Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top

23-04-2020 17:26 929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.

Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!

We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!



NaamLeeftijd (V/M)Hoeveelste kindjeRonde/starten in NOD Bijzonderheden
-April-33/361eRonde 513 november Missed abortion in ronde 3
Schuimblusser26/322eRonde 320 september :cheer2:
Miriammm301eRonde 320 september :cheer2:
Nijn5352eRonde 26 juli :cheer2:
RosieinZwitserland281eRonde 2 21 juni :cheer2:
_Mathilde_353eRonde 522 september
Chayen93271eRonde 2 2 juni :cheer2:
-Janna-352eRonde 1? :cheer2:
Sophie-326/311eRonde 2 :cheer2: Missed abortion bij 9 weken
Madeliefje22728/281eRonde 3 22 augustus :cheer2:
DEM8931/392eRonde 327 juli :cheer2:
SueSylvester8731/321eRonde 410 november
Luuntje1941931/271eRonde 3?
Helmgras3131/393eRonde 120 juni :cheer2:
Hybris30/311eRonde 421 september
Lem8634/302eRonde 330 augustus :cheer2:
Juni-86341eRonde 1?


:cheer2: Zwanger! :cheer2:
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Luuntje!

Hier heb ik het idee dat mijn lichaam een spelletje met mij speelt :nut: Woensdag dacht ik mijn eisprong te voelen en wees mijn afscheiding hier ook op. Vrijdag had ik een positieve ovulatietest (wel heel geconcentreerde urine, maar clearblue dus moet met ochtendurine) en vanaf zaterdag heb ik nu last van krampen in mijn onderbuik. Sinds gisteravond ook gevoelige borsten en het lijkt erger te worden.

Ik denk dat het komt doordat ik er zo erg mee bezig ben en weet dat ik nog helemaal geen symptomen kan hebben, maar toch voel ik het wel :-P) .
Gefeliciteerd Luuntje! Klinkt als een heerlijk weekend, en zo'n cadeautje zou er natuurlijk prima bij passen :)

En bij jou ook een fijne dag Cheyen! Is het ook de datum die je zelf ongeveer in gedachten had? En hoe was de tweede echo?

En Sue misschien zijn de hormonen wel uit je lijf maar heeft je eigenlijk lichaam het nog niet weer opgepakt, geen idee hoe dat allemaal precies werkt. En hoewel iedere week natuurlijk één te lang is is 5 weken ook weer niet zó lang denk ik. Maar ik zou ook ongeduldig worden hoor ;-D

Ik was helemaal in de war net, ik kwam erachter dat er 2 Sue's in dit topic zijn/waren waarvan er ééntje bij zwanger stond. En ik dacht "huh? maar ze werd toch niet ongesteld" :nut:

Hier wachtbankje idd, NOD is precies over een week nu. Maar misschien probeer ik donderdag al te testen, zou een leuk verjaardagscadeautje zijn :) Maar eigenlijk ben ik er tot dusver vrij nuchter onder, nog geen symptomen gespot.

Ik heb ook Sensitest ovulatietests gebruikt trouwens, bevielen prima. En de PRO-versie is ook nog eens best goedkoop ben ik achter (0,75 € per stuk). En sowieso zijn ze voordeliger via hun eigen website dan via Bol.
Alle reacties Link kopieren
Ahh, ik had vanmiddag al een heel verhaal getypt.

Gefeliciteerd Luuntje! Dat zou een erg mooi huwelijkscadeau zijn inderdaad!

Chayen, super fijn!! En leuk om twee echo’s te krijgen. Waarom is dat?

Spannend die aankomende NOD’s!

Hier gisteren toch ongesteld te worden. Jammer maar ook een opluchting. Ik had negatieve testen en werd maar niet ongesteld. Gelukkig toch duidelijkheid nu en nu kan ik weer verder. Volgende NOD 27 juli. Ik ben eind juli jarig, zou een leuk cadeautje zijn.

Verder genoeg leuke dingen komende tijd. Eind volgende week start de zomervakantie en we zijn ook al bezig voor onze dochters eerste verjaardag over paar maanden.
Gefeliciteerd Luuntje!

Chayen wat goed dat je een mooie echo had en het hartje kon horen

Hier vanochtend wezen bloedprikken om mijn vitaminen te bekijken. Ik ben giga vermoeid en heb moeite om de dagen door te komen.
Zal er vast bij horen maar ik kijk uit naar het tweede trimester wanneer de vermoeidheid en misselijkheid afnemen :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Hybris, echt hè, je gaat achter alles iets zoeken. Maar het zal zichzelf wel wijzen.

Chayen fijn van de goede echo! Op nog vele mooie echo’s :)

Oeh Nijn dat zou echt leuk zijn als het dan zou blijken!

Dem same here, mijn vloeien is vandaag doorgezet in een menstruatie. Dus mijn NOD is nu ook 27 juli.

Rosie dat schijnt vaak voor de komen in het eerste semester. Ik had het vanaf een paar dagen dat ik wist dat ik zwanger was. Een middagdutje om half 4 hielp heel erg goed. Je hoeft niet per se te slapen maar een half uur op bed liggen met je ogen dicht kan al helpen. En verder gewoon rustig aan doen, je lijf is hard zat aan het werk!
Luuntje gefeliciteerd met jullie huwelijk! Klinkt als een fantastisch weekend. Nu hopen op een mooie huwelijkscadeau over 2 weken.

April wat bijzonder dat je menstruatie ineens zoveel eerder kwam. Gelukkig is wel direct duidelijk wat het is, dat scheelt een hoop onrust. En 3x is scheepsrecht hopelijk!

Sue maak je geen zorgen, het is volgens mij heel normaal dat je lichaam wat tijd nodig heeft om weer zelf op gang te komen. En hoe frustrerend ook, dat duurt bij sommige vrouwen wat langer. Maar je zal zien dat je binnenkort ongesteld wordt en dat kun je 'echt' van start...

Chayen wat fijn, een kloppend hartje! Dat is het allerbelangrijkste...

Nijn spannend bijna je NOD. Ik duim voor je. Dat de week maar snel om is!

Rosie je lichaam levert een topprestatie nu he. Die vermoeidheid hoort er echt bij. Pas goed op jezelf.Maar altijd goed om ook een vitaminetekort uit te laten sluiten!

Hier gaat het aardig goed. Ook bij vlagen erg vermoeid, dat kan me zo ineens overvallen. En heb ook vaak hoofdpijn en dat heb ik anders bijna nooit! Verder gisteren al een fikse steek toen ik wat abrupt opstond. Bandenpijn kicks in early!
Verder voelt het vooral nog erg onwerkelijk. Vind de weken tot de eerste echo toch een beetje apart. Heb ook pas 5 augustus de echo, dus moet echt nog even geduld hebben...
Alle reacties Link kopieren
luuntje gefeliciteerd. Zou zeker een mooi huwelijkscadeau zijn!

chayen93 gefeliciteerd met jullie goede echo.

hybris herkenbaar dat fantoom symptoom spotten. ;)

nijn5 donderdag is nog maar twee dagen. Spannend :) en wat een super verjaardagscadeau zou dat zijn.

rosieinzwitserland lekker rustig aandoen. Ik sliep destijds bij mijn eerste wel 12 uur per nacht. Toen kon dat nog ;-)

Helmgras dat is lang wachten. Ga je nog iets doen in de vakantie? Hopelijk gaat de tijd snel voor je.


Ik zit op het wachtbankje. Maar mijn eisprong was volgens mij eerder dan ik dacht en mijn man was er niet de hele week. Maar een klein kansje is ook een kans. 8-)
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog een beetje wennen aan het feit dat ik misschien wel zwanger kan zijn. Ik maak me nu achteraf over dingen druk, die ik van tevoren had moeten vragen.

Zo ging ik net twee moedervlekken laten verwijderen bij de dokter, 1 op mijn schouder en 1 in mijn lies. Hier kreeg ik verdoving voor en het is dichtgebrand. Nu vraag ik me af of die verdoving misschien wel kwaad kan, op internet vond ik dat er grote kans is dat het geen kwaad kan, maar eigenlijk had ik het van tevoren even moeten aangeven bij de dokter. Ben ik nu te laat mee... Dus een leer voor de volgende keer
Alle reacties Link kopieren
Mathilde ik zie in de tabel dat je nog vandaag is. Al ongesteld geworden of ga je nog testen?!

Luuntje gefeliciteerd! Dat zou echt een heel mooi cadeau zijn.

Hybris lastig is dat he. Ik vind het al knap dat je daar op voorhand over denkt. Lijkt mij ook dat als het echt schadelijk is, ze op voorhand moeten vragen of je eventueel zwanger bent. Al doen ze dat bij foto's maken bij de tandarts ook niet bedenk ik mij net

Mijn cyclus zit ergens tussen de 28 en de 36 dagen. Als ik van 28 dagen uit ga ben ik nu over tijd, en met 36 dagen nog lang niet. Soms houd ik niet zo van mijn lichaam :rolling:
Ik zit wel in dubio wanneer te testen. Mijn man gaat van 6 tot 10 juli naar het buitenland. Die week zijn we 3 jaar getrouwd, leuk om te testen maar dan is hij weg. Bij nummer 1 heb ik ook zonder hem getest maar was die wel positief.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon nu al testen schuimblusser. Mocht hij negatief zijn, kun je over een paar dagen weer testen en mocht hij positief zijn, is je man erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik morgenochtend testen met eerst een gewone test en eventueel een early test mocht de gewone nog niet pakken.
En anders zondagochtend of de ochtend dat je man weggaat.
Je kunt gewoon proberen toch Schuimblusser? Met zo'n Kruidvattest eventueel? Vlak voordat hij vertrekt?

Wij hadden vannochtend (4 dagen voor NOD) deze test :)

Afbeelding
Ik zie een streep! :cheer2:
Dubbel gefeliciteerd Nijn!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd :cheer:
Alle reacties Link kopieren
nijn gefeliciteerd! :cheer2:
Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Luuntje met je trouwen en Nijntje met die mooie streep!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn!! Gefeliciteerd!
That’s how Sue c’s it
Alle reacties Link kopieren
Wauw Nijn gefeliciteerd! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteeeeeeeeerd Nijn 🙌🏼🥳🎉
Alle reacties Link kopieren
Nijn Gefeliciteerd! Een heel mooi verjaardagskado!

Ik zag dat wij dezelfde NOD in de tabel hebben staan.
Ik denk dat ik zondag ga testen, heb maar 1 test in huis en wil hem goed gebruiken. Woon in zo'n klein dorp dat iedereen het weet wanneer ik de enige beschikbare test bij de drogist haal :facepalm:
Schuimblusser schreef:
03-07-2020 09:00
Nijn Gefeliciteerd! Een heel mooi verjaardagskado!

Ik zag dat wij dezelfde NOD in de tabel hebben staan.
Ik denk dat ik zondag ga testen, heb maar 1 test in huis en wil hem goed gebruiken. Woon in zo'n klein dorp dat iedereen het weet wanneer ik de enige beschikbare test bij de drogist haal :facepalm:
Online bestellen dan :P

En dank jullie wel! Ik wil morgen weer een test doen, hopelijk dan wat dondkerder.

Heb trouwens de laatste keer bij sensitest meteen wat van die zwangerschapteststripjes meebesteld met de ovulatietests, makkelijk en goedkoop :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net van die sensitesten via bol.com besteld. Moest daar toch nog wat hebben. Had ze bij mijn vorige zwangerschap ook.
Alle reacties Link kopieren
nijn gefeliciteerd :cheer2:

hybris als het gevaarlijk zou zijn zou de dokter het toch wel vragen? Bij mij vroegen ze zowel bij de tandarts vanwege foto's als bij de dierenarts bij foto's voor mn hond of ik niet zwanger ben, is al langer geleden.

Het is echt overduidelijk dat ik blond ben en nog echt een groentje ben in dit alles. Ik dacht dat je je vruchtbaarheid/ovulatie vanaf je laatste dag ongesteld moest tellen :bonk:
Zit er nu dus een paar dagen naast maar als ik terug tel wel precies op de juiste dag " gesport" en daarvoor ook dus wie weet. En anders gaan we gewoon weer door....mijn man moest er wel om lachen.:)

We zijn nu nog op vakantie (huwelijksreis) volgende week weer aan het werk.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Volgende week zaterdag pas mijn nod, maar heb al allerlei symptomen en voel me ook zwanger. Ik ben alleen bang dat ik het me inbeeld, omdat ik het zo graag wil. Hebben meer mensen hier last van? Vrijdag was mijn eisprong.

Mijn symptomen:

Sinds zaterdag lichte kramp in onderbuik en onderrug
Sinds maandag gevoelige borsten, ze worden ook gevoeliger lijkt
Woensdag had ik erge kramp in mijn onderbuik, vlakbij mijn schaambot. Dit hield een paar uur aan en was toen weer verdwenen
Nu heb ik vandaag ook ineens last van maagzuur, iets waar ik normaal totaal geen last van heb

Afgelopen dagen kwam er ook ineens een vlaag van misselijkheid, lijkt nu ook erger te worden, maar ik ben ook bang dat ik me dat wijs maak. Dat ik het wil voelen ofzo.

Ik heb het idee dat ik of zwanger ben of mijn eigen lichaam niet meer kan vertrouwen haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven