Zwanger worden zomer 2020 - groep 3

28-04-2020 16:36 452 berichten
Omdat de andere groepen al vol zitten, nog een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in de zomer van 2020 en wil aansluiten bij een groep!

Om zelf de gegevens aan te passen log je in met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer2020
Wachtwoord: zwanger

De bijna-zwangeren
NaamLeeftijd V/MHoeveelste kindjeRonde/starten inNODBijzonderheden
Sandwichkind29/301ejuni/juli 2021stomme corona
Aapje_aapje28/371ejuni 2020
Meriba25/271ejuni 2020
crewgirl31/321ejuli 202020 dec
De zwangeren :jump:
NaamLeeftijd V/MVolgende echoUitgerekendGeslacht babyBijzonderheden
Zentony28/3130 nov (groeiecho)31 jan 2021meisje
Ranjaa31/4114 september (20 wk)8 feb 2021meisje2 bonuskinderen
GreenBean35/373 december 27 feb 2021meisje
Lathyrusjes30/3512 oktober (20 wk) 1 maart 2021 meisje
anoniem_637f26e062b08 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:07
50.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Aapje: ik ook precies die dag! Maar ook ik twijfel over de lengte van de cyclus, dus heb met mezelf afgesproken dat als ik volgende week zondag niet ongesteld ben ik mag testen van mezelf... nu hopen dat ik het zo lang volhoud :bonk:
@Zentony ik heb me ook voorgenomen om te wachten, maar het zal lastig zijn! Ik heb nog niet echt veel symptomen dus ik ga er nu maar van uit dat het nog niet zo is. Dan kan ik ook niet teleurgesteld worden :)
Update: mijn vriend ging net in opdracht van mij zwangerschapstesten kopen en kwam terug met eentje, want we gaan toch gewoon wachten tot volgende week? Ehhh... Hij overschat mijn geduld :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik heb een account aangemaakt om ook mee te kunnen schrijven. A.s zondag wil ik mijn Nuvaring er uit halen en daarna nog een cyclus afwachten voordat we er echt voor gaan, ons 1e kindje. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Meriba! Leuk dat jullie ook deze zomer voor de eerste gaan. Hoe oud zijn jullie?

@Aapje: Haha weer herkenbaar, mijn vriend is ook zo nuchter, die is daar totaal nog niet mee bezig. Hij wil wel een kind, maar alle weetjes die ik laat vallen kan hij niks mee, gelukkig heb ik het forum nog. :HA: Ik heb ook al 2 tests klaarliggen (duo verpakking), maar wil echt op z’n vroegst op de NOD testen... nog een weekje dus. Ik heb wel wat vage klachten, maar wijt het voor nu maar even aan afkicken van de pil.
Welkom Meriba! Leuk, nog iemand die voor de eerste gaat!

@Zentony fijn dat ik niet de enige ben haha. Vriend is daar inderdaad te nuchter voor. Heeft ook totaal geen idee welke eerste symptomen er kunnen zijn en snapt niet waarom ik zo ongeduldig ben :D. Ga ook proberen te wachten met testen. Als het goed is testen we dan op dezelfde dag?

Iemand al symptomen? Ik heb vooral maagpijn nu maar dat is er geloof ik geen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Het lukte me niet om de tabel aan te passen, maar wij zijn 25/27. Misschien nog best jong, maar al een hele tijd samen, eigens huis, allebei vaste baan en financieel op orde. Enige is dat ik voor mijn werk nog met een extra opleiding bezig ben. Deze zou in juni klaar zijn, maar door de Corona is alles stopgezet. Eerst wilden we wel wachten tot ik die klaar heb, maar gezien er ook veel praktijkstage en lesdagen bij zitten waar de 1,5m afstand niet lukt, denk ik dat het nog wel even duurt voor dat dit allemaal weer op gang is.

@Aapje en Zentony: jullie zijn dus de eerste die kunnen gaan testen!
Alle reacties Link kopieren
@Meriba: ik heb je toegevoegd aan de tabel, dan hoef je alleen de velden nog aan te passen als dat wel lukt. Jullie zijn wel jonger dan gemiddeld, maar ik ook, en als de situatie goed is is dat alleen maar handig toch? Heb jij veel mensen in je omgeving met kinderen? Ik niet echt, meeste vrienden zijn nu rond de 30 en het begint wel steeds meer te komen. Zou het wel leuk vinden om wat herkenning te vinden bij andere stellen daarin. Op mijn werk zijn wel veel collega’s met jonge kinderen. Wel vervelend van je studie, hopelijk kun je daar snel weer mee verder zodat je het kunt afronden.

@Aapje: hier alleen maar symptomen (buikkrampjes, gevoelige borsten, stemmingswisselingen..), geen misselijkheid, maar las dat dat vaak ook pas vanaf week 7 komt. Daar ben ik vooral bang voor, mijn moeder heeft in 3 zwangerschappen extreme misselijkheid gehad die ook lang doorging tot ziekenhuisopname aan toe... hopelijk niet in mijn genen. Toen ik net een mirenaspiraal had en toen ik net aan de pil begon was ik ook weken misselijk. Denk wel dat ik gevoelig ben voor hormoonwisselingen. Eerst maar positief testen, ik verwacht het niet (maar hoop natuurlijk wel).
@Meriba niks mis mee toch als je stabiel bent? Mag je trots op zijn op die leeftijd! Ik zou ook eerder zijn begonnen als het had gekund, maar de juiste man liet even op zich wachten :) In mijn omgeving waren er ook mensen rond jouw leeftijd, maar ik ben nu nog altijd wel bij de jongsten. Ik heb ook veel vrienden die nog volop met vrijgezellenleven en carrière bezig zijn. Ieder zijn ding dus :)

@Zentony ah dat wist ik niet van die misselijkheid, ik las overal over mensen die dat direct voelden... Misschien moet ik minder lezen. Heb ook al wel een paar dagen kramp maar mijn borsten lijken normaal. Ik voel niks speciaals dus ik ga er volledig van uit dat we naar ronde 2 gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Meriba Welkom! Super mooi toch juist dat je nu al het gevoel hebt dat je klaar bent voor deze stap. In mijn omgeving al veel peuters en kleuters, maar dat krijg je als je wat ouder bent ;-).

Zentony en aapje_aapje nog even geduld en dan kunnen jullie al testen. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Meriba: Welkom! Super leuk dat jullie klaar zijn voor jullie eerste kindje en leuk dat je meeschrijft op dit forum!

Bij ons in de vriendenkring is de babyboom begonnen en mijn vriend vind het helemaal leuk om al zijn vrienden ineens als papa te zien. Heb geen idee of hij er zo mee bezig is als ik, waarschijnlijk niet 😂 Daarom is het fijn om dit forum te hebben en elkaar te kunnen steunen en informatie/vragen te delen.

En hoe spannend dat de eersten al bijna gaan testen! Ik leef met jullie mee!
Meriba Welkom! Wat heerlijk dat jullie gaan beginnen. Heel spannend! En ga je ovulatietesten gebruiken of eerst gewoon lekker proberen?

Aapje Hahaha wat een optimist die vriend van je! Maar wel heel schattig. Mannen zijn er toch wel echt anders mee bezig hè ;-)

Spannend Zentony, zo zijn er ook zoveel dingen die je nu gewoon ineens voelt... en dat het mogelijk raak is, maakt het enorm spannend!

Hier een ‘productief’ weekend, haha. We hebben het heel gezellig 😉. Ik heb een lichte darmafwijking waardoor ik snel een opgezette buik heb wanneer ik dierlijke vetten eet (met name door zuivel of frituur, ik eet al geen vlees). De laatste twee dagen heb ik ook enorm last hiervan alleen heb ik niks geks gegeten. En dan ga ik twijfelen: zou het te maken hebben met de hormoonveranderingen, of een eisprong, of is er mogelijk al innesteling? Pfff! Heb constant het zeurende kramperige gevoel als bij een opkomende menstruatie, gevoelige borsten en ook wat kramp rechts gehad. Het kan dus alles zijn of compleet niks 😜 hahaha.

En voor jullie dames, bijna tijd om te testen... heel spannend!
Alle reacties Link kopieren
Er kan nog één iemand bij volgens mij? Het lijkt mij leuk om mee te schrijven. Ik ga even proberen of ik mezelf in de tabel kan zetten en zal dan wat uitgebreider reageren!
Alle reacties Link kopieren
De tabel is gelukt! Dus wat meer introductie:
Wij waren eigenlijk van plan om aan het eind van het jaar te beginnen met proberen zwanger te worden, maar de reis/vakantie die we nog in gedachten hadden gaat niet lukken. En zo belangrijk dat we daar onze kinderwens nog een heel jaar (of langer?) is die reis dus ook weer niet... We zijn al ruim 10 jaar samen en de babyboom in de omgeving begint op gang te komen!

Afgelopen donderdag naar de huisarts geweest om 'even' mijn Mirena-spiraal eruit te halen. Dus niet: geen touwtjes te vinden, dus niets om hem eruit te trekken. Nu een afspraak bij een gyneacologiepraktijk (buiten het ziekenhuis dus, geen corona gedoe of wachtlijsten!). Daar kan ik gelukkig maandag al terecht. Dan gaan ze met een cameraatje op zoek om de spiraal eruit te halen. Irritant moment van wachten vind ik dit, nu we eenmaal het besluit genomen hebben wel ik het ook echt graag nu. In elk geval nu beginnen met wachten op mijn eerste cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Crewgirl! Leuk dat jullie ook voor de eerste gaan. Hopelijk maandag meer succes met je spiraaltje, fijn dat je zo snel terecht kunt.

Wij zouden inderdaad ook nog eerst een verre reis maken (begin juni naar Zuid-Amerika), maar nu hopelijk een maandje eerder starten. Die reis dan maar over een jaar of 10 met een kindje erbij hopelijk!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig, wij dachten ook aan Zuid-Amerika! Patagonië, leek ons niet heel ideaal met (kleine) kinderen. Maar over jaar of weet niet precies hoeveel, gaat het vast lukken :)
Alle reacties Link kopieren
Hee dames, vandaag een rare dag gehad. Onze trouwlocatie aangegeven dat we op zoeken moeten gaan naar een alternatieve datum, super vervelend maar begrijpelijk.

Alleen nu zitten we met het volgende: we wilden heel graag na ons trouwen beginnen met een kindje, maar dat wordt nu een jaar verzet. Maar we willen eigenlijk niet wachten met een kindje... 😔 dus vandaag even een baaldagje. En moest het even kwijt, want zoals al eerder gezegd niemand weet dat we hiermee bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sandwichkind wat enorm balen :-(... Snap dat dit even al je plannen in de war schopt. Ik zou zeggen, gewoon die baaldag (of week, vind ik in dit geval ook passend ;-)) nemen en dan de opties op een rijtje zetten. Ergens anders trouwen, eerst een kindje of een jaartje de bruiloft uitstellen en alsnog voor een kindje gaan. Hoe staat je vriend erin?
Alle reacties Link kopieren
Green Bean Mijn vriend is van mening dat we er gewoon voor moeten gaan, want voor hetzelfde geld duurt het maanden voordat het lukt. Hij wil het liefste niet een jaar wachten (hij vond wachten tot na de bruiloft al ‘lastig’). Ik wilde graag wachten omdat ik dan een drankje kan doen en niet zwanger op mijn bruiloft zou staan. Wat natuurlijk het risico is als we nu voor een kindje gaan.

We zijn na het weekend, 3 weken even niet samen vanwege zijn werk, dus nemen nu allebei de 3 weken om er over na te denken en dan samen het erover te hebben. Zodat we het nu kunnen laten rusten en van het weekend samen genieten ☺️
Alle reacties Link kopieren
Sandwichkind balen van het verzetten van je bruiloft! Zwanger zijn op mijn bruiloft lijkt me ook niet ideaal. Fijn dat jullie het nu even een beetje los kunnen laten en na kunnen denken. Al is het lastig als jullie na drie weken allebei helemaal gewend zijn geraakt aan precies een andere keuze. Jullie kunnen wel gewoon contact hebben in die drie weken hoop ik?
Wij zijn niet getrouwd en hadden wel zo'n beetje het idee om eerst te trouwen en dan kinderen. Maar vinden trouwen allebei niet heel erg belangrijk (ik een beetje meer dan hij). Dus met reisplannen gecanceld, hebben we de planning herzien. En vinden we proberen zwanger te worden belangrijker dan trouwen.
Ranjaa die krampen had ik ook! Om gek van te worden, ik snap er niks van. En nu is het ineens ook weer opgehouden?

Crewgirl welkom! We zijn precies allemaal voor de eerste bezig! Lastig van die spiraal, je wil dan gewoon meteen beginnen he... hopelijk is het snel opgelost.

Sandwichkind oh nee wat naar dat het toch niet is gelukt! Lijkt me een dilemma ja... ik zou de keuze maken die goed voelt en daar dan volledig voor gaan, maar snap dat t lastig is. Ik had ook altijd het droombeeld van eerst trouwen en daarna kinderen, maar het past momenteel totaal niet in onze planning waardoor ik dat zal moeten overslaan. Ik vond een kind belangrijker, dus heb ik mijn idee over een bruiloft moeten loslaten...
Alle reacties Link kopieren
Crewgirl ja, we kunnen wel contact hebben, veel whatsappen waarschijnlijk. En hopelijk af & toe bellen 🙂 we zijn het gewend dat deze periodes bestaan, dus het is niet voor het eerst gelukkig. Maar wel een vervelende timing.

Hopelijk heb jij meer geluk en gaat het maandag goed bij de arts en kunnen ze je spiraal verwijderen! 🤞🏼

Aapje aapje Zeker een dilemma, we vinden het allebei belangrijk omdat het een mooi moment had moeten worden om de liefde te vieren met vrienden en familie. Maar willen ook heel graag een kindje. Lastig! 😟

Ranjaa vervelend van je darmen maar goed te horen dat jullie het gezellig hebben!
Alle reacties Link kopieren
Aapje ik lees ook van alles op internet nu... eigenlijk kun je alle ervaringen vinden die je wil vinden, ook niet behulpzaam nu. Het fameuze wachtbankje... Nog eventjes (6 dagen), en dan kunnen we testen!

Sandwichkind Wat ontzettend balen. Ik kan me voorstellen dat je er echt naar uitkeek. Ik heb zelf niet echt de wens om op korte termijn te trouwen, maar als we het doen willen we het ook goed doen. Ik snap dat (het risico op) zwangerschap wel kan zorgen voor een ander feest dan je in gedachten had. Tegelijkertijd kan het natuurlijk alsnog heel mooi zijn... Hoop dat jullie een optie kunnen kiezen waar jullie je allebei goed bij voelen.

ranjaa Fijn dat het weekend goed verloopt! Die krampen herken ik ook, wat jij noemt aan 1 kant kan wel ovulatiepijn zijn. En ovulatie kan ook zorgen voor allerhande klachten die lijken op menstruatie/zwangerschapskwaaltjes (lekker verwarrend!). Dat zou wel betekenen dat je het goede moment hebt gekozen. Ben heel benieuwd!

crewgirl Welkom, leuk dat je bij de groep komt! Jammer van jullie reis... hopelijk kunnen jullie het later alsnog overdoen. Stom dat je spiraal er niet uit wilde, hopelijk gaat hij er maandag wel zonder teveel gedoe eruit.

Onze club bestaat nu officieel uit alleen maar zwanger-to-be newbies :cheer2:
Ik hoop op heel veel heerlijke zwangerschappen en gezonde baby's!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend voor het eerst jeukende tepels. Dit vind ik wel heel verdacht, nog nooit gehad denk ik, of nooit opgemerkt? Zo verwarrend dit :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Sandwichkind Beetje kunnen slapen vannacht na al het nieuws?

Zentony jeukende tepels, die kende ik nog niet als symptoom. Wat zullen die dagen tot je kunt testen lang duren...

Hier een klein probleempje... condoom gescheurd gister :-o. En niet echt een idee van mijn cyclus, dus ook niet of het een echt probleem zou kunnen zijn. Was 27 april voor het laatste ongesteld (eerste dag), dus in theorie zou het wel erg lang zijn als ik nu pas zou oculeren. Dus nu maar hopen op goed nieuws van de arts vrijdag, dan is het sowieso niet erg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven