Zwanger worden zomer 2020 - groep 3

28-04-2020 16:36 452 berichten
Omdat de andere groepen al vol zitten, nog een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in de zomer van 2020 en wil aansluiten bij een groep!

Om zelf de gegevens aan te passen log je in met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer2020
Wachtwoord: zwanger

De bijna-zwangeren
NaamLeeftijd V/MHoeveelste kindjeRonde/starten inNODBijzonderheden
Sandwichkind29/301ejuni/juli 2021stomme corona
Aapje_aapje28/371ejuni 2020
Meriba25/271ejuni 2020
crewgirl31/321ejuli 202020 dec
De zwangeren :jump:
NaamLeeftijd V/MVolgende echoUitgerekendGeslacht babyBijzonderheden
Zentony28/3130 nov (groeiecho)31 jan 2021meisje
Ranjaa31/4114 september (20 wk)8 feb 2021meisje2 bonuskinderen
GreenBean35/373 december 27 feb 2021meisje
Lathyrusjes30/3512 oktober (20 wk) 1 maart 2021 meisje
anoniem_637f26e062b08 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:07
50.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meriba onze planning is vergelijkbaar inderdaad. Behalve dat ik niet weet wanneer ik ongesteld ga worden. Na verwijderen spiraal had ik een klein beetje 'oud' bloedverlies, dus dat zou een restje kunnen zijn (??). Geen idee, gewoon afwachten maar. Condoom was voor ons ook weer even wennen, is iets van een jaar of 10 geleden voor ons.

Zetony kan me wel voorstellen dat het heel 'volwassen' voelt om een test te gaan kopen, haha. Wij zijn nog niet zo ver (dus als er over een tijdje ervaringen zijn over welke fijn/snel/duidelijk/betaalbaar zijn, hou ik me aanbevolen).

@ eetpatroon: Ik ben al wel begonnen met foliumzuur, wil dat eigenlijk 4 weken slikken voor we echt gaan beginnen (nu nog een week of 3). Hoop dat dat een beetje aansluit op eerste cyclus gehad. Ik heb foliumzuur met vitamine D (vooral omdat dat was wat ik kon vinden en waar niet nog heel veel andere dingen bij zaten).
Omdat we nog niet echt begonnen zijn, ga ik nu nog even biefstuk en (zelfgemaakte) tiramisu eten :-D Wij drinken in het weekend vaak wel een wijntje, dus dat wordt wel een beetje anders. Als we van start gaan wil ik daar wel mee stoppen, inderdaad misschien alleen nog als ik dan toch ongesteld wordt. Of misschien al wat eerder mee stoppen, voor de zekerheid ofzo :-? Aan de andere kant, ook weer lastig om dat heel erg lang te gaan volhouden mocht het langer duren. Maar eerst maar eens beginnen :hyper:
Meriba ik mag zaterdag testen! Als er dan nog niks is natuurlijk.

Crewgirl Als je dat zo zegt wou ik dat ik ook nog eens was losgegaan voor we begonnen... goed idee! Ik ga mijn wijntje ook echt missen hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Meriba ik ben na de laatste bloeding van de pil na 34 dagen ongesteld geworden. Als ik die doortrek zou het 28 mei zijn, maar heb niet echt het idee dat dat al klopt. Nu ook wat vage buikpijn, dus misschien komt het er wel al aan :fortune:.

Sandwichkind Veel plezier en succes bij je moeder, hopelijk wat helderheid voor jezelf daarna!

Nu lekker genieten van het mooie weer en een lang weekend (verplichte vrije dag morgen) :sun:
Alle reacties Link kopieren
Nou meiden, ik denk dat deze ronde toch afgesloten gaat worden met een menstruatie... net een minidruppel bloed ontdekt na een fijne boswandeling. Verder geen klachten nog. Ben benieuwd of/wanneer het door gaat zetten. Heb nog een beetje hoop, maar ook wel alvast de wijn koud gezet... We zullen zien...

Voor de rest op het wachtbankje: hopelijk lekker veel afleiding op deze mooie zonnige dag! En de rest ook veel plezier!
Zentony oh! Ik hoop met je mee dat het toch zo mag zijn en dat het bij die ene druppel blijft! Ga je alsnog zaterdag testen als er niets meer volgt of wacht je af?

Hier nog geen tekenen van ongesteldheid. Ik blijf dus hopen... Fijne dag iedereen, het weer is prachtig!
Alle reacties Link kopieren
@aapje: was ik wel van plan. Maar mijn menstruatie heeft toch niet doorgezet, vanochtend ook niet. Had wel wat krampen en lichte spotting, maar heb vanochtend toch een test gedaan om mezelf te bewijzen dat ik écht niet zwanger ben en gewoon ongesteld wordt dit weekend. Dus ik staren naar die test, die eerst wit bleef (zie je wel!), en toen ineens na 1.5 minuut (je moet deze binnen 5 minuten aflezen):
https://www.mupload.nl/img/ue8hb2zp.jpeg

:O :O :O

In het echt zie je de streepjes nog beter dan op de foto. Ik twijfelde of ik met mijn slaperige hoofd wel goed op de klok had gekeken en niet langer zat te wachten al, en dat het een indroogstreep was. Dus gelijk een tweede gedaan (met timer)... en daar hetzelfde. Ik durf nog niet echt blij te zijn ivm die kramp en spotting (het is minimaal, maar het is er wel...). Vriend is weg van huis door werk, die heb ik gister voor hij vertrok verteld dat deze ronde mislukt was (zat hij niet zo mee hoor), dat wordt een apart gesprek vanmiddag.

Over een paar dagen nog maar eens testen, hopelijk loopt de lijn op en zet het bloeden niet door... en zo gaat het wachten door. Zo onwerkelijk dit
zentony wijzigde dit bericht op 22-05-2020 10:11
0.66% gewijzigd
Waaaaauuuuiw Zentony!!
Het zijn échte streepje!

Jeetje wauw! Suuuper spannend zeg! Kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk voelt en je je afvraagt of het echt zo is, maar misschien moet je jezelf even knijpen ;-)

Gefeliciteerd!! :redrose:

Oh, en anders misschien morgenochtend een clearblue veel te dure test doen, die met een wekenindicator? Dan staat er echt iets ipv een streepje ;-)

Ohhh gefeliciteerd zeg!
Alle reacties Link kopieren
Waauuwww, Zentony! Dat is een streepje hoor!!! Gefeliciteerd :cheer: !
Gefeliciteeeerd! Wat super! Volgens mij komt vals positief bijna nooit voor, dus je mag volgens mij al blij zijn hoor! En zou inderdaad zo'n dure kopen als je gerust wil zijn :) :cheer2:

Bij mij is er nog geen teken van ongesteldheid en borsten doen veel pijn. Weet niet of ik me nog kan inhouden tot morgen...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!

Ik ben vanochtend best wel misselijk, eerst dacht ik van de schrik en nu denk ik dat het wel echt de hormonen zijn (of een combi). Maar tegelijkertijd zijn mijn krampen na een wandelingetje met de hond wel erger geworden, en heb ik er ook pijn in mijn onderrug bij gekregen. Na het wandelen weer een klein beetje bloederige afscheiding... dus ben niet echt gerust. Hoeft nog niks te betekenen, maar het kán wel. Zal over 2 dagen weer een testje doen. Voor nu hoop ik dat de pijn en bloeding weggaan, kan me er zo nog niet blij bij voelen eerlijk gezegd :(

@aapje: Ohhh voor jou nu ook spannend! Later testen is altijd beter, maar ik heb nu ook op mijn NOD getest (en dan ging ik uit van een cyclus van 28 dagen, terwijl ik dit nog helemaal niet kon weten door de pil, heb zo vaak langer gehad). Dus wie weet kan het bij jou morgenochtend ook al?
Alle reacties Link kopieren
Zentony dat klinkt nog wel even spannend inderdaad. Ik duim voor je dat het er ‘gewoon’ bij hoort!

Hier ook goed nieuws! Alle seinen op groen vanuit het ziekenhuis :-D. Dus nu kunnen wij ook echt aan de slag!
Zentony Oh, wat enorm spannend... Ik hoop dat het bloeden heel snel stopt. Het hoeft natuurlijk ook helemaal niets te betekenen, want bij innesteling kan ook echt even wat meer bloed worden verloren, maar ik snap wel dat je schrikt. Ik denk dat er niets anders op zit dan even een paar dagen de seconden op de klok voorbij te zien gaan, aftellen, afwachten en dan nog eens rustig testen! Ik duim voor je!! :hug:

GreenBeanWat enorm fijn dat je aan de slag mag!! En het lijkt me ook goed nieuws dat je aandoening zich blijkbaar rustig houdt momenteel, dat is ook wel heel fijn voor je, of niet? Lekker genieten van het goede nieuws :-)!

AapjeWauw, het komt zo dichtbij ook voor jou! Nog even volhouden en morgenochtend (ochtend is en blijft het beste) lekker testen. Desnoods spring je om 04.30u je bed uit, hahaha. Ik duim ook voor jou!

Crewgirl Hoe smaakte je biefstuk en tiramisu? Nu even lekker van genieten he ;-) haha. Ik ben zelf echt verzot op risotto, maar daar gooi ik altijd een flinke scheut wijn door voor de smaak. Hoewel de alcohol echt wel er uitgekookt wordt (tenminste, zoals ik het klaar maak, haha), ga ik de volgende keer een alcoholvrije wijn er doorheen gooien. De smaak moet namelijk wel lekker zijn ;-)

Meriba Leuk he, dat je even flink moet bijlezen, hahaha! Maar ik hoop dat we met elkaar een gezellig, gezond en vruchtbaar topic hebben.

Hier werd ik vanmorgen wakker met wat misselijkheid en ik heb last van gevoelige tepels. Dat heb ik de vorige keer toen ik stopte met de Nuvaring ook gehad, op twee momenten. Eerst kort nadat ik stopte (en ik gok dat dat nu ook het geval is) en ik ben ooit korte tijd (6-7 weken) zwanger geweest en heb dat toen om allerlei logische redenen afgebroken. Daardoor troost ik me nu wel met het feit dat ik vruchtbaar ben, maar het maakt ook wel dat ik nu wat emotioneel word of zo. Het was een heel goede en bewuste keuze destijds, maar omdat ik een sterke kinderwens heb, is het ook altijd wel dubbel. En nu ik dan ergens tegenaan leun en mijn tepels wat pijn doen, doet het me toch wel even aan die momenten herinneren! Ik ga er wel vanuit dat het gewoon de eerste tekenen van hormoonwisselingen zijn door het stoppen met anticonceptie. Voor mij komt er pas over 1,5 week wat meer duidelijkheid, dus nog even rustig afwachten hier :-)
Alle reacties Link kopieren
Zentony spannend! (nog een beetje voorzichtig) Gefeliciteerd!! Lijkt me inderdaad verwarrend, de combinatie van een positieve test, beetje bloedverlies en wat kramp. Maar zoals anderen ook al zeggen, dat hoeft op zich niets negatiefs te betekenen. Snap dat je het liefst gewoon duidelijkheid hebt.

Greenbean wat fijn dat jullie groen licht hebben! Ik heb het even niet meer scherp, je was al gestopt met anticonceptie toch? (sorry, te lui om terug te zoeken)

Ranja de biefstuk was lekker: heel rare gegeten, was heel mals vlees (goed dus als laatste biefstuk voor umm, minimaal een jaar ofzo?!) Tiramisu gisteren gemaakt, staat in de koelkast voor vanavond.
Vervelend dat de gevoelens door hormonen je terug doen denken aan je afgebroken zwangerschap. Dat zal vast een lastige beslissing geweest zijn, zoals je schrijft in combinatie met je kinderwens. Klinkt alsof je het besluit toen weloverwogen genomen hebt, waarmee het vast het beste was voor alle partijen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach Zentony ik snap dat je er nog helemaal niet gerust op bent! De test maakt het misschien nog bijna spannender nu?

Super nieuws voor jullie Greanbeen!

Nog even volhouden aapje! Zou als het lukt wel met ochtendurine proberen... Ik duim mee!

Ben je al bij je moeder geweest sandwichkind?



Knuffel voor jou Ranjaa!
Ben benieuwd of ik ook nog reactie op het stoppen krijg.
Alle reacties Link kopieren
Crewgirl ik ben in maart gestopt met de pil inderdaad. Eind april 3 dagen licht ongesteld geweest en dus niet echt een idee van m’n cyclus nog. Maar we kunnen iig van die ellendige condooms af nu ;-)!

Ranjaa Heftig zeg, zal een lastige situatie geweest zijn :hug:. En gek wat hormonen allemaal met je lijf doen, hopelijk snel duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Aaah nee, had een wel bericht getypt en die is ineens weg..

@ Zentony: dat is wel een streepje ja! Wat spannend! Hoop dat het bloeden en de pijn weggaan en wegblijven. En dan misschien een duurdere test kopen om je vriend goed mee te verrassen!

Ik heb uit eindelijk geen gesprek met mijn moeder gehad maar met een groeide vriendin die een kop thee kwam drinken. We kwamen er eigenlijk heel natuurlijk op.. dat heeft zeker helderheid gegeven. Heb nu het plan geopperd om gewoon te gaan beginnen als mijn spiraal eruit is en het dan een paar maanden te proberen; lukt het dan beval ik nog voor de bruiloft, lukt het niet dan gaan we stoppen en na de bruiloft weer verder. Al ben ik benieuwd of we dan de discipline hebben om te kunnen stoppen, maar dat is voor later. De babywens is nu gewoon te sterk aanwezig om een jaar te wachten, we hadden ons er ook zo op ingesteld.
Greenbean super van het groene licht! Nu kan je er dan echt aan beginnen!

Ranjaa knuf voor jou, kan me voorstellen dat het dubbel voelt. Hopelijk weet je snel waar je symptomen op wijzen.

Sandwichkind fijn dat de keuze er is. Zulke dingen zijn echt lastig als je het op een bepaalde manier gepland had. Dit lijkt me een goed compromis.

Nou dames, onze test was zoals ik verwachtte negatief. Ik vind het toch wel moeilijk omdat ik de laatste twee dagen toch wel een paar symptomen had en mijn ongesteldheid blijft dus nog altijd uit... omdat ik vorige keer ook al zo laat ongesteld was begin ik me toch licht zorgen te maken :(
Alle reacties Link kopieren
Aapje aapje Ah nee, balen! Snap dat je het moeilijk vindt, je denk van alles te voelen, en geen ongesteldheid, en komt er zo’n uitslag 🙁 knuffel vanaf hier!
Alle reacties Link kopieren
Greenbean Gefeliciteerd met het goede nieuws! Spannend dat het nu ook voor jullie gaat beginnen.

ranjaa Klopt, het is nu gewoon afwachten en kijken wat er gebeurt. Heel lastig voor mij als controlfreak. Ik zorg voor nu dat ik lekker bezig blijf zodat ik niet ga doemdenken. Begrijpelijk dat nu bij jou de herinneringen naar een vorige zwangerschap terugkomen, vervelend lijkt me dat. :hug:

Sandwichkind Fijn dat je het hebt kunnen bespreken met een vriendin. Klinkt als een goed plan. Laat je je spiraal er wel pas in augustus uithalen, of al eerder?

Aapje Balen van de test :| Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid, afwachten is niet fijn nu. :hug:

Update: gisteren had ik uiteindelijk de hele dag veel krampen, ik dacht constant dat er een miskraam aan kwam. Ik herinner me deze krampen van toen ik een spiraal had (3 maanden gehad, mijn lichaam vond het vreselijk en wilde het ding eruit hebben leek het wel... maar volgens een echo zat die toen perfect). Bloeden werd gelukkig niet meer, eerder minder. Vandaag helemaal geen krampen meer. :cheer2: Ik heb nu wel al drie dagen heel licht roze/bruine bloederige afscheiding (sorry misschien tmi), het is niet veel dus dat stelt me wel enigszins gerust. Vandaag maar veel afleiding gezocht. Mijn gedachten gingen gister alle kanten op, maar ben streng toegesproken door vriend dat ik niet meer mag internet-doktoren en statistieken bekijken van miskramen en ander leed (zo moeilijk, maar wel beter).

Al met al voelt de positieve test nu heel anders dan hoe ik me het vooraf had voorgesteld (springen, gillen etc. bleef uit). Ook vriend blijft er nuchter onder, hij is er minder mee bezig nu. Geloofde eerst ook niet dat het lijntje positief was hehe.

Vandaag heb ik ook voorzichtig wat blije momentjes gehad met de gedachte dat dit misschien wel juist heel mooi gaat aflopen :heart: Morgen weer opnieuw testen, ik pak wel weer de test van Kruidvat (blauwe verpakking, 2 voor €5, had ik veel positieve ervaringen over gelezen) die ik eerder had gedaan, dan kan ik vergelijken of het lijntje is opgelopen. De digitale van Clearblue heb ik ook klaarliggen, maar die wil ik wat later doen omdat ik op internet las dat die iets minder gevoelig is en eventueel een vals negatief geeft als je te vroeg test (en dat zou alleen maar voor nog meer stress zorgen + het kreng is duur :hihi: ).
Alle reacties Link kopieren
Positief bericht op de vroege morgen (ik ben al de hele week om 05:00 wakker, normaal is dat zo’n twee uur later, zou dat misschien ook een zwangerschapskwaal zijn?!):

https://www.mupload.nl/img/pk451uxzmpk.jpeg

De test loopt mooi op :cheer2:
Denk wel dat mijn Hcg nog niet heel hoog is, want deze test staat er bekend om dat die gevoelig is. Heb ook een andere test van Sensitest gedaan en die was nog wat licht (maar ook positief). Ik blijf nog even afwachten en testen komende dagen denk ik :shame: daarna maar eens verloskundige kiezen en afspraak inplannen (dan wordt het ineens ‘echt’!)
Alle reacties Link kopieren
Zentony wat fijn!!! Kan me voorstellen dat het nog niet helemaal echt voelt, maar dat komt vanzelf!

Sandwichkind klinkt als een mooie oplossing zo!

Ik ben ongesteld geworden vannacht. Betekent dan een cyclus van 27 dagen dus dan weet ik nu een beetje waar ik aan toe ben. Denk dat dit de eerste en laatste keer was dat ik blij ben om ongesteld te worden ;-)!
Dank voor de steun allemaal <3 Hier kunnen posten helpt :)

Zentony wat leuk allemaal! Ben voor je aan het duimen dat het goed verloopt!

Greenbean klinkt als een goede cyclus. Ik vond de switch van blij zijn om ongesteld te zijn naar hopen dat je het niet bent ook heel raar!

Ik ben nog altijd niet ongesteld. Ga morgen nog maar een test doen want mijn borsten blijven zo pijnlijk. Als het negatief blijft, ga ik toch eens bij de huisarts om te zien wat er mis is met mijn cyclus denk ik... Heeft iemand dat hier ook wel eens, dat die zo lang is? Ik zat normaal altijd op 35 en nu is dat al twee keer rond de 40... zo vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Aapje_aapje 40 dagen is inderdaad wel heel lang. Geen ervaring mee, aangezien dit mijn eerste echte cyclus in 17 jaar was, maar zou gewoon de huisarts even bellen als ik jou was. Zij hebben er ervaring mee!
Alle reacties Link kopieren
Aapje_aapje balen van de negatieve test :hug: Ook vervelend dat je ongesteldheid nog steeds uit blijft, verwarrend! Hier nog geen ervaringen om te delen over de lengte van mijn cyclus, was ooit regelmatig, maar nu nog aan het afwachten.

Greenbean vreemd idee inderdaad om nu heel blij te zijn om ongesteld te worden en daarna juist niet!

Sandwichkind fijn dat je een goed gesprek met een vriendin hebt gehad. Je plan om te starten en het even af te wachten en dan (misschien?) weer te stoppen klinkt als een mooie oplossing, zijn jullie er al uit samen? (duurt nog even voor je vriend weer terug is toch?)

Zentony dat is toch echt wel een duidelijke streep!! :yes: :cheer2: :cheer:
Heb idd toch maar een afspraak gemaakt bij de HA volgende week. Al is het maar voor geruststelling :) Heb gelukkig een heel fijne HA die alles serieus neemt en de tijd neemt om dingen uit te leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven