zeggen dat ik zo snel weer zwanger was dat het snel een plekje heeft gekregen. Heftig zeg.. Domme pech, nou lekker dan. Hebben jullie het al een beetje kunnen verwerken? Je bent waarschijnlijk echt moeten bevallen van je jongens of niet?

@Annemoontje Nu al beginnen met foliumzuur!! SPANNEND! Ik denk dat ik vanavond ook gewoon ga beginnen. :)

NOD is een afkorting van Niet Ongesteld Dag (volgens mij gaat er nog een andere verklaring rond). Oftewel de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden. Dan kunnen we samen aftellen naar een eventueel testmoment. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
[quote=Saar235 post_id=28422087 time=1524565190 user_id=367972]
@Snowgirl ja was naar die miskraam, al moet ik zeggen dat ik zo snel weer zwanger was dat het snel een plekje heeft gekregen. Heftig zeg.. Domme pech, nou lekker dan. Hebben jullie het al een beetje kunnen verwerken? Je bent waarschijnlijk echt moeten bevallen van je jongens of niet?

Ja ben gewoon van ze moeten bevallen (is nog niet heel erg lang geleden, is in februari gebeurd) ons eerste zoontje is om 5.30 geboren en mijn andere zoontje om 23.30.
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje wat heftig zeg Snowgirl! En inderdaad nog helemaal niet zo lang geleden dus. Hoe voel je je er nu onder?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat over het algemeen best vrij goed moet ik zeggen. Heb nog een zoontje en voor hem moeten we door. (Is zo'n vrolijk mannetje) en gelukkig kunnen mijn man en ik er goed over praten.
Onze wens voor nog een broertje of zusje voor ons zoontje is er alleen maar groter van geworden.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen februari, jeetje vrouw! Gecondoleerd nog dan. :( Heb je ze kunnen zien/vasthouden/foto's gemaakt? Zijn ze gecremeerd in het zkh? Fijn dat je er goed over kan praten met je man. Hoop van harte dat het jullie snel gegund is weer. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ja we hebben ze nog vast kunnen houden. De oudste is gelijk bij de geboorte overleden en de jongste heeft nog een half uurtje geleefd. Er is een fotograaf geweest die hele mooie foto's heeft gemaakt.
De jongens zijn idd gecremeerd.
@Saar: ik vond zwanger zijn juist helemaal niet leuk, maar een baby wel direct. Ik was maar 14 kg aangekomen en die binnen 2 weken kwijt. Door honger vanwege borstvoeding weer 5 erbij maar inmiddels 3 kilo onder mijn startgewicht. Mijn wens voor een kindje is nog groter nu ik weet hoe leuk het is.

@foliumzuur: hier ivm onverwachte zwangerschap eerste keer dus niet geslikt, maar nu gaan we het 'goed' doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven